Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

Problem Samsung UHD upplösning

Hej, Har precis införskaffat mig TV

Detta är en UHD tv och problemet jag har är att datorn/TV:N inte visar bild när jag ställer om upplösning från 1080p.

När jag ändrar upplösningen i grafikinställningarna så får jag upp valet att kunna scrolla upp upplösningen på tv skärmen till olika alternativ upp till 4K,
Men om jag byter upplösning från 1080p på tvn så blir det svart på tv och inget visas. Jag har provat både mitt moderkorts inbygga gpu krets och min externa gpu utan att det blir någon skillnad.

Någon som har ett tips på vad som kan felas? TV? ELler Dator? Går bet på detta

Datorn är den som står i profilen

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Kolla i Nvidias grafikinställningar på PCn under kategorin "Adjust desktop size and position" , och testa olika alternativ där te.x "No Scaling" Känns som att problemet ligger i Nvidias inställningar, tvn är det nog inget fel på. Mirror mode?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Nä inte mirror =),
Får kolla lite under advanced i Nvidias CP, tänkte att det kanske var något annat eftersom det var samma fenomen när jag körde med Intel Gpun från Mobot.

Skrivet av Limpfittz:

Kolla i Nvidias grafikinställningar på PCn under kategorin "Adjust desktop size and position" , och testa olika alternativ där te.x "No Scaling" Känns som att problemet ligger i Nvidias inställningar, tvn är det nog inget fel på. Mirror mode?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Hej, Har precis införskaffat mig TV

Detta är en UHD tv och problemet jag har är att datorn/TV:N inte visar bild när jag ställer om upplösning från 1080p.

När jag ändrar upplösningen i grafikinställningarna så får jag upp valet att kunna scrolla upp upplösningen på tv skärmen till olika alternativ upp till 4K,
Men om jag byter upplösning från 1080p på tvn så blir det svart på tv och inget visas. Jag har provat både mitt moderkorts inbygga gpu krets och min externa gpu utan att det blir någon skillnad.

Någon som har ett tips på vad som kan felas? TV? ELler Dator? Går bet på detta

Datorn är den som står i profilen

Skulle testa med äldre drivrutiner, jag har en snarlik. UE55HU8505 och den fungerade fint tills nvidia rollade ut nya drivrutiner, i två eller om det var tre versioner efter den så fick man ingen bild på TVn över 1080p. Har för mig det var 347.XX som fungerade, minns inte exakt och är inte hemma nu heller så kan inte kika men skulle höfta på 09-versionen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2