Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

kl 1900 utanför c hallen

Där Telia har sin monter?
Eller mellan C-D?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Där Telia har sin monter?
Eller mellan C-D?

utanför ingången till c hallen vid radioseven typ blir nog bra

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

ja kommer

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Jag kommer också om jag kommer ihåg det.

Visa signatur

Intel 2500K @ 5.0GHz. Asus Maximus IV GENE-Z. XFX 6950. Corsair 8GB 1866MHz.

Permalänk
Medlem

gött

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Master of Overkill

Jag kommer

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Kanske inte var en höjdare att åka ett år när Dubstep är inne, sjukt jobbig loopande musik i D-Hallen, jag är bara här för att jag ville se hur det har gått sen jag var här sist 2002.

Åldern är lägre och alla "hackers" är borta.. typ.. Alla dom tävlingarna är ju inte kvar, nu är allt sådant med grafik, animation etc i samma kategori.

Permalänk
Skrivet av downup:

Kanske inte var en höjdare att åka ett år när Dubstep är inne, sjukt jobbig loopande musik i D-Hallen, jag är bara här för att jag ville se hur det har gått sen jag var här sist 2002.

Åldern är lägre och alla "hackers" är borta.. typ.. Alla dom tävlingarna är ju inte kvar, nu är allt sådant med grafik, animation etc i samma kategori.

Jag förväntade mig MYCKET mer dubstep, tycker inte det varit farligt alls skönt med mindre hardstyle än vanligt också. Dock har det varit för många "vanliga" låtar, lady gaga och annan skit som går på radion, sånt gillar jag inte!

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av overheizer:

Jag förväntade mig MYCKET mer dubstep, tycker inte det varit farligt alls skönt med mindre hardstyle än vanligt också. Dock har det varit för många "vanliga" låtar, lady gaga och annan skit som går på radion, sånt gillar jag inte!

Kan bara hålla med, vanliga låtar förstör spel-känslan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Kan bara hålla med, vanliga låtar förstör spel-känslan.

vill ha mer prog trance

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

vill ha mer prog trance

Helt klart. Hardstyle är exakt samma sak i varje låt. De borde variera mer för elektronisk musik har många spektrum och genres. Bättre än tidigare men rum för förbättring finns.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Testpilot

Varför ska alla sponsorer hålla på med dessa löjliga armhävningstävlingar? kan de inte hitta på nån rolig originell tävling som att kasta boule med hårddiskar eller nått annat som folk faktiskt kommer komma ihåg?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Helt klart. Hardstyle är exakt samma sak i varje låt. De borde variera mer för elektronisk musik har många spektrum och genres. Bättre än tidigare men rum för förbättring finns.

Skrivet av hunden:

Varför ska alla sponsorer hålla på med dessa löjliga armhävningstävlingar? kan de inte hitta på nån rolig originell tävling som att kasta boule med hårddiskar eller nått annat som folk faktiskt kommer komma ihåg?

håller me dej. enformigt de kan bli

ja ej många som gör riktiga armhävningar. häller med mer kreativitet till folket

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

I B hallen har de rätt skön musik, ingen jävla dunk dunk 24/7 utan vanlig musik med instrument :=D

Sen undrar jag hur fan DH tänkte när dom tog bort en sovhall?! Jag fick gå till något jävla racketcenter för att sova och det va svinkallt där inne...

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Proffsmoddare

Någon snäll stjäl som vill låna ut ett strömuttag, behöver ladda laptop.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Någon snäll stjäl som vill låna ut ett strömuttag, behöver ladda laptop.

kom till d19:53

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av zorki:

kom till d19:53

Will do efter HoN finalen!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Någon annan här som var med i Combitechs programmeringstävling? Hur gick det för er?

Visa signatur

ASUS P8Z68 Deluxe | i5 2500k@4,6 | Radeon 5750 | Corsair 550W | Corsair Force GT 60gb | Samsung Spinpoint 250GB | Corsair Vengeance 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

kl 1900 utanför c hallen

Kommer antagligen om jag kommeri ihåg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Kanske inte var en höjdare att åka ett år när Dubstep är inne, sjukt jobbig loopande musik i D-Hallen, jag är bara här för att jag ville se hur det har gått sen jag var här sist 2002.

Åldern är lägre och alla "hackers" är borta.. typ.. Alla dom tävlingarna är ju inte kvar, nu är allt sådant med grafik, animation etc i samma kategori.

Jag med saknar dom tävlingar med demo/ljud/grafik fast är kanske för några som pysslar med sådant nu förtiden?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Jag med saknar dom tävlingar med demo/ljud/grafik fast är kanske för några som pysslar med sådant nu förtiden?

Jo de finns visst kvar, kallas kreativ nu!

kreativ.dreamhack.se
De visar allt vid 00 vid stora scenen!

Visa signatur

ASUS P8Z68 Deluxe | i5 2500k@4,6 | Radeon 5750 | Corsair 550W | Corsair Force GT 60gb | Samsung Spinpoint 250GB | Corsair Vengeance 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Sen undrar jag hur fan DH tänkte när dom tog bort en sovhall?! Jag fick gå till något jävla racketcenter för att sova och det va svinkallt där inne...

Kan meddela att det var svinkallt i vanliga sovhallen också.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Är Dota 2 finalen efter HoN finalen eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

Är Dota 2 finalen efter HoN finalen eller?

Ja, den började 17.30 tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

swec träff?, blir det något?

19.00, c-hallen vid någon radioblabla?, mer info om du går in på mirc -> #swec.dhtrade

Permalänk
Medlem

stort intresse de va

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Inaktiv

En ganska tunn uppslutning vid träffen DHW11. Önskar mer support från moderatorerna vid nästa tillfälle.

Permalänk
Medlem

nice bild iaf

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

Ngn som sitta på D47 som ha tappat Iphones batteri laddning?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Skrivet av Dansken88:

Ngn som sitta på D47 som ha tappat Iphones batteri laddning?

Förresten jag har dom batteri laddning här hos mig... Som ni sitter på D47 skicka PM till mig...

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync