Vaccin mot svininfluensan - Någon som tagit?

Permalänk
Medlem

Vaccin mot svininfluensan - Någon som tagit?

Funderar på att ta vaccinet imorgon på sjukhuset. Tänkte höra om någon här har tagit vaccinet? Berätta gärna om ni fick biverkningar...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd

Skulle aldrig låta någon pilla i den där smörjan i min kropp...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Skulle aldrig låta någon pilla i den där smörjan i min kropp...

För att? Kvicksilvret?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Skulle aldrig låta någon pilla i den där smörjan i min kropp...

Smörja? Det är ett vaccin.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Avstängd

Som inte ens är tillräckligt testat, folk har ju åkt på både det ena och det andra.

Paniklösning kallas det.

Permalänk
Medlem

Jag har tagit de, fick ju feber och så men det är ju normalt, annars har man blivit lite öm där sprutan togs samt om du har t.ex. någon fettknut nära eller liknande kanske. Har fått lite kramper med men dem flesta jag känner som tog det har överlevt ganska bra, ingen som klagar direkt. Skönt att bli immun mot det samt kanske lite annat i framtiden ju.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Jag har tagit de, fick ju feber och så men det är ju normalt, annars har man blivit lite öm där sprutan togs samt om du har t.ex. någon fettknut nära eller liknande kanske. Har fått lite kramper med men dem flesta jag känner som tog det har överlevt ganska bra, ingen som klagar direkt. Skönt att bli immun mot det samt kanske lite annat i framtiden ju.

Hur länge varade biverkningarna?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Nej, men fadern tog den och han har inte fått några biverkningar än.

Permalänk
Medlem

Tog vaccin i Tisdags em. Biverkningar jag känt var en olustkänsla framåt kvällen som började 6-7 timmar efter sprutan, ni har nog känt så själv, man känner sig illa till mods men kan inte sätta fingret på varför. Samt ömhet i armen.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Skönt att bli immun mot det samt kanske lite annat i framtiden ju.

Blir man verkligen immun då?

Är det inte bara så att risken för att drabbas blir mindre med detta vaccin?

Båda mina föräldrar har tagit sprutan och ingen av dem fick några biverkningar.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Det e väl ungefär lika många som dött i sverige av vaccinet som av själva influensan så chansen är ungefär lika stor att det går åt helvete hur man än gör. Själv ska jag inte vaccinera mig.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

Kommer nog vara en av de sista att ta det, OM jag ens kommer ta det.
Känns rent löjligt och panikartat.
Tycker det blir bara mer skit med vaccinet än utan, om man vill tro medierna.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkBob
Det e väl ungefär lika många som dött i sverige av vaccinet som av själva influensan så chansen är ungefär lika stor att det går åt helvete hur man än gör. Själv ska jag inte vaccinera mig.

Du syftar på att det är lika många i riskgrupperna som har dött av sina befintliga sjukdomar en tid efter att dom har vaccinerat sig?

Det är ju inte riktgit samma sak som det du påstår, ibland kan det löna sig att läsa lite mer än bara rubrikerna i kvällstidningarna...

OT så tänker jag vaccinera mig av den enda anledningen att jag inte vill smitta någon annan

Permalänk
Medlem

Fick brev hem om det igår. Blir nog till att ta det för att säkra mina två skidresor i vinter

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag tror att svininfluensan är påhittad, den existerar nog inte på riktigt.
Samma sak med bieffekterna på vaccinet.

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matti4s
Jag tror att svininfluensan är påhittad, den existerar nog inte på riktigt.
Samma sak med bieffekterna på vaccinet.

De som tillverkar vaccinet har gått ihop för att tjäna pengar? Okey...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
De som tillverkar vaccinet har gått ihop för att tjäna pengar? Okey...

Värre saker har hänt.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

Om alla andra förutom en tar sprutan så är det ganska så riskfritt att inte ta den..
Nå jag ska se hur det ligger till med vaccin i stan idag, jag gillar dock inte injicera något bland mina små älsklingar (biceps) som nu växer för fullt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

enda anledningen att jag kommer att ta den är att min mormor har hjärtproblem och ska vara här i sverige under vintern...
annars är det ingen chans att jag skulle ta vaccinet.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Avstängd

Jag orkar inte ta den, men ni andra får gärna ta den så ni slipper smitta mig

Permalänk
Medlem

Min flickvän tog vaccinet i början av förra veckan, hon är fortfarande öm i armen. Själv är jag lite osäker på om jag ska vaccinera mig, jag tycker det är väldigt dåligt testat och håller med om att det känns panikartat. Om man vidare lägger på att den väntade effekten av influensan inte har slagit så känns det ännu mer dumt att vaccinera sig.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk

Ska man hålla upp med träningen lite före och efter sprutan? Jag själv känner mig lite halvrisig då jag tränar stenhårt, låter denna muskel vila i 72h och sedan tränar den stenhårt hårt igen. Dessutom varierar muskelgrupper så jag bara har 2 vilodagar per vecka.
Detta innebär att jag alltid känner mig lite halvdålig, stel i kroppen, och även halvförkyld på morgonen.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Jag fick det (måste för jag har astma) har haft feber i 4 dagar och ömt i armen + huvudvärk.

Permalänk
Hedersmedlem

x-per och Haricots nu får ni skärpa er! Läs gärna reglerna innan ni gör inlägg i framtiden...

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

Min farfar tog vaccinet dog 1 vecka efter. men tror att det beror på andra saker.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Jag tog vaccinet i tisdags, fick kraftig huvudvärk dagen efter och blev lite öm vid stickstället. Nu är allt normalt igen.

Permalänk

Jag fick hem ett brev för någon dag sen om att jag kunde få sprutan.
Känner dock inte att det lönt. Blir jag sjuk så blir jag sjuk, det är ingenting jag kommer att dö av ändå, jag är ung och frisk så i värsta fall har jag feber, spyr och har rallyskit i några dagar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Jag fick hem ett brev för någon dag sen om att jag kunde få sprutan.
Känner dock inte att det lönt. Blir jag sjuk så blir jag sjuk, det är ingenting jag kommer att dö av ändå, jag är ung och frisk så i värsta fall har jag feber, spyr och har rallyskit i några dagar.

Så tänkte jag med, men sen kom jag på att det är inte så jätteskönt att vara sängliggandes i några veckor. Svettas, frysa, svettas, frysa. Spy mat, spy vatten, spy galla och sen vara så pass skinnflådd i arslet efter tre dagar att det känns som om man skiter ut en golfsko.
Men ändå, tänker jag icke ta något jävla vaccin!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

(Hobby, fritid och livsstil Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt.)

För mig är det självklart att ta vaccinet. Jag tycker att det verkar väldigt tydligt att riskerna med influensan är betydligt större än riskerna med vaccinet.

Permalänk
Medlem

Jag fick, eller tog min spruta i går, Onsdag eftermiddag. Inga som hellst biverkningar.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10