Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bästa mobilen för runt 2500-3000kr?

Permalänk
Medlem

Bästa mobilen för runt 2500-3000kr?

Som rubriken säger vilken mobil är mest köpvärd för mellan 2500-3000kr?

Är Google Nexus 5 den mest prisvärda? Har kollat lite på den eller finns de någon som är mer prisvärd?

Permalänk
Medlem

Nexus 5 är fortfarande rysligt prisvärd. Snabb som få.
Och med lollipop så blev den bara bättre. Förbättrad batteritid och den känns verkligen som en annan telefon.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Nexus 5 helt klart. Suverän telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Sony Xperia Z2 finns nu för 2990:- på Siba vilket gör även den väldigt prisvärd.
http://www.siba.se/aktuella-kampanjer/veckans-erbjudande/mobi...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

köp en ny oöppnad kvtt/gar på te.x trader* Galaxy s5/s5mini Är fina, Lg är till skillnad från sin kusin(samsung) relativt underskattade, men smaken är som baken, HTC one m7/m8 är riktigt fina, klart i klass med s5, har en själv(som behöver lagas dock något stor dock, och hal, men väldigt tunn den har böjd baksida så kanterna är riktigt tunna, och dom är typ helt i alu och extremt välbyggda på så sätt iaf, en mkt! läcker lur:)
Hoppas du hittar vad du söker. För övrigt håller jag med det som tidigare medlemmar skrivit.

Permalänk
Medlem

Oneplus one!

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk

Oneplus One!

Visa signatur

Datorn: NZXT Phantom 630 White | Intel core i7 4820k @ 4.1Ghz | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS Sabertooth x79| Gigabyte GeForce GTX 780 Windforce rev 2.0 | 120GB Samsung 840 EVO SSD | 1TB Toshiba 7200 RPM | A-Data CL9 8Gb (2x4) 1600MHz | Corsair RM650 Gold Modular | Windows 8.1.

Permalänk

Sony Z1 Compact för 2490 på Elgiganten med start imorgon.

Permalänk
Medlem

Oneplus one är klart den mest prisvärda men det finns massor av nackdelar förutom telefonen. Servicen på OnePlus är riktigt dålig och det är svårt att hitta bra tillbehör. Men telefonen är förstås underbar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nibla14:

Oneplus one är klart den mest prisvärda men det finns massor av nackdelar förutom telefonen. Servicen på OnePlus är riktigt dålig och det är svårt att hitta bra tillbehör. Men telefonen är förstås underbar!

Om man får ett exemplar med felfri touch ja.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

Oneplus One!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

I den prisklassen är z2 oslagbar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hej prövar med att låna tråden lite istället för att skapa en ny tråd:

Jag har nooooooll koll på dagens mobiler (har en gammal htc desire), är beredd att spendera max 4200:- och vill köpa inom de två kommande månaderna.

Vad rekommenderar ni? Vilken mobil? Bör jag köpa något nu eller avvakta (kommer det någon ny prisvärd mobil inom 2 månader för det priset, jämfört med dagens utbud?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nibla14:

Oneplus one är klart den mest prisvärda men det finns massor av nackdelar förutom telefonen. Servicen på OnePlus är riktigt dålig och det är svårt att hitta bra tillbehör. Men telefonen är förstås underbar!

Servicen är faktiskt helt okej nu, fast det tar fortfarande rätt lång tid.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lottobear:

Hej prövar med att låna tråden lite istället för att skapa en ny tråd:

Jag har nooooooll koll på dagens mobiler (har en gammal htc desire), är beredd att spendera max 4200:- och vill köpa inom de två kommande månaderna.

Vad rekommenderar ni? Vilken mobil? Bör jag köpa något nu eller avvakta (kommer det någon ny prisvärd mobil inom 2 månader för det priset, jämfört med dagens utbud?)

Teknikmässan CES börjar om två veckor, vi kan nog förvänta hos att ett par nya modeller visas upp då och det är nog en bra ide att vänta tills dess innan du börjar leta.
Att det släpps ett gäng nya toppmodeller om tre till fyra månader gör den här perioden ooptimal att lägga mycket pengar på en mobil.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Jag har en Z2 och den är underbar, två dagars batteritid + att den är ruggigt snabb och har en sjuk kamera. Finns inget bättre för pengarna!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Jag anser personligen att man inte får mer prisvärda telefoner än från Xiaomi Man får deras nyaste modell för 2.8k och den är väldigt identisk till OnePlus One. Lite bättre skräm vs inte 60 FPS på all kamerainspelning.

Det brukar finnas jättefina deals vid juletid på deras hemsidor (xiaomishop/world) så ta och kolla där! Dock så finns det inte 4G på deras nyaste, vilket är något som kommer senare 2015

Sen om du inte måste ha det absolut värsta finns det andra trevliga alternativ, då med 4G support ^^

God jul!

Permalänk
Medlem

Nexus 5, samma prolle som i Samsung note 3 och alltid senaste android. Själv kör man lollipop sen en tid tillbaka medan andra sitter o degar på äldre versioner.
Skönt att slippa allt crap som de andra tillverkarna skall smeta på android.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Oneplus One!

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Teknikmässan CES börjar om två veckor, vi kan nog förvänta hos att ett par nya modeller visas upp då och det är nog en bra ide att vänta tills dess innan du börjar leta.
Att det släpps ett gäng nya toppmodeller om tre till fyra månader gör den här perioden ooptimal att lägga mycket pengar på en mobil.

Hah alltså det var exakt samma visa när jag köpte min HTC Desire, den var också köpt i vid ett ganska dåligt tillfälle. Problemet är att två månader är i princip max tiden, min mobil är ett riktigt vrak just nu och vill helst ha en så fort som möjligt.

Brukar det komma någon mobil runt 3000-4200 kr som är märkvärdigt bättre än det utbud som finns för det pris i nuläget?

Permalänk

Z1 compact och Nexus 5, samt 1+1.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

Servicen är faktiskt helt okej nu, fast det tar fortfarande rätt lång tid.

servicen enligt mig är väldigt bra! tog 2 dagar innan jag fick svar och därefter gick allt sjukt smidigt. Har dock inte behövt skicka in mobilen så vet inte hur det är på den fronten.

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk

Man märker ju att det finns ett tydligt mönster, där varianter av Nexus, Galaxy, Xperia, Oneplus dominerar i denna tråd.

Vissa verkar ju lysa med sin frånvaro, främst tänker jag på Lumia. Varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lottobear:

Man märker ju att det finns ett tydligt mönster, där varianter av Nexus, Galaxy, Xperia, Oneplus dominerar i denna tråd.

Vissa verkar ju lysa med sin frånvaro, främst tänker jag på Lumia. Varför?

hos windows phone är ju apputbudet inte det bästa

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem

Själv hade jag väntat på Meizu M1 Note. På pappret har M1 Note bättre pris/prestanda än 1+1.
http://www.swedroid.se/meizu-introducerar-m1-note-kraftfull-h...

Permalänk

Nexus 5

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

Köpte en OnePlus One för några månader sedan, är riktigt nöjd! Hade jag inte köpt den hade jag köpt en Nexus 5a!

Visa signatur

Stationär: MSI Gaming GTX 980ti | Asus Prime Z370-A | Intel i7 8700K | G.Skill TridentZ 16GB
Laptop: MacBook Pro 2015

Permalänk
Medlem

Köpte min Oneplus one i somras och har än så länge varit supernöjd, rätt så stor mobil så vill man ha inte ha det ska man nog välja något annat.

Permalänk

Galaxy s5 all the way to the bank!

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av spikfavoriten:

Galaxy s5 all the way to the bank!

Du får betala 50% mer än en OPO och får en fjärdedel av lagringsutrymmet... Känns inte särskilt värt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.