Inget nätverk efter boot från strömsparläge

Permalänk
Medlem

Inget nätverk efter boot från strömsparläge

När jag har haft datorn i Strömsparläge så fungarar inte nätverket som det ska.
Jag kan sitta i Skype men jag kan inte surfa...?
Jag har läst på flera olika forum men nästan alla har med WLAN att göra, så deras åtgärder har inte hjälp mig.
Jag skulle själv tro att det är något med DNS att göra? För jag har haft samma syndrom när DNS'en har gått ner förut.

Ge gärna förslag på vad jag kan prova, ska jag prova byta till Google's DNS?

Permalänk
Rekordmedlem

Det är ganska vanligt att nätverket inte funkar fullt ut efter sleep, en del saker ger timeout o dyl, att dns en påverkas verkar iofs långsökt, har du kollat att pinga den, har du startat om webläsaren?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ja jag har startat om den, jag har uppdaterat drivrutiner, inaktiverat kortet och aktiverat det igen ( då funkade det i 2 min sen samma sak igen...)

Permalänk
Medlem

Detta låter snarlikt ett problem jag och ett par kompisar råkat ut för. Efter datorn varit i "sleep" så kan man inte längre uppdatera eller gå till webbplatser (Win7 och Firefox är gememsamt för alla, men har för mig någon testade Opera också med samma fel). Det som löste problemet var att helt enkelt rycka nätverkskabel och sätta i den igen. Den polaren som körde 3G dongle tog bara Disconnect och sedan Connect i 3G-programmet igen så fungerade det. Lite svårt att peka på vart exakt problemet ligger men jag har inte upplevt detta innan Win7 patchades för någon vecka sedan.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Jag drog ut TP-kabeln, men det gav inget resultat...

Permalänk
Rekordmedlem

Har du försökt att kolla vad som händer mer detaljerat, finns det fysisk kontakt, kan du pinga routern, vad visar ipkonfig o liknande saker.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.