Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av RainesX:

1st ny hemmabio (sorry för dom dåliga bilderna, dom är tagna med min s3.
Hela rummet är målat i matt grå färg i tre olika nyanser för att slippa oönskade reflektioner.

http://img842.imageshack.us/img842/9995/201208252022231721.jp...

http://img69.imageshack.us/img69/9712/201208252022232821.jpg

Gick på lite runt 20papp (enbart renoveringen av rummet då)

Dörren är på målning i rummet bredvid (tips på snygga dörrhandtag mottages gärna )

Riktigt bra ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Riktigt bra ^^

Tackar
Vi blev riktigt nöjda.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Musikälskare

60kr's Don Diego till helgen ^^

Från Dominikanska republiken

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Skulle egentligen bara in och köpa en katalog för att utvärdera möjligheten till kommande projekt, men det råkade gå lite längre än så.

Startset 81562, Märklin-Z

Litet men välgjort tåg.

Storleksjämförelse mot en USB-sticka.

Förhoppningsvis blir det något roligt bygge med detta (och mer) i framtiden. Ska bara lyckas lite bättre med att övertala sambon först

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Skulle egentligen bara in och köpa en katalog för att utvärdera möjligheten till kommande projekt, men det råkade gå lite längre än så.

http://farm9.staticflickr.com/8314/7896109230_7448b59865_c.jp...

Startset 81562, Märklin-Z

http://farm9.staticflickr.com/8437/7896108354_3c4db60537_c.jp...

Litet men välgjort tåg.

http://farm9.staticflickr.com/8457/7896109870_e10801e927_c.jp...

Storleksjämförelse mot en USB-sticka.

Förhoppningsvis blir det något roligt bygge med detta (och mer) i framtiden. Ska bara lyckas lite bättre med att övertala sambon först

Märklin. Vilka barndomsminnen som blommar upp. Man har ju haft ett och annat Märklin tåg genom åren. Och räls och små hus, gubbar och gud vet vad i drivor.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Liv&helvete:

Märklin. Vilka barndomsminnen som blommar upp. Man har ju haft ett och annat Märklin tåg genom åren. Och räls och små hus, gubbar och gud vet vad i drivor.

Det var ungefär så jag tänkte. Sen började jag fundera på varför jag inte hade något nu.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

specielt när det är seriöst byggt.
barndomskompis farsa donade med märklintåg.

ena långsida av garaget var byggt med berg,tunnlar,städer osv.

gigantiskt bygge + tid + pengar.
synd att dom sålde iväg det, vet inte hur många år han höll på med det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

Ditt fel att jag bara blev tvungen att beställa en sådan här ifrån Hongkong

Hur lång tid tar frakten innan den är hemma?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Hur lång tid tar frakten innan den är hemma?

Brukar oftast ta mellan 15-25 dagar av egen erfarenhet.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Hämtade nyss ut lite godis från Komplett Rean, samt
tog en tur till Inet på Ringön:

R4 chassi, H60, samt 2st Cougar och 1 GT.
Inget färgtema här inte

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Ett par RayBan Clubmasters, eller köpte dem för ett tag sedan men usb-kontakten på kameran gav med sig så jag fick lov att köpa en SD-kortsläsare också..

Visa signatur
Permalänk

Samsung 830 256 GB SSD (doh)

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk
Medlem

Blev en ny lägenhet för mig, velade mellan en 2a eller denna 1an, det som gjorde att det blev denna 1a var:

Snorbillig hyra.
Hyffsat bra skick.
Parkeringsgarage och parkeringsplats (jag har ingen bil än men det kommer)
Trevliga grannar.
Nära till jobb, affärer, väldigt trevlig pizzeria runt hörnet.
Väldigt tjocka betongväggar som suger upp ljud väldigt bra (kan spela elgitarr på hög volym)

Lite kvar som ska fixas, ska målas om (ja, jag är medveten om att jag borde gjort det innan jag fyttade in men det löser sig) lite småfix i badrummet, byta ut det mesta i köket.

Bilder:

Dold text

Blev även nytt datorbord (inte väldigt nöjd med detta, får fixa ett annat senare.
Nytt soffbord.
Nya stolar till "köksbordet"
Lite lampor och annat smått och gott.

Som en sann IT anställd går funktion före allt annat, därav TP kabeln genom hallen

Glömde en bild.
Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Blev en ny lägenhet för mig, velade mellan en 2a eller denna 1an, det som gjorde att det blev denna 1a var:

Snorbillig hyra.
Hyffsat bra skick.
Parkeringsgarage och parkeringsplats (jag har ingen bil än men det kommer)
Trevliga grannar.
Nära till jobb, affärer, väldigt trevlig pizzeria runt hörnet.
Väldigt tjocka betongväggar som suger upp ljud väldigt bra (kan spela elgitarr på hög volym)

Lite kvar som ska fixas, ska målas om (ja, jag är medveten om att jag borde gjort det innan jag fyttade in men det löser sig) lite småfix i badrummet, byta ut det mesta i köket.

Bilder:

Blev även nytt datorbord (inte väldigt nöjd med detta, får fixa ett annat senare.
Nytt soffbord.
Nya stolar till "köksbordet"
Lite lampor och annat smått och gott.

Grattis
Faktiskt lite mysigt med mindre lyor, så det har sin charm.
Vad innebär "snorbillig" hyra i malmö då?
Bostadsrätt eller insats?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Blev en ny lägenhet för mig, velade mellan en 2a eller denna 1an, det som gjorde att det blev denna 1a var:

Snorbillig hyra.
Hyffsat bra skick.
Parkeringsgarage och parkeringsplats (jag har ingen bil än men det kommer)
Trevliga grannar.
Nära till jobb, affärer, väldigt trevlig pizzeria runt hörnet.
Väldigt tjocka betongväggar som suger upp ljud väldigt bra (kan spela elgitarr på hög volym)

Lite kvar som ska fixas, ska målas om (ja, jag är medveten om att jag borde gjort det innan jag fyttade in men det löser sig) lite småfix i badrummet, byta ut det mesta i köket.

Bilder:

Blev även nytt datorbord (inte väldigt nöjd med detta, får fixa ett annat senare.
Nytt soffbord.
Nya stolar till "köksbordet"
Lite lampor och annat smått och gott.

Som en sann IT anställd går funktion före allt annat, därav TP kabeln genom hallen

Men den såg ju inte alls pjokig ut. För att inte säga att den såg riktigt fin ut. Hur stor är den, i kvadratmeter tänkte jag ?
Och törs man fråga hur mycket du fick ge för den ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Grattis
Faktiskt lite mysigt med mindre lyor, så det har sin charm.
Vad innebär "snorbillig" hyra i malmö då?
Bostadsrätt eller insats?

Snorbillig hyra är 1400kr, kostar egentligen lite mer men har kontakter i bostadsföreningen så fick ner det en bra bit. Det är en bostadsrätt, 10 fastigheter om jag minns rätt med ca 300 boende, mest folk under 40

Skrivet av Liv&helvete:

Men den såg ju inte alls pjokig ut. För att inte säga att den såg riktigt fin ut. Hur stor är den, i kvadratmeter tänkte jag ?
Och törs man fråga hur mycket du fick ge för den ?

Lägenheten i sig ser bra ut, det är om sagt lite småfix att göra men i övrigt är jag nöjd. Den är 29.5 kvadrat stor, fullt tillräckligt för mig just nu. Kostade runt 400 000kr. Jag betalar 1400kr i hyra (jag känner VDn för bostadsföreningen så fick en bra rabatt) Ingår gör kabeltv och vatten. Fasta utgifterna är då hyra, el, bredband och lånet vilket landar på 3300kr i månaden, klart godkänt

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Blev en ny lägenhet för mig, velade mellan en 2a eller denna 1an, det som gjorde att det blev denna 1a var:

Snorbillig hyra.
Hyffsat bra skick.
Parkeringsgarage och parkeringsplats (jag har ingen bil än men det kommer)
Trevliga grannar.
Nära till jobb, affärer, väldigt trevlig pizzeria runt hörnet.
Väldigt tjocka betongväggar som suger upp ljud väldigt bra (kan spela elgitarr på hög volym)

Lite kvar som ska fixas, ska målas om (ja, jag är medveten om att jag borde gjort det innan jag fyttade in men det löser sig) lite småfix i badrummet, byta ut det mesta i köket.

Bilder:

Blev även nytt datorbord (inte väldigt nöjd med detta, får fixa ett annat senare.
Nytt soffbord.
Nya stolar till "köksbordet"
Lite lampor och annat smått och gott.

Som en sann IT anställd går funktion före allt annat, därav TP kabeln genom hallen

En fråga, hur billigt är snorbilligt i malmö? Såg ju otroligt fräscht ut måste jag säga jämfört med min sunk etta
Edit. Sry, såg att frågan redan var ställd, så jag nöjer mig med att gratta för den otroligt fina lägenheten istället

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Snorbillig hyra är 1400kr, kostar egentligen lite mer men har kontakter i bostadsföreningen så fick ner det en bra bit. Det är en bostadsrätt, 10 fastigheter om jag minns rätt med ca 300 boende, mest folk under 40

Lägenheten i sig ser bra ut, det är om sagt lite småfix att göra men i övrigt är jag nöjd. Den är 29.5 kvadrat stor, fullt tillräckligt för mig just nu. Kostade runt 400 000kr. Jag betalar 1400kr i hyra (jag känner VDn för bostadsföreningen så fick en bra rabatt) Ingår gör kabeltv och vatten. Fasta utgifterna är då hyra, el, bredband och lånet vilket landar på 3300kr i månaden, klart godkänt

Låter som en konstig bostadsrättsförening. Och att du fick en lägre avgift är nog inget som du bör springa runt och säga till folk. Ordföranden har ju begått ett allvarligt fel med det. ^^ Om det är en bostadsrätt så fördelas ju avgifterna i regel på andelstal och det är inte mycket man kan göra för att förhandla om dessa utan att göra om hela andelsfördelningen för hela bostadsrättsföreningen. Bara att hoppas att ingen annan av de boende kommer att kontrollera avgifterna i årsrapporten. ^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Låter som en konstig bostadsrättsförening. Och att du fick en lägre avgift är nog inget som du bör springa runt och säga till folk. Ordföranden har ju begått ett allvarligt fel med det. ^^ Om det är en bostadsrätt så fördelas ju avgifterna i regel på andelstal och det är inte mycket man kan göra för att förhandla om dessa utan att göra om hela andelsfördelningen för hela bostadsrättsföreningen. Bara att hoppas att ingen annan av de boende kommer att kontrollera avgifterna i årsrapporten. ^^

haha exakt!
Ingen förening man skulle vilja vara med i. Tänk då vad mycket annat det säkert också fifflas med!

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

Eller om man hamnar i tjafs "nä,nu höjer vi din hyra istället"

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har kollat med VDn nu, han drog en lite fuling på mig när han sa att jag fick ett bra pris. Min lägenhet är en B1, vilket är 28.5-30 kvadrat med toalett och kök enligt B1 standard. Finns A1:or som har något större badrum, bättre badkar, något större kök och lite annat smått och gott. B1 går för 1400kr i månaden, A1 går för 2100kr i månaden. Oavsett vilket, billigt. Kanske tur att jag inte fick rabatt, lite skumt formulerat av honom.

Billigt oavsett vilket, så jag är nöjd.

Detta ska jag komma ihåg när han ska ha ny dator till kontoret *wink wink*

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Då kom den lilla android boxen tillslut
Och samtidigt kom min nya Byrd Cara Cara 2 att ha i skoter-ryggan till vintern

Visa signatur

Gammal Imac||Något nyare HP z420 workstation

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

från coolingstuff

Feser One 1L UV Red 2 st.
Fillport svart nickel 1 st.
FlexLight 24xLED RED 2 st.
Masterkleer 10/13 UV Red 5 st.
Påfyllningsflaska 500ml PE-LD 1 st.

Permalänk
Medlem

Äntligen fanns denna till ett vettigt pris (800kr).

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

I believe!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

I believe!

?

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Aldrig sett arkiv x?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Aldrig sett arkiv x?

Självklart, nu fattar jag lite trög kanske, dock blir
det lite snett utan citat.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Arkiv knäcks, undebar serie att glo på
Frugan och jag glor ett par avsnitt varje kväll man går och lägger sig.

Den är bättre nu än va den var när man var liten
Funderat själv på köpa hela boxen flertal ggr.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |