Permalänk
Medlem

Speldator 6.5k dustin företag

Nu är det dags en speldator och den här ska köpas på dustin genom ett företag.

Jag har plockat ihop ett paket men jag vill gärna ha lite synpunkter på det innan jag beställer.

http://imageshack.us/photo/my-images/88/datory.png/

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)
Bärbara: skärm 17". Cpu: 1,9Ghz intel certino. Gpu: Nvidia 6100. Hdd: 80Gb
Modda det som går och det som inte kan moddas ska moddas lite till

Permalänk
Medlem

- Du bör ha två ramstickor för att utnyttja dual channel... Dvs 2x4 eller 2x2.

- Det kan vara värt att lägga på nåra spänn för en CPUkylare som tex Cooler master hyper 212+ så du kan klocka CPU:n om du vill. Den kylaren låter kass på maxvarv dock, så se till att ställa in den i BIOS så den anpassar varvet efter temperaturen och att den håller varvet rätt lågt.

- OCZ agget är väl ingen jättehöjdare, men visst det är nog det mest prisvärda på Dustin, och det räcker ju till... Lär inte hålla för evigt dock! Bättre agg (som tex XFX) kostar ett par hundringar till.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

- Du bör ha två ramstickor för att utnyttja dual channel... Dvs 2x4 eller 2x2.

- Det kan vara värt att lägga på nåra spänn för en CPUkylare som tex Cooler master hyper 212+ så du kan klocka CPU:n om du vill. Den kylaren låter kass på maxvarv dock, så se till att ställa in den i BIOS så den anpassar varvet efter temperaturen och att den håller varvet rätt lågt.

- OCZ agget är väl ingen jättehöjdare, men visst det är nog det mest prisvärda på Dustin, och det räcker ju till... Lär inte hålla för evigt dock! Bättre agg (som tex XFX) kostar ett par hundringar till.

Minnena är redan 2*2gb. Kylare känns inte som en nödvändighet just nu men det kommer att införskaffas inom snar framtid. har du ngn rekomendation på nätagg i samma prisklass. Budgeten är på absolut max 6500:-

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)
Bärbara: skärm 17". Cpu: 1,9Ghz intel certino. Gpu: Nvidia 6100. Hdd: 80Gb
Modda det som går och det som inte kan moddas ska moddas lite till

Permalänk
Medlem

Ok, det framgick inte att det var ett 2x2 kit för RAM:et

... och med så tajt budget så kanske det ändå är värt chansningen att köpa det agget, om du bara kan handla från Dustin. XFX Core 650 är ett bättre agg (bättre komponenter mm) men är ju inte modulärt och en del dyrare.

Byta kylare i efterhand kan vara småbökigt, men är du beredd att göra det så kan du förvisso prova köra lite med originalkylaren

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ok, det framgick inte att det var ett 2x2 kit för RAM:et

... och med så tajt budget så kanske det ändå är värt chansningen att köpa det agget, om du bara kan handla från Dustin. XFX Core 650 är ett bättre agg (bättre komponenter mm) men är ju inte modulärt och en del dyrare.

Byta kylare i efterhand kan vara småbökigt, men är du beredd att göra det så kan du förvisso prova köra lite med originalkylaren

är xfx agget så mkt bättre än ocz agget att det är värt pengarna?

Edit: detta är mitt nya paket med xfx nätagget pga att det lät som det andra var ace kvalite

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)
Bärbara: skärm 17". Cpu: 1,9Ghz intel certino. Gpu: Nvidia 6100. Hdd: 80Gb
Modda det som går och det som inte kan moddas ska moddas lite till

Permalänk
Medlem

ACE-kvalitet är det inte på OCZ-agget
... men såvitt jag minns var det inte någon höjdar OEM (sirfa? gissar bara...) och inga höjdarkomponenter. Kanske nån annan här som minns?

Hur många spel har du? Får de plats på den där hårddisken

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

ACE-kvalitet är det inte på OCZ-agget
... men såvitt jag minns var det inte någon höjdar OEM (sirfa? gissar bara...) och inga höjdarkomponenter. Kanske nån annan här som minns?

Hur många spel har du? Får de plats på den där hårddisken

spelen jag spelar för närvarande tar upp ca 50gb sammanlagt så utrymmet blir nog inga problen:P

Håller nog fast i xfx agget isåfall.

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)
Bärbara: skärm 17". Cpu: 1,9Ghz intel certino. Gpu: Nvidia 6100. Hdd: 80Gb
Modda det som går och det som inte kan moddas ska moddas lite till

Permalänk
Medlem
Skrivet av xaljon:

Nu är det dags en speldator och den här ska köpas på dustin genom ett företag.

Jag har plockat ihop ett paket men jag vill gärna ha lite synpunkter på det innan jag beställer.

http://imageshack.us/photo/my-images/88/datory.png/

Min synpunkt är väl... På vilket sätt har en speldator med företagsverksamheten att göra?

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Min synpunkt är väl... På vilket sätt har en speldator med företagsverksamheten att göra?

Cheaper. Kan man så, ja varför inte...

Visa signatur

Chassi. Fractal Define R4 | Mobo. ASUS CrossHair Formula IV | CPU. FX-8350 @ 4.2! | Ram. Corsair 16GB LP | PSU. Corsair AX 850W | Kylare. Noctua NH-U12P-SE2 | HDD. Samsung 1tb | GPU. MSI GTX 760 | SSD. Corsair Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabuza:

Cheaper. Kan man så, ja varför inte...

Man kan stjäla datordelar också... Så varför gör du inte de? De är en ännu billigare!

Handlar väl mest om man vill göra rätt för sig eller inte...

De konstigaste med de hela är nästan att du tänkt köpa Windows... Varför vill du betala pengar till Microsoft när man kan hoppa över de men inte betala pengar till sjukvård och skola?

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Ett operativsystem kan ju vara bra ifall man vill att datorn ska fungera. Angående sjukvård och skola så kommer jag betala mer än nog till det när jag väl börjar betala skatt.

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)
Bärbara: skärm 17". Cpu: 1,9Ghz intel certino. Gpu: Nvidia 6100. Hdd: 80Gb
Modda det som går och det som inte kan moddas ska moddas lite till