Permalänk
Medlem

Bubblor i tanken, är jag nojjig?

Installerade min vattenkylning för dryga timman sedan.
Jag trodde det skulle gå bort med tiden men det har bildats små bubblor på insidan
av tanken, ungefär som på insidan av en flaska med något kolsyrat i.
Dom sitter alltså på innerväggen och inte lösa i vattnet
Är detta något som kommer påverka eller blir det bara så?

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Installerade min vattenkylning för dryga timman sedan.
Jag trodde det skulle gå bort med tiden men det har bildats små bubblor på insidan
av tanken, ungefär som på insidan av en flaska med något kolsyrat i.
Dom sitter alltså på innerväggen och inte lösa i vattnet
Är detta något som kommer påverka eller blir det bara så?

Kan ta bra mkt längre tid än en timme att få ut bubblorna ur ett vattensystem, lyssna på pumpen istället, är det ett jämnt surrande så är det ingen fara, hör du att det skrapar lite till och från (skrapa är det bästa jag har att beskriva det med) så har du luft som cirkulerar i systemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Kan ta bra mkt längre tid än en timme att få ut bubblorna ur ett vattensystem, lyssna på pumpen istället, är det ett jämnt surrande så är det ingen fara, hör du att det skrapar lite till och från (skrapa är det bästa jag har att beskriva det med) så har du luft som cirkulerar i systemet

Det är inte det jag oroar mig för systemet är helt fritt från luft men det är luft på väggarna i tanken, det ser lixom inte rent ut Det hade sett mer "slick" ut om man säger så om man kunde få bort bubblorna som kommer på innerväggen. Det kommer alltså INTE från själva inloppet till tanken

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Det är ganska vanligt och försvinner med tiden.

Visa signatur