Permalänk
Medlem
Skrivet av bicepscurl:

Kunde inte ha sagt det bättre själv 60hz paneler är så förlegade. vill man ha en bra gamingskärm eller en bra skärm överhuvudtaget så köper man en 120hz skärm.

Är väl ingen ide att ha en 120hz skärm om man inte kommer över 60fps i nya krävande spel på högsta inställningarna i tex BF3, The Witcher 2 osv som många inte gör..?

Permalänk
Medlem

Den här skärmen fungerar säkert perfekt för spel, 120 hz är överskattat om man nu inte spelar tex quake eller liknande på pro nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Den här skärmen fungerar säkert perfekt för spel, 120 hz är överskattat om man nu inte spelar tex quake eller liknande på pro nivå.

Hur var det för dig att gå från TN till IPS? Mest nyfiken eftersom jag sitter med en Benq 2200HDA 21,5" skärm som endast har VGA samt har flera år på nacken.

Tvivlar inte en sekund på att den här LG'n kommer vara en stort lyft.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Hur var det för dig att gå från TN till IPS? Mest nyfiken eftersom jag sitter med en Benq 2200HDA 21,5" skärm som endast har VGA samt har flera år på nacken.

Tvivlar inte en sekund på att den här LG'n kommer vara en stort lyft.

Det var en enorm skillnad för mig att gå från tn till Ips, färgerna är mycket bättre på Ips och betraktningsvinklarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Hur var det för dig att gå från TN till IPS? Mest nyfiken eftersom jag sitter med en Benq 2200HDA 21,5" skärm som endast har VGA samt har flera år på nacken.

Tvivlar inte en sekund på att den här LG'n kommer vara en stort lyft.

Från VGA till DVI/HDMI/DP är rätt stort. Du slipper flimmer och skit.
TN till IPS är också rätt stor. Du får mer naturliga färger och spelen ser helt klart mycket bättre ut. Fattar inte alla som köper en massa tunga grafikkort för att maxa spelen på en sketen TN panel. Det är som att sminka en gris!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

När det kommer en skärm som piskar CRT så köper jag den!

tyvärr var denna inte intressant(för lite pixlar...)

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Gief denna i 23-24", samma design och H-IPS igen, då blir det fina grejjer.
Sitter tyvärr alldeles för nära för en 27".

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Japp, elgiganten med, säkert samma leverantör.

Skrivet av Rydisen:

Gief denna i 23-24", samma design och H-IPS igen, då blir det fina grejjer.
Sitter tyvärr alldeles för nära för en 27".

Denna finns i 24"

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Kan någon förklara vad som gör den bättre än Benqs XL2420T? förutom att det är H-IPS istället för TN? Vad jag kan se så har den:

Negativt:
Färre uttag
Inte lika pixeltät
Drar mer ström
Sämst kontrast
Lägre ljusstyrka
Inga högtalare
Sämre responstid

Positivt:
Större skärm (för vissa)
Ca 400kr billigare (för vissa)
H-IPS?

Input lag vet jag inget om då jag inte fann information om den skärmen som tråden handlar om.

Förklara gärna.

Det handlar nog om vad man söker.

Behöver man massa uttag?
27" är större, vill man ha en stor skärm kanske man kan kompromissa med tätheten lite grann.
Ja, den är större, det krävs mer ljus. Varför drar en 60" TV mer än en 32" TV(generellt sett).
Ingen koll på skärmarnas kontraster.
IPS har oftast bättre färgåtergivning än TN för att nämna en sak.
Högtalare i skärmen? Kommer de användas?
Responstid är inte jätteviktigt, exempelvis input lag är viktigare. Vissa kanske prioriterar högre bildkvalité över 100% prestanda i spel.

Edit: Insåg nu att det fanns en 24" version av denna. Hur som helst, vissa punkter stämmer oavsett storlek.

Permalänk
Avstängd

postade i fel tråd.

Permalänk
Medlem

Vad heter 24" versionen?

Visa signatur

pew pew

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fonzeka:

Vad heter 24" versionen?

Den är 23"

IPS237L

Permalänk
Medlem

Intressant skärm om man nu inte råkar få tag i en Catleap 100hz+

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fenix:

Intressant skärm om man nu inte råkar få tag i en Catleap 100hz+

Det är en lite annan prisklass.

Permalänk
Medlem

Om man nu skulle slå till på denna LG IPS277L skärmen. Vad tror ni är lagom avstånd när man sitter vid den och arbetar?
Är lite orolig för att att det blir för stort med en 27" på 1,5m avstånd.

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fisken92:

Om man nu skulle slå till på denna LG IPS277L skärmen. Vad tror ni är lagom avstånd när man sitter vid den och arbetar?
Är lite orolig för att att det blir för stort med en 27" på 1,5m avstånd.

1,5 meter!?

60-80 cm är lagom.

Permalänk
Medlem

Elgiganten och Electroworlds lagerstatus verkar vara lite "fejk" jag har haft min beställning sedan två veckor tillbaka och på två dagar har den inte packats eller skickats trots att det står "i lager".
Så att dem är före alla andra stora butiker var nog lite konstigt till att börja med. Men det är inte så lång tid kvar hursomhelst

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Min IPS277L ligger på utlämningsstället nu i alla fall, ska åka och hämta den om ett tag
Beställde igår morse med expressfrakt.

Visa signatur

pew pew

Permalänk

fonzeka: Ta lite bilder när du packar upp den. Är sugen på att beställa en eller två

Permalänk

Beställde en nyss med expressfrakt från electroworld. 2529 ink frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av fonzeka:

Min IPS277L ligger på utlämningsstället nu i alla fall, ska åka och hämta den om ett tag
Beställde igår morse med expressfrakt.

Kul att någon får den iaf :). Jag valde dock inte "expressfart" så dom packar den i 2-3 dagar då :P.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Sitter vid den installerad och klar redan så tyvärr inga bilder men kan skriva ner lite första intryck i alla fall.
Det var en väldigt stor kartong till den, vart orolig om den skulle få plats på skrivbordet först men det vart perfekt.
Följde med en sån där miniUSB med MHL till HDMI kabel också vilket var en trevlig överraskning om man vill koppla in mobilen.
Foten är rätt så ranglig och jag var tvungen att skruva fast den med en längre skruv då den som följde med var för kort.
Touchkontrollerna är jävligt irriterande och gör det svårnavigerat i menyerna men kanske nåt man vänjer sig vid.
Touchknappen för av/på är en liten transparant skiva som sticker ut några mm i nederkant så den är i alla fall lätt att hitta. Den har dessutom ett ganska så trevligt rött sken när skärmen är aktiv.
Suttit vid en gammal 22" TN panel innan så bildkvaliten är såklart ganska mycket bättre, konstigt vore väl annars.
Den ser jävligt bra ut också förresten, eller som sambon sa "ganska så snygg design för att inte vara apple"

Visa signatur

pew pew

Permalänk
Medlem

Har också fått min! Kan inte säga mer än att jag är nöjd Tog mig 2 dagar från beställningstillfället!

Permalänk
Avstängd

Härligt. Kan ni inte lägga upp lite bilder?

Permalänk
Medlem

Lägg upp bilder så man får se bildkvalitet och chassit etc...

Permalänk
Medlem

Läcker var den iaf.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/galleri/9974-lg-ips277l

Där har vi lite bilder! Riktigt dålig kvalitet men alltid nåt

Permalänk
Medlem

Det verkar komma en till LG 27" IPS och den har samma pris på Dustin, 2599 kr. Bättre fot och andra anslutningsmöjligheter, ex. USB 3.0 och Displayport. Troligtvis inget annat som skiljer, eller vad tror ni?

Här:
http://www.dustinhome.se/product/5010641296/lg-e2722py-27-wid...

Finns även en Acer för 2390 kr:
http://www.dustinhome.se/product/5010649079/acer-s275hlbmii-2...

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Om det är någon av er IPS277L-köpare som har tid och lust så är jag (och många andra) väldigt intresserad av resultatet av den här testen:
http://www.tftcentral.co.uk/articles/pulse_width_modulation.h... (Under 'Testing and Interpretation')

Om du inte har någon kamera så kan det också vara intressant med ett så kallat 'pencil test'. Dvs svinga en penna eller fingrarna framför skärmen framför en ljus, gärna homogen bakgrund, och se om du kan se en stroboskopeffekt på ca 200-300 hz.

Testa först med brightness på 100% - då ska det inte bli något strob. Sen med brightness en bra bit under 100% (typ 50%) då ser man normalt en stroboskopeffekt. Ser man ingen stroboskopeffekt eller skillnad mellan 100% och 50% så kan skärmen ha PWM-fri dimmning. Även bra att jämföra test på annan LED-bakgrundbelyst monitor, laptop, TV eller Pad.

Visa signatur

"King of ghetto-modding."