hjälp! privilegiehöjning samt Microsoft Visual c++ med asus G73S

Permalänk
Medlem

hjälp! privilegiehöjning samt Microsoft Visual c++ med asus G73S

Har nu suttit hela kvällen/natten med samma problem rörande privilegiehöjning och microsoft visual c++.
Problemet är att när jag installerar ett spel, tex "homefront" så frågar den i slutet om jag vill installera:
DirictX
nvidia PhysX
visual studio 2005
visual studio 2008

kryssade då i alla 4, men där kommer problemet.. då står de att "Den begärda åtgärden kräver en privilegiehöjning" Förstår inte alls vad de betyder? googlat lite och sett några som pratar om att de kan ha att göra med att man inte är Admin, men det är jag.

Gick sedan in i spel installationen och hittade installationsfilerna för visual studio där och lyckades installera dem, men då hamnade alla filerna mitt inne på hårddisken. Alla filerna ligger alltså huller om buller med alla mina mappar!

mina Problem är alltså de angående privilegiehöjning, och att jag inte lyckas installera visual studeo utan att filerna lägger sej direkt på hårddisken, alltså inte i en mapp.

har även haft lite problem med directX, det har vid vissa tillfällen kommit upp att jag måste installera directX. men jag har redan direcX 11 installerat?

Permalänk
Rekordmedlem

Högerklicka när du ska starta installprogrammet i stället för klick, välj kör som administratör.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.