Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaninjägarn:

Okej, men fyfan va slö datprn känns?? Tar lång tid som fan att starta, någon som har några tipps? Blir less när datorn kostar 7k å hennes gamla hp dv7 startar snabbare..

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, man behöver avinstallera typ hälften av allt som följer med för att den ska fungera som den ska.

Skrivet av Bas Rutten:

Har lite problem med den trådlösa överföringen när jag streamar 1080p film från min stationära dator genom routern!

Filmen laggar till ganska ofta, vilket gör att jag måste köra med kabel i när jag ska kolla på film!
Observera att detta inte var något problem med min gamla Asus G1s.

Är den trådlösa nätverksdelen sämre på denna dator, eller kan jag lösa problemet på något annat sätt?

Ja, nätverkskortet är betydligt sämre på denna. Man kan skruva ner hela datorn och byta modulen, eller helt enkelt köra med ett bättre nätverkskort via USB istället.

Permalänk
Inaktiv

Upplever min Asus U36SD RX002V som något seg.
Är inte direkt förundrad över hur snabb den är, tycker min flickväns Samsung med förra generationens Core i3 flyter på bättre.
Kollade på Harry Potter från datorn igår, 720p. Kändes inte som att de tuickade på i full HD ens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon176726:

Upplever min Asus U36SD RX002V som något seg.
Är inte direkt förundrad över hur snabb den är, tycker min flickväns Samsung med förra generationens Core i3 flyter på bättre.
Kollade på Harry Potter från datorn igår, 720p. Kändes inte som att de tuickade på i full HD ens.

Den kanske använder intels grafikkort då? Läs längre bak i tråden för tips.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av anon176726:

Upplever min Asus U36SD RX002V som något seg.
Är inte direkt förundrad över hur snabb den är, tycker min flickväns Samsung med förra generationens Core i3 flyter på bättre.
Kollade på Harry Potter från datorn igår, 720p. Kändes inte som att de tuickade på i full HD ens.

Om du använder VLC har jag upptäckt att du måste aktivera hårdavaruacceleration i VLCs inställningar. Allt flyter på som det ska då.
Jag har fått hem min dator nu och provade den högupplösta trailern från BF3 och den laggade rejält innan jag ändrade. Samma sak på min lilla HTPC nämligen.

Sen har jag installerat om windows, skönt att slippa allt krafs, men lite jobb att få igång alla drivrutiner är det.

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bölänge:

Här kan man hämta Win 7 64-bit svenska direkt från Microsoft.

Kör det här för att ta bort ei.cfg från iso-filen och möjliggör att välja mellan de olika versionerna...home premium, ultimate. Man måste givetvis ha en giltig nyckel och det har vi ju för Home premium.

Ladda hem programmet från den här sidan för att lägga iso-filen på USB.

Har inte kört det här själv men det ska fungera bra och vara helt lagligt. Enligt Microsofts EULA för Windows 7 är det tillåtet att editera och därmed radera ei.cfg

Skulle någon moderator ha något emot det här så ta en titt på den här tråden eller den här.

Som sagt...har inte kört det här själv så tar inget ansvar för att det funkar!

Testade nyss denna metod och det fungerade utmärkt, men jag var en av de som hade detta problem:
We were unable to copy your files. Please check your USB device and the selected ISO file and try again.

Ni som också får detta meddelande, skriv så kan jag posta en guide om hur man löser det problemet.

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNisse:

Ja, nätverkskortet är betydligt sämre på denna. Man kan skruva ner hela datorn och byta modulen, eller helt enkelt köra med ett bättre nätverkskort via USB istället.

Okej. Jo jag läste om någon tidigare i tråden som gjorde just detta ingreppet i datorn!

Tror ni jag kan plocka ur den gamla modulen i min G1S och installera den i denna dator, eller är modulen för stor?

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bas Rutten:

Okej. Jo jag läste om någon tidigare i tråden som gjorde just detta ingreppet i datorn!

Tror ni jag kan plocka ur den gamla modulen i min G1S och installera den i denna dator, eller är modulen för stor?

Har ett litet problem, försöker göra en ren installation av win 7 via mitt usb, men när jag har valt språk och trycker på nästa så står det att det saknas en viktig drivrutin CD/romen och måste installeras. Jag tog drivrutinen från cd skivan som följde med (cd/dvd) och hänvisade till detta, men datorn hittade inte något.

Vad är problemet? Varför frågar de efter drivrutiner till cd-romen osv? Hur gjorde ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bas Rutten:

Okej. Jo jag läste om någon tidigare i tråden som gjorde just detta ingreppet i datorn!

Tror ni jag kan plocka ur den gamla modulen i min G1S och installera den i denna dator, eller är modulen för stor?

Tror den är för stor, dessutom skulle du förlora blåtanden som sitter på samma kort.

Skrivet av Dejch:

Har ett litet problem, försöker göra en ren installation av win 7 via mitt usb, men när jag har valt språk och trycker på nästa så står det att det saknas en viktig drivrutin CD/romen och måste installeras. Jag tog drivrutinen från cd skivan som följde med (cd/dvd) och hänvisade till detta, men datorn hittade inte något.

Vad är problemet? Varför frågar de efter drivrutiner till cd-romen osv? Hur gjorde ni?

Försöker du köra via USB 3-porten (den blåa)? Då funkar det inte eftersom det inte finns native i W7.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheNisse:

Tror den är för stor, dessutom skulle du förlora blåtanden som sitter på samma kort.

Försöker du köra via USB 3-porten (den blåa)? Då funkar det inte eftersom det inte finns native i W7.

Det stämmer, ska köra på 2.0 nu då, återkommer med resultat. Tack för det snabba svaret.

Permalänk
Inaktiv

Fungerade nu, men nu till ett nytt problem. När datorn har installerat färdigt windows och ska starta om så öppnas processen igen, dvs att jag kopplas till windows återställning igen, drä man väljer språk och trycker på nästa osv, hur gör jag för att datorn inte ska köra usb varje gång den startar om?

Permalänk
Skrivet av Dejch:

Fungerade nu, men nu till ett nytt problem. När datorn har installerat färdigt windows och ska starta om så öppnas processen igen, dvs att jag kopplas till windows återställning igen, drä man väljer språk och trycker på nästa osv, hur gör jag för att datorn inte ska köra usb varje gång den startar om?

Ta ut usb ? Eller ändra bootordning i bios

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC master race!

Permalänk

Fick min igår och efter några timmars användning kan jag säga att den känns underbar! (Har 002an)
Tangentbordet är ju skit bra! Byggkvalitén exemplarisk, det enda jag stör mig på är all bloatware, vad ska man behålla och vad ska man ta bort?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Fick min igår och efter några timmars användning kan jag säga att den känns underbar! (Har 002an)
Tangentbordet är ju skit bra! Byggkvalitén exemplarisk, det enda jag stör mig på är all bloatware, vad ska man behålla och vad ska man ta bort?

Allt ska bort!

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Skrivet av Dextan:

Allt ska bort!

Vad allt? Jag kan ju inte ta bort asus programmen då det mestadels är drivisar etc.. x)

Och är det bara jag som får crash-report på HoN? Hur kanjag lösa det?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av hanszeus:

Får inte igång HON på datorn kul.... Får bara crash report

Samma här! Löst problemet än?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har investerat i en ny Asus U36SD-RX043V, verkar bara vara SIBA som säljer just denna modellen.

Nu till min fråga, ska inte datorn ha multi-touch? Jag vill kunna scrolla genom att föra 2 fingrar upp och ner på touchpaden som på min tidigare ASUS (UL30A), men inget händer. Touchpad-enheten heter Synaptics TouchPad V7.4,vad har ni andra? Funkar multi-touch?

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Jag har investerat i en ny Asus U36SD-RX043V, verkar bara vara SIBA som säljer just denna modellen.

Nu till min fråga, ska inte datorn ha multi-touch? Jag vill kunna scrolla genom att föra 2 fingrar upp och ner på touchpaden som på min tidigare ASUS (UL30A), men inget händer. Touchpad-enheten heter Synaptics TouchPad V7.4,vad har ni andra? Funkar multi-touch?

Är det verkligen en 7200 disk i den? Om du har tid, skulle du kunna ta tiden det tar från start till använding med alla förinstallerade program och sen efteråt när du har rensat den från det du inte vill ha?

Permalänk
Medlem

Ja det är en 7200rpm disk i den.

Nu läser jag manualen och då står det under tvåfingrars rullning - på utvalda modeller inom parantes. Det är ju otroligt lätt att vet vilka de är när man köper datorn, uselt! Jag klarar tyvärr inte av en dator utan multi-touch så det blir till att lämna tillbaka den

Någon som vet om RX002V har multi-touch?

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Vad allt? Jag kan ju inte ta bort asus programmen då det mestadels är drivisar etc.. x)

Och är det bara jag som får crash-report på HoN? Hur kanjag lösa det?

Uddaterat grafikdrivare direkt från nvidia och Intel? Funkar för mig.

Skrivet av tsint:

Jag har investerat i en ny Asus U36SD-RX043V, verkar bara vara SIBA som säljer just denna modellen.

Nu till min fråga, ska inte datorn ha multi-touch? Jag vill kunna scrolla genom att föra 2 fingrar upp och ner på touchpaden som på min tidigare ASUS (UL30A), men inget händer. Touchpad-enheten heter Synaptics TouchPad V7.4,vad har ni andra? Funkar multi-touch?

Installera drivrutinen direkt från Synaptics hemsida. Sen behöver du nog konfigurera det i kontrollpanelen med.

Permalänk
Medlem

Inget ljud

Det händer ibland att ljudet slutar helt att fungera för mig. Någon som har en lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNisse:

Installera drivrutinen direkt från Synaptics hemsida. Sen behöver du nog konfigurera det i kontrollpanelen med.

Grymt! Nu funkar det, märkligt att ASUS inte har rätt drivrutiner installerade från början!

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phood:

Det händer ibland att ljudet slutar helt att fungera för mig. Någon som har en lösning?

Inte haft några problem. Laddat ner nya ljuddrivare direkt från Realtek? http://www.realtek.com/downloads/downloadsCheck.aspx?Langid=1...

Permalänk
Skrivet av TheNisse:

Inte haft några problem. Laddat ner nya ljuddrivare direkt från Realtek? http://www.realtek.com/downloads/downloadsCheck.aspx?Langid=1...

När man tryckte nästa stod det ju bara "Object moved HERE"?

EDIT: Löste sig, och HoN problemet med crash report försvann med nya driver från nVidia!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Försöker byta till min SSD-disk, och har lyckats lossa alla skruvar på undersidan utan någon direkt åverkan. Nu ska jag bara försöka få av tangenbordet, och jag har använt mig av Öppningsverktyg - 2 delar - tyvärr så gick dessa sönder nästan direkt. Finns det något annat lämpligt verktyg jag kan använda? Vill absolut inte ha något märke på datorn.

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem

Ni som har haft u36sd ett tag nu , hur upplever ni värmen och fläkt ljudet ? Om någon har provat att spela på den skulle jag gärna vilja ha ett utlåtande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fbadger:

Ni som har haft u36sd ett tag nu , hur upplever ni värmen och fläkt ljudet ? Om någon har provat att spela på den skulle jag gärna vilja ha ett utlåtande.

Den blir rejält varmt i främre vänstra hörnet där fläktutblåset sitter och varm men absolut inte på ett obehagligt sätt på undersidan. Inte så att man vill ha den i knäet länge men inte så att det är obehagligt en kort stund.

Den är klart hörbar under belastning men det är på intet sätt störande. Jag tänker inte på det med datorns egna högtalare igång och kan tänka mig att de flesta helt skulle kunna bortse från det med hörlurar på sig.

Vid låg belastning kan jag inte höra datorn alls då fläkten står helt stilla.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk

Har funderat på en sak, vad fanken använder man knappen till vänster som ser ut som av/på knappen fast motsatt sida? Märker inte något när jag trycker på den!?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Skrivet av fbadger:

Ni som har haft u36sd ett tag nu , hur upplever ni värmen och fläkt ljudet ? Om någon har provat att spela på den skulle jag gärna vilja ha ett utlåtande.

Den blir endast varm vid tunga belastningar som spel etc, men det är inte direkt varje dag man sitter med en laptop i knäet när man spelar.
Den låter ju såklart lite då också men när man bara surfar etc så är den knäpptyst i princip.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur bra är Asus U36SD-RX145V jämfört med Macbook Pro 13"?

Jag har besluts ångest. Asus krossar macbook'en om man kollar på specs, men vilken ska man satsa på ur ett användar perspektiv?

Det mesta jag kommer använda datorn till är vardagliga saker så som surfar, filmer (HD via tv-ut), musik samt spela lite då och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeuz:

Hur bra är Asus U36SD-RX145V jämfört med Macbook Pro 13"?

Jag har besluts ångest. Asus krossar macbook'en om man kollar på specs, men vilken ska man satsa på ur ett användar perspektiv?

Det mesta jag kommer använda datorn till är vardagliga saker så som surfar, filmer (HD via tv-ut), musik samt spela lite då och då.

Det beror nog helt och hållet på om man föredrar OSX eller Windows. Macbooken har helt klart bättre pekplatta men det är det enda område jag ser där det är någon betydelsefull skillnad ur det perspektivet.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop