Fredagspanelen 11: Skyrim, fläktkontroll och överraskning

Permalänk
Medlem

Hur mycket ligger hyran på? Skulle seriöst vilja ha erat nuvarande kontor som min bostad

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av SysGhost:

Va?... skall ni flytta?...
Vad är det för fel på er "bunker"? ... Inga fönster? .... *pfff*
Fönster är överskattat! Det vet väl alla som bygger datorer.
Inga fönster, Inga lysrör = stilrent bygge.

Du såg inte att duschen började bli full ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av durutti:

hehe skrattade lite åt att powerkingen är avslagen för annars hörs den på film *fniss*.

Tror dock han menade att kylskåpet var avslaget...

Permalänk
Sötast

Riktigt bra fredagspanel!

Såg 51min och hade ångest de första 3 minuterna på hur långdraget det skulle bli, men sen efter det så var jag helt fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Ni är så värda en ny större och ljusare arbetsplats med bättre förrådsytrymmen och använbart badrum, ni har gjort ett bra arbete från källaren och hoppas även ni trivs på er nya arbetsplats.
Ni reflekterar så mycket i oss allihopa både de yngre och oss "gubbar" . Ni borde ju bara ha en geektjej att stoltsera med i erat lilla gäng, men det kommer väl med tiden ;-P

Tja eller varför inte E-Type bruden? Som är med i Fredagspub på Nilecity radion!
http://www.youtube.com/watch?v=k69Z92XqRNE vore inga fel..

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Perfekt längd, jobbar natt idag så har inte så mycket att göra på jobbet

Galet litet kontor, hoppas det nya blir bra mycket större.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Varför används inte 7d:n till filminspelningen för att uppnå ännu bättre bild ?

Permalänk
Medlem

LIARS!!!

Kebab och pizza, wtf?
Haha, skynet... Usch!
Smart av apple, inga mer kretsar där inte. Och tack för att ni klarade upp trianguleringen.
Jonas, hur stor var den? Klicka sönder EMIL! xD
Åh, vad ovanligt att Amerikanska musikbolag vill ha mer pengar...
Emil, PS3. Me likey!
Ni är datornödar, ni behöver inget ljus. Åh helvete vad litet place ni hade. Hoppas ni får ett VD-kontor nu då!

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

http://img822.imageshack.us/img822/213/jonasochemil.jpg

LIARS!!!

Kebab och pizza, wtf?
Haha, skynet... Usch!
Smart av apple, inga mer kretsar där inte. Och tack för att ni klarade upp trianguleringen.
Jonas, hur stor var den? Klicka sönder EMIL! xD
Åh, vad ovanligt att Amerikanska musikbolag vill ha mer pengar...
Emil, PS3. Me likey!
Ni är datornödar, ni behöver inget ljus. Åh helvete vad litet place ni hade. Hoppas ni får ett VD-kontor nu då!

wow

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Ni är så värda en ny större och ljusare arbetsplats med bättre förrådsytrymmen och använbart badrum, ni har gjort ett bra arbete från källaren och hoppas även ni trivs på er nya arbetsplats.
Ni reflekterar så mycket i oss allihopa både de yngre och oss "gubbar" . Ni borde ju bara ha en geektjej att stoltsera med i erat lilla gäng, men det kommer väl med tiden ;-P

Stort jävla plus på den kommentaren.

Permalänk

Keep it coming!

"Wow nu brassar jag på här! Står värden..." *kliar sig i skägget*

Glad påsk på allt folk!

Permalänk
Medlem

bara jag som tycker att ni borde ha en fredagspanel varje vecka ist för varannan så att man slipper sitta i 50 minuter?

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Inaktiv

Kul! Glad påsk!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannessb:

bara jag som tycker att ni borde ha en fredagspanel varje vecka ist för varannan så att man slipper sitta i 50 minuter?

slipper? Du behöver inte kolla på det alls. Du får väl dela upp det om du inte klarar sitta en timme.

Permalänk

Tack för rundvandringen och tack för en underbar fredagspanel. Bra längd oxå.

Permalänk

Roligt, blev riktigt glad nu när jag såg detta

BTW, kolla fläkten i fractal chassiet, ser ut som nån ny modell?

Glad påsk allihopa!

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen: Nyheterna som klår parlamentet i underhållningsvärde.

Ett råd från någon som jobbat lite som flyttgubbe: Köp flyttlådor, det är värt det. Speciellt när man bär allt själv. Ge dock fan i IKEAS j***la flyttlådor, köp några ordentliga på ÖB istället.

Hoppas flytten går bra,
Lillem4n

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Grym panel!
"Plats för mer personal" Jahap, ge mig jobb ^^
Och glad påsk!

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk

Veckans höjdpunkt!

Jag måste bara skriva ett par rader... Har följt er sen ett bra tag tillbaka och ser verkligen fredagspanelen som veckans absoluta höjdpunkt!

Ni gör allting med otrolig professionalism och med enormt engagemang, helt utan klipp och med lagom humoristisk ton i varje inslag... Det lär vara fler än mig som jämför er med NordicHardware som också gör en del videoinslag, men de känns inte alls lika pålästa/seriösa/engagerade eller för den delen kunniga som ni är. Dessutom klipper de var och varannan sekund, säger emot sig själva och så vidare. Det är en fröjd att få följa med er in i tekniknyheterna och det uppskattas enormt med allt jobb och energi som ni lägger ner. Fortsätt som ni gör!

Glad påsk // Martin Johansson

Permalänk
Medlem

alltid lika trevligt med en fredagspanel de blir bara bättre och bättre varje vecka, ni är mycket mindre stela nu än i början också :).
Får hoppas att ni trivs i Ert nya kontor, trodde att det ni har nu var stort men det var ju riktigt litet.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Vadå, vad är det för fel på Örebro nu då Emil?
Härligt med rundvandringen på kontoret. Nu har ni en given uppföljare på denna när ni fått ordning på nästa ställe.
Trevligt med folk som vet vad bra kameror heter!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Någon mer info om när ssd testen släpps?

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk

1. Pizza & kebab 2. Stor och unik 3. Ta det lugnt med äggen
Emil är ju on fire.. garvade ihjäl mig.
Underhållande fredagspanel!

Permalänk

Tack för ennu en underhållande fredag, märks att det var till för långfredagen, lång panel

Tror inte Zalman tänkte alls där.

Glad påsk!

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Grym panel. Satt faktiskt och smågarvade lite ibland åt skämten. Precis som det ska vara, med andra ord.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

gissar att det är ett ace of sweden agg som hänger på vägen.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe_downhill:

Jag måste bara skriva ett par rader... Har följt er sen ett bra tag tillbaka och ser verkligen fredagspanelen som veckans absoluta höjdpunkt!

Ni gör allting med otrolig professionalism och med enormt engagemang, helt utan klipp och med lagom humoristisk ton i varje inslag... Det lär vara fler än mig som jämför er med NordicHardware som också gör en del videoinslag, men de känns inte alls lika pålästa/seriösa/engagerade eller för den delen kunniga som ni är. Dessutom klipper de var och varannan sekund, säger emot sig själva och så vidare. Det är en fröjd att få följa med er in i tekniknyheterna och det uppskattas enormt med allt jobb och energi som ni lägger ner. Fortsätt som ni gör!

Glad påsk // Martin Johansson

Kommer säkert får skit för att skriva detta här men nh känns iallafall för mig som en högre kunnighetsnivå. SweC attraherar dock den stora massan av "entusiaster" samt har ett gott språk, utseende, många funktioner. Skulle inte på något sätt kunna ersätta den ena med den andra dock.

Tack för en trevlig fredagspanel grabbar.
/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

Jag gillar fredagspanelen med! Tycker det är lagom långt. Brukar ibland spola förbi tråkiga ämnen som jag inte är intresserad utav. Mellan 40-50 minuter är helt lagom så länge ni pratar om intressanta saker.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipstah:

Tror dock han menade att kylskåpet var avslaget...

nehe?

Permalänk
Medlem

Måste inflika chocken av hurpass litet det var! Hade helt klart något mycket större i tankarna, att det man såg på video bara var snuttar ur stället.

Som några andra också nämnde trodde jag helt klart att 50 minuter skulle bli galet långt, men skrattade högt flera gånger (fyra, närmare bestämt, det är mer än vad de flesta komediserierna lyckas med) under filmens gång. Ni har verkligen släppt loss nu, blivit varma i fredagspanelskläderna och gör ett strålande jobb, banne mig!
Tack för inblicken i hur ni har det och att ni håller det vardagligt. Stå och filma ett skrev medan man tar av kameran, notera fusklappen, prata i mun på varandra... Allt det skapar en riktigt härlig känsla, inte så djäkla propert och fake. Ni förtjänar pizza OCH kebab! Eller schnitzel.