Catalyst för märkesdatorer, program?

Permalänk
Avstängd

Catalyst för märkesdatorer, program?

Hej!

Jag söker programmet (programmen) som gör att man kan installera ATI/AMDs Catalyst av referensmodell på bärbara märkesdatorer.. Min nya HP vill ju bara acceptera HP's egna drivare och senaste där är 10.11 eller nåt sådant.. Har för mig det ska finnas nåt, har testat google men enbart hittat nåt äldre.. vilket är det som gäller?

Permalänk
Medlem

vilka officiella drivers från amd är det som du provat , men laptopen stöter bort?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Hade samma problem tills jag hittade en tråd på hardwareheaven för någon vecka sedan. Är bara att följa anvisningarna i tråden så ska det fungera ifall datorn inte är inköpt efter drivrutinerna de använder blev släppta. http://www.hardwareheaven.com/mobility-radeon-drivers-support/206549-ati-mobility-catalyst-11-6-display-drivers-notebooks-15-06-2011-a.html.

har installerat 11.5 och 11.6 helt utan problem :).

Visa signatur

Stationär: W7~XFX 5970 BE~AMD PhenomII X4 970 ~6GB ram
Bärbar:Guru Storm SB: W7~AMD 6970m~Intel Core i7-2720QM ~8GB ram

Permalänk

Är inte riktigt säker vad du söker efter men ta bort allt 'bloatware' från datorn som HP-diagnostic och liknande och dra sedan hem drivrutinen från amds hemsida.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Är inte riktigt säker vad du söker efter men ta bort allt 'bloatware' från datorn som HP-diagnostic och liknande och dra sedan hem drivrutinen från amds hemsida.

Det spelar ingen roll, datorn är formaterad och omstallerad helt ren från HP's skräp..
Men tack för länken ovan, ska testa det!