Permalänk
Medlem

Spellaptop

Den här laptopen har jag tittat på nu på det senaste.

klicka på länken nedan å leta upp Style-Note M570RU-GT4G+, T7700
http://ggsdata.se/laptops/se2.html

Undrade om det fanns några liknande datorer för ungefär samma pris. Får kosta upp imot 25 tusen men uppskattas om den inte gör det. Har väldiga problem eftersom jag velat ha en laptop för rörligheten men känns som man tappar mycket på prestanda. Den här tyckte jag ändå var rätt fräck. Nackdelen är väl att den är stor och tung. För gärna fram förslag till antingen varför jag ska gå för denna eller om det finns bättre mer slimmade varienter som inte kostar skjortan.

Mouseman

Permalänk
Medlem

Mja, 8700m GT är ju ett av de absolut bästa korten just nu för bärbara.

Dock så ska tydligen 8800m GT korten komma ut närsmhelst (om de inte redan gjort det). Så vill du ha det absolut bästa så är en laptop med ett 8800m GT eller 2 sådana i SLI det bästa du kan få.

Sedan så är oftast laptops med så kraftiga grafikkort också lite otympliga.
Tror inte att det finns så avsevärt mycket lättare datorer med såpass bra grafikkort. Kanske kommer i sinom tid.

Själv sitter jag på en tämligen smidig zepto på 2.35 kg, men då har jag bara den föregående modellen 8600m GT.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd

vad är Ubuntu för nåt operativsystem? skulle jag nog inte våga mig på=S
kan man installera xp/vista på den datorn?

Permalänk
Medlem

Ubuntu är en linux distro.

Permalänk
Medlem

Frågan är mer om det finns alternativ till den datorn med ungefär samma prestanda och prisklass. Nu när jag gjort lite mer efterforskningar så ser det ut som om man får pressa ut ännu mer pengar. Kan väldigt lite om laptops men har längtat länge efter att äga en redig en. Spel är som sagt min passion men vill fortfarande kunna bära runt den utan att armarna lossnar ^^ Någon kunnig person som skulle upplysa mig om de olika datorerna som ger den prestanda som håller ett tag framöver.

Permalänk
Medlem

det har ju ett inbyggt grafikkort!!!!! :S

Du kan inte äns ÖPPNA något spel med det kortet!

Det finns MCKT bättre bärbara datorer för under 10k.

www.zepto.se gå dit och anpassa ditt system enligt budget.

Permalänk

Dells nya Xps är väll väldigt snabb om än väldigt ful i mina ögon. Ailenwear (ingen anning om hur det stavas) är väll oxå bland det vassaste du kan få tag på.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
det har ju ett inbyggt grafikkort!!!!! :S

Du kan inte äns ÖPPNA något spel med det kortet!

Det finns MCKT bättre bärbara datorer för under 10k.

www.zepto.se gå dit och anpassa ditt system enligt budget.

Du tittar nog på fel sida.
Datorn med beteckningen han skriver har ett 8700m GT (man får klicka fram rätt sida först).

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska vänta på 8800m, överlägset t.om. 8700m SLI-systemen.

Eller vänta och vänta, de finns redan att köpa på vissa ställen, men inte bland de "stora" märkena än.

Visa signatur