Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eratrix
Fan Inet är helt galna. beställde 2st 5870 igår. och det står " Brevavisering har skickats till mottagaren" om man kollar koli nr. Bor i Östersund

Då får du avin imon då Har du kolli nr kan du hämta det idag Hämtar alltid utan avi när man inte kan få sms avi.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Då får du avin imon då Har du kolli nr kan du hämta det idag Hämtar alltid utan avi när man inte kan få sms avi.

Det roliga är att jag tog sms avisering. det märks om jag får paketet vid 16.00 eller imorgon.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eratrix
Det roliga är att jag tog sms avisering. det märks om jag får paketet vid 16.00 eller imorgon.

Jag väntar också paket idag,kikade status nyss "avi har sänts till mottagaren". Är helt bombis på att jag också valde sms avisering! Måste vara nått knas hos posten =/ Men det spelar ingen roll då jag kan hämta paketet iaf

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Att låsa upp "EnableUnofficialOverclocking" i MSI Afterburner fungerar likadant som flasha med Asus/MSI bios förutom CCC klockningen, eller hur?

Permalänk
Medlem

Hej
Idag köpte jag ett xfx radeon 5870 från netonet kommer hem installerar det och så pajar det hela skärmen blir grön inget händer.Jag åker och lämnar tillbaka kortet gick väldigt smidigt faktiskt men problemet var att dom inte hade några fler 5870 i lager.Det fanns bara ett xfx 5850 black edtion så då köpte jag det istället (var det sista dom hade i lagret),aja dagen räddad tänkte jag men det var den inte !!den paja också massa gröna och röda pixlar fyllde hela skärmen !!!och spela spel gick ej då blev det grå skärm!Ska åka och lämna tillbaka det och kommer aldrig mer köpa utav märket xfx igen kan jag tala om!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilios
Hej
Idag köpte jag ett xfx radeon 5870 från netonet kommer hem installerar det och så pajar det hela skärmen blir grön inget händer.Jag åker och lämnar tillbaka kortet gick väldigt smidigt faktiskt men problemet var att dom inte hade några fler 5870 i lager.Det fanns bara ett xfx 5850 black edtion så då köpte jag det istället (var det sista dom hade i lagret),aja dagen räddad tänkte jag men det var den inte !!den paja också massa gröna och röda pixlar fyllde hela skärmen !!!och spela spel gick ej då blev det grå skärm!Ska åka och lämna tillbaka det och kommer aldrig mer köpa utav märket xfx igen kan jag tala om!!!

tror nästan det är något mysko med dig eller din burk om de gick sönder på liknande vis

fast det kanske bara var otrolig otur , om du fick ditt gammla grafikkort att fungera efter att inte ha haft det i burken .

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilios
Hej
Idag köpte jag ett xfx radeon 5870 från netonet kommer hem installerar det och så pajar det hela skärmen blir grön inget händer.Jag åker och lämnar tillbaka kortet gick väldigt smidigt faktiskt men problemet var att dom inte hade några fler 5870 i lager.Det fanns bara ett xfx 5850 black edtion så då köpte jag det istället (var det sista dom hade i lagret),aja dagen räddad tänkte jag men det var den inte !!den paja också massa gröna och röda pixlar fyllde hela skärmen !!!och spela spel gick ej då blev det grå skärm!Ska åka och lämna tillbaka det och kommer aldrig mer köpa utav märket xfx igen kan jag tala om!!!

nog fel på din dator och inte korten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilios
Hej
Idag köpte jag ett xfx radeon 5870 från netonet kommer hem installerar det och så pajar det hela skärmen blir grön inget händer.Jag åker och lämnar tillbaka kortet gick väldigt smidigt faktiskt men problemet var att dom inte hade några fler 5870 i lager.Det fanns bara ett xfx 5850 black edtion så då köpte jag det istället (var det sista dom hade i lagret),aja dagen räddad tänkte jag men det var den inte !!den paja också massa gröna och röda pixlar fyllde hela skärmen !!!och spela spel gick ej då blev det grå skärm!Ska åka och lämna tillbaka det och kommer aldrig mer köpa utav märket xfx igen kan jag tala om!!!

Låter som att problemet ligger någon annanstans.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilios
Hej
Idag köpte jag ett xfx radeon 5870 från netonet kommer hem installerar det och så pajar det hela skärmen blir grön inget händer.Jag åker och lämnar tillbaka kortet gick väldigt smidigt faktiskt men problemet var att dom inte hade några fler 5870 i lager.Det fanns bara ett xfx 5850 black edtion så då köpte jag det istället (var det sista dom hade i lagret),aja dagen räddad tänkte jag men det var den inte !!den paja också massa gröna och röda pixlar fyllde hela skärmen !!!och spela spel gick ej då blev det grå skärm!Ska åka och lämna tillbaka det och kommer aldrig mer köpa utav märket xfx igen kan jag tala om!!!

Haha komiker! Man vet inte om man ska skratta eller gråta? Provat korten i en annan dator(en som fungerar)?

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk

det är väl 1 på miljonen att två XFX skulle vara trasiga efter varandra...det är mer troligt att något annat är trasigt i datorn! testat och stoppad in dvi kabeln rätt?

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

På 5850 vilken är den primära DVI-porten? Den övre eller undre?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Testade polarens club 3d radeon 5870 fungerade klockrent i min dator inga problem alls,testade en annans polare 260gtx fungerade utan problem.
Jag började också tänka om det var något fel på min dator men tydligen är det inte det .Jag kanske hade ren otur ,jag kontaktade xfx och fick installera något hotfix som gjorde saken tyvär värre datorn började hänga sig också samt så blev skärmen röd??!!
Jag kör nu med mitt 4350 utan några problem alls.
Ska köpa ett club 3d 5870 troligtvis.

Testade båda dvi portar på 5850.

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt 5870 kort idag, vilket MONSTER <3
Nästa kort kommer nog på måndag tror jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Hadde ett 3870x2 och bytte utan problem till XfX5850,har datorn i sign.Klockade kortet i CCC till 765(Gpu) och 1115(mimmen).Är jättenöjd med detta kort,har 45c i idle och ca 70c i load.

Permalänk

Jag har ett litet program med mitt 5850.
När jag använder min TV som sekundär skärm genom HDMI uttaget så slocknar TVn lite då och då. Lider någon av samma problem och råkar veta hur man löser det?

Permalänk
Medlem

Vad får ni med 5870 i MW2 fps? Nu är jag bara intresserad om ni har mätt med Fraps.

Vilken CCC version kör ni?

Och får ni fps drops?

Tack.

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zagrow
Vad får ni med 5870 i MW2 fps? Nu är jag bara intresserad om ni har mätt med Fraps.

Vilken CCC version kör ni?

Och får ni fps drops?

Tack.

jag körde med fraps.
Jag fick ca 60-91 fps i MP, men SP så ligger det runt 60 och stiger ibland över 100-150 när det är väldigt lungt.
Det är inte så bra, men det beror på att jag inte har i5/i7 utan AMD Athlon 64 6000+.

EDIT
Maxar såklart alla inställningar och kör på 1920x1200.

Om jag skaffar eyefinity, tror ni det kommer droppa ner till 20-30 fps då?

Visa signatur

Antec P193 | Asus P7P55D | i5 750 @ 4.0 Ghz | XFX Radeon 5870 @ 900/1300 | Intel X25-M G2 80GB SSD | Corsair H50 | Corsair HX 850W | Corsair XMS 4GB RAM 1333Mhz | Apple Cinema Display 23" | G9 | G13 | G35

Permalänk
Medlem

5870 för 2500? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=495883
Kan någon förklara priset?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
5870 för 2500? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=495883
Kan någon förklara priset?

Det är HD5850.
Har blivit nåt fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
5870 för 2500? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=495883
Kan någon förklara priset?

Undrar samma sak. Kan ju rimligtvis inte vara billigare än 5850.

Permalänk
Medlem

Det har nog bara blivit fel, ska nog vara 5850. om man klickar in sig på nån av butikerna så visar de bilder på 5850

Permalänk
Medlem

om ni går in på t.ex amentio och kikar så har den titeln 5870 , men bilden visar ett 5850 , samt produktbeskrivningen talar om 5850
det är tämligen säkert att man får hem ett 5850 om man beställer.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Inaktiv

Sen kan det ju vara värt att tänka på vilka butiker det är som säljer för det priset. Samt att ingen verkar ha kortet i lager.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

För er som har problem med uppdateringsfrekvener (hz) och andra saker vid användning med Win. 7 och nya 58xx-korten lär det komma en lösning snart. Varit i kontakt med AMD och dom säger att man arbetar med en ny drivrutin som ska kunna ta hand om problemen, släpps 27-28:e denna månad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dlp
den här då, xfx 5850 1999:-

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=518745

Skivfel? 1999 verkar ju vara äckligt billigt. Blir att slänga en beställning direkt!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makarov
Skivfel? 1999 verkar ju vara äckligt billigt. Blir att slänga en beställning direkt!

Det verkar stämma. Troligen deras veckoerbjudande.

Permalänk
Medlem

Härligt! Nu blev jag glad här på måndagmorgonen, nu kommer jag skina resten av veckan.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dlp
den här då, xfx 5850 1999:-

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=518745

Sjukt billigt jämfört med höstens priser.

EDIT: 2795 :- eller ser jag fel?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Sjukt billigt jämfört med höstens priser.

EDIT: 2795 :- eller ser jag fel?

De höjde priset. Frågan är om beställningar som bekräftas med kort för 1999kr kommer skickas.