Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbetheman:

Attans, ser det nu också. Jaha, då finns det ingen "snabb" och prisvärd sd alltså? Orkar verkligen inte med fler 5400diskar.

Den här har en 7200 rpm disk.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Här finns 4cell batteri http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?products_id=... Nån som vet om det kommer nått 6cell i samma storlek?

Visa signatur

hej hej

Permalänk

Någon som kan säga vad den presterade i 3dmark testet? ligger den högre eller lägre än timeline x serien tex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av callawayno1:

Någon som kan säga vad den presterade i 3dmark testet? ligger den högre eller lägre än timeline x serien tex?

Med tanke på att Acer X830TG har ett GT540 med 96 shaderprocessorer och U36SD har ett GT520 med 48 dito ligger Asusen betydligt lägre i poäng i 3dMark.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Är d någon som lirat nått multi player spel som cod mw2 på den än som kan tala om d är spelbart eller ej ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av callawayno1:

Är d någon som lirat nått multi player spel som cod mw2 på den än som kan tala om d är spelbart eller ej ?

6:30 in i den här videon så testar han MW2 på den. Verkar väl funka hyfsat utan AA i alla fall.

http://www.youtube.com/watch?v=_K8vYG05pqw

Visa signatur

Petter S

Permalänk
Medlem
Skrivet av xenix85:

6:30 in i den här videon så testar han MW2 på den. Verkar väl funka hyfsat utan AA i alla fall.

http://www.youtube.com/watch?v=_K8vYG05pqw

Blev en fin prestandahöjning med nya drivaren som kom efter där också.

Permalänk
Medlem

min tappar kontakt med blåtandsmusen rätt ofta. Nån med samma problem? Kanske finns drivisar nånstans?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Någon som har bytt ut hårddisken än? enkelt att göra på en sån där liten sak? Läste att man behövde ta bort tangentbordet för att byta hårddisken?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Någon som har bytt ut hårddisken än? enkelt att göra på en sån där liten sak? Läste att man behövde ta bort tangentbordet för att byta hårddisken?

Finns både filmer och bilder om det tidigare i tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att skaffa en U36 som andra dator, som är lätt att ta med sig till universitetet, men den kommer också användas henmma rätt mycket av mig eller min sambo.

Som andra dator så är det dock mest vanligt surfande, spotify, officepaktetet samt då och då lite photoshoparbete som kommer körs. Ev något slöspelande då och då (inga krävande saker)

Vi funderar på i3 (SB) versionen, då den är trevligt prisatt för två studenter, är vi dumsnåla om vi väljer den? är det bättre att satsa på i5:an?

Observera att det som sagt inte kommer att köras så mycket tungt på burken, men vi vill heller inte ångra oss om ett år eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segment:

Jag funderar på att skaffa en U36 som andra dator, som är lätt att ta med sig till universitetet, men den kommer också användas henmma rätt mycket av mig eller min sambo.

Som andra dator så är det dock mest vanligt surfande, spotify, officepaktetet samt då och då lite photoshoparbete som kommer körs. Ev något slöspelande då och då (inga krävande saker)

Vi funderar på i3 (SB) versionen, då den är trevligt prisatt för två studenter, är vi dumsnåla om vi väljer den? är det bättre att satsa på i5:an?

Observera att det som sagt inte kommer att köras så mycket tungt på burken, men vi vill heller inte ångra oss om ett år eller så.

Var finns varianten med i3 SB? Har inte sett någon sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNisse:

Var finns varianten med i3 SB? Har inte sett någon sådan.

My bad... Skyller på för många öppna fönster.. det var en u31... never mind :)..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNisse:

Finns både filmer och bilder om det tidigare i tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

ah, found it. usch ser krångligt ut

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

ah, found it. usch ser krångligt ut

finns säkert nån verkstad som pallar göra bytet för nån hundring

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av hiren:

funkar fint som alla andra.

Permalänk

gött, men fortfarande, är det någon som lyckats få ut 5.1 ur den optiska porten?, testat med ac3 filter osv men får inte ut 5 kanaligt ljud, revievern kör bara prologic II :S

Permalänk

Snälla svara på detta! Är desperat nu! x)
Sett att många har problem med detta, tänkte köpa Asus U36SD 02an för minecraft/hon/studier/surf. Det verkar som den är rätt buggig. Mycket klag!
Men varför byter den inte mellan 520m och intergrerade grafiken på rätt sätt? Det är ju skitjobbigt att inte kunna lira småspel etc.. >< Citera gärna för svar! Tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte denna laptop igår och är hittils ganska nöjd, dock är det ett fåtal grejer som jag behöver hjälp med och som jag hoppas få svar på här.

1) Tänkte köra Ubuntu på den och hur fungerar det med drivrutiner till detta? går det att använda den medföljande skivan som innehåller drivisar?

2) Har märkt att det är en enormt stor mängd bloatware förinstallerat och jag skulle vilja veta vilka som är värda att behålla, alternativt vilka som behöver installeras om man kör en ny och ren windows 7 HP på den?

3) Jag såg ca 10-15 min efter att jag startat datorn för första gången att man skall starta den med adaptern i och ladda upp batteriet till 100% innan man använder den, jag kopplade då i adaptern och fortsatte pilla runt ett litet tag innan jag lät den stå på medans det laddade, kommer detta påverka batteriets livslängd markant eller är det lite av ett gränsfall?

Alla svar uppskattas!

Permalänk
Skrivet av Palmblad:

1) Tänkte köra Ubuntu på den och hur fungerar det med drivrutiner till detta? går det att använda den medföljande skivan som innehåller drivisar?

Det borde väl finnas? nVidia är ju ganska duktiga på att göra linux drivrutiner aight?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Snälla svara på detta! Är desperat nu! x)
Sett att många har problem med detta, tänkte köpa Asus U36SD 02an för minecraft/hon/studier/surf. Det verkar som den är rätt buggig. Mycket klag!
Men varför byter den inte mellan 520m och intergrerade grafiken på rätt sätt? Det är ju skitjobbigt att inte kunna lira småspel etc.. >< Citera gärna för svar! Tack!

För till ex minecraft så måste du gå in i nvidias kontrollpanel och sedan gå in på 3d inställningar och lägga till javaw.exe som ligger i program(x86)/java/../bin och sätta att den ska använda nvidia gpun för att minecraft ska använda gpun automatiskt då det är javaw.exe som körs när spelet är igång.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Skrivet av reaperishere:

För till ex minecraft så måste du gå in i nvidias kontrollpanel och sedan gå in på 3d inställningar och lägga till javaw.exe som ligger i program(x86)/java/../bin och sätta att den ska använda nvidia gpun för att minecraft ska använda gpun automatiskt då det är javaw.exe som körs när spelet är igång.

Hm okej, men kan man inte sätta så att nvidia gpun är igång hela tiden?
Borde inte datorn sköta detta själv? ><
Så alla spel/program jag ska köra måste jag lägga in manuellt i nvidias kontrollpanel? Det är ju rätt dåligt. X)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmblad:

Köpte denna laptop igår och är hittils ganska nöjd, dock är det ett fåtal grejer som jag behöver hjälp med och som jag hoppas få svar på här.

1) Tänkte köra Ubuntu på den och hur fungerar det med drivrutiner till detta? går det att använda den medföljande skivan som innehåller drivisar?

2) Har märkt att det är en enormt stor mängd bloatware förinstallerat och jag skulle vilja veta vilka som är värda att behålla, alternativt vilka som behöver installeras om man kör en ny och ren windows 7 HP på den?

3) Jag såg ca 10-15 min efter att jag startat datorn för första gången att man skall starta den med adaptern i och ladda upp batteriet till 100% innan man använder den, jag kopplade då i adaptern och fortsatte pilla runt ett litet tag innan jag lät den stå på medans det laddade, kommer detta påverka batteriets livslängd markant eller är det lite av ett gränsfall?

Alla svar uppskattas!

1. Finns några som kört det på tidigare sidor i tråden, har för mig att det gick fint. Lär inte finnas några linux-drivare på skivan dock.

2. Tro nog att det tar längre tid att installera om den än att rensa upp om man inte gjort det tidigare. Googla bara på vad du inte känner igen i program and features som inte låter som en drivrutin så är det ganska lätt att avgöra vad man vill ha kvar.

3. Kommer inte påverka alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Hm okej, men kan man inte sätta så att nvidia gpun är igång hela tiden?
Borde inte datorn sköta detta själv? ><
Så alla spel/program jag ska köra måste jag lägga in manuellt i nvidias kontrollpanel? Det är ju rätt dåligt. X)

Mer ovanliga program om jag förstått det rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Hm okej, men kan man inte sätta så att nvidia gpun är igång hela tiden?
Borde inte datorn sköta detta själv? ><
Så alla spel/program jag ska köra måste jag lägga in manuellt i nvidias kontrollpanel? Det är ju rätt dåligt. X)

Om du ställer in nvidia som preferred GPU så ska den köra på nvidia om den inte har specifika instruktioner att köra på intel.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Mer ovanliga program om jag förstått det rätt

Ahokej, då borde det inte vara något problem.

Skrivet av TheNisse:

Om du ställer in nvidia som preferred GPU så ska den köra på nvidia om den inte har specifika instruktioner att köra på intel.

Var?!

Och btw, TheNisse, vet ju att du har en så, skulle du rekommendera mig att köpa denna?
Ska ha den till studier, minecraft/hon och en del slösurf och film.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Var?!

Och btw, TheNisse, vet ju att du har en så, skulle du rekommendera mig att köpa denna?
Ska ha den till studier, minecraft/hon och en del slösurf och film.

Nvidias kontrollpanel, nästan samma ställe där man ställer in individuella program.

Man får inte en bättre 13" för pengarna helt enkelt, så om det är vad du är ute efter så är den ett klockrent köp!

Permalänk
Skrivet av TheNisse:

Nvidias kontrollpanel, nästan samma ställe där man ställer in individuella program.

Man får inte en bättre 13" för pengarna helt enkelt, så om det är vad du är ute efter så är den ett klockrent köp!

Okej! Blir väl att beställa när jag vågar. 7k är ändå en del pengar som 16 åring. x)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av marukusu:

Den här har en 7200 rpm disk.

Blir nog att man köper en sådan inom en månad. Tror ni att det blir en förändring av priset på U36SD inom 1-2 månader?.

Förresten ungefär hur stor är prestandaökning från en 5400disk till en 7200disk, i form av tidminskning på uppstart av datorn och uppstart med firefox med flera flikar uppe och vanligt arbete med Office-paketet.

Samt, är det en väsentlig skillnad i ljudnivå mellan diskarna? Jag vill helst inte att datorn ska låta som min nuvarande dator, som påminner om en Boeing 747.