Permalänk
Medlem

HTPC problem med blu-ray

Hej
Har nyss byggt ihop min htpc, jag har dock problem med att spela upp Avatar(blu-ray) jag har läst att den har något nytt kopieringsskydd vilket kan kräva att man uppdaterar sitt firmware på blu-ray läsaren. Eller nått i den stilen.
Har en "Lite-On DVD/Blu-Ray Reader, IHOS104" som jag har försökt att uppdatera med det går inge bra alls(verkar som det inte finns nått att updatera) , så pass dåligt att jag har lagt ner den tanken.

Så vad ska man köpa för ersättare som kommer kunna läsa dagens filmer och framtidens?

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk

Tveksamt om du behöver uppdatera firmware verkligen. Börja med att uppdatera det program som du spelar upp filmen i, vilket det nu är. Funkar andra filmer?

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Spelar upp med PowerDVD 8 full version, Inception funkar helt ok. Behövs kanske en nyare version? Kanske värt att ladda ner en trial av PowerDVD 11 och se om det blir bättre?

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundsten:

Spelar upp med PowerDVD 8 full version, Inception funkar helt ok. Behövs kanske en nyare version? Kanske värt att ladda ner en trial av PowerDVD 11 och se om det blir bättre?

Jo, det är det första du bör testa.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jo, återkommer med resultat efter jobbet. Nu håller vi tummarna.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundsten:

Hej
Har nyss byggt ihop min htpc, jag har dock problem med att spela upp Avatar(blu-ray) jag har läst att den har något nytt kopieringsskydd vilket kan kräva att man uppdaterar sitt firmware på blu-ray läsaren. Eller nått i den stilen.
Har en "Lite-On DVD/Blu-Ray Reader, IHOS104" som jag har försökt att uppdatera med det går inge bra alls(verkar som det inte finns nått att updatera) , så pass dåligt att jag har lagt ner den tanken.

Så vad ska man köpa för ersättare som kommer kunna läsa dagens filmer och framtidens?

Om du har två skärmåtgångar på din HTPC skulle jag rekommendera att ändra primär eller liknande. Samma problem kom för mig när jag skulle spela upp Avatar (blu-ray) från min laptop. Man kunde inte ha den andra skärmen aktiv alls. Endast den du vill se på annars trodde datorn att jag försökte kopiera den

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

Tankade PowerDVD 11 trial och filmen hoppade igång, dock funkade inte ljudet först men efter en omstart funkade även det. Dock fick jag ett fryshack när jag testade lite nu på lunchen. Flyter som inte helt perfekt :/

htpc:
ZOTAC GeForce GT 430 1GB PhysX CUDA
Lite-On DVD/Blu-Ray Reader, IHOS104
Intel® SSD 320 Series 80GB 2,5", 25nm
AMD Athlon II X2 250 - Dual Core, 3.0Ghz, AM3, 2MB, 65W
Crucial DDR3 1066MHz 4GB KIT, CL7

Vet som inte men den borde väl klara blu-ray hackfritt?

Finns det någon optimering eller inställning för att få det att flyta på bättre?

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB