Permalänk
Medlem

22" Samsung T220

Vet någon om denna skärmen är något att ha?http://www.netsuperstore.se/catalog/product_info.php?products...
Edit: fick ju ganska bra betyg http://www.futurelooks.com/samsung-syncmaster-t220-widescreen... tycker ni man ska köpa en sån om man ska ha en 22"?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad och rensad*

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag har testat versionen med digital box och tycker att det är en mycket bra skärm. Den runda foten gjorde att skärmen blev lite svårplacerad för mig. Priset ligger dock i överkant.

Mvh
/B

Visa signatur

C2D E6850@3.6, Asus P5K, 4Gb, Asus 3870x2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AB8
Jag har testat versionen med digital box och tycker att det är en mycket bra skärm. Den runda foten gjorde att skärmen blev lite svårplacerad för mig. Priset ligger dock i överkant.

Mvh
/B

Har den mycket BLB?

Är den röd eller skulle du vilja kalla den svart?

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en t220 och återkommer med intryck i nästa vecka. Har kollat på den i butik och nackdelen är att foten känns väldigt billig. Bet vink är bättre än på äldre samsung som tex. 226, sedan slipper man ju glossy som det är på 2207. Foten på 2207 är dock helt överlägsen de andra skärmarna i prisklassen.

Permalänk
Medlem

Jag fick min idag faktiskt, har inte hunnit testa den ordentligt än men det verkar vara en riktigt bra skärm. Minimalt med BLB.
Den är svart med en tunn remsa av rött längst ner.....

Fick min för 2600 kr från Datorbutiken. Dock så har dom höjt priserna till 3300 kr nu och där omkring ligger alla andra nätbutiker också.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Jag fick min idag faktiskt, har inte hunnit testa den ordentligt än men det verkar vara en riktigt bra skärm. Minimalt med BLB.
Den är svart med en tunn remsa av rött längst ner.....

Fick min för 2600 kr från Datorbutiken. Dock så har dom höjt priserna till 3300 kr nu och där omkring ligger alla andra nätbutiker också.

Köpte också min för 2600 kr. Har du kollat i servicemenyn om din verkligen var helt ny? Vi är två killar på minhembio.com som tycks ha fått begagnade skärmar. Min hade gått ca 30 h när jag fick den!

Permalänk
Medlem

Kollade när jag fick den och den var ny.
Vet att db.com sålde demoex från dreamhack mässan där dom hade T220 uppställda, kommer kanske därifrån?
Eller så är dom testade helt enkelt så att allt funkar!?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anathema
Köpte också min för 2600 kr. Har du kollat i servicemenyn om din verkligen var helt ny? Vi är två killar på minhembio.com som tycks ha fått begagnade skärmar. Min hade gått ca 30 h när jag fick den!

Hur kollar man i servicemenyn?
Jag skulle vilja veta vilken panel jag har.

Permalänk
Medlem

Fick min T220 idag, villken jävla skääärm!!
Har bara en fråga.. "fladdrar" era skärmar med? Foten är stabil men skärmen rörsig hela tiden - som att man sitter å skakar, har jag glömt att skruva fast nåt?

Permalänk
Medlem

Foten är väl inte den stabilaste man haft men det står man ut med iom att skärmen är riktigt grym!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Har läst så mycket jag kan hitta om T220 eftersom jag själv är ute på jakt efter en ny skärm. Nästan alla har sagt att samsung lagt panellotteriet bakom sig på T-serien, men jag läste att en kille i ett forum hade fått en A-panel på sin T220! Ni som köpt era T220 har ni kollat vad för panel ni fått? Om S-panel så är jag superintresserad av att veta vart ni köpt era skärmar ifrån!

Permalänk

Jag skulle fortfarande vilja veta hur man kollar vilken panel som är monterad?

Min "blöder" då ganska mycket speciellt i nederkant och betraktningsvinkeln är väldigt känslig.
Foten är bedrövligt dålig!!! Ger man den en stöt i hörnet underifrån så fladdrar den i flera sekunder.
Men den är otroligt bra att spela med!

Permalänk
Medlem

- Set contrast and brightness to 0
- Press the « Menu » button
- Press the « Source » button for 5 seconds (the second one on the right)
A hidden ''Service Function'' menu will appear including Panel Info on the bottom which clearly indicates the panel’s origin and reference.

Lägst ner ska det finnas massa text: X-XXXXXXXxX-XXXX

Där det lilla x:et är ska det om det är en samsung panel stå ett A

tror det är så är inte 100% annars kan du googla lite! skriv gärna ditt resultat på forumet. Måste iväg till jobbet nu

Permalänk
Medlem

Det verkar vara A-panel i min. Men jag skiter i det vilken panel det är i, huvudsaken är att allt funkar bra och det gör det!

Hur har ni era bild-inställningar?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

A = Samsung så du ska vara glad

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mahme
- Set contrast and brightness to 0
- Press the « Menu » button
- Press the « Source » button for 5 seconds (the second one on the right)
A hidden ''Service Function'' menu will appear including Panel Info on the bottom which clearly indicates the panel’s origin and reference.

Lägst ner ska det finnas massa text: X-XXXXXXXxX-XXXX

Där det lilla x:et är ska det om det är en samsung panel stå ett A

tror det är så är inte 100% annars kan du googla lite! skriv gärna ditt resultat på forumet. Måste iväg till jobbet nu

Tack så mycket!
Verkar vara en A-panel här oxo.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
A = Samsung så du ska vara glad

Men är inte det A som är AU-optronics???
S är väl Samsungs!?

Permalänk
Medlem

jo men i koden om den nästsista bokstaven är ett "A" så är det en samsung panel

* X-xxxxxxxAx-xxxx: Samsung panel.
* X-xxxxxxxLx-xxxx: AU Optronics panel.
* X-xxxxxxxDx-xxxx: CMO panel.
* X-xxxxxxxIx-xxxx: CPT panel.

Ni med samsung paneler vart köpte ni era skärmar ifrån?

Permalänk
Medlem

Jag tänkte dra och köpa en T220 imorgon. Man blir inte missnöjd för att man inte tog en 24" istället med högre upplösning? Tänkte köpa den på Elgiganten.

Hur stor är chansen att man får en Samsung panel, eller är skärmen bra över huvudtaget? Enligt tester har den fått topp betyg

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Brightness stod på 100% och kontrasten var högt inställd oxo när jag gnällde på bleeding.
Drar man ner reglagen på normal nivå så blir den nästan helt svart.

Jag jämför med min HP f2105 och den första reflektionen var att färgerna kändes bleka på Samsungen, men HP:n går inte spela med så därför bytte jag!

Jag är nöjd med min!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mahme
jo men i koden om den nästsista bokstaven är ett "A" så är det en samsung panel

* X-xxxxxxxAx-xxxx: Samsung panel.
* X-xxxxxxxLx-xxxx: AU Optronics panel.
* X-xxxxxxxDx-xxxx: CMO panel.
* X-xxxxxxxIx-xxxx: CPT panel.

Ni med samsung paneler vart köpte ni era skärmar ifrån?

Från Datorbutiken.se
> Fire Ice, det är en mycket bra skärm. Jag har inte ångrat mig och jag är kräsen. Enda minuset enligt mig är den lite svajiga foten.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Köpte min på datorbutiken och har Samsung panel, ett A där det ska vara.
Jag är en av de Anathema nämner som fick ett demo-ex av datorbutiken skickat till mig, trots att jag beställt ny.
Har fått en ny nu.

Här är länk till en tråd där jag gett omdöme
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=202767

Kan nämna, nåt så absurt, att foten jag fick till min skärm var sne, så att hela skärmen liksom lutade ganska mycket åt höger.
Jag fick ta den lilla "mellanleden" som ska sitta i foten, skruva isär den sen med våld böja och slå till rätta den metallled som var deformerad.

Om jag hade otur, eller om det kommer bli en återkommande miss i produktionen återstår väl att se.

Permalänk
Medlem

är itne T220'an bara samsung paneler eller?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Dom säger att det är så.
Men det sitter nog i folk att vara oroliga när det gäller Samsung skärmar.

Det skulle nog vara en dödsstöt om det visade sig att de fortsatte med sitt panel-lotteri

Permalänk
Medlem

Jo det sägs det vara, men någon enstaka person säger ibland att de fått annat.

Permalänk
Medlem

Jag lämnade nyligen igen min L226WTQ på elgiganten, genom öppetköp. Jag gillade helt enkelt inte skärmen. Den hade tre pixelfel samt konstiga skuggor i spel, typ gulaktiga.

Så jag bestämde att lämna igen den och ta en annan. Allt gick bra med återlämningen osv, men sen kom det till det nya valet, vilken skärm dvs.

Efter cirka sådär en kvart så var jag fast för Samsungs T220, så jag tog den. Jag fick den för 3200:-.

När jag kom hem packade jag upp skärmen och monterade ihop den, sen var det dags för prövning.

Först blev jag lite besviken över BLB, men när jag var inne i windows insåg jag att det var för mycket brightness samt kontrast. Så när man sänkte den lite så försvan nästan all BLB, Skärmen var underbar :D. Färgerna, Svärtan, klar och skarp bild.

Jag är toppen-nöjd ;D. Och den svaga foten klagar jag inte på, eller, jag stör mig inte på den. Så länge man inte skaka eller slår i bordet så äre lugnt .. Så jag rekomenderar skärmen fullt, är verkligen nöjd

BTW, jag hade samsung-panel, dvs A. Och sedan hade ingen använt den innan, dvs 0hr i servicemenyn.

Hoppas ni andra är/blir nöjda med era T220
MVH// Anton

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem

Sådär!!!

Nu har jag kommit hem och precis startat datorn med den nya skärmen! Det blev en Samsung Syncmaster T220. Inga döda pixlar, näst intill 0 backlight bleeding och allt är bra hittills. Fick till och med en VGA _och_ en DVI kabel

Köpte den en halvtimme innan stängningsdags på OnOff och i bilen kom jag på att jag glömde att fråga om man får en DVI kabel i förpackningen. Jag trodde att jag skulle få dras med en VGA kabel till imorgon

Bara en fråga, om jag checkar service menyn, kan jag se något med brightness och contrast på 0? Hur stänger jag ner menyn så att jag kan ändra tillbaka inställningarna? Jag vill ju inte "ta i sönder" skärmen.

Jag nämnde Samsungs panel lotteri på en del modeller, han fattade ingenting, haha! Om jag hade ägt en datorbutik hade jag tvingat personalen att vara medlemmar på Sweclockers och även gilla elektronik och teknik
Han sade iaf att T220 har en enormt hög kontrast, betydligt högre än de andra, 20 000:1. Jag tänkte säga att den har samma kontrast som andra skärmar, dvs 800:1 eller 1000:1 och att 20 000:1 är dynamisk

Jag tecknade iofs en garanti som gäller i 3 år och kostade 469kr. Han sade att man till och med får tappa den eller typ slå in bilden.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Jag köpte också en T220 i fredags, är supernöjd. Inga döda pixlar samt nästintill inget BLB. Är samsung panel om man kollar i service menyn.

Permalänk
Medlem

Hur stänger man av service menyn och kan man se något med brightness och contrast på 0?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Hur stänger man av service menyn och kan man se något med brightness och contrast på 0?

Yes, man kommer att kunna se trots man har de på 0. Sen är det bara att starta om skärmen för att få servicemenyn att försvinna.
////////////////////////////
BTW, är det någon som har testat inställningsprofilerna som länkades i en annan tråd? Kan se om jag hittar länken.

Om det är någon som använder det eller har testat det, säg vad du tycker om det, är det bättre eller sämre osv.

Jag har inte tillgång till min T220 förns om nån vecka. Är på semester.

EDIT: hittade länken http://www.digitalversus.com/article-424-2909-141.html

För att se hur man installerar färgprofilen gör du bara såhär:
Klicka på den lilla rutan med rullist: ". Calibration profiles O to Z"
Då rullar en lista ner och du ser olika alternativ, ex:

". Installing a profile with Linux"
". Installing a profile with Windows XP and Vista"

Där ser man en bra guide med bilder över hur man installerar profilen.

Skriv gärna vad ni tycker om profilen

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB