Permalänk

Akut problem - Retopology

Hej!
Sitter med ett skolprojekt och ska retopologisera en high poly-modell. (För att sedan använda highres-versionen för att baka en normal map). Jag får dock panik. Sitter i Mudbox med min high poly och tar "export selection" ett par polygon-nivåer under maxnivån för att göra modellen lite mindre tung. Trots det exporteras både karaktär + kläder som ett objekt. Hur som helst, löste det genom att helt enkelt delete kläder innan exportering.

När jag tar in objektet i t.ex. maya och 3d coat (testat att importera till båda program) så ser modellen konstig ut.
Bild:

Som nu ser så ser modellen "low poly" ut på vissa ställen. T.ex. under bröstet, armvecken, hals, mun etc.
Vad kan detta bero på och hur löser jag det? Skulle försvåra en retopologisering avsevärt + att jag inte gillar detta buggade utseende.
Snabba svar uppskattas!

// GK

Permalänk

Såg nu att det låg ett lowpoly-objekt "i" mitt high poly-objekt. Har ingen aning om hur det gick till, men nu vet jag varför det såg konstigt ut iaf :S

Edit: Verkar som att flera stycken lägre subdivisons exporteras med som separata "objekt",(fortfarande samma .OBJ-fil) och lägger sig "i" modellen. Hur gör jag för att bara exportera ut ett objekt/subd ur mudbox? :S