Permalänk
Medlem

Wurm Online

http://www.wurmonline.com/

Ett Javaspel i 3D. Man kan bygga egna hus, byar med mera. Men allting tar en förjävla tid, tar t.ex en timme att hugga nog med sten för att bygga en mur.
Har inte själv fått igång spelet ännu, man måste ha nyaste Java tror jag. Spelet är bara 7mb stort också.
Testa själva vet ja. Man kan ju bygga en Swec-by eller något

Permalänk

Speler det nu, rätt kul faktiskt.

Permalänk
Medlem

Håller på att laddar ner spelet, verkar ju kul

Permalänk
Medlem

http://www.wurmonline.com/screenshots/Grass-Plains.jpg

fan vad mysigt och stå på ett sådant ställe irl

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Alltså det var nog det konstigaste spelet fattar inte ett skvatt, sen så är inte grafiken så underbar som på screensen

Permalänk
Medlem

förstår då ingenting, vad går det ut på? :S

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Haha fattar inte heller tryckte lite på gräset den grävde elelr något ett tag sen stod det att han inte hitta något osv :S

Permalänk
Medlem

Spelet är typ sjukt konstigt, man kan inte färdas förutom att gå, vilket tar 1000 år. Och inga förklarar nått och det är sjukt buggigt. Skräpspel imho

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Spelet är typ sjukt konstigt, man kan inte färdas förutom att gå, vilket tar 1000 år. Och inga förklarar nått och det är sjukt buggigt. Skräpspel imho

Det är I alpah vad hade du förväntat dig och själv kan jag säga att det faktiskt är rätt kul när man har fattat lite mer och vet hur man bygger saker. Har byggt upp en lite by med andra spelare och den bara växer och växer. Riktigt roligt spel men inget för "Wow fjortis" spelare.

Permalänk
Medlem

men allt jag äter är dåligt och spys upp varför :S

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Avstängd

Kan man lära sig att spela nånstans? och man går ju vilse hur snabbt som helst, hittar ingen by eller stad heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
http://www.wurmonline.com/screenshots/Grass-Plains.jpg

fan vad mysigt och stå på ett sådant ställe irl

Åk till fjällen/Norge på sommaren.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Skall testas..

EDIT: Jävligt go känsla endå ;). Gillar guppandet när man går, och även om detaljrikedomen när det gäller grafiken är rätt obefintlig så är det endå snyggt på något sätt. Vet inte varför, men jag får lite Betrayal at Krondor vibbar, känns dessutom rätt nyskapande.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Sötast

Tänkte skriva i denna tråden för nån månad sen, men trodde inte det fanns intresse

Spelet går ut på att ha skoj, antingen som en "byggare", som skapar sin stuga på kullen eller en hel stad, eller vara ond och förstöra och döda för dom andra.

(Hatar PvP:n i Wurm)

Spelet är inte snyggt men det har sin charm, har även en hel del olika funktioner...

"Skräpspel" kanske det är för dom som provar i 5 minuter, sen pallar dom inte mer när det inte kommer upp en NPC/Guide till dom som säger "gå 3 meter döda dom 3 djuren sen kom till mig, sen får du 100guld sen ska du gå........."

Här är det du i centrum/din by inget annat.

Själv blev jag dock trött på spelet efter en månad, jag och 3 andra hade en liten by på en helt underbar plats, fast desto mer tiden gick, desto mer pvp-kräk kom och förstörde för oss, visst man kan skydda sig fast vi har helt enkelt för utsatta på vår plats för att kommma ikapp.

Tips: Använd DIN EGEN hjärna och spela detta spelet, det är en hel del utvecklande, du måste tänka och förstå, du kan inte bara följa instruktioner, du kan dock be om hjälp, finns i massor i det helsköna communityt.

Måste säga att det är en helt underbar upplevelse när man har börjat förstå, du är helt fri, det ända som egentligen blockerar vad du kan göra är vatten/mat och det är inga problem det heller, du är fri att göra ganska mycket vad du vill.

Permalänk

Har kört hela dagen och måste nog säga detta är det mest lovande mmorpg jag någonsin spelat. Synd bara att det är utvecklat i java. Men, men. Är ju bra att det går att köra på alternativa plattformar. Kom fram till en riktigt trevlig by.. Tyvärr var den befolkad av rätt otrevliga människor. Men är man ett kompisgäng där alla hjälper till och strävar mot samma mål det nog grymt kul.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

screens på den trevliga byn?

Permalänk
Medlem

jag kom till n¨got mongoställe och tog en låda då kom en spudwarrior och dödade mig

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk

OK, screens coming upp då.. Bara för att illustrera trevligheten av detta spel.

EDIT:

Överblick på den lilla byn. Lite dimmigt och rökigt men man ser nog.

Så här ser det ut precis när man kommer in.

Våran kanal som vi skulle gräva för att få vattenförsörjning direkt till byn.. Jobbade nästan hela dagen med att gräva och hugga ner träd. Sen skulle den tydligen fyllas igen. Jaja. De som drev byn var ena riktiga slavdrivare.

EDIT2: jaja, nu skulle de tydligen döda mig också när jag inte ville gå över till den "mörka sidan". Var nog mest på skoj, men endå.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

spelade i 10 minuter fattade ingenting, sen när jag sprang ut ur noobstället så kom 3 pers och dödade mig direkt.
vet ej varför..helt konstigt...
sen tröttnade jag efter att ha sprungit runt i 5 minuter till... fattade noll.

EDIT: ska försöka igen nån annan gång

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk

Ge det lite mer tid bara.. Vore grymt om vi kunde grunda någon form av sweC-by.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

haha du var i vår by! Haha jag är Gargamel =P
Det är vår by du har tagit bilder på.

Permalänk
Medlem

hexagram och ledzeppelin dödade mig när jag lagade mat.. tagit mig typ en halvtimme timme att samla grejer och göra lerkrukor och sånt... sen skall ju mathelvetet koka i en dryg halvtimme också.. det tänkte jag inte på.. "lets kill him"

vettiga jävla rövhålstimmar då.. blir så jävla förbannad på fjortisar som skall kolla sånt.

Ja det är ett lovande spel, men PvP-killing skall kunnna hålla sig till nån form av battlefield eller nåt sånt.sen att en av dem hade en jävla trädstam som vapen gör det lite obalanserat, dessutom stack han mig i ögat med det, vilket är lite osannolikt

Permalänk

Haha, jag tänkte det när jag såg ditt namn i tråden. Hade för mig att det var en i byn som hette Gargamel! Den där Hexameter tycker jag dock är en riktig stropp, stämningsförstörare.

EDIT: dovienya: Jasså? Det bekräftar sannerligen min åsikt om Hexameter.. Dock håller jag inte med om att pvp skall begränsas på något vis.. Tycker bara sånt är fjantigt. Här har man trots allt ansträngt sig för att göra ett spel som faktigt i viss mån återspeglar verkligenheten. Då är det synd att börja införa begränsningar. Det är iofs synd att det finns rötägg som "utnyttjar" systemet.. Det logiska vore att dessa stollar tillslut blir utstötta av mer ärliga spelare. För svårt att få ihop mat, osv. Men detta verkar inte alltid vara fallet.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dovienya
sen att en av dem hade en jävla trädstam som vapen gör det lite obalanserat, dessutom stack han mig i ögat med det, vilket är lite osannolikt

skrattade högt åt det där

fast det kanske inte var så roligt när du hade hållt på så länge.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Gah, vattnet är enfärgat grönt för mig utan reflections, har provat alla möjliga inställningar...

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

faktum är att jag inte vet om han hade det eller inte...

"I'm using a log" sade han den andra använde spadar, dual-wielded..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dovienya
faktum är att jag inte vet om han hade det eller inte...

"I'm using a log" sade han den andra använde spadar, dual-wielded..

Haha, det var jag som var guest-keit, följde efter den där Hexameter och Leddzeppelin, fick in ett redigt slag på en av doms axel! Dock kunde jag inte rädda dig.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk

Jag tycker vi skall samla ihop en sweclockersarmé och utföra en hämdaktion å dovienyas vägnar.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

nåja.. jag lär ju inte fortsätta lira det där igen.. iaf inte förrän det är klart.. fast då ska de väl ha betalt också.. och SÅ bra var det inte att jag betalar för det.. inte än iaf

edit: alla hamar ju på deras "lag"

Permalänk
Medlem

/me tankar
alalala...

Hur fasen får man större bild? Funkar inte att dra.

Edit2: aha.

Visa signatur