Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Kom dit själv kl. 8, gick därifrån runt 11 och då var kön lite längre än vid öppning. Finns ju fortfarande massvis med varor kvar och man får en gratis pingvinstång vid köp

EDIT: Här är varorna som finns kvar:

http://www.inet.se/kampanj/2155/inet-barkarby-invigning?utm_s...

Sitter och uppdaterar sidan lite då och då, inget av det jag ville ha har blivit slutsålt så min kompis kanske kan gå tillbaka lite senare och kanske köpa SSDn och minnen (väntar med GPU).

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

Sitter och uppdaterar sidan lite då och då, inget av det jag ville ha har blivit slutsålt så min kompis kanske kan gå tillbaka lite senare och kanske köpa SSDn och minnen (väntar med GPU).

Låter som en toppenidé! Verkade inte vara många som plockade SSD:n och minnena när jag var där (de ligger bakom kassadisken).

Skrivet av Mumu55:

Väldigt bra pris på QH-90! För er som funderar på att skaffa Kingston Hyper X Cloud headset så tänk på att dessa är snarlika QH-90 i både design och ljud (har läst någonstans om att de är i princip samma headset men kan ha fel!).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Väldigt konstigt att de inte sålt av 100st av 250GB SSDn.
Likaså Rival-musen och RAM-minnena.

Går folk bara dit för en pingvinstång eller vad?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Väldigt konstigt att de inte sålt av 100st av 250GB SSDn.
Likaså Rival-musen och RAM-minnena.

Går folk bara dit för en pingvinstång eller vad?

Skulle kunna bero på att de måste uppdatera "kampanj" sidan manuellt med att byta ut produkternas bilder på sidan?

Ex bilden för SSD disken är:
http://www.inet.se/gfx/ext/barkarby/b_05-3.jpg
När den är slutsåld så kommer den visas på sidan som:
http://www.inet.se/gfx/ext/barkarby/b_05-3s.jpg

Kanske är det så att de manuellt måste byta vilken bild som ska visas för att det inte kan uppdateras automatiskt när de billiga är slut. (Men de finns kvar till ordinarie pris).

Ex CPU paketen är slut, men båda finns enligt lagerstatus i lager i Barkarby, så troligen så är det bara ett mindre antal av alla varor de fått hem som är kampanjvaror :).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Väldigt konstigt att de inte sålt av 100st av 250GB SSDn.
Likaså Rival-musen och RAM-minnena.

Går folk bara dit för en pingvinstång eller vad?

hehe tänkte precis samma sak, med merparten av dessa varor som är kvar... kanske dåligt skyltat med de varor som fanns bakom disken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Skulle kunna bero på att de måste uppdatera "kampanj" sidan manuellt med att byta ut produkternas bilder på sidan?

Ex bilden för SSD disken är:
http://www.inet.se/gfx/ext/barkarby/b_05-3.jpg
När den är slutsåld så kommer den visas på sidan som:
http://www.inet.se/gfx/ext/barkarby/b_05-3s.jpg

Kanske är det så att de manuellt måste byta vilken bild som ska visas för att det inte kan uppdateras automatiskt när de billiga är slut. (Men de finns kvar till ordinarie pris).

Ex CPU paketen är slut, men båda finns enligt lagerstatus i lager i Barkarby, så troligen så är det bara ett mindre antal av alla varor de fått hem som är kampanjvaror :).

Tror han bara menar att det är konstigt att de inte fått de grejerna utsålda, minnen och SSDn ville jag ha.

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kronwalled:

hehe tänkte precis samma sak, med merparten av dessa varor som är kvar... kanske dåligt skyltat med de varor som fanns bakom disken?

Skrivet av ekarlun:

Tror han bara menar att det är konstigt att de inte fått de grejerna utsålda, minnen och SSDn ville jag ha.

Det kan det ju vara, att folk inte är intresserade, eller så är det som jag tror att de manuellt måste uppdatera sidan när en vara på kampanjpris tar slut (eftersom den fortfarande finns i lager för standardpriset) så de kanske inte hinner med?

Jag tycker dock inte att priserna var så jätte bra i alla fall, visst ett par lockpriser som grafikkortet eller cpuerna (inkl moderkort) men annars så är det rätt "medelmåtta" och inga direkt nedsättningar på priser som inte vilken annan butik skulle kunna köra under en helg eller så.
Men lockpriserna på GPU och CPU lockade väl dit folk, så de ändå handlar fler saker till ordinarie pris med som "kan vara bra att ha".

Sen så är det nästan konstigt att Inet går tvärt emot marknaden i stort, för marknaden i stort så stänger butiker allt eftersom (dålig lönsamhet) medans Inet öppnar nya fysiska butiker, men de har ju ett riskkapitalbolag i ryggen ny så de har väl råd med att gå back i de fysiska butikerna :).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det kan det ju vara, att folk inte är intresserade, eller så är det som jag tror att de manuellt måste uppdatera sidan när en vara på kampanjpris tar slut (eftersom den fortfarande finns i lager för standardpriset) så de kanske inte hinner med?

Jag tycker dock inte att priserna var så jätte bra i alla fall, visst ett par lockpriser som grafikkortet eller cpuerna (inkl moderkort) men annars så är det rätt "medelmåtta" och inga direkt nedsättningar på priser som inte vilken annan butik skulle kunna köra under en helg eller så.
Men lockpriserna på GPU och CPU lockade väl dit folk, så de ändå handlar fler saker till ordinarie pris med som "kan vara bra att ha".

Sen så är det nästan konstigt att Inet går tvärt emot marknaden i stort, för marknaden i stort så stänger butiker allt eftersom (dålig lönsamhet) medans Inet öppnar nya fysiska butiker, men de har ju ett riskkapitalbolag i ryggen ny så de har väl råd med att gå back i de fysiska butikerna :).

Inet öppnade butiker långt innan de blev uppköpta av riskkapitalbolag.
För övrigt så har Inet inte hängt på alla andra när det gäller fejakde superreor
som Weekend Rush och allt vad de heter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det kan det ju vara, att folk inte är intresserade, eller så är det som jag tror att de manuellt måste uppdatera sidan när en vara på kampanjpris tar slut (eftersom den fortfarande finns i lager för standardpriset) så de kanske inte hinner med?

Jo, om det är manuellt system kan det ju vara så att det inte är så värst prioriterat av uppenbara skäl.

Nog bra priser för att det mest skulle vara slut inom någon timme tycker man.

Permalänk
Avstängd

Är det någon som vet någonting om dom kampanj varor som blir kvar, kommer dom att hammna på inet's hemsida då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Inet öppnade butiker långt innan de blev uppköpta av riskkapitalbolag.
För övrigt så har Inet inte hängt på alla andra när det gäller fejakde superreor
som Weekend Rush och allt vad de heter.

Iofs, men att de fortsätter att öppna butiker är nästan märkligt, i och med att mer och mer handel sker online, och den år efter år ökar.
Och vad menar du med "fejkade superreor"? Ingen butik har fejkade reor, sen så kan man diskutera hur ofta reorna är, etc. Men Inet har också liknande reor som ex: http://www.inet.se/kampanj/2145/varstadning-2015-datorer-surf...

Skrivet av kronwalled:

Jo, om det är manuellt system kan det ju vara så att det inte är så värst prioriterat av uppenbara skäl.
Nog bra priser för att det mest skulle vara slut inom någon timme tycker man.

Nu så är en hel del produkter uppdaterade som "slutsåld" även fast de finns i lager till ordinarie pris, så troligen manuellt gjort.

Skrivet av DaggarN:

Är det någon som vet någonting om dom kampanj varor som blir kvar, kommer dom att hammna på inet's hemsida då?

Troligen inte, står på Inet att det endast gäller i den butiken under 25-26 april.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PowerNet:

Iofs, men att de fortsätter att öppna butiker är nästan märkligt, i och med att mer och mer handel sker online, och den år efter år ökar.
Och vad menar du med "fejkade superreor"? Ingen butik har fejkade reor, sen så kan man diskutera hur ofta reorna är, etc. Men Inet har också liknande reor som ex: http://www.inet.se/kampanj/2145/varstadning-2015-datorer-surf...

Nu så är en hel del produkter uppdaterade som "slutsåld" även fast de finns i lager till ordinarie pris, så troligen manuellt gjort.

Troligen inte, står på Inet att det endast gäller i den butiken under 25-26 april.

Själv tycker jag det är trist att de flesta butiker (hos exempelvis inet och webbhallen) ändå bara hamnar i samma stad, stockholm. De har ju fler butiker än Starbucks har cafeer till och med. xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Sen så är det nästan konstigt att Inet går tvärt emot marknaden i stort, för marknaden i stort så stänger butiker allt eftersom (dålig lönsamhet) medans Inet öppnar nya fysiska butiker, men de har ju ett riskkapitalbolag i ryggen ny så de har väl råd med att gå back i de fysiska butikerna :).

Som jag skrev i ett tidigare inlägg. Återförsäljarna har ingen marginal alls att spela med i stort sett, allt handlar om marknadspengar från stora spelare som Intel, Asus, Samsung etc och tillverkarna vill nog gärna ha fler marknadskanaler än webben. Marknadsfolket vet att de flesta nog går till en butik om de känner att den tillför något mot webförsäljningen som nästan bara handlar om pris och de flesta verkar ju gilla inet så det är nog många tillverkare som vill sponsra dem för att få "direktkontakt" med kunden.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wounds:

Som jag skrev i ett tidigare inlägg. Återförsäljarna har ingen marginal alls att spela med i stort sett, allt handlar om marknadspengar från stora spelare som Intel, Asus, Samsung etc och tillverkarna vill nog gärna ha fler marknadskanaler än webben. Marknadsfolket vet att de flesta nog går till en butik om de känner att den tillför något mot webförsäljningen som nästan bara handlar om pris och de flesta verkar ju gilla inet så det är nog många tillverkare som vill sponsra dem för att få "direktkontakt" med kunden.

I och för sig, men det beror helt på vilken sorts produkt det är, och hur man räknar.
Det är inte ovanligt att det är upp mot 25% marginal på en produkt (eller betydligt högre på ex kablar som är 80-90% marginal på) om man ser inköp vs sälj kostnad på en enskild produkt, men i slutänden i bokslutet när alla kostnader är inräknade (löner, lager, fraktkostnad, ev reklam, och övriga kostnader) så är marginalen kanske runt 5-10% i totalen.

Så ja, det beror på hur man räknar, på varje enskild produkt så kan marginalen vara rätt god, men i totalen i bokslutet landa på 5% i total marginal för året vilket inte ger så stort utrymme för att köra större kampanjer utan att tillverkarna är med sänkta priser som du säger :).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

I och för sig, men det beror helt på vilken sorts produkt det är, och hur man räknar.
Det är inte ovanligt att det är upp mot 25% marginal på en produkt (eller betydligt högre på ex kablar som är 80-90% marginal på) om man ser inköp vs sälj kostnad på en enskild produkt, men i slutänden i bokslutet när alla kostnader är inräknade (löner, lager, fraktkostnad, ev reklam, och övriga kostnader) så är marginalen kanske runt 5-10% i totalen.

Så ja, det beror på hur man räknar, på varje enskild produkt så kan marginalen vara rätt god, men i totalen i bokslutet landa på 5% i total marginal för året vilket inte ger så stort utrymme för att köra större kampanjer utan att tillverkarna är med sänkta priser som du säger :).

Fast du måste sälja en j-a massa kablar för att det ska bli något även om marginalen är mycket högre än så (skulle säga att normalmarginalen på en tp-kabel cat6 är 300-400%) men det spelar ingen roll för du måste upp i sånna volymer för att det ska betyda något. Förmodligen bara Dustin, Kjell & Co och några till som verkligen kan räkna med att den typen av produkter verkligen genererar någon intäkt av betydelse (mot konsument, företag är något annat, större volymer men också lägre marginaler).

5-10% är att ta i. Dustin AB har en nettovinst på 3,01% (enl allabolag), Dustin Group 4,28% men då ingår IT-hantverkarna som genererar betydligt högre marginal i form av tjänsteförsäljning. Inet ligger på 4,01% vilket får räknas som bra, men om det är något folk klagar på när det gäller Inet så är det ju deras priser. Webhallen ligger på ynka 1,36%... Sen ska väl siffrorna ovan tas med en nypa salt, det har säker flyttats runt en del pengar och så men det ger en ganska tydlig bild och eftersom jag jobbar med prissättning på den här typen av produkter dagligen kan jag bekräfta att det är så här det ser ut. Återigen den stora marginalkakan ligger hos tillverkarna. Kolla bara på Apple och deras fantasivinster, samtidigt är det som ÅF nästan omöjligt att tjäna mer än 5% på en Appleprodukt idag, kanske 7% om du är full auktoriserad och har den bästa rabattsatsen.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Fast du måste sälja en j-a massa kablar för att det ska bli något även om marginalen är mycket högre än så (skulle säga att normalmarginalen på en tp-kabel cat6 är 300-400%) men det spelar ingen roll för du måste upp i sånna volymer för att det ska betyda något. Förmodligen bara Dustin, Kjell & Co och några till som verkligen kan räkna med att den typen av produkter verkligen genererar någon intäkt av betydelse (mot konsument, företag är något annat, större volymer men också lägre marginaler).

5-10% är att ta i. Dustin AB har en nettovinst på 3,01% (enl allabolag), Dustin Group 4,28% men då ingår IT-hantverkarna som genererar betydligt högre marginal i form av tjänsteförsäljning. Inet ligger på 4,01% vilket får räknas som bra, men om det är något folk klagar på när det gäller Inet så är det ju deras priser. Webhallen ligger på ynka 1,36%... Sen ska väl siffrorna ovan tas med en nypa salt, det har säker flyttats runt en del pengar och så men det ger en ganska tydlig bild och eftersom jag jobbar med prissättning på den här typen av produkter dagligen kan jag bekräfta att det är så här det ser ut. Återigen den stora marginalkakan ligger hos tillverkarna. Kolla bara på Apple och deras fantasivinster, samtidigt är det som ÅF nästan omöjligt att tjäna mer än 5% på en Appleprodukt idag, kanske 7% om du är full auktoriserad och har den bästa rabattsatsen.

Fast Apple är ju ett unikum med procentuell vinst i "hårdvarubranschen" (de har ju faktiskt helt jävla sjukt bra nettovinst), plus de säljer sina grejer online och egna fysiska butiker, blir ju lite att kannibalisera sin egna marknad att ge för bra priser till "konkurrenter". Är nog mer rättvist att jämföra med t.ex. Sony, Dell, HP, etc. som då och då har röda siffror (framförallt Sony). Att tillverkarna har marginaler är inget konstigt, de är dom som tar stora risken, floppar deras produkt är de körda, däremot Elgiganten, Inet, Webbhallen, etc. kan lugnt gå och byta leverantör om någon helt plötsligt är sämst. Dvs. tillverkarna har mer risker och RnD att täcka än distributörer, så bara rimligt att de generellt sett ska ha större vinstchans också. På det sättet så menar jag dock inte att distributörer har det lätt...

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem
Skrivet av High1ander:

Fast Apple är ju ett unikum med procentuell vinst i "hårdvarubranschen" (de har ju faktiskt helt jävla sjukt bra nettovinst), plus de säljer sina grejer online och egna fysiska butiker, blir ju lite att kanalisera sin egna marknad att ge för bra priser till "konkurrenter". Är nog mer rättvist att jämföra med t.ex. Sony, Dell, HP, etc. som då och då har röda siffror (framförallt Sony). Att tillverkarna har marginaler är inget konstigt, de är dom som tar stora risken, floppar deras produkt är de körda, däremot Elgiganten, Inet, Webbhallen, etc. kan lugnt gå och byta leverantör om någon helt plötsligt är sämst. Dvs. tillverkarna har mer risker och RnD att täcka än distributörer, så bara rimligt att de generellt sett ska ha större vinstchans också. På det sättet så menar jag dock inte att distributörer har det lätt...

Sant att Apple är ett unikum (även om Intel inte är så långt efter men folk tänker sällan på dem) och jag håller med om att tillverkarna måste ha en bättre marginal för att de tar större risker. Jag ville mest förtydliga att återförsäljare och distributörer tar betalt vad tillverkarna säger åt dem att göra, inte direkt men genom olika styrmedel och Apple är ett extremt bra exempel på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Iofs, men att de fortsätter att öppna butiker är nästan märkligt, i och med att mer och mer handel sker online, och den år efter år ökar.
Och vad menar du med "fejkade superreor"? Ingen butik har fejkade reor, sen så kan man diskutera hur ofta reorna är, etc. Men Inet har också liknande reor som ex: http://www.inet.se/kampanj/2145/varstadning-2015-datorer-surf...

Skillnaden med inets "vårstädning är att det är en utrensning och inte en SUPERREA eller GALET LÅGA PRISER REA.

När man kollar Dustins Weekende Rush helgens SUPERREA så är det första man möts av är ett USB minne nedsatt 14kr WOW!

Om du tar av dig Dustinkepsen så märker du snart av att Dustin har börjat kopiera kungen av superreor; CDON.

Långa kampanjer, höjda priser innan ny "REA".

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Skillnaden med inets "vårstädning är att det är en utrensning och inte en SUPERREA eller GALET LÅGA PRISER REA.

När man kollar Dustins Weekende Rush helgens SUPERREA så är det första man möts av är ett USB minne nedsatt 14kr WOW!

Om du tar av dig Dustinkepsen så märker du snart av att Dustin har börjat kopiera kungen av superreor; CDON.

Långa kampanjer, höjda priser innan ny "REA".

Tycker du valde ett rätt kasst exempel med Weekend Rush och USB-minnet. Du kanske var lite förblindad av din Inet-keps?

Visst är 14kr inte speciellt upphetsande eller mycket i absoluta tal, men de där 14kr på den produkten är 11% nedsättning och billigast på Prisjakt. Vad vi kan utläsa av Prisjakt har Dustin heller inte höjt priset inför kampanjen, priset har varit 129kr sen mitten av mars (då sänktes det med 50kr). Även om "väsentligt nedsatt" inte är exakt specificerat när det gäller rea får nog dryga 10% anses tolerabelt här. Och det är ett korrekt ordinarie pris det räknas på.

I och med att det finns en hel trave andra produkter i kampanjen som verkar vara mer nedsatta tycker jag inte det där minnet är något att hänga upp sig på. Det är definitivt inte ett erbjudande som gör kampanjen vilseledande i alla fall. Och kampanjens längd skulle jag inte direkt kalla lång...

Men allvarligt talat - Dustin har faktiskt bättrat sig på senare tid, tidigare var de riktigt busiga med sina så kallade "ordinarie priser".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Skillnaden med inets "vårstädning är att det är en utrensning och inte en SUPERREA eller GALET LÅGA PRISER REA.

När man kollar Dustins Weekende Rush helgens SUPERREA så är det första man möts av är ett USB minne nedsatt 14kr WOW!
Om du tar av dig Dustinkepsen så märker du snart av att Dustin har börjat kopiera kungen av superreor; CDON.
Långa kampanjer, höjda priser innan ny "REA".

Oavsett vad Inet kallar det så är det en REA/kampanj.

Ja och? USB minnet är ändå nedsatt i pris, så det är en kampanjprodukt.

Och att ha en helgkampanj är knappast lång tid, och att priser varierar över tid får man ta, när vi lever i en global ekonomi som till stora delar styrs av dollarkursen, så det är inte konstigt att ett pris varierar över tid.

Så på att ha REA/kampanj gör alla butiker lika ofta, men för konsumentens del vore det ju bäst om priserna var lägre satta året runt än att de ska behöva köra kampanjer.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Komplett 24H-rea

Såg att komplett idag har 24H-rea genom tipstråden, hittade denna dator:
https://www.komplett.se/acer-aspire-v7-582pg-156-hd-touch/823...

15,6" HD touch, GeForce GTX850M 4GB, Core i5-4210U, 8GB RAM, 500GB SSHD (20 GB SSD-cache), Windows 8.1.
Är det ett fynd för 4999 kr eller finns det andra runt 5000 kr som är bättre?

Ställde även frågan lite mer specificerat i "Bärbara datorer: Köpråd"
http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...

Permalänk
Avstängd

Var och köpte en Tab PRO 8.4 på Webhallen idag. Klockrent köp och extremt prisvärd. Man får ruskigt mycket för 1990.-

Eller 2.290 om man nu behöver 4G.

Permalänk
Medlem

Ni som beställde samsung s5 och sa upp abonnemanget men behållde mobilen på comviq hur ser eran faktura ut ?

För jag har nämligen inte fått någon alls min mor har fått för en hundring som jag fatta att det skulle vara min far har fått en på 250kr

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Ni som beställde samsung s5 och sa upp abonnemanget men behållde mobilen på comviq hur ser eran faktura ut ?

För jag har nämligen inte fått någon alls min mor har fått för en hundring som jag fatta att det skulle vara min far har fått en på 250kr

Min faktura blev exakt 100kr, och min sambos blev 104kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Min faktura blev exakt 100kr, och min sambos blev 104kr.

Skickades från m.sweclockers.com

ok då får jag väl ringa igen skumt att jag inte fått någon räkning själv

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pompa_kumla:

Ni som beställde samsung s5 och sa upp abonnemanget men behållde mobilen på comviq hur ser eran faktura ut ?
För jag har nämligen inte fått någon alls min mor har fått för en hundring som jag fatta att det skulle vara min far har fått en på 250kr

100 kr för telefonen + 145 kr för abonnemanget (1 månad) + lite om det var över 1 månad = 250 kr.
Så den fakturan är väl helt korrekt? Det beror väl troligen på hur ni sade upp abonnemanget, om ni avslutade det på direkten, eller avslutade det så det skulle löpa 1 månad, vilket då stämmer för kostnaden på fakturan.
Vet inte exakt hur Comviq hanterar dem här uppsägningarna, då jag inte är Comviq kund, men det torde vara att de debiterat för lite drygt 1 månad.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

100 kr för telefonen + 145 kr för abonnemanget (1 månad) + lite om det var över 1 månad = 250 kr.
Så den fakturan är väl helt korrekt? Det beror väl troligen på hur ni sade upp abonnemanget, om ni avslutade det på direkten, eller avslutade det så det skulle löpa 1 månad, vilket då stämmer för kostnaden på fakturan.
Vet inte exakt hur Comviq hanterar dem här uppsägningarna, då jag inte är Comviq kund, men det torde vara att de debiterat för lite drygt 1 månad.

Okey mm får se imorgon lite konstigt bara att jag inte fått någon faktura alls ska ju ändå vara betalt den sista men återkommer imorgon å ser vad dem säger :)=

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Fick denna kod från cdon som jag inte kommer att utnyttja. 50kr rabatt. Först till kvarn ☺Mf63Chb53

Permalänk
Medlem
Skrivet av liqwid11:

Fick denna kod från cdon som jag inte kommer att utnyttja. 50kr rabatt. Först till kvarn ☺Mf63Chb53

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av liqwid11:

Fick denna kod från cdon som jag inte kommer att utnyttja. 50kr rabatt. Först till kvarn ☺Mf63Chb53

Vi fortsätter på det spåret, ytterligare en 50kr vid köp över 200kr: tagen

Den som använder får gärna skriva så ev andra spekulanter slipper bemöda sig att prova utan framgång.