Transport Tycoon 2?!

Permalänk
Medlem

Transport Tycoon 2?!

Några utvecklare håller på att försöka crowdfunda ett projekt som liknar vad jag skulle förvänta mig av Transport Tycoon 2 (men av förklarliga rättighets skäl måste heta något annat).

Det ser riktigt lovande ut och de har lite över 2 veckor kvar på sin kampanj så den går in i slutspurten nu:

http://gambitious.com/ideas/2496-train-fever-pc-mac

Trailer:

Gameplay demo:

Dynamiskt växande städer:

Varker 3D Grafik:

Som en bonus får du spelet om du investerar 40€ samt du får en andel av alla pengar de drar in via sin framtida försäljning på Steam (baserat på hur mkt du investerar). Går det bra för dem får du alltså tillbaka dina pengar och mer därtill.

Jag är sjukt taggad på detta spel iaf!
Sprid till alla som älskar Transport Tycoon eller open TTD

Permalänk
Inaktiv

För er som inte har kört Transport Tycoon tidigare och vill veta hur det var så rekommenderar jag att ni tar en titt på OpenTTD. Det är gratis med öppen källkod.

Permalänk
Medlem

Ett av de bästa spelen genom tiderna :D, roligt med en uppföljare äntligen.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Snusfri

Som gammal TTD räv så ser detta verkligen intressant ut.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Mkt intressant, får kika mer på det här.

Stort fan av TTD, och lirat det i för många timmar

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem

Måste kika mer på detta när jag kommer hem men det vore väldigt kul med ett nytt TTD spel. Hoppas att det lever upp till, och kanske även förbättrar originalet

Permalänk
Medlem

Nice, kommer ihåg när jag fick första Transport Tycoon (dvs inte TTD, utan TT) i födelsedagspresent för 19 år sedan, tog upp väldigt många timmar av mitt liv när jag inte var i skolan

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Måste kika mer på detta när jag kommer hem men det vore väldigt kul med ett nytt TTD spel. Hoppas att det lever upp till, och kanske även förbättrar originalet

Jag hoppas de får ihop pengar till att göra spelet till att börja med! De har en bit kvar på insamligen och skulle vara jävligt synd om det inte blir av :/

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat Transport Tycoon. Är det likt Locomotion?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Har aldrig spelat Transport Tycoon. Är det likt Locomotion?

Transport Tycoon var föregångaren till Locomotion, det är gjort av samma person som en uppföljare till just TTD.
Dock så blev Locomotion en ren flopp i jämförelse med TTD, tror även att detta kommer att floppa i jämförelse med TTD.
Bara för att man lägger en massa energi på att ett spel skall se snyggt ut betyder inte att det kommer vara roligt att spela, det är därför jag alltid kommer att gå tillbaka till TTD (eller rättare sagt OpenTTD) när man är ute efter ett sånt här spel.

Vill du förresten testa TTD, så ladda ner klonen här: http://www.openttd.org/en/
Dock så behöver man egentligen original grafikfilerna för att få hela upplevelsen, då de nya open source versionerna inte är lika sköna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Transport Tycoon var föregångaren till Locomotion, det är gjort av samma person som en uppföljare till just TTD.
Dock så blev Locomotion en ren flopp i jämförelse med TTD, tror även att detta kommer att floppa i jämförelse med TTD.
Bara för att man lägger en massa energi på att ett spel skall se snyggt ut betyder inte att det kommer vara roligt att spela

Vem har sagt att de bara lägger massa energi på att det skall se snyggt ut?

Initiativtagaren till projektet är forskare från Schweiz i grunden och har inom många år studerat hur man kan datorgenerera en realistisk stadsmiljö med unika hus. Och när man ser hur deras stadstillväxt fungerar tycker jag att jag aldrig sett något liknande i ett spel

Dessutom verkar själva järnvägarna vara ett strå vassare än de flesta liknande spel då hastigheten enligt vad de berättat begränsas av hur snäva kurvor eller branta stigningar du bygger in i din sträcka. Fullt realistiska avvägningar kommer nog behövas göra mellan en billigare långsam slingrande sträcka eller en dyr rak expresslinje med många kostsamma tunnlar och broar.

De har också beskrivit hur de funderat på vilka sorts signalsystem som är lättast att förstå men endå ger maximal nytta och flexibilitiet i spelet, och här sneglat på de många olika sorter som finns i Open TTD.

Även vissa RPG element kommer läggas till vilket är en nyhet i genren. Du kan välja spela som olika karaktärer vilket ger lite olika spelsätt, bland annat en ingenjör vilket ger dig tillgång till nya fodorn tidigare, eller en karaktär med kriminella anknytningar vilket gör det lättare att riva byggnader som är ivägen för dina planer.

Sammantaget har jag fått ett gott och seriöst intryck för projektet Trainfever, och därför investerat en liten slant i spelet

Permalänk
Medlem

synd man inte kan koppla in en floppy, man har ju transport tycoon liggandes så, 4 disketter el. nått, i fin vit kartong

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av LINJEinc:

synd man inte kan koppla in en floppy, man har ju transport tycoon liggandes så, 4 disketter el. nått, i fin vit kartong

Transport tycoon deluxe finns ju som freeware, spelare senast igår. Openttd heter det i den formen.

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig testa detta!

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Sjukt spännande detta. Ska ta och se om man kan smygkika på klippen ovan när chefen tittar bort.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Transport Tycoon var föregångaren till Locomotion, det är gjort av samma person som en uppföljare till just TTD.
Dock så blev Locomotion en ren flopp i jämförelse med TTD, tror även att detta kommer att floppa i jämförelse med TTD.
Bara för att man lägger en massa energi på att ett spel skall se snyggt ut betyder inte att det kommer vara roligt att spela, det är därför jag alltid kommer att gå tillbaka till TTD (eller rättare sagt OpenTTD) när man är ute efter ett sånt här spel.

Vill du förresten testa TTD, så ladda ner klonen här: http://www.openttd.org/en/
Dock så behöver man egentligen original grafikfilerna för att få hela upplevelsen, då de nya open source versionerna inte är lika sköna.

Låter intressant. Ska definitivt testas.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Jag har också haft mycket kul med OpenTTD, därför jag är taggad inför detta spelet också

Verkar inte vara helt omöjligt att de lyckas samla in pengarna som behövs faktiskt, de fick 50'000€ av en anonym investerare samt förlängt kampanjen med en månad. Från övriga har de just nu fått ihop 137'000 av 250'000€ = 55% !

Permalänk
Medlem

Såg precis på deras kickstarter sid aatt de fick ihop hela summan! Ser fram emot detta spelet, hoppas det blir lika roligt som Transport Tycoon var.

Permalänk
Medlem

Dags för release!

Permalänk

Installerar