Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biffko
Du får helt enkelt börja tanka lite mer

Precis vad jag tänkte också.

Samtidigt är det helt sjukt att skiv- och filmindustrin ännu inte fattat att det finns pengar att tjäna om man lagligt fick fortsätta ladda ner mot en månadsavgift. De skulle tjäna otroligt mycket mer pengar om folk som jag, betalade den där hundralappen per månad till upphovsrättsmännen istället för till ett företag som säljer en anonymitetstjänst. Fast den diskussionen kan vi kanske fortsätta någon annanstans.

Permalänk
Medlem

Med ivacy kan man ju välja att betala per gigabyte om man laddar ner bara lite. För 10 euro blir det ju hela 20 GB och så mycket internettrafik tror jag inte att jag har per månad. Så för min del är det billigare med abonnemang a´la kontantkortsprincipen, alltså betala en summa och fyll på med pengar när det behövs.

Permalänk
Medlem

Cyberghost har en 40gb download limiter per månad, vilket kostar runt 100kr i månaden. Du kan köpa till 25gb för *200* kronor(haha).

40gb är tyvärr nästan inget alls är jag rädd för.

Lyckades inte installera deras mjukvara då den krashade gång på gång i upstarten. Dom "garanterar" minst 2mb/s, vilket jag har lite svårt att tro på men man vet aldrig. Kvittar ju rätt rejält med en fet limit på 40gb. Skall man ha mer så kostar det för mycket, tycker jag.

Jag har ett konto på dold.se. Man kan läsa att dom har ökat kapaciteten, tyvärr stämmer det inte riktigt. Självklart är det bättre resultat nu än det var runt början av april. Tyvärr har jag en download av runt 25-30kb/s, har sett ett hopp upp till 60kb för ett par dagar sen. Hastigheten var till en torrent med 19k seeders och 20k leechers, så, ja, vad kan man säga. hade jag använt min riktiga connection så hade den varit hemma på några minuter.

Självklart har jag skickat in all info till dold.se men har inte fått ett svar än, var ett par dagar sen. Skickade in lite speedtest.net info också för att visa att saker inte riktigt stämmer. Dold.se kanske hade gått bättre om man hade kunnat ha en sorts port forwarding som ivacy, men jag vet inte alls faktiskt.

Permalänk
Medlem

torrentprivacy fungerar bara med deras egen version av Utorrent.

Var från början supernöjd med dessa men nu går det segt. Ngn som har en som går bra?

Permalänk

Mina erfarenheter av Ivacy:

Om man använder firefox tillägget och alltså endast anonymiserar surfningen får man bra hastighet. På en 60/20 koppling ungefär 28Mbits/13Mbits på Bredbandskollen.se och lite lägre på Speedtest.net. (Bredbandskollen verkar kolla mot stockholm oavsett ipnummer från USA/UK/Ryssland?)

Men jag har egentligen inget behov av att 'höghastighetssurfa' med VPN.

Om man låter all trafik gå igenom VPN, som när man vill använda BitTorrent eller ftp, vilket är mer intressant, får man mycket lägre hastighet. 300-700 KByte nedåt från de snabbaste privata trackers.

Ivacy tillåter anonym betalning via UKash, det tycker jag är bra.
Väljer man UK som land i firefoxtilägget fungerar det att kolla på
tv program i BBCs iPlayer med högkvalitet och fullskärmsläge

ett tips om man vill kontrollera att trafiken verkligen går igenom VPN är att t.ex en nätverksmonitor t.ex http://www.wireshark.org/ som finns för Windows, Mac och Linux.

Permalänk
Medlem

Tog Ivacy för några timmar sedan. I princip lite bättre än dold.se, har några filer igång som går i runt 220kb/s ner, 150kb/s upp tillsammans.

Jag är rätt så besviken, men kan ha med tiden på dagen att göra. Igår körde jag igång en trial på 100mb, tog bara några minuter så var det borta, gick väldigt snabbt.

Skulle gissa på att nätet är överbelastat eller så suger connection till uk/ru.

<edit>Tyärr så kan inte så vara fallet eftersom jag gjorde en speedtest till uk/ru med min vanliga connection, tappade knappt någon fart. *suck*

Permalänk
Medlem

jag har samma erfarenhet av torrentprivacy. Förvisso hade jag upp till 6 megabyte ner i sekunden de första två dagarna men nu segar den rejält på några hundra k/s. Min gissning är att det är ganska mycket Svenskar (bland annat) som anmält sig i dagarna. Förhoppningsvis anpassas tjänsterna snart efter detta så vi kan få lite anständiga hastigheter. Bär lite emot att betala "dyra pengar" för en tjänst som inte fungerar särskilt bra, utöver ens uppkoppling.

Permalänk

Borde det inte finnas någn stor VNP server i norge bla? känns ju närma och bra och säkert då de inte är med i EU. Annars så får man väl sätta en egen bruk där under falskt namn/annanas namn och sen nyttja den själv eller till några nära kompisar.. känns som att det är det billigare alternativet. även om mycket i Norge är dyrt.

Synd att man inte kan ha en vnp hemma själv. visst det suddas ut men man blir ju dömd för det då det är serven som skickat vidare informationen och då är det jag som är ägare på telias ip' abonnemang' som blir fäld så egen vnp hemma funkar inte.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Har kört mycket SwissVPN dom senaste veckorna. Mycket stabil uppkoppling.
Ligger mellan 10 och 6 Mbit/s downlink. Helt ok för mig. Laddar inte ner något via Bittorrent, men lyssnar mycket på webradio, tittar på youtube osv.

Inga problem alts med den tjänsten.
Dessutom kostar den bara 5 Euro i månaden. - Rekommenderas varmt!

Speciellt nu när Relakks & co. har fått lite kapacitets problem.
Ikväll gick det inte allts att koppla upp sig emot Relakks för mig. Fick ingen kontakt med deras VPN Server.
Det tog däremot bara några få sekunder att bli uppkopplat emot SwissVPN.

Visa signatur

ASUS RT-AC87U Firmware: 380.62_1 Asuswrt-Merlin

Permalänk

Jag testade Ivacy igår, valde att köra via Ryssland. Normalt får jag ut ungefär 6.5/0.8 i Bredbandskollen av mitt Telia 6-8 Mbps ADSL, med Ivacy igång något lägre 6/0.7. Så långt allt väl.

När jag sedan testade att ladda Linux-distros från SUNET så sjönk det från c:a 500 kB/s (vilket i sig är lite lågt, tycker jag) till drygt 200 kB/s, en större skillnad alltså.

Jag testade inte så mycket med adresser från UK/US, det strulade lite med kopplingen där så jag fick felmeddelanden och stendött nätverk (jag hade klickat i att den skulle stoppa trafik on Ivacy-kopplingen gick ner).

Permalänk
Medlem

Så med Ivacy går det först från Sverige till Schweiz och sedan därifrån med någon länk vidare till Ryssland och från Ryssland vidare ut mot internet, t.ex till SUNETs ftp server? Kan tänka mig det kan bli många fördröjningar och flaskhalsar på vägen. Kör man Windows XP kan det kanske vara lönt att optimera nätverksinställningarna för höga latenser med TCPOptimizer eller med manuella ändringar i registret. Windows Vista justerar nog detta automatiskt.

Permalänk
Medlem

Jag hittade en annan intressant VPN provider på nätet:
VPNAccounts.com

Dom skriver på sin hemsida:

Citat:

Privacy issues are of global scale and concerns anyone who uses the interment. Did you know the European Union (E. U.) requires that ISP (Internet Service Provider) keep logs of their subscribers? Other countries and regions do it too! Our service is NOT limited to a specific region but targets the global internet community by preserving your privacy via VPN Anonymity and we eliminate all log files unlike your ISP, Internet Service Provider that have been shown to store them for months!

Lite dyrare än andra tjänster... en tysk VPN adress kostar $22,99 i månaden om man bara vill betala månadsvis.
Kanske någon som har lust att testa denna tjänsten?

Visa signatur

ASUS RT-AC87U Firmware: 380.62_1 Asuswrt-Merlin

Permalänk

Testar just nu Ivacy innan jag bestämmer mig om jag ska betala för tjänsten. Hittills verkar det bra. Inga problem att komma igång med eMule. Bara ladda ner Ivacy Monitor och sen öppna en port. Visst föll hastigheten en del på Bredbandskollen, men den är fortfarande fullt acceptabelt.

Fråga: Finns det någon anledning att inte betala en VPN-tjänst med t.ex. Visa-kort? Det är ju inte olagligt att köpa utländska anonymitetstjänster så det borde väl inte vara något att oroa sig för?

Permalänk

Den bästa tjänsten vore väl att bara låta nån med Bahnhof/Alltele/Netatonces 100/100 bredband att köra en VPN-burk. T.ex. hittar man nån äldre släktning som bor i en lägenhet med möjlighet till en stadsnätsuppkoppling och ställer en burk där. En 100/100 uppkoppling räcker ju till att maxa ganska många Adsl-linor samtidigt...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Testar just nu Ivacy innan jag bestämmer mig om jag ska betala för tjänsten. Hittills verkar det bra. Inga problem att komma igång med eMule. Bara ladda ner Ivacy Monitor och sen öppna en port. Visst föll hastigheten en del på Bredbandskollen, men den är fortfarande fullt acceptabelt.

Fråga: Finns det någon anledning att inte betala en VPN-tjänst med t.ex. Visa-kort? Det är ju inte olagligt att köpa utländska anonymitetstjänster så det borde väl inte vara något att oroa sig för?

Vart kan man testa Ivacy? är väldigt intresserad men vill ha en bra från början så om man skulle kunna testa skulle det vara väldigt bra.

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk

Gå till Ivacy.com
Klicka högst upp till höger på Sign up
Hitta på ett Nickname och välj lösenord
Ladda ner Ivacy Monitor (1.3 MB)
Koppla upp

Det är allt. Du får fritt ladda ner 100 MB men jag kunde ladda ner över 1 GB. Själv är jag hittills väldigt nöjd med Ivacy. Enkelt att komma igång. Det känns också mycket tryggare med en utländsk VPN-provider, så man slipper oroa sig för framtida lagändringar. Ivacy får mitt seal of approval.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset om Ivacy. Provade det nu och det var superenkelt att få igång och det går riktigt snabbt också.

Permalänk
Medlem

Måste jag öppna en port i min router eller behövs inte det. I utorrent så få jag en gul triangel som säger "Inga inkommande anslutningar. Om inte ikonen blir grön, kan du ha fel på dina nätverksanslutningar". Om jag måste öppna en port vilken ska jga öppna i så fall?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robin8
Måste jag öppna en port i min router eller behövs inte det. I utorrent så få jag en gul triangel som säger "Inga inkommande anslutningar. Om inte ikonen blir grön, kan du ha fel på dina nätverksanslutningar". Om jag måste öppna en port vilken ska jga öppna i så fall?

Instruktioner till utorrent:

http://ivacy.com/doc/user/features/forwarding#utorrent

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att många VPN tjänster är just nu överbelastade så resultaten varierar rätt så rejält. Betala inte mer än 100kr bara om du inte är 100% på att du är nöjd med resultaten. Själv tycker jag att man inte skall behöva betala mer än 50kr, dom har en massa "tilläggstjänster" på ivacy som är helt ointressanta. Många vill att dom skall byta till en 50kr tjänst med rysk access point. Vilket jag håller med om.

Deras instant-torrent suger tyvärr, använder inga andra tjänster hos ivacy. Vill bara ha en bra connection till ryssland så är jag nöjd. Tyvärr som sagt så är resultaten rätt så konstiga ibland. Har du tur så får du connection till seeders/leechers i östra europa(ryssland/polen osv), resultat är enormt bra isåfall. Får inte ens connection till svenska seeders/leechers för tillfället. Mycket synd haha, för dom sitter ju oftast på 10 eller 100mbit...

Permalänk

Håller med om att 50,- för bara VPN-tunnel hade varit idealt. Men tills vidare kör jag Ivacy (en månad). Hellre en utländsk tjänst för 100,- (ca. 80,-/månad för tre månader) än en svensk som inte känns lika trygg.

Permalänk
Medlem

testade precis ivacy

underbart lätt att prova.
detta är resultaten jag fick.

2009-04-19 kl 1140 tptest UTAN ivacy (BBBs 20-3 tjänst)
Skicka: 2,18mbit/s
Ta emot: 16,11mbit/s

2009-04-19 kl 1140 tptest MED ivacy (BBBs 20-3 tjänst)
Skicka: 2,08
Ta emot 13,41

Väldigt liten försämring och inget jag kommer störa mig på.
Dock kan jag ju haft tur med tiden på dygnet så jag ska testa lite olika tider närmaste dagarna men det är ju inga jättepengar vi snackar om direkt

Permalänk
Medlem

Re: testade precis ivacy

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PiZZaMaN
underbart lätt att prova.
detta är resultaten jag fick.

2009-04-19 kl 1140 tptest UTAN ivacy (BBBs 20-3 tjänst)
Skicka: 2,18mbit/s
Ta emot: 16,11mbit/s

2009-04-19 kl 1140 tptest MED ivacy (BBBs 20-3 tjänst)
Skicka: 2,08
Ta emot 13,41

Väldigt liten försämring och inget jag kommer störa mig på.
Dock kan jag ju haft tur med tiden på dygnet så jag ska testa lite olika tider närmaste dagarna men det är ju inga jättepengar vi snackar om direkt

mot vilken vpn server körde du och var det med openvpn eller vad för client kör du? Har aldrig fått ut så hög hastighet med ivacy och har också BBB.

Permalänk
Medlem

Re: Re: testade precis ivacy

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajser
mot vilken vpn server körde du och var det med openvpn eller vad för client kör du? Har aldrig fått ut så hög hastighet med ivacy och har också BBB.

pptp.ivacy.com kanske? det som står i uppkopplingsgenvägen.
valde att configurera manuellt enl guiden på https://pr.ivacy.com/en/doc/help/setup/winxp_pptp
har jag gjort fel eller?

EDIT tog ned ivacymonitor och valde pptp + ryssland och fick då
ut: 0,84
in: 3.24

vad är skillnaden om det använder samma protokoll men att man använder ett program istället för manuellt anslutning?

EDIT2:
Mot uk med pptp fick jag efter några försök med tptest
ut:1,94
in: 2,18

EDIT3
Testade precis mot ryssland igen med IPSec som VPN typ
in 2,0
ut 14,02
vilket är mkt godkänt. ingen aning om vad de olika protokollen är typ om dom är lika säkra eller nått men får försöka leta reda på det.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: testade precis ivacy

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PiZZaMaN
pptp.ivacy.com kanske? det som står i uppkopplingsgenvägen.
valde att configurera manuellt enl guiden på https://pr.ivacy.com/en/doc/help/setup/winxp_pptp
har jag gjort fel eller?

EDIT tog ned ivacymonitor och valde pptp + ryssland och fick då
ut: 0,84
in: 3.24

vad är skillnaden om det använder samma protokoll men att man använder ett program istället för manuellt anslutning?

EDIT2:
Mot uk med pptp fick jag efter några försök med tptest
ut:1,94
in: 2,18

EDIT3
Testade precis mot ryssland igen med IPSec som VPN typ
in 2,0
ut 14,02
vilket är mkt godkänt. ingen aning om vad de olika protokollen är typ om dom är lika säkra eller nått men får försöka leta reda på det.

Kör nu också mot Ryssland med IPsec och får ut 17,71 ner och 1,89 upp. Så det är helt klar den jag får bäst hastighet mot.

Permalänk

Re: Re: Re: Re: testade precis ivacy

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajser
Kör nu också mot Ryssland med IPsec och får ut 17,71 ner och 1,89 upp. Så det är helt klar den jag får bäst hastighet mot.

Vad är det egentligen för skillnad på PPTP och IPsec? Själv kör jag PPTP eftersom det inte gick att connecta när jag provade med den föriklickade IPsec.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: testade precis ivacy

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Vad är det egentligen för skillnad på PPTP och IPsec? Själv kör jag PPTP eftersom det inte gick att connecta när jag provade med den föriklickade IPsec.

precis det jag undrat och har sökt lite och hittade precis på http://hem.bredband.net/intskydd/vpnlist.html detta:

"VPN-protokoll: PPTP är vanligast och stöd finns inbyggt i Windows. Hurvida detta protokoll är säkert är omdebbaterat. Trots det använder många banker det. IPSec anses vara säkert men har t.ex. ofta problem med Vista. OpenVPN är det säkraste av de vanliga protokollen. Det är dessutom öppen källkod vilket, beroende på vilken skola man tillhör, anses säkrare eftersom vem som helst kan granska koden."

kändes först som att det med sämst hastighet var det som var krypterat och inte det andra med tanke på hastigets skillnaden men så verkar det ju som tur är inte vara. Finns dessutom olika servrar i ryssland som tydligen kan ge lite olika hastighet.(läste det på ivacys forum)

Permalänk
Medlem

Efter att ha sökt runt på forumet som en tok efter något jag vet att jag har sett förut, så får jag väl fråga i denna tråden istället.
Min vpn-tjänst har en tendens att stänga ner i mellanåt, vilket gör att datorn istället ansluter via den "vanliga" internetanslutningen. Jag är säker på att jag såg någon som hade skrivit något litet program för att lösa detta problemet, men jag kan inte hitta det nu. Några tips? Jag vill alltså att maskinen default ska använda VPN:en.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: testade precis ivacy

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PiZZaMaN
precis det jag undrat och har sökt lite och hittade precis på http://hem.bredband.net/intskydd/vpnlist.html detta:

"VPN-protokoll: PPTP är vanligast och stöd finns inbyggt i Windows. Hurvida detta protokoll är säkert är omdebbaterat. Trots det använder många banker det. IPSec anses vara säkert men har t.ex. ofta problem med Vista. OpenVPN är det säkraste av de vanliga protokollen. Det är dessutom öppen källkod vilket, beroende på vilken skola man tillhör, anses säkrare eftersom vem som helst kan granska koden."

kändes först som att det med sämst hastighet var det som var krypterat och inte det andra med tanke på hastigets skillnaden men så verkar det ju som tur är inte vara. Finns dessutom olika servrar i ryssland som tydligen kan ge lite olika hastighet.(läste det på ivacys forum)

Ok, tack. Det svarar ganska bra på min fråga. När det gäller hastigheten så är jag nöjd med PPTP. Kör via Russian federation, Moscow.

Permalänk
Medlem

Jag hade *gärna* velat veta vilken ISP ni använder som connectar till Ivacy VPN *och* får bra fart?

Bredband2 suger => ryssland

Använder ni http://www.bredbandskollen.se/ för att checka hastigheten?

Själv får jag 2.48 ut och 6.64 in på 30/30mbit via bredband2(via urlen ovan).