Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Darwin.iso + OS X Yosemite =Inkompatibelt?

Permalänk
Medlem

Darwin.iso + OS X Yosemite =Inkompatibelt?

Hej!

Sedan en tid tillbaka har jag kört OS X Mavericks i VMware Player. Men strax därefter så släpptes OS X Yosemite som jag såklart ville prova. Tyvärr tror jag att Guest addonet (Darwin.iso) inte är kompatibelt med Apples nya operativsystem. Jag upplever allt som extremt såsigt, vilket gör mig sjukt omotiverad att ens starta upp virtualiseringen.

Jag ar provat olika Darwin.iso som enligt "egenskaper" ska ha olika storlekar.
Jag har provat VMware Workstation.
Youtubat olika videos där folk uppenbarligen på något mystiskt sätt får detta att fungera utan att visa hur!
Jag har provat olika images för Yosemite, bl.a den senaste som är direkt från Apples Appstore.

Vad mer kan jag prova? Vad är problemet?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Är det verkligen ingen som har en lösning åt mig?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Har testat Yosemite enligt denna guide http://www.youtube.com/watch?v=8YvQv1TxIaM i Vmware, finns även för Virtualbox utan problem .

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Har testat Yosemite enligt denna guide http://www.youtube.com/watch?v=8YvQv1TxIaM i Vmware, finns även för Virtualbox utan problem .

Har provat denna guide utan några som helst framgångar Måste man göra något i en viss ordning?

Jag har gjort ett bootbart USB-minne med Yosemite från appstore som jag installerat i VMware Workstation och WMvare Player. Efter att installationen är klar och man är inne i desktop mode så har jag mountat Darwin.iso (provat flera olika darwin.iso) och därefter installerat och slutligen startat om.

När man kommer in i Yosemite efter omstart upplevs allt lika såsigt som innan.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless