Digitala spelfynd 🎼 (bara tips, ingen diskussion)!

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av Simcon:

FrÄgan Àr vÀl om det inte Àr mer av en rÀttighetsfrÄga Àn deras vilja att fÄ ut spel?

Skrivet av Zotamedu:

Det Àr ju inte sÄ lÀtt tyvÀrr. KrÀvs ju lite arbeta för att fÄ spelen att fungera och massa arbete för att fÄ till det juridiska. Det Àr ju halvt omöjligt att ens lista ut vem som Àger rÀttigheterna till en del spel efter att studior köpts upp, delats, slagits ihop och gÄtt i konkurs sÄ mÄnga gÄnger. Men deras instÀllning till konsumentrÀtt Àr helt underbar. Alltid 24 timmar öppet köp trots att det gÄr att missbruka ordentligt.

Skrivet av Buio:

Kanske Àr svÄrt att fÄ vissa bolag att gÄ med pÄ DRM-fria titlar, oavsett hur gamla de Àr. Eller sÄ kan det vara problem med rÀttigheter som ligger pÄ olika stÀllen.

Edit: För lÄngsam, andra hade tydligen svarat redan

JodÄ, det har jag definitivt koll pÄ. HÀngt dÀr sedan de startat trots allt. Att de faktiskt ser till att spelen de sÀljer fungerar och fortsatt, sex Är senare, att sÀlja spelen DRM-fritt Àr sjukt bra nÀr alla andra satsar hÄrdare och hÄrdare pÄ DRM-tjÀnster. Lite ironiskt att bÄde EA och Ubisoft Àr rÀtt duktiga pÄ att fÄ ut spel genom GOG ocksÄ. MÄnga av titlarna i http://www.gog.com/wishlist/games borde vara möjliga att fÄ ut men det Àr vÀl en eller flera anledningar som gör att det inte gÄr. Allt frÄn Blizzard och Valve lÀr vara omöjligt men exempelvis Sim City 3000 borde ju vara möjligt. LikasÄ Vampire the Masquerade: Bloodlines (men frÄgan Àr ju vem som Àger den och om spelet gÄr att fÄ i tillrÀckligt bra skick för att klara kvalitetskraven..).

PÄ tal om missbruk sÄ tycker jag det Àr riktigt synd att GOG's titlar finns pÄ Pirate Bay och liknande. NÀr vi ÀndÄ har en aktör som satsar hÄrt pÄ DRM-fritt och ÀndÄ försöker hÄlla priserna nere sÄ ser vi likvÀl deras utgÄvor dÀr. Lite respekt och principer tycker jag de gott kan ha...

Sjukt bra instÀllning till konsumentrÀtt. De övriga ligger ganska lÄngt efter, Àven om EA faktiskt bÀttrat sig pÄ senare tid. Steam ligger sÀmst till i mitt tycke. Jag hoppas de fortsÀtter att utveckla sidan, speciellt dÄ med Galaxy-klienten (som tacksamt nog Àr frivillig). Att GOG lÀr bli kvar ett par Är till bör vid det hÀr laget kÀnnas rÀtt sjÀlvklart (till skillnad frÄn i början 2008).

PermalÀnk
Entusiast ★
●
Skrivet av anon5930:

JodÄ, det har jag definitivt koll pÄ. HÀngt dÀr sedan de startat trots allt. Att de faktiskt ser till att spelen de sÀljer fungerar och fortsatt, sex Är senare, att sÀlja spelen DRM-fritt Àr sjukt bra nÀr alla andra satsar hÄrdare och hÄrdare pÄ DRM-tjÀnster. Lite ironiskt att bÄde EA och Ubisoft Àr rÀtt duktiga pÄ att fÄ ut spel genom GOG ocksÄ. MÄnga av titlarna i http://www.gog.com/wishlist/games borde vara möjliga att fÄ ut men det Àr vÀl en eller flera anledningar som gör att det inte gÄr. Allt frÄn Blizzard och Valve lÀr vara omöjligt men exempelvis Sim City 3000 borde ju vara möjligt. LikasÄ Vampire the Masquerade: Bloodlines (men frÄgan Àr ju vem som Àger den och om spelet gÄr att fÄ i tillrÀckligt bra skick för att klara kvalitetskraven..).

PÄ tal om missbruk sÄ tycker jag det Àr riktigt synd att GOG's titlar finns pÄ Pirate Bay och liknande. NÀr vi ÀndÄ har en aktör som satsar hÄrt pÄ DRM-fritt och ÀndÄ försöker hÄlla priserna nere sÄ ser vi likvÀl deras utgÄvor dÀr. Lite respekt och principer tycker jag de gott kan ha...

Sjukt bra instÀllning till konsumentrÀtt. De övriga ligger ganska lÄngt efter, Àven om EA faktiskt bÀttrat sig pÄ senare tid. Steam ligger sÀmst till i mitt tycke. Jag hoppas de fortsÀtter att utveckla sidan, speciellt dÄ med Galaxy-klienten (som tacksamt nog Àr frivillig). Att GOG lÀr bli kvar ett par Är till bör vid det hÀr laget kÀnnas rÀtt sjÀlvklart (till skillnad frÄn i början 2008).

FÄr tacka igen för att du tipsade om att de körde rea pÄ alla spelen igen. Blev ett par till nu sÄ totalt blev det Beyond Good and Evil, Planescape Torment, Duke Nukem 3D, Systemshock 2 och Myst. Eller kanske inte borde tacka eftersom jag inte borde köpa fler spel

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, RĂžde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

PermalÀnk
Medlem
●

Receiver gratis just nu i Humble Store.

https://www.humblebundle.com/store

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av roer:

Receiver gratis just nu i Humble Store.

https://www.humblebundle.com/store

Er det i hele tatt et spill? Virke mer Ă„ vĂŠre en demo for FPS...grafikken for Receiver er jo ikke akkurat noen skjĂžnnhet og en pistol der svever omkring fritt i luften...

Har Receiver noen sjarm i det hele tatt?

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Gigantrix:

Er det i hele tatt et spill? Virke mer Ă„ vĂŠre en demo for FPS...grafikken for Receiver er jo ikke akkurat noen skjĂžnnhet og en pistol der svever omkring fritt i luften...

Har Receiver noen sjarm i det hele tatt?

Spelet gjordes pÄ en vecka till en 7-dagars-tÀvling och fokuserar mest pÄ att fÄ en verklighetstrogen vapenmekanik.

PermalÀnk
Medlem ★
●
PermalÀnk
Inaktiv
●

Humble Bundle Store har nÄgra titlar för helt okej priser. Metro 2033 (ej redux) för 2 euro (i fyra timmar till ca), Deus Ex: Human Revolution - Directors Cut för 3,74 euro och Sonic All Stars Racing Transformed för 3,99 euro.

https://www.humblebundle.com/store

PermalÀnk
PermalÀnk
Medlem ★
●

Warner Bros Publisher Weekend 18 - 22 september

MĂ„nga fina titlar till bra pris!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

PermalÀnk
Medlem ★
●

De har ogsÄ en kampanje gÄende inntil mandag (sjekk timer for nedtelling) den 22. sept pÄ alle individuelle DLC og en DLC pakke (TR DLC Collection - 44 kr) der svarer til GOTY for de som kjÞpt standard utgaven av TR og nÄ vil legge til noen DLC eller fÄ samme DLC som GOTY. For eksempel vil DLC Tomb of the Lost Adventurer koste kun 7 kr for den som kun er ute etter litt mer innehold.

FÞlg linkene i fra Zuhn overfor og gjÞr et sÞk pÄ Tomb Raider, sÄ vil de fÄ opp alle aktuelle DLC og tre utgaver at Tomb Raider fra 2013 pÄ Gamersgate!

PermalÀnk
Inaktiv
●

Splinter Cell: Blacklist för 3 euro pÄ Humble Bundle Store tycker jag kÀnns rÀtt vÀrt.

PermalÀnk
Entusiast
●
Skrivet av anon5930:

Splinter Cell: Blacklist för 3 euro pÄ Humble Bundle Store tycker jag kÀnns rÀtt vÀrt.

Riktigt bra spel.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av anon5930:

Splinter Cell: Blacklist för 3 euro pÄ Humble Bundle Store tycker jag kÀnns rÀtt vÀrt.

Skrivet av Firkraag:

Riktigt bra spel.

Om nÄn vill lira coop Àr jag pÄ, har redan spelet.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av anon5930:

Splinter Cell: Blacklist för 3 euro pÄ Humble Bundle Store tycker jag kÀnns rÀtt vÀrt.

Är det steam-key?

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av speffy:

Är det steam-key?

NÀ, den aktiveras direkt i Uplay. Knappt tvÄ timmar kvar för övrigt.

Spelet gÄr antingen att ladda hem direkt genom Humble Bundle (vanlig download men ocksÄ torrent) eller efter att ha aktiverat spelet i Uplay. 22GB att slanga hem oavsett.

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av anon5930:

NÀ, den aktiveras direkt i Uplay. Knappt tvÄ timmar kvar för övrigt.

Spelet gÄr antingen att ladda hem direkt genom Humble Bundle (vanlig download men ocksÄ torrent) eller efter att ha aktiverat spelet i Uplay. 22GB att slanga hem oavsett.

Och inte för att göra nÄgon avtÀnd men det Àr ett patch-helvete efterÄt ocksÄ. 4-5st uppdateringar som mÄste installeras i följd. Tur man har snabbt internet och flera skÀrmar..

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

PermalÀnk
Inaktiv
●

Tropico 3 gratis i Humble Bundle Store: https://www.humblebundle.com/store

Skrivet av DeluxXxe:

Och inte för att göra nÄgon avtÀnd men det Àr ett patch-helvete efterÄt ocksÄ. 4-5st uppdateringar som mÄste installeras i följd. Tur man har snabbt internet och flera skÀrmar..

Hehe just ja, det har du rÀtt i. Senast jag var sugen pÄ att spela Ghost Recon: Future Soldier igen sÄ var det nog runt 11 patchar som behövde laddas hem och installera. Kan lova att suget var rÀtt borta lÄngt innan allt patchande var klart...

PermalÀnk
Medlem
●

fyra gratisspel och en rabattkod pÄ 23% för de som registrerar sig pÄ greenmangaming

http://www.greenmangaming.com/gmg-welcome-pack/

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av dammskog:

fyra gratisspel och en rabattkod pÄ 23% för de som registrerar sig pÄ greenmangaming

http://www.greenmangaming.com/gmg-welcome-pack/

"If you pre-purchase one of the selected titles listed below, you will get an exclusive pack which includes 4 free games and an incredible 23% voucher"

Man mÄste vÀl registrera sig, markera "nyhetsbrev" och köpa ett spel för att fÄ detta erbjudanden?

Visa signatur

CPU: i9 11900K | CPU Kylning: ASUS ROG Ryujin | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XIII HERO Z590
Ram: Corsair 64GB Vengeance PRO (3600MHz ) | GPU: Gigabyte RTX 3090 Aorus Xtreme PSU: Corsair HX1000 1000W
M.2: Samsung 980 Pro 1TB | M.2: WD Blue SN550 1TB | HDD: 39TB
SkÀrm: Samsung S27A950 | Mus: G900 | Tangentbord: G910 | Headset: G933

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av qlulp:

"If you pre-purchase one of the selected titles listed below, you will get an exclusive pack which includes 4 free games and an incredible 23% voucher"

Man mÄste vÀl registrera sig, markera "nyhetsbrev" och köpa ett spel för att fÄ detta erbjudanden?

Om man registrerar sig som ny medlem sÄ fÄr man paketet och vouchern. Om man som existerande medlem vill ha samma paket kan man fÄ det genom att förboka nÄgon av titlarna pÄ sidan dÀr.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

PermalÀnk
Medlem ★
●

I samband med att Total War Attila annonserats, sÄ har de rea pÄ Total War pÄ Steam.
http://store.steampowered.com/sale/tw_weekend_2014

Mycket DLC till Rome 2 Àr pÄ rean till -75% pris (inte de tvÄ senaste).

PermalÀnk
Medlem
●

75% pÄ valve complete pack! Ska köpa det sjÀlv ocksÄ!

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av nyken988:

75% pÄ valve complete pack! Ska köpa det sjÀlv ocksÄ!

http://store.steampowered.com/sub/29197/

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

PermalÀnk
Inaktiv
●

Har de flesta spel i paketet men vill köpa de spel jag inte har Àn till rabatterat pris. Hur gör jag det?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av anon114264:

Har de flesta spel i paketet men vill köpa de spel jag inte har Àn till rabatterat pris. Hur gör jag det?

Man fÄr inte grÀva runt i godispÄsen och bara ta godbitarna!

Man kan ju skÀnka bort de nycklar man inte behöver.

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av Dhanjel:

Man fÄr inte grÀva runt i godispÄsen och bara ta godbitarna!

Man kan ju skÀnka bort de nycklar man inte behöver.

FörutsÀtter att paketet man köper tillÄter att man ger bort de spel man redan har. Jag vet inte hur det Àr nu men förut var det ungefÀr 50/50.

Dock Àr paketet inte direkt dyrt, beror ju helt pÄ hur mÄnga spel man vill ha dÀr annars.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Dhanjel:

Man fÄr inte grÀva runt i godispÄsen och bara ta godbitarna!

Man kan ju skÀnka bort de nycklar man inte behöver.

GÄr inte att ge bort enskilda nycklar om man köper bundles, paket, pÄ steam. Det rör sig alltsÄ om en nyckel och inte nÄgot annat, det har i alla fall varit sÄ för samtliga andra jag tidigare köpt pÄ steam och har svÄrt att tro att den hÀr skulle vara nÄgot undantag.

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av anon5930:

FörutsÀtter att paketet man köper tillÄter att man ger bort de spel man redan har. Jag vet inte hur det Àr nu men förut var det ungefÀr 50/50.

Dock Àr paketet inte direkt dyrt, beror ju helt pÄ hur mÄnga spel man vill ha dÀr annars.

Skrivet av Simcon:

GÄr inte att ge bort enskilda nycklar om man köper bundles, paket, pÄ steam. Det rör sig alltsÄ om en nyckel och inte nÄgot annat, det har i alla fall varit sÄ för samtliga andra jag tidigare köpt pÄ steam och har svÄrt att tro att den hÀr skulle vara nÄgot undantag.

Det Àr dÀrför jag Àlskar GOG.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Shadow of Mordor slÀpptes igÄr och pÄ steam kostar det 49.99 euro.

PĂ„ greenmangaming kostar det 29.99 pund.

Steam = 458 SEK
GMG = 353 SEK

Du sparar: 105 SEK

Tack för notisen Multiman.

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/middle-...

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

PermalÀnk
Hedersmedlem ★
●
Skrivet av running_wild:

Shadow of Mordor slÀpptes igÄr och pÄ steam kostar det 49.99 euro.

PĂ„ greenmangaming kostar det 29.99 euro.

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/middle-...

Nej, det kostar £29,99 pÄ GMG, stor skillnad, men fortfarande billigare.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro