World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Hedersmedlem

World of Warcraft-tråden del 3

Detta är den nya stora tråden för World of Warcraft. Håll diskussionen på en bra nivå. Chatta kan man göra i #sweclockers.com @ Quakenet.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Fortsättning på en diskution i förra tråden:

*Citerar Cyme*

Hehe, tyvär tvingas man fylla på manan (genom life tap) med Drain Life för att sedan kunna skjuta iväg en och annan shadowbolt. Om du undrar hur mycket man behöver köra DL/LT så kan jag medela att under en omgång i ZF så stod jag för 25% utav gruppens healing P.G.A att jag använde DL hela tiden:)

Smokerdave: DS är trevligt, då kan man spotta ur sig fler shdowbolts men då är det alltid någon som ska gnälla på att dom vill ha Imp-buffen

EDIT: Först

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Gascogne: Man har kunnat flytta karaktärer mellan konton mot en kostnad rätt så länge nu, så länge kontona står i samma namn, eller så var det samma efternamn.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem

Efternamnet.

Mitt konto är reggat på Zeb Macahan, så jag kommer nog aldrig hitta nån att byta chars med.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Efternamnet.

Mitt konto är reggat på Zeb Macahan, så jag kommer nog aldrig hitta nån att byta chars med.

Om båda två ger varandra cd-key och secret question så är det rätt så säkert ändå, då man kan ändra email osv...

Permalänk

Jag kör nu en lvl 25 warr, jag har lagt ner alla talentpoints i fury builden, tycker ni att det är rätt eller ska jag köra på någon annan build vid låg lvl.

kan tänka mig att jag är en dålig tank just nu ???

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem

Behöver verkligen hjälp med min warlock build just nu.
Är lvl 29 nu och kör efter den här builden: http://wowvault.ign.com/View.php?view=Templates.Detail&id=365...

Tycker den inte alls funkar bra då jag kör på en pvp server.
Vill ha en build som går snabbt och lvla med och klarar hyffsat motstånd från alliance.

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Jag kör nu en lvl 25 warr, jag har lagt ner alla talentpoints i fury builden, tycker ni att det är rätt eller ska jag köra på någon annan build vid låg lvl.

kan tänka mig att jag är en dålig tank just nu ???

Finns ingen anledning att specca tank innan 60, enbart slöseri med tid.

IMO kör Arms till 60, Fury (dual wield) avlönar sig inte förens du har mer än +8% i hit. Men det finns heller ingen anledning att specca Arms innan lvl 40 :).

Kör med fury till 40, sen respecca till Arms (Mortal Strike)!

Sen, ang lvl 29 warlock. Finns ingen spec som är bra för "PvP" vid lvl 29.

Kör affliction hela vägen, dota massa sen tankar du med drain-life, kör med Succubus eller Imp som damage.

Permalänk
Medlem

Warriorn jag levlar är nu uppe på 38 och smyger.
Jag har idéen att levla till 60 snabbast jag kan, visst någon instance får det ju bli för att få det hela njutbart
Vad finns det för användbart blåt man kan hitta/köpa på AH, atm så hitta en polare Executioners cleaver som jag fick så den byter jag till på 43. Har även en blå level 58 mace med +22 str(tror jag det var) +crit och runt 54dps, den byter jag till då
Frågan är, mulgoth helm och wyrmslayer spaulders(om dom nu heter så, glömt namnet), värt att inhandla dessa 2?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Warriorn jag levlar är nu uppe på 38 och smyger.
Jag har idéen att levla till 60 snabbast jag kan, visst någon instance får det ju bli för att få det hela njutbart
Vad finns det för användbart blåt man kan hitta/köpa på AH, atm så hitta en polare Executioners cleaver som jag fick så den byter jag till på 43. Har även en blå level 58 mace med +22 str(tror jag det var) +crit och runt 54dps, den byter jag till då
Frågan är, mulgoth helm och wyrmslayer spaulders(om dom nu heter så, glömt namnet), värt att inhandla dessa 2?

Personligen tycker jag att man inte ska handla några items innan 60, såvida de inte är mycket billiga. Items man får innan 60 bytar man ändå ut så jädrans fort.
Så enligt mig så tycker jag att du ska skita i det.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Personligen tycker jag att man inte ska handla några items innan 60, såvida de inte är mycket billiga. Items man får innan 60 bytar man ändå ut så jädrans fort.
Så enligt mig så tycker jag att du ska skita i det.

Men vad ska jag byta ut ett item på level 48 så fort emot om jag inte ska gå instancer, jag ska springa ST och maraudon för questen i dessa annars ska jag försöka hålla mig utanför dessa. Så rent teoretiskt sett så byter jag sakerna på level 60.
men visst, jag fattar vad du menar.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

tja har fått höra att världen vi spelar i nu stängs ner när bc kommer ut stämmer det? jag har ju precis köpt spelet så kan dem väl inte göra hur blir det med bc någon som kan förklara?
Blir grafiken bättre?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Livegamers
tja har fått höra att världen vi spelar i nu stängs ner när bc kommer ut stämmer det? jag har ju precis köpt spelet så kan dem väl inte göra hur blir det med bc någon som kan förklara?
Blir grafiken bättre?

vart har du hört en sådan lögn? Burning crusade kommer inte förens i januari. Varför realmarna är nere är för att det är maintenance. Varje onsdag natt 05.00 till 11.00 CEST Paris tid stängs alla realmar ner. Ibland är det från 03.00 till 11.00 CEST, då är det oftast patch.
Idag dock så är det längre maintenance på vissa. Uppåt 36 timmar!!! Så de kommer inte upp förens på torsdag. Allt detta kan du läsa när du startar wow.
Grafiken lär inte bli bättre i burning crusade då grafiken redan är hyffsad.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

jo jag vet att det är maintenance just nu men man kommer allstå¨kunna lira vanliga wow när bc släpps.
Vad blir skillnaden samma värld + extra för dem som installera bc expansion kan man resa då från denna till bc jag är helt borta när det gäller wow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Livegamers
jo jag vet att det är maintenance just nu men man kommer allstå¨kunna lira vanliga wow när bc släpps.
Vad blir skillnaden samma värld + extra för dem som installera bc expansion kan man resa då från denna till bc jag är helt borta när det gäller wow

jasså jasså Jag antar du kommer kunna lira wow som vanligt. Men kommer inte kunna ta del av BC sakerna helt enkelt. Så som items, instancer etc. för att du behöver en level högre än 60. Hoppas verkligen att det blir så, för att de som itne köper BC kommer ju få det lite trist på spökrealms

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Fortsättning på en diskution i förra tråden:

*Citerar Cyme*

Hehe, tyvär tvingas man fylla på manan (genom life tap) med Drain Life för att sedan kunna skjuta iväg en och annan shadowbolt. Om du undrar hur mycket man behöver köra DL/LT så kan jag medela att under en omgång i ZF så stod jag för 25% utav gruppens healing P.G.A att jag använde DL hela tiden:)

Smokerdave: DS är trevligt, då kan man spotta ur sig fler shdowbolts men då är det alltid någon som ska gnälla på att dom vill ha Imp-buffen

EDIT: Först

Efter en del "får-försöka-välja" så blev det en Mage, jag bad morsan bestämma (inte för att hon fatta nått, men ändå)..

Tack återigen Curly

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Är det ingen anna här Swec som spelar på Talnivarr?
Tycker sj att det är en trevlig server med många seriösa guilder.

Jaja, på väg mot lvl 60 med min human mage.
Ska köra arcane/frost i end-game.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mårten C
Är det ingen anna här Swec som spelar på Talnivarr?
Tycker sj att det är en trevlig server med många seriösa guilder.

Jaja, på väg mot lvl 60 med min human mage.
Ska köra arcane/frost i end-game.

Jo, jag har en 60 Mage (horde) på talnivarr, den agerar mest som alt just nu, kör på min paladin på Darksorrow.

Ska dock börja lira lite pvp i TBC med några polare i <Grr>

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk

Spelar också på Talnivarr.
Raidade med <Dorians> ett tag.

Permalänk
Medlem

spelar också på talnivarr, horde mage

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk

Blizzard nerfar BC Paladins rejält.

# Vengeance - Increases damage by 2/4/6/8/10%, reduced from 3/6/9/12/15%
# Crusader Strike - Cooldown increased to 10 sec., from 6 sec. Should now have new icon.

Resultatet blir också att Crusader Strike blir mycket sämre på att refresha judgements i grupp/raid. Räcker med en miss/block så måste alla paladins springa upp rejudga igen. Med gamla cooldownen hade man en extra attack på sig och det räckte med en Paladin i melee för hålla igång dem.
Intressant de redan börjar dra ner på den DPS de motiverade skulle motverka de övriga nerfningar klassen ska få.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=3859387...

Jämförelse hur 31 holy healträdet 1h m sköld ger mera DPS än full 41 retribution spec som ska vara "göra skada" trädet.
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=3927393...

Har Warrior, Paladin och Rogue alla vid level 60. Med rage-reduceringen och ovanstående ser det mörkt ut i expansionen för de två första. Får sätta mitt hopp till Roguen men det verkar som om Blizzard fortfarande har svårt balansera mellan de klasser som attackerar på avstånd och de som måste slåss i närstrid till de tidigares fördel. Kombinera detta med att hitpointsen kommer gå upp rejält blir roguens behov förlita sig på överraskningsattacker med hög skada för att snabbt kunna döda svårt uppnå. Offren har kvar 50% liv och kan börja feara, sheepa, roota och allt annat skojj som vanligvis innebär snabb död.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

Har räknat ut hur det kommer att bli när BC kommer ut på hyllorna:

Allt kommer att funka i 4 min, sedan kommer allt stendö och vara nere i 72 timmar. Efter det så kommer allt komma upp igen, Frostwhisper måste dock vara nere 48 h till. När FW väl är igång så kommer bara Kalmidor att funka. För att minska tristessen så sticker alla allies till Onyxia, detta skapar ett massivt lagg. vilket gör att även Kalmidor dör.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Haddock
Blizzard nerfar BC Paladins rejält.

# Vengeance - Increases damage by 2/4/6/8/10%, reduced from 3/6/9/12/15%
# Crusader Strike - Cooldown increased to 10 sec., from 6 sec. Should now have new icon.

Resultatet blir också att Crusader Strike blir mycket sämre på att refresha judgements i grupp/raid. Räcker med en miss/block så måste alla paladins springa upp rejudga igen. Med gamla cooldownen hade man en extra attack på sig och det räckte med en Paladin i melee för hålla igång dem.
Intressant de redan börjar dra ner på den DPS de motiverade skulle motverka de övriga nerfningar klassen ska få.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=3859387...

Jämförelse hur 31 holy healträdet 1h m sköld ger mera DPS än full 41 retribution spec som ska vara "göra skada" trädet.
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=3927393...

Har Warrior, Paladin och Rogue alla vid level 60. Med rage-reduceringen och ovanstående ser det mörkt ut i expansionen för de två första. Får sätta mitt hopp till Roguen men det verkar som om Blizzard fortfarande har svårt balansera mellan de klasser som attackerar på avstånd och de som måste slåss i närstrid till de tidigares fördel. Kombinera detta med att hitpointsen kommer gå upp rejält blir roguens behov förlita sig på överraskningsattacker med hög skada för att snabbt kunna döda svårt uppnå. Offren har kvar 50% liv och kan börja feara, sheepa, roota och allt annat skojj som vanligvis innebär snabb död.

Levla atm en warrior och är fullt aktiv i disskusioner på forumet om rage problemet, och jag vill bara stryka under att det är betan. Så inget är 100% när det gäller någon klass. Mycket kan ändras än

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Självklart är det beta och nyligen en förlängd sådan. Problemet är att Blizzard gång på gång kommer ut med ändringar som det tar 5 minuter för de på forumen komma med väl underbyggd statistik hur dåliga de är. Tror de flesta håller med att ideér borde tänkas igenom bättre än så innan de lägger ner tid och mankraft koda in det.

Om du hållit dig på warrior-forumen så kan du inte ha missat hur Tactical Mastery lades in i protection trädet. För så gott som alla en nerf, trots att det lobbas hårt länge att den anses så kritisk för klassen att det lobbats länge för att göra den till skill istället för talent. När de gick ut med sin ståndpunkt att "Tactical Mastery is a choice" och körde stenhårt på den linjen oberoende hur beräkningar och exempel visade på annat blev många putta. Till slut, efter mycket hård jobb så kom kompromissen med "gratis" 2/5 TM för alla.

Paladins har haft andra typer av problem som sades bero på att den balanserades emot horde-varianten Shaman. Nu när denna motsättning inte finns skulle klassen få sig en välbehövlig upp-putsning. Något som behövs ända sedan retail. De som var med ifrån början kommer ihåg hur klassen i princip helt skrevs om någon vecka innan spelsläpp. Att göra en snabb genomgripande ändring av det slaget utan ens testa det tillräckligt visade sig fatalt då klassen fått dras med de problem som infördes då.

Att mer tid skulle lösa deras problem tror jag inte då det verkar vara ett grundfel i vilken avdelning som nu har hand om spelbalansering. Kanske är jag pessimist, men knappast ensam om misstron.

Men men, då jag inte har mitt konto aktiverat är det inte värre än att jag skippar starta upp det igen om de klasser jag spelar får en dålig framtid i expansionen och byter till ett annat spel. Bör finnas en hel den nya intressanta vid den tidpunkten och karaktärerna borde inbringa en hyfsad hacka. Något som säkerligen kommer behövas efter dyra månaden december

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Haddock
Självklart är det beta och nyligen en förlängd sådan. Problemet är att Blizzard gång på gång kommer ut med ändringar som det tar 5 minuter för de på forumen komma med väl underbyggd statistik hur dåliga de är. Tror de flesta håller med att ideér borde tänkas igenom bättre än så innan de lägger ner tid och mankraft koda in det.

Om du hållit dig på warrior-forumen så kan du inte ha missat hur Tactical Mastery lades in i protection trädet. För så gott som alla en nerf, trots att det lobbas hårt länge att den anses så kritisk för klassen att det lobbats länge för att göra den till skill istället för talent. När de gick ut med sin ståndpunkt att "Tactical Mastery is a choice" och körde stenhårt på den linjen oberoende hur beräkningar och exempel visade på annat blev många putta. Till slut, efter mycket hård jobb så kom kompromissen med "gratis" 2/5 TM för alla.

Paladins har haft andra typer av problem som sades bero på att den balanserades emot horde-varianten Shaman. Nu när denna motsättning inte finns skulle klassen få sig en välbehövlig upp-putsning. Något som behövs ända sedan retail. De som var med ifrån början kommer ihåg hur klassen i princip helt skrevs om någon vecka innan spelsläpp. Att göra en snabb genomgripande ändring av det slaget utan ens testa det tillräckligt visade sig fatalt då klassen fått dras med de problem som infördes då.

Att mer tid skulle lösa deras problem tror jag inte då det verkar vara ett grundfel i vilken avdelning som nu har hand om spelbalansering. Kanske är jag pessimist, men knappast ensam om misstron.

Men men, då jag inte har mitt konto aktiverat är det inte värre än att jag skippar starta upp det igen om de klasser jag spelar får en dålig framtid i expansionen och byter till ett annat spel. Bör finnas en hel den nya intressanta vid den tidpunkten och karaktärerna borde inbringa en hyfsad hacka. Något som säkerligen kommer behövas efter dyra månaden december

Fullt medveten om TM i prot.
Men blizzard har visat att de INTE kommer ändra det i första taget. Visst är det skit men då får man helt enkelt kasta in 5 poäng i Prot trädet när man kör sina dps-builds, vi kan ju om något se det som så, tur att det är i tier 1 trädet

Sen lär du inte få allt för mycket för dit konto ju närmare expansionen du väntar

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Woot fick precis ett mail med betakey
Nu ska jag levla min gamla main, 60 gnome warr med crap blå/grön gear.
Vill inte förstöra allt med att lira min main, UD rogue, förrän BC släppts på riktigt.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Jag kör nu en lvl 25 warr, jag har lagt ner alla talentpoints i fury builden, tycker ni att det är rätt eller ska jag köra på någon annan build vid låg lvl.

kan tänka mig att jag är en dålig tank just nu ???

Kör på fury tills 40 (eller 45 för cruelty och MS), men kör inte DW på låg lvl, det finns helt enkelt inga items med +hit (jävligt få iaf), plus att man inte crittar särskilt ofta (flurry).
Så ja, kör på fury tills 40-45, specca sedan MS och jobba dig sedan ner i fury trädet. Men kör med 2h hela vägen till lvl 60.
DW ska man helst inte köra innan man har 23+ crit (battlestance), ~6-8 +hit, och minst 700 AP unbuffed. Som minst då, bättre är självklart att föredra

Och nej, man behöver inte specca i prot _alls_ innan lvl 60.
Och på lvl 60 är det imo slöseri att specca full prot.

Och angående blizzards konstanta nerfande av warriors.
Det var en sak med dom nerfs vi har fått innan, enrage behövdes till viss del nerfas, intimmidating shout vet jag inte riktigt iom att det är det sämsta fearen i spelet (bryts på all skada), men men, det var en sak, det kunde jag leva med.
Men att dom nerfar rage gen nu är fan för mycket.
Det kanske inte är _så_ farligt för PVE, men pvp kommer ju bli helt jävla kört för warriors. Det är illa redan som det är (solo pvp), och det kommer baaara bli värre.
Problemet ligger väl i att devs inte har en aning om hur warriors fungerar och att istället för att inse att vi faktiskt behöver ha mest dps i spelet så lyssnar dom på alla gnälliga rogues / mages som tycker att dom borde ha bäst dps med tanke på att warriors är en "tank class".
Skillnaden är att rogues har stealth / stuns etc och mages har den överlägset bästa CC'n i spelet, warriors å andra sidan kan bara slå på saker.

Permalänk

Har aldrig raidat så jag har inga raid-epixxx som blir "värdelösa" direkt när expansionens nya föremål kommer.
Planerade i förväg för eventuellt sluta så jag maxade tradeskills, samlade ihop pengar samt billiga material till jewelcrafting vilket sannolikt kommer bli dyrt i expansionen när alla ska testa det
Överlag kommer räknar jag med värdet blir oförändrat.
Om det nu inte blir flera spelare som ger upp de klasserna och får samma idé sälja dem haha.
I så fall täcks kanske bara månadskostnaderna för kontot men det är inte så dåligt fått lira "gratis".

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Problemet ligger väl i att devs inte har en aning om hur warriors fungerar och att istället för att inse att vi faktiskt behöver ha mest dps i spelet så lyssnar dom på alla gnälliga rogues / mages som tycker att dom borde ha bäst dps med tanke på att warriors är en "tank class".
Skillnaden är att rogues har stealth / stuns etc och mages har den överlägset bästa CC'n i spelet, warriors å andra sidan kan bara slå på saker.

Vadå behöver ha mest DPS i spelet? Varför ska en av de klasser med mest HP/armor ha mest DPS? Varför ska en klass som kan (om dom vill) vara bäst på att tanka av alla klasser även kunna välja att vara den bästa damagedealern i spelet? Jag vill att warriors ska göra mycke skada men aldrig mer än rogues/mages för det är en sjuk skillnad på hur mycket en warrior tål i jämförelse mot rogue/mage. En warrior är lätt kitad och inte så effektiv utan healing backup, det är något dom borde titta på imo.

Och om att mages/rogues whinar, jag har bwl+ gear och har blivit 3 shottat av warriors med ung. motsvarande gear. Den fighten hade inget med skill eller nått att göra, han slog en autohit+ms+execute och jag dog. Det är lite hopplöst när man spenderar 30 sec till att stunlocka och spela klockrent vs en warrior, sen om man har otur dör man på 5 sec.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Alltså, jag har inget vettigt att säga, måste bara märka denna tråden med en liten prick så jag hittar den fort

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB