Extern hdd startar inte som den ska

Permalänk
Medlem

Extern hdd startar inte som den ska

gör en ny tråd då den gammla fick en väldigt luddig topic, och det inte gick att ändra.

har en trekstor på 1TB som inte vill. En morgon när jag skulle ha musiken som liger på den så startar den inte som den ska. Den spinner upp finns och allt, men när den sedan ska gå ner i "vila" så låter det som läsarmen eller något dansar jazz, för att sedan tystna till och varva upp. Jag ska ta med mig den till butiken i morgon, men kan någon komma med en kvalificerad gissning? skulle ju vara trevligt om man kunde rädda datan som finns på den =\

kom på en liten följd fråga, om det skulle vara så att dom bara vill byta disken åt mig (ie, jag blir av med all data) finns det något företag som räddar data från trasiga diskar? jag tror inte det är något större fel på den rent mekaniskt. jag gissar mer på kontroll kort eller dyl.

Permalänk

ibas räddar diskar och annat, det är dock dyrt.

Men de har börjat med en lite mer human prissättning inriktad på privatpersoner ibas - Data Recovery - Privat, men dyrt är det hur som helst.

Visa signatur

AMD X2 7750 BE, Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H, 8GB Corsair XMS2 DDR2 800MHz, Samsung F1 1TB+0,5TB, CoolerMaster Elite 341, CoolerMaster RealPower M520. Win 7 Home Premium

Permalänk
Medlem

ok, det var rätt dyrt ja. hmm... får kolla vidare lite.