Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bakemonster
Yay, snackat med en trevlig tös i ett par veckor nu, ska ut idag o träffa henne, OCH BANKOMATEN ÄTER MITT KORT!!!
Samtliga kompisar är för fattiga för att låna ut, och jag är fast hemma, partysugen, förfestad och skit irriterad....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bakemonster
Yay, snackat med en trevlig tös i ett par veckor nu, ska ut idag o träffa henne, OCH BANKOMATEN ÄTER MITT KORT!!!
Samtliga kompisar är för fattiga för att låna ut, och jag är fast hemma, partysugen, förfestad och skit irriterad....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa

Rofl Handa
Nu behöver vi ju inte gå till ytterligheter här, varför inte säga som det är till henne helt enkelt. Om hon är genuint intresserad av dig kommer hon att förstå, man måste sluta överanalysera så mycket!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Avstängd

Jag har ju snackat med henne, men endå sjuuuukt störigt...

Permalänk

Jo det förstår jag ju såklart, men man får acceptera läget och ta nya tag. Varför inte ta en fika någon dag framöver exempelvis? Vad bestämde ni idag när ni pratades vid?

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Avstängd

Ja herregud, inte möjje att göra åt.
Fika är så...trist, vi skulle träffas ute idag, dansa dricka o ha skoj

På en helt annan not, så kommer nästa vecka vara intressant, har 4 damer som drar i mig nu, och vet inte riktigt hur man ska bolla allt detta ^^

Permalänk

Nej precis, man får inte gå ner sig helt i det hela så att säga ;).
Haha jo det är klart, det är ju en aning roligare än fika det ska erkännas! Men samtidigt, menar man allvar med det hela borde det ju inte spela så stor roll?

Haha ja det var ju en annan sida av det hela, och du vågar klaga?

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Avstängd

Njaa, klaga vet jag inte, nog mest överaskad ^^
Antar att man är charmigare än vad man trodde

Behöver bara fler malmöpojkar att gå ut med, var är ni alla wingmen?

Permalänk
Medlem

4st
ja du är väldigt lyckligt lottad.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bakemonster
Njaa, klaga vet jag inte, nog mest överaskad ^^
Antar att man är charmigare än vad man trodde

Behöver bara fler malmöpojkar att gå ut med, var är ni alla wingmen?

uhhm?!

Nästa helg It's ON!

Och jag är en grym wingman(de vet du?), så länge du lämnar något till mig också

FYI, bakemonster är en rikgit smoothtalker när han är ute..Får börja lära mig av han, inget håller bak han från att snacka med vilken brud som helst..Watch and learn boys

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kompressor
man måste sluta överanalysera så mycket!

Mjo tack... :/

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
FYI, bakemonster är en rikgit smoothtalker när han är ute..Får börja lära mig av han, inget håller bak han från att snacka med vilken brud som helst..Watch and learn boys

Åhh sluuuta :$

Permalänk
Medlem

Kanske dags att flytta till Malmö för att hänga med bakemonster...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
uhhm?!

Nästa helg It's ON!

Och jag är en grym wingman(de vet du?), så länge du lämnar något till mig också

FYI, bakemonster är en rikgit smoothtalker när han är ute..Får börja lära mig av han, inget håller bak han från att snacka med vilken brud som helst..Watch and learn boys

Vaffan! Då får jag börja hänga med er ut och fiska i de stora sjöarna!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
uhhm?!

Nästa helg It's ON!

Och jag är en grym wingman(de vet du?), så länge du lämnar något till mig också

FYI, bakemonster är en rikgit smoothtalker när han är ute..Får börja lära mig av han, inget håller bak han från att snacka med vilken brud som helst..Watch and learn boys

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martiis
Vaffan! Då får jag börja hänga med er ut och fiska i de stora sjöarna!

Jag hänger på

Permalänk
Avstängd

Kan återigen stå med min lägenhet som förfest lokal, räcker iallafall till yta.
Nästa helg så ere lördag som gäller för mig, resten av dagarna är ganska bokade ^^

Permalänk
Medlem

Varför måste ni bo i semidanmark

Permalänk

nått som jag finner lite komiskt är att man ALDRIG(iaf inte jag) hittar nån tjej som bor i samma stad som en själv,iaf ingen som man verkligen har intresse för och som man verkligen vill med.
det är alltid sjuhelsikes långt mellan tjejen och mej,karlstad,laholm,trelleborg,göteborg,norrköping*suck*alla godbitar som både har kroppar som heter duga och har nått att tänka med bor neröver.
det är nästan så att man har börjat tänka på att flytta neröver.

hittat en 36 årig kvinna som typ har svarat possetvit på allt som jag har slängt mot henne,kropp,social,smart,men givetvis så bor hon i kalmar=/,nu är det ju iof inte hon och jag än,men OM det nu skulle gå så långt så att det blir ett förhållande,vad gör man?lämna mitt bra och trygga liv som jag har häruppe och starta ett nytt och osäkert(till en början) nere hos henne?
bara tanken på att lämna vännerna,mitt liv,min familj och allt annat som jag har här uppe gör så att man nästan darrar utav oro,men samtidigt så väger ett liv med henne upp det som jag förlorar en aning.
gillar inte när det blir så här,att man blir tvungen att välja när man väl hittar nån....om hon bara hade bott här i sundsvall,fan vad jag hade sattsat,allt jag hade,utan att tveka.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Det är bara att satsa.
Testa och se hur det går.

Sitter själv i lite samma sits, fast jag vill åt andra hållet & kjoltyg är inte allt för mycket inblandat än.

Permalänk
Avstängd

Ringde precis en tjej jag snackat med på facebook... ska träffas ikväll o dricka kaffe o snacka lite skit Ska bli skoj...
Ville bara dela med mig av vad som händer i mitt liv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BioCenter
Det är bara att satsa.
Testa och se hur det går.

Sitter själv i lite samma sits, fast jag vill åt andra hållet & kjoltyg är inte allt för mycket inblandat än.

Läs igenom igen så tror jag du märker ditt misstag

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Redan sett det. Men det bju´r jag på.

Permalänk
Medlem

Fick just syn på tråden. Kul. Tänkte dra en lång post om hur det ser ut för mig, som kanske har fler år på nacken är genomsnittet på forumet:

Finns väl i regel 2 lite sammanflätade sidor av det här.

Det ena är att förföra, att vara lite av en förförare, vanligen för att skaffa sig mer ytliga förbindelser som ONS och KK m.m. Det innebär ofta att spela teater, att man kanske inte är fullt så självsäker eller har ”det”, utan istället agerar man - som en skådespelare - och ger sken av att man har ”det”. Man följer en mer eller mindre utstuderad strategii den sociala proceduren med henne. Män som gör det här effektivt och "seriöst" använder sig ofta av 99:1 metoden (som en del kallar det för). Det betyder kort och gott att man tar kontakt med 100 tjejer under en och samma kväll, och kör sitt spel, och resultatet blir att man får 99 örfilar och slutligen 1 ligg. Lite komiskt, men mycket framgångsrikt. Vissa använder även statusmedel för att försöka påverka människor som är mottagliga för sånt.

En man bör tänka på att om en singel-tjej vill ha sex så får hon det nästan när hon vill, på ett kick, och att en tjej under en krogkväll eller en kväll på dejting-forumet i regel får många drulliga försök till uppvaktning. Så tjejer ser inte sex som något som behöver "uppnås", utan värderar sex på något annorlunda sätt än killar gör.

En del av det här "spelet" är att man måste anta en ointresserad och likgiltig inställning till tjejer, för att det ska bli känslomässigt uthärdligt. Om man öppnar sig för en känslomässig uppskattning av en attraktiv tjej, så blir man också lite nedslagen om man blir avvisad, och blir det mycket sånt så orkar man inte hålla masken uppe hela kvällen. Av alla de män som blir avvisade, så är ju förförare och players de som blir avvisade i särklass flest gånger under sitt liv, med tio gångers marginal lätt. Så, för att casanova-spelet ska funka, så kan man inte tänka mycket på vem hon är, eller hur och vad hon är, eller vad man eventuellt känner för henne, utan man tänker istället helt kallt att om hon avvisar en så är det inte mitt problem, utan hennes förlust. Det är givetvis inte särskilt sant, men det hjälper en att hålla uppe masken om sin egen förträfflighet. Det handlar mer om att tillryggalägga antal tjejer än kvalitet. Framgångsrika förförare lägger inte för mycket tid på varje kontakt, för han vet att han kommer att bli avvisad i minst 3 fall av 5 ändå. 99:1 principen avhjälper mycket.

Det här leder självklart bara till kortare kontakter, för som människa så orkar man inte hålla charaden uppe några längre stunder, och definitivt inte varje dag. Förr eller senare återgår man till att bli sig själv, det man egentligen är, dvs det man är när man inte tänker på vad man gör, inte agerar alls. Det här skriver många tvångsmässiga förförare om i böcker - inklusive Casanova själv i sina långa memoarer - hur psykiskt utmattad man blir, och hur man till slut t.o.m. kan uppleva att sitt eget kön måste jobba hårt för att få till några nyp medan det motsatta könet verkar ha orättvist mycket serverat för sig. Så, den här metoden är förstås inget som håller för långdistanser.

Den andra sidan av spektrat är i viss mån en motsats, att verkligen se till att inte agera eller falla för frestelsen att dra nytta av eventuella kortvariga fördelar från agerande. Och det kan vara nästan lika svårt som att agera – som ovan. Det här gör en mer avspänd, lugn och varm, och mer mottaglig för långvariga relationer men även mer sensitiv. Man serverar helt enkelt henne exakt det hon kommer att få. På så sätt attraherar man den kvinna som kan ge en själv det man är i behov av känslomässigt, nästan automatiskt, vilket ju är den djupaste av anledningar till att man söker kärlek överhuvudtaget. Det blir inga spel, inga gåtor att lösa och inga rätta eller felaktiga sätt. Det är som en par-dans: alla går att dansa med, men vissa känns ”ok”, andra känns bara konstiga, medan ett fåtal känns helt underbara, som om Gud sänt just den människan till världen bara för ens egen skull.

Hur bra det blir för en man i begynnelsen av en sån relation beror oftast på hur mycket han törs öppna sitt sårbara inre. Är han självsäker nog att öppna sig mycket, så kan det jämföras med den mycket grundläggande och nästan euforiska värme, lycka och trygghet som en mor kan ge en son. Det är i särklass den egenskap som gör att vi lever längre, upplever en mening med att leva, blir mer hälsosamma, välmående, avslappnade och toleranta mot vår omgivning. Den här mer öppensinnade vägen är däremot en väg som oftast kräver massivt med tålamod och ibland smärtsamma brända försök innan den ger frukt. Många gör också misstaget att ”lära av sina misstag” på vägen, och blir med tiden alltmer konstlade och ”medvetna” i sitt sökande, vilket förstås resulterar i att den man till slut finner passar in på en mer konstlad mall, än den man egentligen i grund och botten är, och vad man är i behov av. Eftersom allt i det här avseendet är på blodigt allvar, så kan man inte kan tillämpa några psykiska försvarsmekanismer eller borsta saker under mattan och låtsas vara oberörd, och allt känns då betydligt mer omtumlande – både positivt och negativt.
----
Oavsett var någonstans i gråzonen mellan dessa två man befinner sig, i sitt sökande efter sina behov, så gör många misstaget att betrakta sig själv som aktören och den andra parten som ett bollplanket, där man strävar efter att bollen ska studsa tillbaka mot en på rätt sätt. I synnerhet män har en tendens att se varje reaktion hon ger ifrån sig som en återspegling av det han gjort. Men vi bör komma ihåg, att när en man är intresserad av en kvinna, så har även hon en ”strategi” över hur hon ska förhålla sig till honom, och hon är ingalunda ”bara sig själv” utan hon tenderar även själv att se honom på samma sätt - med mer eller mindre spontana metoder. Bollplanket är alltså inte plant och bollen studsar aldrig bara vinkelrätt ut från motsatt håll den kom, utan hon är lika personligt ”ojämn” som vilken bergvägg som helst, och dessutom förändras hennes ”form” hela tiden med tidens lopp. Det här måste varje Casanova tänka på, och inte se och tolka allt så bokstavligt.

Söker man kortare ytliga kontakter så måste man observera henne mycket noggrant och räkna ut vad som egentligen rör sig bakom kulisserna, vänta på rätt ögonblick att angripa, och på vilket sätt, och använda varje ögonblick och känslotillstånd hos henne för sin egen fördel .... men om man är mer ”sig själv” så observerar man inte mer än man känner att man är intresserad av. Man bara är, helt enkelt, i vetskapen att om man inte gör sig till så attraherar man automatiskt vad man behöver. En Casanova är i regel den som måste toffla till max, medan den som är sig själv är motsatsen. En Casanova tofflar förstås inte i bokstavlig mening, men han ser sig själv som 100 % ansvarig för huruvida det blir någon kontakt eller inte. En man som inte ser det så, kan rimligen inte vara förförare.

Alla har vi sedan vårat sätt som vi blev på, av naturen eller av den värld som omger oss. Vissa kanske blev mer åt det ena än det andra hållet, rent naturligt. Dom som blev mer åt det förförande hållet agerar så i livet och känner därför inte att de ”spelar ett spel” som jag beskrev det ovan, även om de handlar på i princip samma sätt. Det finns även andra typer av människor, som faller utanför dom här ramarna. Dom kan livet ha varit väldigt orättvist mot. Dom kan t.ex. redan tidigt i livet fått uppleva stor hur deras naturliga behov av känslor och tillgivenhet har blivit missbrukade av andra. Dom har ”kapitulerat” och slutade medge att de är i behov av något, dom låtsades vara oberoende och oberörda, för att det kändes för smärtsamt. Och för att väga upp detta i vuxen ålder, så vägrar dom att erkänna att dom skulle vara i behov av att tillfredsställa några faktorer eller behov överhuvudtaget, och agerar istället ut saknaden/frustrationen genom att aggressivt visa att dom står över allt och alla, och är ”en riktig man, å ingen jävla toffel” etc.

Visa signatur

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Permalänk
Medlem

En brud skickade nyss sms till mig med texten: Godnatt <3.

Jag svarar: Godnatt <3.

Får svaret: är det något?

Vad fan lixom?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
En brud skickade nyss sms till mig med texten: Godnatt <3.

Jag svarar: Godnatt <3.

Får svaret: är det något?

Vad fan lixom?!

haha!

Wtf crazy girl...har hon crazy eyes?

Bara att svara, "ne varför skulle du vara det?"

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
En brud skickade nyss sms till mig med texten: Godnatt <3.

Jag svarar: Godnatt <3.

Får svaret: är det något?

Vad fan lixom?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
haha!

Wtf crazy girl...har hon crazy eyes?

Bara att svara, "ne varför skulle du vara det?"

Hon är fin Dock min polares ex så jag vet inte riktigt... bjöd mig på fest i helgen. Dock låg han med sitt ex dagen efter dom gjorde slut....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Hon är fin Dock min polares ex så jag vet inte riktigt... bjöd mig på fest i helgen. Dock låg han med sitt ex dagen efter dom gjorde slut....

OK för han då?

Men hon måste ju ha något i åtanke om hon lägger på ett "<3", iofs har de blivet sjukt vanligt bland alla... Men ändå ...

Jag låg också med mitt X...Under typ 6 månaders tid, så kunde jag gå på hålet typ när som helst...Sen hitta vi varsinn ny

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
OK för han då?

Men hon måste ju ha något i åtanke om hon lägger på ett "<3", iofs har de blivet sjukt vanligt bland alla... Men ändå ...

Jag låg också med mitt X...Under typ 6 månaders tid, så kunde jag gå på hålet typ när som helst...Sen hitta vi varsinn ny

Vet faktiskt inte, han verkar ju onekligen ha kommit över henne.... Ja precis <3 och love you har blivit alldelles för oladdade ord. Men visst hon är på mig en del nu, känns lite som att man är en "jaggjordeslutmedminkilledämpare".

Haha sex månader var inte illa pinkat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Vet faktiskt inte, han verkar ju onekligen ha kommit över henne.... Ja precis <3 och love you har blivit alldelles för oladdade ord. Men visst hon är på mig en del nu, känns lite som att man är en "jaggjordeslutmedminkilledämpare".

Haha sex månader var inte illa pinkat.

What can I say, im just so damn....good...haha

Har du känslor för henne så måste hon få veta det,
säg även att du inte vill vara nån rebound

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Grejen är att vi träffats 4 gånger, vi snackade när hon var ihop med min kompis men då var det inget känslosnack precis, nu när dom har gjort slut blev det ganska mycket från hennes sida vilket pekar på rebound. :/ Vi får se helt enkelt.