Lian Li Special Edition PC-U6 Cowry tar snäckan till Micro ATX

Permalänk
Melding Plague

Lian Li Special Edition PC-U6 Cowry tar snäckan till Micro ATX

Chassimakaren Lian Li är kända för experimentella och ofta iögonfallande skapelser. Med snäckform och svarteloxerat aluminium är nya PC-U6 Cowry inget undantag.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

iIte så jäklar fult faktiskt.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggare än den stora modellen men fortfarande lite för udda för mig. De skall dock ha en eloge för visat mod.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Haha, ja det var ju något nytt!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Bättre än förlagan, men fortfarande horribelt.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte.. Varför?

Permalänk
Skrivet av tomten51:

Jag förstår inte.. Varför?

bara för att... antar jag... ^^

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

hade varit shysst med utdragbart handtag och hjul... som en pensinärs väska ala "dramaten". (http://sannafridh.files.wordpress.com/2010/01/img_4370.jpg)
och en pensionerad northwood i eller dylikt.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Fy fan vad fult.

Permalänk
Musikälskare

ful/snygg, kan se den i ett rum som är designat efter chassit xD

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

hehe ..den såg ju riktigt cool ut :>

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tomten51:

Jag förstår inte.. Varför?

Samma när det gälller deras Spindel-chassi tbh... Som någon sa, bara för att.

Permalänk
Medlem

Alltid kul med nytänk

http://en.expreview.com/2011/04/12/world-exclusive-review-lia...

Permalänk
Medlem

Kul form, men snigelmönstret förstör.

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.

Permalänk
Medlem

Otroligt vackert. Äntligen någon som förstår sig på att en designad dator inte måste vara en fyrkantig låda med lite plastdetaljer som inte på något sätt förändrar själva grunden för lådan.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Skrivet av Thunderstruck:

hehe ..den såg ju riktigt cool ut :>

Håller med, skulle vilja ha en recension på denna!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att det är en ganska ful rip off av B&W's nautilus högtalare?

Visa signatur

Intel Q9550 @ 3.6 | ATI 4870x2 | ASUS P5Q | Antec P182 | OCZ vertex 3 60GB| 2st 500 GB samsung raid 0 | 4 GB ram

Permalänk
Medlem

Jag beundrar dem för att våga göra något annorlunda men varför skulle någon vilja att hans/hennes dator ska se ut som en snigel?

Permalänk
Medlem

Originalet var bra mycket snyggare... Den öppna sidan förstör helhetsintrycket totalt.

Permalänk
Medlem

Rip-off på B&W Nautilius högtalaren.
Vem vill dessutom att folk på LAN ska säga "TITTA! Där har vi han med den SNIGEL-sega datorn som alltid låser sig hi-hi"

Men, tillbaka till verkligheten. Kul med ny design. Fast snäckan kunde de struntat i och behålt resten av formen.

Permalänk
Medlem

Som någon sa tidigare, på med hjul, ett snöre och hoppa i en Björne-dräkt så har du en LAN-Björne

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Medlem

jepp B&W lär vara inspirationen.
Coolt chassi MEN jag skulle gjort sidorna och fläktintagen välldigt anorlunda och placerade.
Fläkten i under chassit med möjligen kanaler för att rikta viss av ventilationen mot värmekänsliga ytor i chassit. Sidorna skulle KNAPPAST vara genomskinliga perforerade plåtar. Det gör att stilen på chassit försvinner och istället som i filmen gör den till en pimpad epatraktor utan vinyl.

Permalänk
Medlem

Undrar om man kan höra havet i den

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebopp:

Som någon sa tidigare, på med hjul, ett snöre och hoppa i en Björne-dräkt så har du en LAN-Björne

Haha då är man redo ifall det blir maskerad eller liknande
Skön låda iaf.

Permalänk
Medlem

En tillverkare som kan och vill annat än "stilrena" Fractal och Antec.

Att det skulle vara en kopia på några högtalare verkar ju helt osannolikt.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

Någon som vet någon sida man kan beställa den ifrån?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

En tillverkare som kan och vill annat än "stilrena" Fractal och Antec.

Att det skulle vara en kopia på några högtalare verkar ju helt osannolikt.

Nej, B&W har inte patent på snäckformen. Lian-Li har däremot kopierat sig själva, här i en "hottad" version: http://www.million-dollar-pc.com/systems-2008/lian-li/dualbra...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Kan se att det skulle passa i vissa mijöer, kul med företag som vågar lite.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Tycker nog inte den var någge till att hänga i julgranen, men sätt lila lampor så kanske en tjej skulle vara intresserad?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk

på bilnd #8 ser det ut som att den skiter ut nätagget