The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Avstängd

Har nån testat Stutter Remover som ska ge mindre hackande i spelet?
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=23208

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Hmm... testa stänga av hardware acceleration för ljudet i ini filen.

C:\Users\xxx\Documents\My Games\Oblivion
sök på bDSoundHWAcceleration och sätt till 0. Kan hjälpa, och det märks ingen skillnad på ljudkvalitén.

Det fungerade tyvärr inte, men tack ändå!

Permalänk
Medlem

Hej alla här, jag har precis börjat spela oblivion nu igen och installerat fcom enligt dess sida, men i spelet så får jag gula rutor med utropstecken i sig :S
Vet någon hur man kan lösa detta problem :P?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ezakimak
Hej alla här, jag har precis börjat spela oblivion nu igen och installerat fcom enligt dess sida, men i spelet så får jag gula rutor med utropstecken i sig :S
Vet någon hur man kan lösa detta problem :P?

Utropstecken innebär att spelet inte hittar modellen som ska visas. Du har antingen glömt installera en del av FCOM, eller så har något hamnat i fel mappar. Omöjligt att säga exakt vad som är fel, men personligen så hade jag installerat om det igen iom att det är så otroligt stort och drygt att felsöka. Var noga med att installera exakt de versioner av moddarna som är länkade i deras guide, och att det blir rätt i Wrye Bash med patch-filen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Utropstecken innebär att spelet inte hittar modellen som ska visas. Du har antingen glömt installera en del av FCOM, eller så har något hamnat i fel mappar. Omöjligt att säga exakt vad som är fel, men personligen så hade jag installerat om det igen iom att det är så otroligt stort och drygt att felsöka. Var noga med att installera exakt de versioner av moddarna som är länkade i deras guide, och att det blir rätt i Wrye Bash med patch-filen.

Alla länkar där funkar inte, men jag googlade på namnet och tog hem men det kanske blev fel ändå :S?

Permalänk

Ofan, jo men det ska funka att ladda ner det från andra ställen, så länge det är samma versioner. Vad jag såg så var det bara OOO som inte funkade att trycka på, så kika här tex så finns alla versioner tillgängliga;

http://planetelderscrolls.gamespy.com/View.php?view=OblivionM...

Det står också vad och hur du ska installera för att komma upp i version "3.34 Beta 5" som FCOM vill ha.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Ofan, jo men det ska funka att ladda ner det från andra ställen, så länge det är samma versioner. Vad jag såg så var det bara OOO som inte funkade att trycka på, så kika här tex så finns alla versioner tillgängliga;

http://planetelderscrolls.gamespy.com/View.php?view=OblivionM...

Det står också vad och hur du ska installera för att komma upp i version "3.34 Beta 5" som FCOM vill ha.

Just idag var det "wryebash"-länken som inte fungerade.
Man kan dra det här istället:
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=22368

Det är 275, self installer man ska ha & jag personligen får inte igång det på annat sätt än via genvägen på skrivbordet, men fungerar gör det.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Ofan, jo men det ska funka att ladda ner det från andra ställen, så länge det är samma versioner. Vad jag såg så var det bara OOO som inte funkade att trycka på, så kika här tex så finns alla versioner tillgängliga;

http://planetelderscrolls.gamespy.com/View.php?view=OblivionM...

Det står också vad och hur du ska installera för att komma upp i version "3.34 Beta 5" som FCOM vill ha.

Ser nu att man råkade ta patchen till 33 och inte hela
Men dom hela filerna går inte att hitta :/

Edit: nu funkar det, antagligen bara fel på servern igår -.-

Edit 2: Tack för hjälpen nu funkar det prima
Nu ska man nöta hela helgen xD

Permalänk

För den som frågade om UOP 3.23 hotfixen i min Oblivion-felsökningstråd!

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=27710

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd

Vad heter programmet som kollar om det är konflikter mellan moddar nu igen?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Vad heter programmet som kollar om det är konflikter mellan moddar nu igen?

Oblivion mod manager eller kallad obmm.

Permalänk

vad kallades utropsteckent i disney när w00t körde ifrån zombiac i typsnittet halfvetica?

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ezakimak
Oblivion mod manager eller kallad obmm.

Finns även ett program som heter BOSS som sorterar moddarna i en bättre ordning.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Finns även ett program som heter BOSS som sorterar moddarna i en bättre ordning.

Sorterar programmet automatiskt?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Sorterar programmet automatiskt?

yes

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Har nyss installerat Oblivion igen och slängt in min gamla installations-mapp. Men jag har stött på ett litet problem! Ibland när jag startar upp spelet så funkar det inte att klicka med musen, varken i menyerna eller i spelet.
Det verkar dock som att det funkar första gången jag startar spelet efter en uppstart av datorn, men stänger jag ner spelet och sen startar det igen så funkar det inte, utan jag måste då starta om datorn igen. Förstår inte logiken i det!

Spelet var från början installerat i samma OS (Win7) och med samma genväg, och jag verkar inte ha några problem annars i spelet när det väl funkar.

Med tanke på att Oblivion har en tendens att krasha lite då och då så är det inte så kul att behöva starta om datorn varje gång Någon som vet vad det kan bero på?

Har i övrigt självklart senaste patchen och den enda modden som borde kunna påverka detta är väl en äldre version av BTmod som trixar lite med menyerna. Men det har funkat utmärkt innan med samma installations-mapp, så det känns konstigt att det helt plötsligt skulle börja strula.

Edit: Hmm, tror det fixade sig nu genom att låta Oblivion känna av ens hårdvara igen. Får väl se hur det går!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Någon som har provat på modden "Races and Realistic Faces" än? Såg att den kom idag och ser jävligt intressant ut på bilderna. Fixar mer unika utseenden på folk, och då ser inte alla ut som barnrumpor i nyllet heller, vilket torde vara en fröjd för många

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=29134&navtag=fi...

Tänkte prova på den nästa gång jag får tid att lira iaf.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Började köra igenom Oblivion igen och har kört ett bra tag nu.
Dock har spelet börjat att jävlas. Titelmusiken har försvunnit och spelet hänger sig efter en kort stunds spelande.
Att installera om hjälpte inte.
Nån som kan förstå sig på detta ? Jag spelade många, många timmar utan problem innan det här felet uppstod.

Felet uppstod precis efter att jag installerat någon sorts mjukvara (bild och filmbehandlingsprogram) till min videokamera. Har ingen aning om det har något samband eller bara var en slump.

Edit : Tydligen var det programmet för videokameran som störe Oblivion... När jag tog bort det har musiken återkommit och det verkar funka. Mysko.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Någon som har provat på modden "Races and Realistic Faces" än? Såg att den kom idag och ser jävligt intressant ut på bilderna. Fixar mer unika utseenden på folk, och då ser inte alla ut som barnrumpor i nyllet heller, vilket torde vara en fröjd för många

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=29134&navtag=fi...

Tänkte prova på den nästa gång jag får tid att lira iaf.

Har testat den ett par timmar nu.
"Spelar" egentligen inte utan fipplar mest med min char.
Har dock sett tillräckligt av den för att kunna rekommendera den varmt.
T.ex. verkar Regulus Terentius, eller vad han heter, Count Bravil - råkat ut för en björn eller arg flicka.

För att returnera tipset vill jag även rekommendera denna:
Xenius Race Compilation
Supermod för mörka female-chars. Dags att renovera Briva kanske?

Mvh

Permalänk
Avstängd

Hahaha, en helt naken gubbe på vissa av bilderna. Det där var ju inte en barnvänlig Mod precis

Förresten, man kunde göra egna ansikten. Det skulle vara kul att ha med sig själv som karaktär tyvärr är jag så kass på sånt där så det skulle inte se klokt ut

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Hahaha, en helt naken gubbe på vissa av bilderna. Det där var ju inte en barnvänlig Mod precis

Modden i sig gör inte något med kroppars nakenhet eller inte.
Uploadern har antagligen andra body-mods som gör detta installerade.

Det enda den gör är att ändra på face/head-texturer, så den är barnvänlig så det räcker.

Klart värd att installera.

Mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Har testat den ett par timmar nu.
"Spelar" egentligen inte utan fipplar mest med min char.
Har dock sett tillräckligt av den för att kunna rekommendera den varmt.
T.ex. verkar Regulus Terentius, eller vad han heter, Count Bravil - råkat ut för en björn eller arg flicka.

För att returnera tipset vill jag även rekommendera denna:
Xenius Race Compilation
Supermod för mörka female-chars. Dags att renovera Briva kanske?

Mvh

Hehe såg den också, riktigt frän och full med texturer och grejer att använda! Jag har lite svårt för att hålla mig till en speciell ras, så jag slänger ihop grejer från lite allt möjligt
Grymt att få veta att Races And Realistic Faces funkar bra iaf! Ska lätt fixa det i veckan. Har längtat länge efter en sådan ändring i spelet.

Briva får man absolut ta och återuppliva någon gång i framtiden Men just nu lirar jag vidare med min nya karaktär Mina för att variera min spelstil lite. Vampyr och stenhårt på enbart svärd och enklare magier inom Illusion och Restoration. Så jävla oslagbart att smyga runt i mörkret, för att sedan dra på sig en 4 sekunders osynlighet för att springa fram och sätta svärdet rätt i fejan på ett offer vid precis rätt ögonblick Jävligt bra taktik också för att komma åt fienden som använder båge eller magier.

Lika såld på rollspelandet i detta idag som för 2 år sedan. Använder Vampire X rasen med lite ändringar. Har dock inte hunnit fixa något med kropp-texturerna än. Fixade dock ögonen så dom lyser blått normalt vis alà Underworld, men när man får sina "cravings" så shiftar dom till likadana fast röda (Inte dom fula orginal-ögonen). Ser riktigt fränt ut Drokks Vampire Mod hänger så klart fortförande kvar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Hahaha, en helt naken gubbe på vissa av bilderna. Det där var ju inte en barnvänlig Mod precis

Hehe, den där nissen har jag också stött på några gånger. Nån jävla nudist i Fighters Guild i Skingrad, om jag kommer ihåg rätt Vettifan om det är en bugg eller någon form av påskägg dock.

Har i övrigt också varit sugen på att klona in mig själv i spelet. Försökte en gång för länge sedan, men det var svårt då ansiktena blir så jäkla runda. Tråkigt nog så finns det ju inte heller särskillt många moddar som pimpar manliga karaktärer med nya frisyrer och dylikt, så det känns lite tråk. Men någon gång ska jag fan ge mig på det igen, fixa det som en companion eller nått

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Beställde spelt alldeles nyss! Har precis spelat Fallout 3 i ungefär 250 timmar med alla expansionpacks och en himla massa mods.

Kommer jag bli besviken på Oblivion?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r

Kommer jag bli besviken på Oblivion?

Beror på, det är ett "hack n smash" mera än t.ex morrowind, dock har jag totalt ca. 1000 timmar på de genom åren, så helt värdelöst är det nog inte

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frankof
Beror på, det är ett "hack n smash" mera än t.ex morrowind, dock har jag totalt ca. 1000 timmar på de genom åren, så helt värdelöst är det nog inte

Ok Fastnade stenhårt på Fallout, och kommer spela ännu mer mods. Var inte så insatt i dessa "single player rollspel" tidigare, men nu har jag äntligen fått upp ögonen. Kommer ihåg att jag hade Morrowind installerat för många många år sedan, men att jag aldrig tyckte det var roligt, säkert för att jag inte fattade något. Var nog i samma veva som CS blev populärt.

Ni som spelat Oblivion, har ni också spelat Fallout? Och vad tyckte ni om det?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Fallout 3 är ett av dom bästa spelen jag kört och jag tycker Oblivion är ännu bättre.

Permalänk
Medlem

Kan man få ett tips på hur man kan tjäna lite guld i spelet utan att fuska eller något :)??
Är hopplös på att lista ut saker xD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ezakimak
Kan man få ett tips på hur man kan tjäna lite guld i spelet utan att fuska eller något :)??
Är hopplös på att lista ut saker xD

Beror lite på vad din karaktär är bra på och om han/hon är god eller ond. Är du en fighter så kan jag rekommendera att rensa Aylid Ruins (De vit/gröna ruinerna), då dom brukar innehålla dyrbara magiska grejer, dock så vaktas dom ofta av svåre fiender och har fällor på vissa containers. Men är du tålig och stark eller bra på att smyga så är inte det några större problem. Har du lite skills i Alcemy så kan du plocka på dig ingredienser gratis i naturen och från djur, som du kan blanda en massa potions av och sälja vidare. Arenan i Imperial City är också ett ok ställe att tjäna pengar på och samtidigt gå upp i skills. Sen har du ju så klart alla factions som du kan göra uppdrag till för att tjäna både pengar och erfarenhet, plus att du har något mer underhållande att göra med en story att följa.
Det som ger mest profit är ju dock att som tjuv länsa folks hem på grejer, som du sen säljer vidare. Men då torde du vara med i Thieves Guild först.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Beror lite på vad din karaktär är bra på och om han/hon är god eller ond. Är du en fighter så kan jag rekommendera att rensa Aylid Ruins (De vit/gröna ruinerna), då dom brukar innehålla dyrbara magiska grejer, dock så vaktas dom ofta av svåre fiender och har fällor på vissa containers. Men är du tålig och stark eller bra på att smyga så är inte det några större problem. Har du lite skills i Alcemy så kan du plocka på dig ingredienser gratis i naturen och från djur, som du kan blanda en massa potions av och sälja vidare. Arenan i Imperial City är också ett ok ställe att tjäna pengar på och samtidigt gå upp i skills. Sen har du ju så klart alla factions som du kan göra uppdrag till för att tjäna både pengar och erfarenhet, plus att du har något mer underhållande att göra med en story att följa.
Det som ger mest profit är ju dock att som tjuv länsa folks hem på grejer, som du sen säljer vidare. Men då torde du vara med i Thieves Guild först.

Tjuv, jag älskar att vara tjuv. Man måste se till att ta bort fingeravtrycken efteråt (blir händer på tunnor m.m.). Var hittar man recept på hur man ska blanda om man vill hålla på med Alcemy?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Tjuv, jag älskar att vara tjuv. Man måste se till att ta bort fingeravtrycken efteråt (blir händer på tunnor m.m.). Var hittar man recept på hur man ska blanda om man vill hålla på med Alcemy?

Recept finns faktiskt lite överallt i spelvärden, mest i böcker men också på lappar man hittar. Man kan säkert också får reda på lite recept genom mages-guild (Jag har fortförande inte orkat lira genom alla deras uppdrag Så jag är inte säker). Men vill du hitta dom riktigt bra recepten så får du nog googla lite. Vet att dom tipsar lite på tex UESP, men de finns nog bättre sidor. Har själv aldrig hållt på med det där så jag har tyvärr inte mer att tipsa om på den fronten, men har läst att man kan tjäna stora högar guld på det i längden när man blir bättre och kartlägger var man hittar vad, osv.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro