Fredagspanelen 11: Skyrim, fläktkontroll och överraskning

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett senaste fredagspanelen (eller torsdagspanelen special som den kan kallas) kände jag direkt att jag var tvungen att för första gången typ säga hur fruktansvärt bra detta verkligen är! Lagom lång, mycket information och inspiration, humor och ren och skär underhållning på bästa sändningstid! (Lördag morgon, till frukost! Slänger ihop mästarfrukost, kastar ut tjejen, stänger in katterna i köket med en stor komplett.se låda och bara myste i en hel timme. Veckans bästa timme!) Sluta aldrig med detta! Seriöst, tänk inte ens tanken.

Permalänk
Medlem

Det var verkligen ett hål i väggen som ni jobbar i
Mycket underhållande fredagspanel som vanligt, keep up the good work! Hoppas vi får en guidad tur i nya lokalen inför nästa fredagspanel?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Jäklar vilket stort utrymme ni jobbar i
Hoppas inte siten blir lidande under flyttan då oftast en flytt tar längre tid än vad man räknar med.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

Sweet! Fan vad mysig arbetslokal!

Permalänk
Medlem

Håller med tidigare talare om hur bra dessa fredagspaneler är! Det är perfekt med ett par koppar gott kaffe på lördag morgon/förmiddag. Informativt, roligt och allmänt trevligt att lyssna på. Ni pratar på väldigt bra, speciellt med tanke på att allt är ett enda kontinuerligt klipp. Sluta inte med detta!

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Klockers! Glad påsk. Grymt charmigt kontor där.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Kan man klocka en mac?
Mer mac än PC på sweclockers kontor iaf.

Men så är det kanske, man leker med en PC och jobbar med en mac.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Men så är det kanske, man leker med en PC och jobbar med en mac.

Amen!

Permalänk
Medlem

Bra fredagspanel, as usual! Vart ligger nya kontoret? Vad filmar ni med för kamera?

Permalänk
Medlem

Lycka till på det nya kontoret

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Är det bara jag som tycker det är riktigt bra att de är långa?

(no pun intended)

Lagring i duschen är dock awesome

Håller med, skulle ju nästan bli besviken om de skulle bli kortare nu ju! Händer ju mycket på 2 veckor.

Permalänk
Medlem

Har ni någon info om när Arc mini släpps? Skulle behöva ett ganska omgående...

Och som tcntad sa; vad för personal behöver ni?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN fick man se hur stället såg ut! Så jag har längtat
Hoppas på en tur i nya kontoret sen också.

Och lika bra som vanligt, gillar även att avsnitten blir längre och längre för varje gång

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt informativt och underhållande! Fortsätt me de:)

Permalänk
Medlem

fint kontor! lite mindre än vad jag trodde fortsätt med långa avsnitt.

Permalänk
Medlem

Blir fredagspanelen längre och längre för varje gång?
UNDERBART!

Permalänk
Medlem

Min polare brukar skoja med mig om jag är i gruvan (annat ord fölr datorrummet). Men ni är verkligen i en gruva, jag har hela tiden trott att ni huserat i datorbutiken.coms gamla lokaler.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertrash:

Bara av ren nyfikenhet, vart i världen har SweC suttit rent fysiskt fram tills nu?

Har för mig att det är någonstans kring Odenplan.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

"Fyrtiotusen miljarder"
"Skynet. Nä, usch, usch"

Hysteriskt kul, ju!

Bästa fredagpanelen hittills.
Kul att se både Macar och PC-riggar hos er också.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Skön längd på klippet och bra innehåll som vanligt!

Tyckte nästan lite synd om er när man insåg hur inneslutet eran bat cave är
Kan relatera har en etta med ett fönster, dock mycket större.

Nästa segment förväntar sig nog många en Grand Tour av nya stället, ska bli intressant

Permalänk
Medlem

Helt epics! fy fan vad ni är bra!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Fick en klaustrofobisk känsla av kontoret, kan bero på att jag är van lite luftigare kontorslandskap. Blir säkert jättebra med nytt tillhåll. Vad är det för kort som ni lyckats döda? Nätaggen behöver ni inte dra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Indeed!

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

51 min xD Glad Påsk!

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Jag blir så avis på er grabbar! Hoppas den andra lokalen gör er rena o stila som ni hade innan! Kram på er!
Väntar ivrigt på en ny uppdatering på saker som alltid!
Ni gör det klockrent!
Puss på er!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Tänkte bara flika in med att Indomo.se har Nofen-Set-A40 för de som är intresserade.

http://indomo.se/13338-Nofen-Set-A40-passiv-kylning

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Helt underbar panel! Så mycket skämtande och ironi i ett och samma avsnitt, skrattade nästan ihjäl mig ibland XD
Självklart inklusive trevlig information, dock!

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Skrivet av fille3002:

första tanken: wtf!? 51 minuter?
andra tanken: awesomeness
tredje tanken: OMFG ÄNTLIGEN LYSSNAR DOM!
fjärde tanken: det var fan större än jag trodde.
femte tanken: jag vill jobba där.

Jag skulle vilja jobba på swec öht
edit: det va mkt mindre än va jag trodde de va.
och när man fick se hur dom tog bilder och sånt va rätt coolt

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Skrivet av ScrewFearMe:

Jag skulle vilja jobba på swec öht

samma här! definitift!

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."