Dell släpper Macbook Pro-utmanaren XPS 15z

Permalänk
Musikälskare

Close but no cigar imo

Men skoj att de försöker!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Monarchy:

det handlar om pengar, det är annonsplatser. Tar dom bort dessa, även alla program som är förinstallerade blir produkten dyrare. Bara att välja om du orkar ta bort klistarlappar eller betala för någon att göra det.

Någon som vet hur mycket dyrare produkten blir utan annonsplatserna då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

det handlar om pengar, det är annonsplatser. Tar dom bort dessa, även alla program som är förinstallerade blir produkten dyrare. Bara att välja om du orkar ta bort klistarlappar eller betala för någon att göra det.

Mjo det är ju riktigt, men jag tycker fortfarande att det är onödigt, dessutom brukar det bli fula märken kvar efter att man plockar bort lapparna. Mycket gnäll men jag tycker det drar ner den estetiska bilden av produkten

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Det kan ju fortfarande vara en utmanare. MBP är ju inte bara en laptop med OS X utan hela laptopen i sig är ju mycket väl gjord konstruktion med väldigt minimalistiska former, bra batteri tid och hög kvalitet. Bara touchpaden på MBP gör väldigt mycket då touchpads brukar vara värdelösa. Sen så går det säkert (om inte nu så i framtiden) det att köra OS X på denna om man vill. Det är inte olagligt att köra en hackint0sh.

Sant, MBP är i regel gedigen hårdvara i sin prisklass. Det är ju en och annan som kör Windowsar virtuellt (eller i dual boot) på sin MBP också.

Hackintosh är nåt som du&jag, och andra teknikentusiaster säkert kan köra, men tveksam till att gemene man laborerar med det. (jag har aldrig provat själv så jag vet inte hur meckigt det är med att få att snurra på en viss hårdvaruplattform).

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Citat:

Likt konkurrenten har nykomlingen skal av aluminium,

Men ingen unibody, man ser flertal delar ihopsaatta. Den ser ut som en gammal macbook pro mellan 2004-2007, sämre kvalitet; samma som med HP Envy.

Citat:

" endast 24,68 millimeter"

Den är tjockare än en MacbookPro 15" som är 2,41cm?!, den dära DELL är ju TOCK! D;

Permalänk

Helt klart intressant! Äger själv en MBP 13" -2010, som jag dualbootar med XP.
Ljudnivå och batteritid är iaf också viktigt, vore intressant att se hur denna står sig. Kan nog vara ett bra alternativ faktiskt

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Ful som stryck, är inte ens en utmanare till MacBook Pro.. Och man ser tydligt att Dell har försökt kopiera en hel del, men misslyckats totalt. Jag har ännu inte hittat en värdig ersättare till min MBP, så den behåller jag lite längre!

Permalänk

More appeal xD!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Håller med, väldigt ful och absolut ingen MacBook kopia. Blank skärm har jag personligen inget emot men å andra sidan kan de som inte önskar detta få standardskärm av Apple om man så önskar.:)

Man kan ju undra om Dell saknar kompeptens inom design? varför klarar Apple av att göra en smidig produkt men Dell klarar knappt hälften utan blir istället en blek budget kopia.

Permalänk
Medlem

widi har jag inte hört talas om. funkar det bra? Är det som dlna så man kan skicka över till tvn? Ja, utan router isf.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Tycker själv att HP Envy, 17/15" har alltid legat nära eller bättre, och om man inte bryr sig om utseende finns ju Asus G73SW, eller G53SW. Som är bättre för lägre pris.

Permalänk
Medlem

Trist. Hade riktigt höga förväntningar på denna. Får fortsätta vänta på en ny Vaio Z och hoppas de lyckas bättre. Enda positiva är väl möjligheten till vettig upplösning på skärmen, men med den storleken ska man väl ändå inte behöva förvänta sig något annat heller..

Permalänk
Medlem

10 000 kr känns lite mer rymligt än 16 000 kr man kastar bort för en mac med ungefär samma grejer.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Jag gillar slot-in DVDn. Varför har inte alla bärbara det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Likvid:

Man kan ju undra om Dell saknar kompeptens inom design? varför klarar Apple av att göra en smidig produkt men Dell klarar knappt hälften utan blir istället en blek budget kopia.

Kanske en produkt för dom som vill kunna skryta med att de nääästan har en appleprodukt?:P(A)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Chattade lite med ca 3 veckors leverantid trodde dom eftersom det var en helt ny modell. 8 timmars batteritid enligt dell. De flesta tester pekar på ca 6 timmar.

Funderar på att beställa basvarianten och lägga till HD skärm. 9 990:- med 10% rabattkod.

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Men det där är väl inte riktigt sant?
De MacBook Pro som finns ute nu har väl bland det bästa du kan få (processormässigt) i en bärbar just nu.

Denna modell från Dell har samma processorer som Apples erbjuder i sin 13" MacBook Pro, dvs. inte de fyrkärniga som man får i 15" MacBook Pro.

Jo, det stämmer just nu ja. Men det var ju precis nu de gick över från core 2 duo och det gick ju bra för dem innan också. Alltså, poängen är den att apple inte verkar få sina höga försäljningssiffror för att de har senaste hårdvaran. Därmed så ser jag inte på Dells dator som en utmanare. För jag ser inte de kvalitéer som apple erbjuder. Men eftersom jag inte testat Dellen personligen så kan jag ha fel.

Permalänk
Medlem

Med en så pass stor skärm med så pass låg upplösning skulle jag nog inte kalla det för en Macbook Pro-utmanare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337sweden:

Men ingen unibody, man ser flertal delar ihopsaatta. Den ser ut som en gammal macbook pro mellan 2004-2007, sämre kvalitet; samma som med HP Envy.

Den är tjockare än en MacbookPro 15" som är 2,41cm?!, den dära DELL är ju TOCK! D;

är du bra på matte?
dellen är 24,68mm = 2,468cm
macen är 24,1mm = 2,41cm
24,68-24,1=0,58
tror inte du märker så stor skillnad på ca 0,6mm?
antar att du menade tjock?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

9656,28 kr för mittenmodellen med studentrabatt (inkl 1 års olycksfallsförs) och 12204,55 kr för topmodellen. Inte farligt alls., blev grymt sugen nu.

Edit: tog man bort olycksfallsförsäkringen så blir det 580(ish)kr billigare... Har man redan hemförsäkring med detta så är detta tillägg onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nussse:

Med en så pass stor skärm med så pass låg upplösning skulle jag nog inte kalla det för en Macbook Pro-utmanare.

Bara den billigaste som har den lägre upplösningen.. de två andra har 1920x1080

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Jag gillar slot-in DVDn. Varför har inte alla bärbara det?

ser snyggare ut...men är ett något sämre alternativ, då de mindre, men nästan obefintliga cd-rom skivorna på 200mb oftast inte fungerar...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GambitSWE:

ser snyggare ut...men är ett något sämre alternativ, då de mindre, men nästan obefintliga cd-rom skivorna på 200mb oftast inte fungerar...

Fast det måste nästa vara ett icke-argument. Finns det verkligen någon som använder dem skivorna längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Fast det måste nästa vara ett icke-argument. Finns det verkligen någon som använder dem skivorna längre?

Väldigt tveksamt, jag har nog hållit 3 stycken i handen på ung. 10 år.
Två av dom var från nån teknikmässa när det experimenterades med CD i kreditkortsformat.
En var en drivrutin till ett wlan-kort som jag redan hade laddat ner nyare drivers till i förväg på annan dator.
Jag hade också två slot-in-DVD förr i mina PCar och saknade aldrig "stöd" för mini-cd/dvd.

Formatet är mest kuriosa eg.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Fast det måste nästa vara ett icke-argument. Finns det verkligen någon som använder dem skivorna längre?

.....skulle nästan själv säga nej, tills igår, då jag fick med en sådan skiva med ett chassi från hong kong... har fått en sådan skiva innan igår...kommer faktiskt inte ihåg till vad, men har för mig att det var en usb-kortläsare.... både chassit och kortläsaren kom från asien, så det är möjligt att de skivorna är mer utbredda i sitt användande där....

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk

Nu blev man lite sugen.
Kan säga att Dell's xps support är, utan tvekan, den bästa supporten jag någonsin haft kontakt med.

Permalänk
Medlem

Den var ganska snygg faktiskt, jag personligen skulle välja den över en mac. Men jag tycker samtidigt att min hp-dator är snyggare (http://anlaoban.com/upload/2011/04/1301851553_1.jpg)

Permalänk
Skrivet av RHWarrior:

Väldigt tveksamt, jag har nog hållit 3 stycken i handen på ung. 10 år.
Två av dom var från nån teknikmässa när det experimenterades med CD i kreditkortsformat.
En var en drivrutin till ett wlan-kort som jag redan hade laddat ner nyare drivers till i förväg på annan dator.
Jag hade också två slot-in-DVD förr i mina PCar och saknade aldrig "stöd" för mini-cd/dvd.

Formatet är mest kuriosa eg.

För oss ljudfreaks är cd fortfarande det ända vettiga formatet, tills någon nätbutik börjar sälja flacs av icke remastrade album.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GambitSWE:

.....skulle nästan själv säga nej, tills igår, då jag fick med en sådan skiva med ett chassi från hong kong... har fått en sådan skiva innan igår...kommer faktiskt inte ihåg till vad, men har för mig att det var en usb-kortläsare.... både chassit och kortläsaren kom från asien, så det är möjligt att de skivorna är mer utbredda i sitt användande där....

Vet att de var lite vanligare för några år sedan som presentationsmaterial, typ visitkort, men har nog inte sett någon ge ut dem på säkert 7 år nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten_alle:

För oss ljudfreaks är cd fortfarande det ända vettiga formatet, tills någon nätbutik börjar sälja flacs av icke remastrade album.

Fast nu talar vi inte om standard CD utan mini CD.. Typ 200MB versioner. Tror jag har sett kanske totalt 10 singlar på dessa skivor.