Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

LG IPS277L - 27" - IPS - 1920x1080

Släpps i Augusti. Äntligen IPS i större storlekar anpassad för gaming!!

27"
H-IPS
1920x1080
Pris: 2500 - 3000:-

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1283628
http://www.prad.de/en/guide/screen7921.html

Alternativ finns i E2722PY som ar samma panel men lite andra ingångar (DVI och DP) och kontors design.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1298872

Längtar efter denna!

Permalänk
Medlem

Det är ju ganska dålig upplösning på denna, 1920x1080 på en 27", jag är tveksam

Permalänk
Avstängd

Prova skärmen och du kommer att bli oerhört imponerad!

1920x1080 är perfekt. Lagom tungdrivet och 27" gör att du kommer att slukas av skärmen. IPS gör att betraktningsvinklarna blir bra.

Kort sagt är detta den bästa datorskärmen som någonsin gjorts för spel och film.

Permalänk
Skrivet av kol:

Prova skärmen och du kommer att bli oerhört imponerad!

1920x1080 är perfekt. Lagom tungdrivet och 27" gör att du kommer att slukas av skärmen. IPS gör att betraktningsvinklarna blir bra.

Kort sagt är detta den bästa datorskärmen som någonsin gjorts för spel och film.

Men skärmen har inte släppts än...
Hur kan du veta att den kommer vara den bästa som gjorts för spel och film?
Och 1080p på 27" är ganska lite, hade varit trevligare med 2560x1440.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nightloyd:

Och 1080p på 27" är ganska lite, hade varit trevligare med 2560x1440.

Skickades från m.sweclockers.com

Du behöver inte mer för spel och film. 2560x1440 blir bara onödigt tungdrivet man får dra ner på grafikinställningar eller får sämre flyt.

Skärmen har redan släppts i Kina och positiva recensioner och kundomdömmen strömmar in.

Permalänk
Medlem

Hoppas nu bara den inte har några problem, väntat länge på en bra IPS gaming skärm..

Permalänk
Medlem

Bästa skärmen för spel?

Den är inte ens halvbra för spel när den har 60hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Du behöver inte mer för spel och film. 2560x1440 blir bara onödigt tungdrivet man får dra ner på grafikinställningar eller får sämre flyt.

Skärmen har redan släppts i Kina och positiva recensioner och kundomdömmen strömmar in.

Du verkar ha koll på va folk behöver:p Bara för att en produkt har fått bra omdöme så blir det ju automatiskt inte de bästa som hänt sedan Jesus dog! + att har man bra komponenter i övrigt så skulle inte jag personligen vilja ha en 60hz skärm, om de nu är spela man ska göra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kenny88g:

Du verkar ha koll på va folk behöver:p Bara för att en produkt har fått bra omdöme så blir det ju automatiskt inte de bästa som hänt sedan Jesus dog! + att har man bra komponenter i övrigt så skulle inte jag personligen vilja ha en 60hz skärm, om de nu är spela man ska göra.

Om man spelar snabbare spel håller jag med om att 120Hz skärmar som S27A950D är bättre.

Permalänk

Beror ju på hur seriös spelare eller filmtittare man är.

Bästa spelskärmen nej, bästa filmskärmen knappast

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

För låg upplösning sett till storleken, skulle gärna gå upp till 2560x1600. Att påstå att det blir för tungdrivet får stå för dig, ser det bara som en anledning att byta delar i burken.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Skrivet av Henrik21:

För låg upplösning sett till storleken, skulle gärna gå upp till 2560x1600. Att påstå att det blir för tungdrivet får stå för dig, ser det bara som en anledning att byta delar i burken.

man får vad man betalar för så enkelt är det Men visst borde de ha en version som är 2560*1440.
alla har inte råd för de bästa delarna för att kunna driva 2560*1440 eller 2560*1600.

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

man får vad man betalar för så enkelt är det Men visst borde de ha en version som är 2560*1440.
alla har inte råd för de bästa delarna för att kunna driva 2560*1440 eller 2560*1600.

Men då får man väl skaffa en annan skärm? Kan inte både äta och behålla kakan på samma gång.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eppebansen:

man får vad man betalar för så enkelt är det Men visst borde de ha en version som är 2560*1440.

Finns ju redan mängder med 27" IPS 2560x1440 skärmar så vad är problemet?

Den här skärmen är perfekt för vanligt folk som inte har lust att lägga ner 10000:- på hårdvara om året.

Permalänk
Skrivet av kol:

Finns ju redan mängder med 27" IPS 2560x1440 skärmar så vad är problemet?

Den här skärmen är perfekt för vanligt folk som inte har lust att lägga ner 10000:- på hårdvara om året.

Vad fan är mitt problem? Vad skriver jag att inte lg skärmen är prisvärd? den fyller den plats som innan inte fanns.
Jag skrev bara att det kanske också borde finnas en 2560*1440 modell också för att jag tycker att design är mkt bra och något som är intressant för de som vill ha en dyrare skärm också.
Jag har fan 1920*1080 på min 27" skärm också och jag klagar inte eftersom jag betalat för det. Jag tycker att det är okej. Jag skrev till någon som tror att man ska få 2560*1440 för samma pris som denna lg skärm som jag tycker är prisvändare.

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Om ni väntar till slutet av året så kommer Dell ut med nya 27 (2560x1440) och 30 (2560x1600) till billigare priser än deras nuvarande.

Permalänk
Rekordmedlem

Å så finns det ju redan en del som bygger skärmar som är i samma prisklass och har högre upplösning och högre uppdateringsfrekvens och ungefär samma prisklass http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...
Men visst, det är inte fel med fler modeller, men så revolutionerande bra är den troligen inte.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Å så finns det ju redan en del som bygger skärmar som är i samma prisklass och har högre upplösning och högre uppdateringsfrekvens och ungefär samma prisklass http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...
Men visst, det är inte fel med fler modeller, men så revolutionerande bra är den troligen inte.

Själv väntar jag på 30 tummare eller större skärmar med 4k upplösning och gärna amoled.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Själv väntar jag på 30 tummare eller större skärmar med 4k upplösning och gärna amoled.

Jo vi vet det redan.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av landahl:

Själv väntar jag på 30 tummare eller större skärmar med 4k upplösning och gärna amoled.

Det gör jag också, har redan 2x30" och har också en 27" 1920x1200, tycker att 1080 är för lite för 27" då störs man inta bara av att det är låg upplösning, man lär sitta o irritera sig på pixligheten också.
Ska man ha det till nyttosaker så är det låg upplösning och ska man bara spela så kanske en 32" tv är ett bättre val?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tycker inte skärmen verkar så särskilt intressant. Vi har sett 27" med ips förut, den är ganska lågupplöst om inget annat. högupplöst (1080p+) + ips + 120hz, då snackar vi....

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Du behöver inte mer för spel och film. 2560x1440 blir bara onödigt tungdrivet man får dra ner på grafikinställningar eller får sämre flyt.

Skärmen har redan släppts i Kina och positiva recensioner och kundomdömmen strömmar in.

Nej ett 670 kan ju driva bf3 i 60+ i 2560x1600 med inställningarna på high.

Men för priset ser skärmarna bra ut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Det gör jag också, har redan 2x30" och har också en 27" 1920x1200, tycker att 1080 är för lite för 27" då störs man inta bara av att det är låg upplösning, man lär sitta o irritera sig på pixligheten också.
Ska man ha det till nyttosaker så är det låg upplösning och ska man bara spela så kanske en 32" tv är ett bättre val?

Får man fråga varför du sitter med en 27" 1920x1200 som är (27,5 tum) och har 0,31 mm i pixelstorlek precis som skärmen i denna tråd.

Permalänk

Är den glossy? omöjligt att se på dessa bilder då de inte verkar tagit av skyddsplasten? Snälla, inga mer AG skärmar nu, snart tar jag och köper en TV som skärm.... Där är man inte lika mån om att förstöra bildkvalitén.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av kol:

Får man fråga varför du sitter med en 27" 1920x1200 som är (27,5 tum) och har 0,31 mm i pixelstorlek precis som skärmen i denna tråd.

Jag har 5 plattskärmar, använder numera normalt sett 2x30" och ibland hänger jag på en 22" 1920x1080 när jag känner för mera pixlar, men jag har skärmar för att kunna använda om man slänger ihop någon fysisk experimentdator eller ska göra något "serviceaktigt" med nån maskin, jag har behållit de skärmar som varit användbara, 27an är på gränsen till för stor i storlek, men 22" är ju en liten smidig storlek om man ska ta med sig en skärm.
Jag har tidigare använt 1920x1200 till huvudmonitor, men bytte upp mig för jag kände att jag ville ha mera pixlar, hade nog kört på 3x30" på högkant om jag haft plats, men nu är det som det är med utrymmet och jag använder en 22" are ibland eftersom det är otympligt med 3 monitorer hela tiden som det ser ut nu.
men jag hade gärna haft en stor monitor, ca 1,5m bred och 0,5-0,7m hög med väldigt hög upplösning om jag fått önska fritt hur drömskärmen skulle se ut.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Mycket intressant skärm faktiskt. Sitter på en 4 år gammal Benq skärm som har VGA.
Blir nog ett lyft!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Gillar designen som fan iaf. Skulle vara kul om den gick att dra upp i 120hz som viss av korea skärmarna ^^

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Avstängd

Kom en recension av skärmens släkting DM92 som även har TV-tuner.
Verkar vara en riktigt bra skärm!

------------------------------
This is my short review of my newly purchased LG DM2792D LED monitor. This is a 27 inch monitor with a 1920x1080p resolution. It has an IPS panel, I have confirmed it is 8 bit panel, there is no banding on it.

Below I am going to list the monitors I have , some will be referenced in the review:

Samsung 27a750D 120hz TN panel
Apple 27 Cinema Display IPS panel
Samsung F2380mx PVA panel

This panel has a very fast reaction time, there is little blur with no overdrive compensation turned on( will be referred to as ODC going forward). This monitor gives you three choices for ODC, off, low and high. I found that on off it was faster then my Apple 27 inch cinema display and WAY faster then the Samsung f2380mx with overdrive on fastest setting! It is slower then the Samsung 750d 120hz but that should be no shock to anyone.

With the ODC on low or high it seems to have some overshoot drive as in the image blurs before the object. I also noticed some input lag with the odc engaged. Needless to say I was so happy with it off I have kept the ODC off.

Input lag: Same as the Samsung f2380mx which was less then one frame. If you engage ODC or dynamic contrast etc it increases the lag, kinda like a tv would. The tv will ask you if the hdmi input is for pc, you select yes and you will get perfect 4:4:4 chroma! This is good, the input lag is also reduced to less then one frame when input is labeled PC.

Now, I played a lot of games on it yesterday, Battlefield bad company 2, NFS hot Pursuit, DMC4, SF4, Resident evil 5. Everything looked amazing on this! The blur was very minimal, this is a very fast IPA panel.

Comparing this LG to the Apple cinema display, the cinema display obviously has more pixels but from a one foot on I couldn’t see a difference except the icons and lettering were A LOT smaller on the Apple. Also the LG handles motion better even with no ODC then the Apple cinema display does.

Comparing the LG to the Samsung 750d 120 hz panel is a JOKE. The 750d being a tn panel had sever color changes depending on the angle you view it, it is so bad that the edges turn color when viewing straight on. This is one of the major weakness of this panel. The clarity was not as good as the LG either because it still has an AG filter put over it ( its like plastic).

Uniformity: The LG Dm2792D had the best uniformity of the bunch, the Apple Cinema display came in second and the F2380mx was good too. The Samsung 750d had the worst uniformity of the bunch by far. This panel’s best strength is the lack of motion blur at 120hz or even at 60hz, other then that I don’t have anything nice to say about it.

Overall I am very impressed by this monitor. Below are pictures I took removing the AG filter, my impressions and review are going by if you remove the filter. With the filter on the picture looks somewhat stale and graining, as I am very sensitive to AG filters I had to remove this one. I just had a feeling that underneath it was a beautiful clear picture and sure enough after removing it I got a PRISTINE and clear picture!! I highly recommend this monitor when it hits stateside OR if you want you can purchase on eBay. Mine was made in Korea, I would imagine the ones sold in the US will be made in Mexico. Please keep this in mind, that the review is based off the monitor being made in Korea, so there could be differences (quality wise) when it hits our shores. Any questions let me know! Pictures below!

The AG filter peels off like you would remove a screen protector from an iphone, very easy!:

Here is some idea how even the blacks are , as this panel is VERY uniform:

http://www.overclock.net/t/1277889/dat-bezel-lg-ips277l-dm279...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Kom en recension av skärmens släkting DM92 som även har TV-tuner.
Verkar vara en riktigt bra skärm!

------------------------------
This is my short review of my newly purchased LG DM2792D LED monitor. This is a 27 inch monitor with a 1920x1080p resolution. It has an IPS panel, I have confirmed it is 8 bit panel, there is no banding on it.

Below I am going to list the monitors I have , some will be referenced in the review:

Samsung 27a750D 120hz TN panel
Apple 27 Cinema Display IPS panel
Samsung F2380mx PVA panel

This panel has a very fast reaction time, there is little blur with no overdrive compensation turned on( will be referred to as ODC going forward). This monitor gives you three choices for ODC, off, low and high. I found that on off it was faster then my Apple 27 inch cinema display and WAY faster then the Samsung f2380mx with overdrive on fastest setting! It is slower then the Samsung 750d 120hz but that should be no shock to anyone.

With the ODC on low or high it seems to have some overshoot drive as in the image blurs before the object. I also noticed some input lag with the odc engaged. Needless to say I was so happy with it off I have kept the ODC off.

Input lag: Same as the Samsung f2380mx which was less then one frame. If you engage ODC or dynamic contrast etc it increases the lag, kinda like a tv would. The tv will ask you if the hdmi input is for pc, you select yes and you will get perfect 4:4:4 chroma! This is good, the input lag is also reduced to less then one frame when input is labeled PC.

Now, I played a lot of games on it yesterday, Battlefield bad company 2, NFS hot Pursuit, DMC4, SF4, Resident evil 5. Everything looked amazing on this! The blur was very minimal, this is a very fast IPA panel.

Comparing this LG to the Apple cinema display, the cinema display obviously has more pixels but from a one foot on I couldn’t see a difference except the icons and lettering were A LOT smaller on the Apple. Also the LG handles motion better even with no ODC then the Apple cinema display does.

Comparing the LG to the Samsung 750d 120 hz panel is a JOKE. The 750d being a tn panel had sever color changes depending on the angle you view it, it is so bad that the edges turn color when viewing straight on. This is one of the major weakness of this panel. The clarity was not as good as the LG either because it still has an AG filter put over it ( its like plastic).

Uniformity: The LG Dm2792D had the best uniformity of the bunch, the Apple Cinema display came in second and the F2380mx was good too. The Samsung 750d had the worst uniformity of the bunch by far. This panel’s best strength is the lack of motion blur at 120hz or even at 60hz, other then that I don’t have anything nice to say about it.

Overall I am very impressed by this monitor. Below are pictures I took removing the AG filter, my impressions and review are going by if you remove the filter. With the filter on the picture looks somewhat stale and graining, as I am very sensitive to AG filters I had to remove this one. I just had a feeling that underneath it was a beautiful clear picture and sure enough after removing it I got a PRISTINE and clear picture!! I highly recommend this monitor when it hits stateside OR if you want you can purchase on eBay. Mine was made in Korea, I would imagine the ones sold in the US will be made in Mexico. Please keep this in mind, that the review is based off the monitor being made in Korea, so there could be differences (quality wise) when it hits our shores. Any questions let me know! Pictures below!

The AG filter peels off like you would remove a screen protector from an iphone, very easy!:
http://farm9.staticflickr.com/8144/7752808330_ab972a634e.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8286/7752808508_020f32d0a4.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8442/7752808808_efeed2a6df.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7126/7752809452_7ed37ef985.jpg

Here is some idea how even the blacks are , as this panel is VERY uniform:
http://farm9.staticflickr.com/8447/7752809148_549a5bdb20.jpg

http://www.overclock.net/t/1277889/dat-bezel-lg-ips277l-dm279...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

That's it blir ett köp dock. IPS277L men det bör vara likadant.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Annars har du denna
http://www.dustinhome.se/product/5010609241/hp-zr2440w-24-wid...
HP 24" 1920x1200 IPS för 3000kr, passar mer för upplösningen