Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av wreckan:

Jävligt spännande att se om vi får ett mail som säger "oj vi gjorde fel" snart. Har ju hört om liknande från folk som köpt grejer från CDON innan. Håller tummarna!

Beställde det för 1890kr (100kr rabbat med mecenat rabatten) märkte sen att jag hade slagit in en femma istället för en fyra i personnumret. chattade med kundservicen och fick det avbeställt. Eftersom de höjde priset till 2990kr medans jag avbeställde, så justerade cdon ner priset till 2000kr igen jag fick inte med 100kr rabatten men aja. Skulle nog tro att de kommer skicka ut korten till det priset :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin967:

Beställde det för 1890kr (100kr rabbat med mecenat rabatten) märkte sen att jag hade slagit in en femma istället för en fyra i personnumret. chattade med kundservicen och fick det avbeställt. Eftersom de höjde priset till 2990kr medans jag avbeställde, så justerade cdon ner priset till 2000kr igen jag fick inte med 100kr rabatten men aja. Skulle nog tro att de kommer skicka ut korten till det priset :).

Låter ju jävligt lovande. Antar att nåt system blinkade skrikande rött och att någon fick skäll som fan på kontoret så det snabbt justerades uppåt, haha.

Visa signatur

| Fractal Design R4 | Asus Maximus VII Hero | Intel i7 4970k | Asus R290X DirectCU | Corsair HX850W | TEAM 16GB 2133 Mhz | Samsung 840 PRO 256GB SSD | WD RED 3TB|

Permalänk

Satt på bussen och skynda mig hem för att beställa kortet. 1890kr (med stundentrabatt) var nästan för bra att för att vara sant. Hoppas de ändrar tillbaka det till idag.

Jag antar att prissänkningen på AMD GPUs är för att 3xx serien kommer nästa månad?

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av nixxor:

Satt på bussen och skynda mig hem för att beställa kortet. 1890kr (med stundentrabatt) var nästan för bra att för att vara sant. Hoppas de ändrar tillbaka det till idag.

Jag antar att prissänkningen på AMD GPUs är för att 3xx serien kommer nästa månad?

nästa månad? vart hittar du den infon?

Permalänk

Det var mer en gissning eftersom de sänker priset på alla deras grafikkort. Sett många sidor också säga att de ska visa det på Computex i Juni, men bara rykten. Sen ska de även vara på E3 om en månad.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Fan va gött, lyckades klippa ett 290x för 1990kr. Skapligt nöjd med köpet

Permalänk
Medlem

Får man med någon never settle bundle tro?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Använder du en sådan exploit nu?

Nej, Inte velat pröva då de antagligen kommer att försvinna i alla fall.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BasseBaba:

Jo priserna har gått upp på Ebay nu, ligger på 35 dollar för 6 mån och 65 dollar för 12m.
Snubben som sålde gjorde ju uppenbarligen misstaget att marknadsföra sin egna rabatt fel

Vad jag menar med betalande kund:
Jag fick mitt konto redan under betan i början av 2008 och har varit betalande kund sen kring Q1-2009 om jag inte minns fel, så 6 år nu.
Att man då råkar göra en "ärlig fuckup" med ett presentkort jag fått av en "släkting i USA" låter väl rimligt?
Givetvis var det inte menat för nån som skapade ett nytt konto och kör sin första betalning med det där presentkortet, då hade man ju inte haft nått att förlora

Men absolut, det låter helt klart shady att dom fortfarande kan erbjuda nästan 50% av standardpris, och ovanpå det själva tjäna pengar.....
Nått är riktigt fishy med det hela

Jag är bara snål och gillar inte att betala "onödigt mycket". Spelar ingen roll att 99:- är lite pengar, varför betala 600 om jag hade kunnat komma undan med att pröjsa 218:- per 6 mån som var ursprungspriset på ebay?
Går ju inte direkt nån nöd på artisterna eller skivbolagen

Fast nu ska du inte glömma Spotify själva. Tittar du på deras resultat ser du att de gått med förlust ganska länge och då med ganska stora summor. Här i Sverige ska du dessutom inkludera moms. Det spelar ingen roll om du haft ditt konto i 6 år, det viktiga här är att du faktiskt köpt ett fishy "presentkort". Om du googlar så skulle du se att nästan alla inofficiella säljare är köpta med stulna kreditkort. Annars skulle du ju lika gärna kunna ha köpt på valfri amerikansk sida eller genom Spotify själva. Det otroliga enligt mig är att de kan hålla priset på 99 kronor, istället för 200 som vissa andra konkurrenter. Dessutom vill jag stödja svensk verksamhet. De har cirka 500 anställda och det skulle vara synd om ett till företag skulle försvinna till utlandet för att vissa inte kan betala 99 kronor, en pizzameny, för många, många timmars underhållning.

Jag har bara mitt studiebidrag (ca 3 lax) och till och med jag kan betala 99 för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon167336:

Fast nu ska du inte glömma Spotify själva. Tittar du på deras resultat ser du att de gått med förlust ganska länge och då med ganska stora summor. Här i Sverige ska du dessutom inkludera moms. Det spelar ingen roll om du haft ditt konto i 6 år, det viktiga här är att du faktiskt köpt ett fishy "presentkort". Om du googlar så skulle du se att nästan alla inofficiella säljare är köpta med stulna kreditkort. Annars skulle du ju lika gärna kunna ha köpt på valfri amerikansk sida eller genom Spotify själva. Det otroliga enligt mig är att de kan hålla priset på 99 kronor, istället för 200 som vissa andra konkurrenter. Dessutom vill jag stödja svensk verksamhet. De har cirka 500 anställda och det skulle vara synd om ett till företag skulle försvinna till utlandet för att vissa inte kan betala 99 kronor, en pizzameny, för många, många timmars underhållning.

Jag har bara mitt studiebidrag (ca 3 lax) och till och med jag kan betala 99 för det.

Vi börjar verkligen glida ifrån ämnet som är att diskutera fynd. Men dina 3 lax som du hjältemodigt offrar 99:- av, är helt ur min (och andra som betalar's) plånbok.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rbt:

Vi börjar verkligen glida ifrån ämnet som är att diskutera fynd. Men dina 3 lax som du hjältemodigt offrar 99:- av, är helt ur min (och andra som betalar's) plånbok.

Det stämmer, men ni får tillbaka mycket mer till slut. Jag kan garantera dig att jag fortfarande kommer ha kvar en prenumeration på Spotify eller likvärdig tjänst då jag börjar jobba inom kort, så vart pengarna kommer ifrån spelar ingen roll. Under perioden mellan studierna och gymnasiet jobbade jag deltid och hade även då råd med 99kr i månaden trots att det knappt var 5 lax jag fick. Så pengarnas ursprung spelar ingen roll, 99 är nästan alltid en väldigt liten utgift, iallafall om du bor i Sverige. (Men som du säger, nu pratar vi knappast om den andra trådens innehåll)

Permalänk
Medlem

Typiskt att det ska komma ett ännu bättre erbjudande på 290X. Nu känns inte mitt köp lika bra längre

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk

We're in the clear, boys.

Står på CDON att min R9 290X är postad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

We're in the clear, boys.

Står på CDON att min R9 290X är postad.

Haha, ta inte detta personligt, hoppas verkligen du får ditt kort.

Personliga erfarenheter: mitt paket är skickat på tisdagen, hämtade det onsdagen veckan efter. Och döm av min förvåning när jag då hittade ett 780 och inte ett 780ti som var beställt. Hoppas cdon blivit bättre.

Edit: självklart fixade dem till det, chatten med dem är rätt bra, var med retur sedel och allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Kul att den finns på lager igen, köpte den senast den var uppe.

Värt att nämna: Klickar man bara på länken utan att ha gått in i butiken via t.ex. mecenat.se landar priset på 6,562:- istället.

Permalänk
Medlem

Tack igen, detta blir min andra EX4100, priset är oslagbart.
Får se om det blir en tredje också

Permalänk
Medlem

Är det värt att skaffa en EX4100 istället för min HP NL36 Microserver som jag har nu?

(Kör som NAS med Xpenology och har än så länge endast 8tb installerat som börjar ta slut)

Permalänk
Medlem

24TB med pund blir 782.00 GBP = 9,859.45 SEK för den som är intresserad. Ingen aning om det är bra pris, men det är lägre än svenska valutan om man har kort utan påslag.

Permalänk
Medlem

Nu är de slutsålda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Nu är de slutsålda!

F*n, missade med 1min denna gången. Missade förra gången också... Hoppas att priset blir samma nästa gång också, och att det är snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av tokkan:

Fan va gött, lyckades klippa ett 290x för 1990kr. Skapligt nöjd med köpet

Förlåt, jag måste ha missat det - men vart köpte du det?

Edit: Var det det här på CDON alla snackar om?
http://bit.ly/1H0pF3o

Permalänk
Skrivet av fourbyfour:

Kul att den finns på lager igen, köpte den senast den var uppe.

Värt att nämna: Klickar man bara på länken utan att ha gått in i butiken via t.ex. mecenat.se landar priset på 6,562:- istället.

Är de sjukt värt eller? Har en EtrayZ som funkar helt ok men är slö och gammal.

Edit: såg att den var slutsåld nu.

Permalänk
Medlem

Cdon är ju fan efterblivna, beställde ett 290x med direktbetalning avbeställde som jag skrev innan i tråden och beställde igen fast denna gången med faktura. Nu idag så fick jag ett mail där de skrev att de hade stoppat min beställning för de trodde inte att jag hade råd att betala tillbaka eftersom jag studerar... Jag finner inga ord, vafan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Arrhenius:

Är de sjukt värt eller? Har en EtrayZ som funkar helt ok men är slö och gammal.

Edit: såg att den var slutsåld nu.

Finns kvar, jag köpte en nyss

Permalänk
Medlem
Skrivet av dole_95:

F*n, missade med 1min denna gången. Missade förra gången också... Hoppas att priset blir samma nästa gång också, och att det är snart

Prova nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Yes, fick tag på en! Awesome

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin967:

Cdon är ju fan efterblivna

Moget uttryckt...antar att studierna du nämner är på gymnasienivå?

Skrivet av albin967:

beställde ett 290x med direktbetalning avbeställde som jag skrev innan i tråden och beställde igen fast denna gången med faktura. Nu idag så fick jag ett mail där de skrev att de hade stoppat min beställning för de trodde inte att jag hade råd att betala tillbaka eftersom jag studerar... Jag finner inga ord, vafan?

Du godkändes inte i den standardkreditprövning som görs via Qliro. Alla som begär faktura snabbkollas före beställningen godkänns. Låg inkomst, betalningsanmärkning eller låg kreditvärdighet i största allmänhet är vanliga orsaker till att fakturabetalning nekas.

Om du är 18-19 år och bara har studiebidraget som inkomstkälla är det väl inte så konstigt om du får ett nej?

För övrigt är det heller ingen mänsklig rättighet att få köpa på krita och inget företag är "efterblivet" för att det försäkrar sig om att de faktiskt kommer att få betalt för varorna utan att behöva blanda in kronofogden.

Ta det inte så personligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andii:

Moget uttryckt...antar att studierna du nämner är på gymnasienivå?

Du godkändes inte i den standardkreditprövning som görs via Qliro. Alla som begär faktura snabbkollas före beställningen godkänns. Låg inkomst, betalningsanmärkning eller låg kreditvärdighet i största allmänhet är vanliga orsaker till att fakturabetalning nekas.

Om du är 18-19 år och bara har studiebidraget som inkomstkälla är det väl inte så konstigt om du får ett nej?

För övrigt är det heller ingen mänsklig rättighet att få köpa på krita och inget företag är "efterblivet" för att det försäkrar sig om att de faktiskt kommer att få betalt för varorna utan att behöva blanda in kronofogden.

Ta det inte så personligt.

Jobbar lite vid sidan om också så jag får väl in ~5000kr i månaden inkl csn blev bara irriterad för när jag snackade med cdon så sa de att de skulle "fixa" det men icke.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Förlåt, jag måste ha missat det - men vart köpte du det?

Edit: Var det det här på CDON alla snackar om?
http://bit.ly/1H0pF3o

Stämmer bra, hann beställa under den korta tid dem hade det för 1990kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin967:

Jobbar lite vid sidan om också så jag får väl in ~5000kr i månaden inkl csn blev bara irriterad för när jag snackade med cdon så sa de att de skulle "fixa" det men icke.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte CDON som sköter kreditupplysningarna, utan de får bara tillbaka ett svar som antingen är "ja" eller "nej" och det avgör om ditt köp går igenom.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB