Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Finns inte Amd Mantle längre ????

Permalänk

Finns inte Amd Mantle längre ????

Hej undrar om mantle finns längre hittar inte inställningen längre , ominstalerade datorn helt i onödan i hoppa om att mantle skulle komma igen men går inte , har senaste amd drivrutinen och testade även med den drivrutinen som Jag vet mantle funka med. Länkar en bild som visar hur det ska se ut Hittar inte Api settings längre.
http://eaassets-a.akamaihd.net/battlelog/prod/61d099d23fe104f...

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem

Mantle är nerlagt med vulkan som ersättare. Den kommer dock inte släppas förrän senare i år.

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Jag använder mantle i bf4 så jag tror inte det är nedlagt. Jag använder omega drivern. Händer inget när du försöker byta api i inställningarna?

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrezoreR:

Mantle är nerlagt med vulkan som ersättare. Den kommer dock inte släppas förrän senare i år.

Mantles utveckling är nedlagt, sakerna som använder det fungerar däremot fortfarande.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av Equadex:

Jag använder mantle i bf4 så jag tror inte det är nedlagt. Jag använder omega drivern. Händer inget när du försöker byta api i inställningarna?

Jag har problemet att jag inte har Api fliken så jag kan välja mellan mantle eller direct X . Men ni är säkra på att den fortfarande finns , isåfall får jag försöka kolla vidare och se om jag lyckas .

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av philipborg:

Mantles utveckling är nedlagt, sakerna som använder det fungerar däremot fortfarande.

Nerlagd?? AMD slutar aldrig och förvåna en med sina floppar.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Nerlagd?? AMD slutar aldrig och förvåna en med sina floppar.

Flopp? Iaf tur de gjorde mantle annars hade MS aldrig fått tummarna loss och effektivisera directx. Så vi kan skratta oss lyckliga att AMD är där och sätter press på de andra att utvecklas och inte ta för höga priser.

Och förresten jag har följt dig nu i ett antal trådar och du tar varje tillfälle i akt att ställa AMD i dåliga dager

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Nerlagd?? AMD slutar aldrig och förvåna en med sina floppar.

Skrivet av stimpen:

Flopp? Iaf tur de gjorde mantle annars hade MS aldrig fått tummarna loss och effektivisera directx. Så vi kan skratta oss lyckliga att AMD är där och sätter press på de andra att utvecklas och inte ta för höga priser.

Och förresten jag har följt dig nu i ett antal trådar och du tar varje tillfälle i akt att ställa AMD i dåliga dager

Instämmer med stimpen. Mantle är inte dött för det, det är återupplivat i framtida Vulkan. De har tagit koden från Mantle och arbetar nu på en ny API som bygger delvis på Mantle. Mantle var absolut ingen flopp, det var en succé. Det är mycket tack vare mantle vi ser alla förbättringar som kommer i Vulkan/Dx12.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Nerlagd?? AMD slutar aldrig och förvåna en med sina floppar.

Mantle är hela grunden för kommande OpenGL och även stora delar utav DX12.

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Flopp? Iaf tur de gjorde mantle annars hade MS aldrig fått tummarna loss och effektivisera directx. Så vi kan skratta oss lyckliga att AMD är där och sätter press på de andra att utvecklas och inte ta för höga priser.

Tyvärr är väl det det enda som AMD gjort bra, att sätta press på Intel, Nvidia och Microsoft så att dessa inte bara sitter och mjölkar på sina ändå relativt överlägsna produkter (speciellt Intel som ju sedan Pentium 3 legat i häraden 3-4 år längre fram än AMD på CPU-fronten). Hade inte K6'an kommit, hade vi fortfarande kört Pentium!

Har själv kört (och sålt) mycket AMD samt ATI baserat genom tiderna, och även om AMDs CPU'er är bra i sig (speciellt Floating Pointen under 90-talet som ju vara före Intel), så har ju deras chipset (och tillhörande drivers) varit katastrofalt dåliga, där Intel (tack vare ett snart 40-årigt samarbete med Microsoft haft en stor fördel).

Just nu hoppas jag bara att AMD överlever så att någon fortfarande kan konkurrera!

Och ang. Mantle/DX12/OGL, så skulle jag inte bli förvånad om DX12 (eller nästkommande version) kommer som ett brev på posten ang stöd för både Linux och OSX, särskilt nu när Visual Studio och .Net börjar sakteligen funka på dessa plattformar.