Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Ace edge 3200 hackar?

Tjena! fick hem min nya mus från inet.se igår (en ace edge 3200)
Har haft för mig att ace har varit lite budget men läste på om edge 3200 och den har fått myckte bra sagt om den så jag slog till!
Kopplade in den och märkte att den typ "hackade" när man drog den över skärmen tänkte väll att det var drivisarna men instalerade dom och det fortsatte ändå. Det är inte konstant men känns som typ var femte sekund att den "tappar" kontakten med musmattan det är galet störande! har testat med några andra musmattor och försökt ändra dpi osv men inget verkar hjälpa! någon som har nått tips på vad det kan vara?
Om jag inte får någon ordning på det så ska jag kontakta inet på måndag och se om jag kan få lämna tillbaka den.

Tack på förhand!

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verkligen:

Tjena! fick hem min nya mus från inet.se igår (en ace edge 3200)
Har haft för mig att ace har varit lite budget men läste på om edge 3200 och den har fått myckte bra sagt om den så jag slog till!
Kopplade in den och märkte att den typ "hackade" när man drog den över skärmen tänkte väll att det var drivisarna men instalerade dom och det fortsatte ändå. Det är inte konstant men känns som typ var femte sekund att den "tappar" kontakten med musmattan det är galet störande! har testat med några andra musmattor och försökt ändra dpi osv men inget verkar hjälpa! någon som har nått tips på vad det kan vara?
Om jag inte får någon ordning på det så ska jag kontakta inet på måndag och se om jag kan få lämna tillbaka den.

Tack på förhand!

Tjena har också precis köpt en Ace edge 3200 och den funkar suveränt, bästa musen jag haft!
Du måste anpassa musen efter din musmatta först, håll inne lift knappen i fem sekunder och rör runt musen i lagom hastighet på din musmatta, nu har den ställt in sig optimalt för sitt underlag, hade också problem innan jag gjorde det)
Hoppas den funkar bra nu=)

Permalänk
Skrivet av Ent3:

Tjena har också precis köpt en Ace edge 3200 och den funkar suveränt, bästa musen jag haft!
Du måste anpassa musen efter din musmatta först, håll inne lift knappen i fem sekunder och rör runt musen i lagom hastighet på din musmatta, nu har den ställt in sig optimalt för sitt underlag, hade också problem innan jag gjorde det)
Hoppas den funkar bra nu=)

det fungerade perfekt! skummade genom manualen med hittade inget vettigt! Tack så jättemycket! hur många av vikterna kör du med i btw?

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem

Fantastisk mus! Jag använder 2st vikter i min.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verkligen:

det fungerade perfekt! skummade genom manualen med hittade inget vettigt! Tack så jättemycket! hur många av vikterna kör du med i btw?

Jag testar just nu att köra med alla, men har inte riktigt kommit fram till hur många jag ska köra med. Jag testar mig fram
Hur många lirar du med?

Permalänk
Avstängd

Om det hackar så får du justera höjden som den läser av med "Lift" du får läsa på i manualen ang det. Och musen 'fryser' på skärmen ibland om man 'råkar' trycka på den. Har inte hänt mig, men provade då jag inte visste vad det var för något innan.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

jag lirar med 4 vikter!

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Om det hackar så får du justera höjden som den läser av med "Lift" du får läsa på i manualen ang det. Och musen 'fryser' på skärmen ibland om man 'råkar' trycka på den. Har inte hänt mig, men provade då jag inte visste vad det var för något innan.

Vilken knapp är det man råkar trycka på för att den ska frysa?
Händer mig ca en gång om dagen att muspekarn slutar röra på sig och jag fattar iten var det är koppalt in o ut musen och den funkar igen.
Men om det har med att jag råkar trycka på den knappen så vet jag ju vad problemet är

Permalänk
Medlem

Haha, hade samma problem jag! Köpte en ny musmatta och likfan va problemet kvar... Sen kollade jag manualen och hittade "lift"

Bästa musen jag haft for sure.. Testade min gamla Mx 510 som jag tyckte va råskön innan, nu är den fett äcklig

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

4 vikter + en tygmatta! bästa som finns

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk

Kör med 6 vikter.... Vet någon hur man får sens ( den blåa att lysa? )

Permalänk

Fick precis problem med att min 3200 började hacka till och från när jag spelade, fick ställa in me lift-knappen och nu funkar den suveränt igen, mkt skön och bra mus!!

Permalänk

det funkar inte

jag försöker och försöker med lift knappen men det funkar bara inte

jag slulle verkligen uppskatta lite hjälp här

Permalänk
Medlem
Skrivet av jormangandr:

jag försöker och försöker med lift knappen men det funkar bara inte

jag slulle verkligen uppskatta lite hjälp här

Du ska hålla in den medans du drar

Permalänk
Skrivet av reffor:

Du ska hålla in den medans du drar

är det i någon viss rikting man ska dra musen eller är det bara att dra runt den?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z87-GD65 Processor: Intel Core i5 4760k CPU-Kylare: Corsair H100i Grafik: MSI GTX 780 Twinfrozr Gaming RAM: Corsair 16GB VENGEANCE PRO HDD: 3TB Seagate Barracuda SSD: Samsung 840 120GB PSU: Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliaskallden:

är det i någon viss rikting man ska dra musen eller är det bara att dra runt den?

Jag brukar dra den över hela några gånger.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"