[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
hmm vad e de för skillnader?

Instans kartorna är snyggare och bossarna är rätt utplacerade. Det är svårt att säga, helheten känns bättre på något sätt, och så är det ju Ace2.

Prova själv och se vad du tycker. Finns på Curse.

BTW: Någon som vet om kan avaktivera allt i Skinner utom bottombaren? Vill bara ha en bottombar, inga andra skinns någonstans i spelet. Via /skinner ui kan man ju stänga av en del, Auktion UI:t tex, men andra saker some tallent fösntret och character info fönstret kan man inte stänga av.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått ordning på allt, har dock alldrig laddat upp en bild så jag vet inte
riktigt hur det funkar men det är snarlikt Blaze ui.

Även fast det ser grymt bra ut nu tycker jag det känns laggigare, speciellt Ag_unitframes (tyvärr) gillar verkligen utseendet på ag men det tar skitlång tid innan det kommer en bild när man trycker på någon dessutom så stannar den senaste bilden kvar en stund när man trycker på någon annan.
Är det bara jag som har detta prob?

Om det finns en lösning så säg till, annars får det blit perl även fast man tröttnar ganska fort på det

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Instans kartorna är snyggare och bossarna är rätt utplacerade. Det är svårt att säga, helheten känns bättre på något sätt, och så är det ju Ace2.

Prova själv och se vad du tycker. Finns på Curse.

BTW: Någon som vet om kan avaktivera allt i Skinner utom bottombaren? Vill bara ha en bottombar, inga andra skinns någonstans i spelet. Via /skinner ui kan man ju stänga av en del, Auktion UI:t tex, men andra saker some tallent fösntret och character info fönstret kan man inte stänga av.

Aha jag använder atlas+atlasloot och quest för instancer jag.
Och du kan anvaktivera dom där prylarna via /skinner också.. bara att leta lite.
Tog ett jävla tag innan jag hittade dem.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Aha jag använder atlas+atlasloot och quest för instancer jag.
Och du kan anvaktivera dom där prylarna via /skinner också.. bara att leta lite.
Tog ett jävla tag innan jag hittade dem.

Okej, då letar jag vidare

Mjo, de gör jag med. Men Cartographer känns bättre än metamap

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Någon som använder Bartender 3? Jag har problem med att använda keybindings, kan inte använda exempelvis "Shift + 1" på "Bar 7". Någon som har lösningen?

Kom på det själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Vet att metamap plockar bort den menlösa knappen iallfall från den vanliga minimapen.. inte provat med sqeen

hur gör man för att ändra actionbaren när man går in i stelth i ditt UI?

Permalänk
Medlem

Nu har jag gjort om mitt UI ganska rejält efter att ha fått lite inspiration från folk här på Swec

Actionbaren med buffsen och portal/teleport försvinner när jag inte håller musen över.

Jag letar fortfarande efter att addon som plockar bort Kartknappen och som funkar med Squeenix

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Nu har jag gjort om mitt UI ganska rejält efter att ha fått lite inspiration från folk här på Swec

http://i90.photobucket.com/albums/k259/wixia/uiuiuiogen2.png

Actionbaren med buffsen och portal/teleport försvinner när jag inte håller musen över.

Jag letar fortfarande efter att addon som plockar bort Kartknappen och som funkar med Squeenix

Hur har du fått kartan fyrkantig?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jollen
hur gör man för att ändra actionbaren när man går in i stelth i ditt UI?

bra fråga faktiskt. Det är bongos som sköter det. Med tanke på att jag spelar mage så har jag inte ens tänkt på det. /bongos drar du iallfall igång frame configgen.

Tror det finns en knapp som heter stances eller liknande. Prova där

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Hur har du fått kartan fyrkantig?

Min gissning är modden squeenix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Nu har jag gjort om mitt UI ganska rejält efter att ha fått lite inspiration från folk här på Swec

http://i90.photobucket.com/albums/k259/wixia/uiuiuiogen2.png

Actionbaren med buffsen och portal/teleport försvinner när jag inte håller musen över.

Jag letar fortfarande efter att addon som plockar bort Kartknappen och som funkar med Squeenix

Vad kör du för bar mod?
Ser ut som Bartender med circle till lägget.

Sedan den där svarta framen där bakom allt där nere har jag letat men inte fått reda på vad den heter?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Hur har du fått kartan fyrkantig?

En mod som heter Squeenix.

www.wowace.com/files

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Vad kör du för bar mod?
Ser ut som Bartender med circle till lägget.

Sedan den där svarta framen där bakom allt där nere har jag letat men inte fått reda på vad den heter?

Nepp, det är trinitybars, och dem måste jag verkligen rekomendera. Lättare än så här kan det inte bli att fixa en annan layout på sina actiobars.

Framen gör man med med moden Skinner. Finns också på wowace.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan trinitybars och bartender, alltså, varför ska man byta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elde
Vad är skillnaden mellan trinitybars och bartender, alltså, varför ska man byta?

Varför och varför

Egentligen är det väll ingen störe skillnad. Båda två gör samma saker. Har inte använt bartender så mycket. Om du känner att Bartender funkar bra till dig så behåll det

BTW, vad för addons använder folk som lägger sina ag partyframes längst upp vågrät längs kanten istället för lodrätt, som i photek.

För jag måste säga att inställningarna för partyframes i ag unitframes verkligen var dåliga. Du kunde ju inte en ställa in spacing mellan varje frame, så man var tvungen att ha buffsen på sidorna istället för att ha dem under varje frame.

Det måste ju finnas nått "addon" till addonet, eller är det bara jag som verkligen inte har fattat?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Bild

Saknar en fungerande version av GridLayoutCustom och XRS (tror det finns nu men har inte riktigt haft tid att kolla), annars är jag nöjd

Är det fler som har högre increase-rate och memoryusage nu efter patchen? Visst görs inte garbage collection lika ofta nu? jobbigt att behöva göra det själv hela tiden :/

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
BTW, vad för addons använder folk som lägger sina ag partyframes längst upp vågrät längs kanten istället för lodrätt, som i photek.

Jag vill minnas att det gick att lösa varje partyframe från varrandra i en tidigare version. Har letat efter det i nuvarande, men inte hittat något. Kan vara en bugg.
Det fanns en hemsida där alla aguf kommandon (samt många andra ace-addons) var nedskrivna med en förklaring. Har inte hittat den, nån som vet vad jag letar efter`?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HaGgZ
Bild

Saknar en fungerande version av GridLayoutCustom och XRS (tror det finns nu men har inte riktigt haft tid att kolla), annars är jag nöjd

Är det fler som har högre increase-rate och memoryusage nu efter patchen? Visst görs inte garbage collection lika ofta nu? jobbigt att behöva göra det själv hela tiden :/

Ser bra ut; liknar mitt relativt mycket. Kör själv XRS nu och det funkar fint utan felmedelande.

När det kommer till mem användningen ahr jag samma problem. har både fått högre memanvändning och increase-rate ökar mycket snabbare. :/ Frågan är om det är ett övergångsläge nu när så många addons är nya för 2.0 patchen.

Såhär ser mitt ut idag >här<

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

Jag använde oRa innan patchen och även nu efter. Men innan patchen kunde jag trixa till det så att MT-target blev "expanding upwards", hur man nu ska säga det på svenska. Växer uppåt kanske. Iaf, nu efter 2.0 har jag inte lyckats med det, nån som vet om dom tagit bort funktionen eller om jag letar på fel ställe?

*edit*
ang. aguf partyframes hittade jag en ny meny där man kunde ställa in det. I samma rad som Player, Party, Pet, Target mfl finns den längst ner. Där kan man ställa in hur man vill att agufparty ska växa.

Permalänk

Kör Photek's senaste (som har Squeenix).
Men varje gång jag startar wow måste jag skriva
/squeenix reload
för att se kartan.

Nån som vet hur man kan lösa detta?

Permalänk
Medlem

Någon som har förslag på addon som:

1. Man kan flytta runt allt som man vill (hotbars, gruppmedlemmar, targeticon, chatrutor etc)

2. Resize:a ovanstående.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JD
Någon som har förslag på addon som:

1. Man kan flytta runt allt som man vill (hotbars, gruppmedlemmar, targeticon, chatrutor etc)

2. Resize:a ovanstående.

Det första som slår mig är Discord Frame Modifier, vet dock inte om den är uppdaterad för 2.0. Den kan vara lite krånglig i början, men när man lärt sig den fungerar den till allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elde
Det första som slår mig är Discord Frame Modifier, vet dock inte om den är uppdaterad för 2.0. Den kan vara lite krånglig i början, men när man lärt sig den fungerar den till allt.

Discord e mosad i 2.0.
Snubben som gjort moddarna håller på o arbetar med DUB istället.
Som man ska kunna göra ett helt ui med bara den modden.
eta unknown.

Själv letar jag efter en modd som visar hur mycket skada/healing mina spells gör direkt på knapparna.
Använde teorycraft förut.. men den funkar inte som den ska längre.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Discord e mosad i 2.0.
Snubben som gjort moddarna håller på o arbetar med DUB istället.
Som man ska kunna göra ett helt ui med bara den modden.
eta unknown.

Själv letar jag efter en modd som visar hur mycket skada/healing mina spells gör direkt på knapparna.
Använde teorycraft förut.. men den funkar inte som den ska längre.

Testa Spelltips, wowace.com

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

Jag söker ett addon så jag ser vilken tid t.ex. någon skrivit något i gchaten, och ett så jag får mini-mapen fyrkantig.

Permalänk

Är det möjligt att flytta rubrikerna som innehåller hur många resources mn har i ab och flaggorna i wsg?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiaBol1c
Jag söker ett addon så jag ser vilken tid t.ex. någon skrivit något i gchaten, och ett så jag får mini-mapen fyrkantig.

CTmod 2 finns det som val under en flik

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiaBol1c
Jag söker ett addon så jag ser vilken tid t.ex. någon skrivit något i gchaten, och ett så jag får mini-mapen fyrkantig.

För att få fyrkantig minimpa: squuenix ska du hämta då

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Excelion
Testa Spelltips, wowace.com

Finns ingen spelltips där :-/

edit:
hittade den på worldofwar. ska prova

edit2:
nope det ändrade bara tooltipsen.
Behöver på knapparna jag

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiaBol1c
Jag söker ett addon så jag ser vilken tid t.ex. någon skrivit något i gchaten, och ett så jag får mini-mapen fyrkantig.

Som tidigare nämnt, Squeenix för minimapen och enligt mig borde du skaffa Prat för chatten. En mkt behändig mod.

Kom på ett alternativ till DFM. MoveAnything! vet jag fungerar, finns på curse mfl.

Permalänk

Som så många andra använder jag photek, men på den senaste version har jag fått problem.
Runt mina actionbars så ligger det en stor grå ruta som jag inte får bort, vet inte vilken av mina addons som den tillhör till, och kan inte hitta nåt alternativ via bartender där jag kan ta bort den.
Så hur tar rackarns får jag den ur mitt UI?

Jag fick till det så, ska försöka lägga upp en bild så får man se ifall det var nåt och hurra för...

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.