Permalänk
Medlem

Tack för det kd35a

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Jag undrar om man tjänar på att uppdatera Rom-filen på telefonen och isåfall vilken ROM-fil jag skall välja. Det verkar finnas lite olika att välja på dels på denna sidan: http://theunlockr.com/downloads/android-downloads/android-rom... där "MoDaCo Enhanced ROM" verkar vara väldigt populär för att den tydligen snabbar upp operativsystemet i telefonen avsevärt.

Sedan så finns det den nyaste Rom-uppdateringen på HTCs hemsida: http://www.htc.com/europe/supportdownloadlist.aspx?p_id=283&a... (ROM Upgrade for HTC Hero_2.73.405.5.)

Om jag köper en HTC Hero idag så kanske den redan har den nyaste ROM-uppdateringen från HTCs hemsida så det är därför jag frågar om man tjänar på att installera någon annan istället?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Har några frågor till er som redan har en Hero.

1. Hur funkar GPS:en?
2. Vilket skydd använder ni på själva skärmen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nomu
Har några frågor till er som redan har en Hero.

1. Hur funkar GPS:en?
2. Vilket skydd använder ni på själva skärmen?

1. GPS är bara ett system för att positionera, vilket telefonen gör ungefär lika bra som andra GPS-enheter. Om du menar bilnavigation så kan du köpa CoPilot Live. Jag har bara testat lite lätt, men det verkar fungera bra. För övrigt finns det massor med program för t ex geocaching, hitta caféer i ens närhet m.m.

2. Inget, jag har telefonen rakt ner i fickan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
1. GPS är bara ett system för att positionera, vilket telefonen gör ungefär lika bra som andra GPS-enheter. Om du menar bilnavigation så kan du köpa CoPilot Live. Jag har bara testat lite lätt, men det verkar fungera bra. För övrigt finns det massor med program för t ex geocaching, hitta caféer i ens närhet m.m.

2. Inget, jag har telefonen rakt ner i fickan.

Med GPSen menar jag hur bra signal den får. Min N95:a har nog den sämsta mottagningen av alla, får ingen kontakt ens med a-GPS påslaget. Antar den var DOA från första början, men men..

Angående skärmskyddet, är det inte lite riskabelt att köra naket?

Permalänk

ja kör naket, förutom när ja jobbar då har ja en ficka som man fick med P1an

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nomu
Med GPSen menar jag hur bra signal den får. Min N95:a har nog den sämsta mottagningen av alla, får ingen kontakt ens med a-GPS påslaget. Antar den var DOA från första början, men men..

Angåene skärmskyddet, är det inte lite riskabelt att köra naket?

Jag ligger normalt på en precision på ca. 6m, men det är inte ovanligt med 2-3m.

Jag tycker inte det känns så farligt, sen så skulle det kännas lite knasigt att vandra runt med en sån läderhållare i bältet...

Permalänk
Medlem

Tänkte mer på såna där plastskydd man lägger över bara skärmen, genomskinlig plast för att förhindra repor.

Permalänk
Medlem

Jag har Verizon som operatör (Telias nät). Händer lite då o då att den verkar hoppa ur och ställer sig i "SIM-kort låst" och jag måste ange pinkoden på nytt. Sim-kortet i sig har funkat klockrent i min gamla SE, så jag utgår från att telefonen knasar sig. Nån mer som har liknande problem?

Permalänk
Medlem

Tjenix,
Jag har en fråga ang. Hero och det är synkning mot Entourage. Jag kör Mac idag och använder bara Entourage (vill inte använda olika program för kalender och mail...). Synkar Hero mot allt i Entourage? Jag har sökt hela kvällen efter info men inte hittat något.
/Mats

Permalänk
Medlem

Har skaffat mig ett 8Gb Minneskort istället för de 2gb man fick med. men är de bara att formatera till ext2 eller ext3 inne i mobilen och sedan köra på som vanligt? kanske flytta över alla orginal filer man fick med de första minneskortet också.

sen finns det nån Android Apps tråd? som tipsar om bra program till android och spel mm här på swec? inte hittat nån när jag söker. iså fall borde nån starta en tkr jag.

sen finns det nåt sätt att spela upp .avi filmer?

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matknu
Tjenix,
Jag har en fråga ang. Hero och det är synkning mot Entourage. Jag kör Mac idag och använder bara Entourage (vill inte använda olika program för kalender och mail...). Synkar Hero mot allt i Entourage? Jag har sökt hela kvällen efter info men inte hittat något.
/Mats

Vad jag vet så synkar den inte mot Entourage. Den synkar automatiskt mot Google Calendar/Contacts/Mail (därför den ibland kallas Google mobil). Sen har HTC sitt HTC Sync-program för att synka mot Outlook på Windows. Sen finns det även stöd för Exchange inbyggt i mobilen. Hoppas detta hjälpte!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparc0
Har skaffat mig ett 8Gb Minneskort istället för de 2gb man fick med. men är de bara att formatera till ext2 eller ext3 inne i mobilen och sedan köra på som vanligt? kanske flytta över alla orginal filer man fick med de första minneskortet också.

sen finns det nån Android Apps tråd? som tipsar om bra program till android och spel mm här på swec? inte hittat nån när jag söker. iså fall borde nån starta en tkr jag.

sen finns det nåt sätt att spela upp .avi filmer?

Minneskorten använder FAT32, så om du inte köpt något extremt konstigt kort så ska det bara vara att plugga in direkt. Vad gäller apps, så tror jag att det snackades lite om det i början av tråden, har du ögnat igenom? Annars så kanske det är dags för en app-tråd ändå

Permalänk
Medlem

Vad innebär "rootad" telefon och är det värt att göra detta på sin nya Hero bara för att få tillgång till 3:e parts program där man kan skicka filer över Bluetooth. Kommer troligen sakna denna funktion en del då jag har trummelever där jag under lektionstid planerar köra diverse låtar från min nya Hero som alltså kommer ersätta mp3-spelaren jag använder som primära "lektions-musikspelare" idag. Väldigt smidigt hade ju varit att efter lektionen skicka låten de får i läxa direkt till telefonen och inte som jag behöver göra nu, bifoga den i ett e-mail till eleverna. Det blir ganska många mail när man har runt 50 trummelever varje vecka Men går det inte så går det inte, kanske får behålla min Sony Walkman 8800i ändå för den kan nämligen skicka låtar över Bluetooth.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
Minneskorten använder FAT32, så om du inte köpt något extremt konstigt kort så ska det bara vara att plugga in direkt. Vad gäller apps, så tror jag att det snackades lite om det i början av tråden, har du ögnat igenom? Annars så kanske det är dags för en app-tråd ändå

ne ett sony 8gb, de satt i en sony ericsson telefon före min.

nån kan väll dra igång en android app tråd? en liknande sån här http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6466...

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Vad innebär "rootad" telefon och är det värt att göra detta på sin nya Hero bara för att få tillgång till 3:e parts program där man kan skicka filer över Bluetooth. Kommer troligen sakna denna funktion en del då jag har trummelever där jag under lektionstid planerar köra diverse låtar från min nya Hero som alltså kommer ersätta mp3-spelaren jag använder som primära "lektions-musikspelare" idag. Väldigt smidigt hade ju varit att efter lektionen skicka låten de får i läxa direkt till telefonen och inte som jag behöver göra nu, bifoga den i ett e-mail till eleverna. Det blir ganska många mail när man har runt 50 trummelever varje vecka Men går det inte så går det inte, kanske får behålla min Sony Walkman 8800i ändå för den kan nämligen skicka låtar över Bluetooth.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=939...

För tillfället finns det tyvärr ingen Hero-variant av programmen (t ex Bluex) som skickar filer med blåtand. Iaf senast jag kollade, om någon vet mer än så, så får ni gärna berätta!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparc0
ne ett sony 8gb, de satt i en sony ericsson telefon före min.

nån kan väll dra igång en android app tråd? en liknande sån här http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6466...

Om den satt i din Sony Ericsson så använder den FAT32 == bara att trycka in den i din Hero. När jag menar extremt konstigt kort, så menar jag typ: köpt i en turkbutik på en Nord Koreansk militärbas, langad under disk.

Något sånt hade inte varit fel nä! Någon som känner för att starta en sån tråd?

Permalänk
Avstängd

Hur avinstallerar man förprogramerade program? T.ex Peep, Aktier, m.fl?

Verkar inte gå vad jag kan se.. Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Vilket är snabbaste sättet, existerar det ens?, att Flytta över musiken från min Sony Walkman 880i till min nya HTC Hero? Jag förstår att det snabbaste är att sätta i minneskortet från Sonyn i Heron men det måste tyvärr vara kvar. Sambon vill nämligen ha Sonyn och musiken som finns på det minneskortet.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moonroy
Jag har Verizon som operatör (Telias nät). Händer lite då o då att den verkar hoppa ur och ställer sig i "SIM-kort låst" och jag måste ange pinkoden på nytt. Sim-kortet i sig har funkat klockrent i min gamla SE, så jag utgår från att telefonen knasar sig. Nån mer som har liknande problem?

jag hade ett liknande problem, hade massor med problem faktiskt processer dog och kraschade samma sak med program, och att jag behövde ange pinkoden på nytt efter jag släckt skärmen, problemet var pga ett program jag hade laddat hem som heter datatracker som håller koll på hur mycket datatrafik du använt i månaden och lite andra saker, fick telefonen helt i spel XD så har du problemet så borde du kanske köra en factory reset och installera program stegvis tills du märker att du får problemet igen, annars kanske du borde prova med ett annat sim-kort

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Jag undrar om man tjänar på att uppdatera Rom-filen på telefonen och isåfall vilken ROM-fil jag skall välja. Det verkar finnas lite olika att välja på dels på denna sidan: http://theunlockr.com/downloads/android-downloads/android-rom... där "MoDaCo Enhanced ROM" verkar vara väldigt populär för att den tydligen snabbar upp operativsystemet i telefonen avsevärt.

Sedan så finns det den nyaste Rom-uppdateringen på HTCs hemsida: http://www.htc.com/europe/supportdownloadlist.aspx?p_id=283&a... (ROM Upgrade for HTC Hero_2.73.405.5.)

Om jag köper en HTC Hero idag så kanske den redan har den nyaste ROM-uppdateringen från HTCs hemsida så det är därför jag frågar om man tjänar på att installera någon annan istället?

Bara o testa. Ta bara en backup av det befintliga så kan du byta tillbaka sen. Min blev mycket snabbare och är riktigt klockren.

Permalänk
Medlem

För folk som vill skicka filer via blåtand: http://www.medieval.it/content/view/61/53/

Har inte testat ännu, återkommer när jag testat.

Edit: det verkar som om den inte riktigt vill prata med min Mac, får se om jag kan få den att prata med Linux-burken senare när jag har tid. Någon annan som vill testa under tiden?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparc0
nån kan väll dra igång en android app tråd? en liknande sån här http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6466... [/B]

Mycket bra!! Har väntat på en sån tråd länge nu. Någon som känner för det?

Permalänk
Medlem

Hej! Köpte en Hero igår. Och hittils gillar jag den. Har pillat mycket! Men verkar finnas mycket att utforska kvar:D Kul. Jag undrade igår hur man får svensk meny men efter uppdatering av rom från Htc så fanns det tillvalet i telefonen. Bra! Kul också med android market som har mycket gratis grejor att testa. Grym telefon tycker jag!

Permalänk
Medlem

Hur pass mycket snabbare har mjukvarauppdateringar gjort telefonen sen version 1.0? Hörde att den kunde vara lite laggig. Är det något som försvunnit eller någonsin kommer att försvinna?

Visa signatur

AMD PII X6 1055T@2,8GHz, Asus Crosshair IV Formula, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2, Corsair CMPSU-650HX, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9, XFX GeForce GTX 260 896MB, Crucial M225 128GB, 2x Samsung SpinPoint F3 1TB, Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyrus
Hur pass mycket snabbare har mjukvarauppdateringar gjort telefonen sen version 1.0? Hörde att den kunde vara lite laggig. Är det något som försvunnit eller någonsin kommer att försvinna?

Mycket snabbare. I början var den laggig, dräglig när den var för sig, men i jämförelse med andra riktigt dålig. Men med uppdateringen så flyter allt på som det ska. Det är bara om man tynger ner den riktigt ordentligt som den kan bli lite laggig, men då är det ens eget fel

Permalänk
Medlem

Låter kanon. Har blivit riktigt sugen på den. Något annat jag hört är att den inte ska vara så jättekul att surfa på men på de videos jag sett verkar det ganska ok. Någon som har något att jämföra med och kan uttala sig?

Visa signatur

AMD PII X6 1055T@2,8GHz, Asus Crosshair IV Formula, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2, Corsair CMPSU-650HX, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9, XFX GeForce GTX 260 896MB, Crucial M225 128GB, 2x Samsung SpinPoint F3 1TB, Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem

Tycker surfningen är grymt bra. Man kan till och med spela upp youtube-klipp i webbläsaren vilket iofs funkar lite sisådär med tanke på att flash inte är fult optimerat. Men annars finns det en youtube app också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Vilket är snabbaste sättet, existerar det ens?, att Flytta över musiken från min Sony Walkman 880i till min nya HTC Hero? Jag förstår att det snabbaste är att sätta i minneskortet från Sonyn i Heron men det måste tyvärr vara kvar. Sambon vill nämligen ha Sonyn och musiken som finns på det minneskortet.

Under förutsättning att telefonen sparar musiken på minneskortet så är det ju en enkel sak att stoppa in det i en kortläsare man har till datorn och sen bara ta backup på det man vill kopiera?

Permalänk
Medlem

Är det någon som har Tele2 på sin Hero? Kan ni vara snälla och posta er APN. Jag kommer fan inte ut på nätet med min. Ringde support och dom sa att jag skulle använda APN från vilken HTC som helst på deras hemsida men det funkar fan inte.

Tackar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Är det någon som har Tele2 på sin Hero? Kan ni vara snälla och posta er APN. Jag kommer fan inte ut på nätet med min. Ringde support och dom sa att jag skulle använda APN från vilken HTC som helst på deras hemsida men det funkar fan inte.

Tackar

Från Swedroid

Citat:

Tele2 ska förmodligen ha en APN som ser ut som följande:

Name: tele2 APN: internet.tele2.se Proxy: 130.244.196.090 Port: 8080 MMSC: http://mmsc.tele2.se MMS proxy: 130.244.202.030 MMS port: 8080 MCC: 240 MNC: 07

Observera att APN type bör vara tom. Detta funkar iaf på en 32A utan problem.

Verkar som ena riktiga idioter du snackat med, HTC gör mest WinMo-telefoner, och Android, som bygger på Linux, kan inte hantera dom inställningsfilerna. Riktigt j*vla puckade...

Edit: berätta gärna om dina inställningar fungerar, så att andra vet!

Permalänk
Medlem

Nope får det inte att fungera med dom inställningarna heller. Tack annars =). Det konstiga är att när jag är inne i telefonen under trådlösa styrenheter och bockar i Mobilt Nätverk så står det under den att den är bortkopplad eftersom tjänsten inte är tillgänglig. Men jag har full täckning så det är inte det.hmmm