Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Behöver ha lite feedback på denna ihopsättningen!

Permalänk
Medlem

Behöver ha lite feedback på denna ihopsättningen!

Ja, alltså jag kan ingenting om datorer och vad som ska vart, så bad min kompis att sätta ihop en lista åt mig som fungerar med min budget på ca 8K - 10K ,med delarna till min nya stationära som jag bygger själv med hjälp av pappa.
Kompisen är stensäker på att det skulle funka, medan jag sedan hade en annan person som sa att datorn skulle hålla i ca två månader och sedan dö.
Så jag vänder mig hitåt för lite mer feedback!
Några viktiga saker med datorn är att jag måste kunna spela in samtidigt som jag spelar spel (laggfritt ofc), och att kunna redigera det efteråt. Samt streama.

Här är listan: http://www.amazon.com/gp/registry/wishlist/2YV5753PKUYQ4/ref=cm_wl_rlist_go_v?

Är det nu något som saknas/ser illa ut så får ni gärna säga till!
Annars är det nice om ni bara hojtar till och säger att det ser bra ut, så jag vet att folk har tittat på det!

Tack på förhand!
Mvh Jen! :3

Permalänk

Jag är intresserad av argumenten till varför den skulle "dö" efter två månader. Den kommer nog hålla i två år iaf, innan nätagget ger upp.
Vill du vara säker på att kunna överklocka utan problem bör du välja ett moderkort med Z97-cipset.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Moderkortet kanske inte stödjer Processorn out-of-box och kräver då en Haswell för biosuppdatering.

Bor ni i USA? Annars kostar Amazon + 25% + Tull för köp så mycket dyrare än vad som står i Dollar på Amazon.

Ska det spelas på datorn så kanske det är bättre att spara en slant och köpa ett bättre grafikkort. Beror ju dock helt på vilka spel du ska spela.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Jag är intresserad av argumenten till varför den skulle "dö" efter två månader. Den kommer nog hålla i två år iaf, innan nätagget ger upp.
Vill du vara säker på att kunna överklocka utan problem bör du välja ett moderkort med Z97-cipset.

Har ingen aning. Han skrev: "Does he know what he's doing? Because if he's expecting a 550w power supply to power a gtx750 you can call me pingu" och sedan började dom argumentera med mig i mitten som skickade deras meddelanden till varandra utan att fatta ett piss.

okej, tack! ska dra upp det förslaget till honom!

Permalänk

Ett GTX 750 Ti är ju känt för att just vara väldigt stömsnålt, så ett nätagg på 550W kommer med råge kunna driva det.

Visa signatur

Citera för svar.