ONOFF Redan rensat på ALLT??? :S:S

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Varför sälja till underpriser, det räcker att matcha konkurrenterna, en 32" lcd för 990kr när andra tar 3000 är ju idioti, och eftersom man inte kan ha de priserna på lång sikt är det ingen som helst vits med det, det finns bara 2 som dessutom säljer med förlust för att pressa bort konkurenterna, elgiganten och mediamarkt de subventionerar svenska marknaden genom att ta vinsterna från andra marknader, när de sedan blir ensamma kvar kommer de att höja priset, tänk vad intel höll på innan amd kom in på banan med k6 2-3 och athlon. samma gäller här.
Åldern på kunderna har väldigt lite med det hela att göra, expert finns på ställen de andra inte gör, nu flyttar de in i en del köpcenter där de inte finns idag, de har dessutom haft bättre personal och prutmån än de andra, själv så tycker jag inte om försäljarna på köpladorna, tar helst varan själv och slipper ifrån småbarnen som står där o rabblar sin manus och saknar grundläggande kunskap och erfarenhet, expert har lite mer vuxna säljare, men inte är de experter, dessutom så är det ju att pengarna finns hos de äldre, en arbetslös 25åring eller student är ju inte köpstark, däremot en 55åring som inte har några barn hemma och en lön på kanske 40000kr/mån har kanske 20000kr i månaden för "nöjes"konsumtion, själv är jag just nu en äldre student, men har troligen ändå mer köpkraft än en 20årning och jag uppskattar butiker där man slipper okunniga försäljare, jag har ju själv pysslat med elektronik,audio och datorer i 30år, dessutom har jag insett att fysikens lagar gäller oavsett om en säljare på elgiganten säger att det inte är så.
Expert har sin nisch och jag tror inte de kommer att skänka bort varorna de köpt från konkursboet, eftersom de inte behöver, de kan däremot sälja rimligt billigt o tjäna bra på dem

Du kommer med mycket påståenden som inte har någon grund. Expert gick över 120miljoner minus förra året, leta upp artikeln i GP om du vill. Ja dom har gått mindre minus än Elgiganten och Mediamarkt som låg mellan 500-700 miljoner om jag inte missminner mig. Däremot håller jag med dig på många punkter såsom att säljarna ofta är okunniga, men det finns en blandning av kunniga och okunniga säljare på alla kedjorna och Expert är inte bättre. Tyvärr kan inte alla människor vara Sweclockers elit när det kommer till elektronik

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Avstängd

SKulle kolla in onoff här i stan idag, tänkte någon skit måste ju finnas kvar och 50% är ju nice.

Men dom hade fan redan stängt helt och hållet.

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

SKulle kolla in onoff här i stan idag, tänkte någon skit måste ju finnas kvar och 50% är ju nice.

Men dom hade fan redan stängt helt och hållet.

åfan :S:S är nog likadant på alla andra ställen. tur att ja inte tog ork att åka dit! vaknade rätt sent så hade väll varit där typ 1timme innan stängning och massa skräp... så ehhhhh FFFFFFFFUUUUUUUUUUUUU onoff. Gick inte ens att komma fram o ringa till någon fysisk butik och när ja ringde nummret i luren dom sa, sa en röst att butikerna var stängda för konkurrs från och med idag :S

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Även om du är helt ute och cyklar angående marginaler så är det precis detta scenario jag också tänker mig!

Jo, marginalerna är säkert betydligt mindre. Jag valde med flit vad jag tror var ganska extra siffror i syfte att förtydliga vinsterna som kan göras (monetära eller 'good will'/merförsäljning(?)). Nu var det ett tag sedan jag läste den där företagsekonomin, men bra att jag ändå inte är helt ute och cyklar i tankesättet

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag vet att expert hade förluster, och därför är det här intressant att se var det landar, de håller ju på att flytta sig till köpcentren de med och de har en lite annan stil, de är inte så "hysteriska" om de lyckas hålla ut eller erbjuda bättre service och på så sätt motivera sin prisnivå ska bli spännande att se, handeln idag bedrivs på ett sätt som stöter bort kunder genom försäljarna, det är extrajobbande ungdomar och inte någon långsiktig bemanning, eller åtminstone för få som kan tillräckligt om grunderna i det de kränger, storköpen missar många som är köpstarka pga det.
Jag tro att siba är nästa att få problem, de lever ju på annat än försäljningen, de kanske ska gå över till försäkringar, bankverksamhet o fastigheter.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av trollhattan:

SKulle kolla in onoff här i stan idag, tänkte någon skit måste ju finnas kvar och 50% är ju nice.

Men dom hade fan redan stängt helt och hållet.

Expert ska ha tid att göra om,de öppnar ju 1aug, men inte i thn, men på torp, det kanske blir jätterea där då som vissa tror så man kanske ska åka dit? Trolhättebutiken var rätt tom i helgen så den kan nog ha tömts helt i söndags, det fanns som sagt headaset musmattor väskor o 802.11g enheter kvar, mest udda tillbehör.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Du får väl ge dit ut lite tidigare nästa gång kanske? Bara ett förslag

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Sergeant44:

Du får väl ge dit ut lite tidigare nästa gång kanske? Bara ett förslag

Jamen självklart hade jag gjort de om jag fått pengar tidigare än idag när dom tydligen stängde igen alla butiker! ;P

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Jag jobbar själv på OnOff än så länge, man blir förvånad varje dag man jobbar.

Några exempel från gårdagen, 2 veckor efter konkurs:

Har ni Ipad 2 kvar?
Vart är alla Xbox och PS3?
Har ni INGA TV-apparater kvar?
Har ni SÅLT allt eller bara skickat iväg det??

Man tror knappt att det är på riktigt

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Rekordmedlem

Ta nu å plocka upp varorna ni ställt under disken

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ta nu å plocka upp varorna ni ställt under disken

Haha! Säkert blivit lite schysta personalköp

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

det är bara snack, oroa dig inte, deras kinect kostar 1500 i butiken, som även vid halva priset kostar som normalpris i tex mediamarkt. crysis 2 kostar 600 spänn och på siba kostar den 250kr, eller billigare på nätet, det är bara skitsnack, inte undra att de gick i konkurs

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Jag jobbar själv på OnOff än så länge, man blir förvånad varje dag man jobbar.

Några exempel från gårdagen, 2 veckor efter konkurs:

Har ni Ipad 2 kvar?
Vart är alla Xbox och PS3?
Har ni INGA TV-apparater kvar?
Har ni SÅLT allt eller bara skickat iväg det??

Man tror knappt att det är på riktigt

Nej helt otroligt folk som frågar efter saker på onoff.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Riddlz:

det är bara snack, oroa dig inte, deras kinect kostar 1500 i butiken, som även vid halva priset kostar som normalpris i tex mediamarkt. crysis 2 kostar 600 spänn och på siba kostar den 250kr, eller billigare på nätet, det är bara skitsnack, inte undra att de gick i konkurs

Exmeplifierar man med två extremfall framstår man inte som särskilt seriös.

Visa signatur
Permalänk

Jag var inne några dagar efter de starta med sin 25% samt 30 % rea i Farsta Sthlm. Dom var dyrare på vissa saker fortfarande än online butikerna t.ex en inbyggnads ugn jag hade tänkt köpa. Den kostade lika mycket för ett visnings ex som en ny från tretti.se, samt dvd skivor var dubbelt så dyra än Cdon. så NEJ deras REA ÄR BULLSHIT!

Jag gick där och scannade med min prisjakt app och allt jag fick upp var de billigare på nätet så gå inte på deras skit!

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Förra tisdagen (19/7) så lyckades jag att köpa denna navigator på OnOff: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=628662

Fick ge 1049:- för den efter att de hade dragit av 30%. Hade hoppats på att kunna gör något mer fynd, men det var väldigt utplockat. Detta var i deras butik i Helsingborg.

Permalänk
Medlem

För ca ett år sedan köpte jag en Wildfire, med OnOff kortet fick jag 10% rabatt och hamnade då en hundring under billigaste butiken på nätet.
Nu under utförsäljningen köpte jag ett par Audio Pro Addon One för 1399kr med 30% inräknat. Även om OnOff var ~100kr dyrare än t.ex. billigaste butiken inkl. frakt hamnar på 1874kr så. Hur som helst så sparade jag iaf 475kr.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av Lafiel:

Det bästa var folk slogs nästan om TV apparaterna och mobilerna.
Folk höll fast stod bredvid apparaterna medan partnern skulle hitta försäljare etc
Ibland funderar man hur blåsta människor blir i vissa situationer så det är tragiskt, vi snackar om hundra lapp billigare än elgiganten som ligger 100meter bort.
Bara det stor konkursutförsäljning så blir folk tokiga oavsett pris.

Det mesta var dyrt trots 25%-30% rea.
Var inte förra helgen och det var nästan som om priserna hade höjts så att med rean var man knappt under ordinarie priser. Vet ej om det stämmer men så kändes det.

Mobil LG p990 3888kr
46 tum led tv 9787kr i butiken bredvid elgiganten 9995kr
PC spel. Starcraft 2 399kr

Tycker 200kr på 10 000kr är inte direkt rea.

Sedan fanns det saker som faktiskt var 10% billigare än elgiganten med. men går man ut med 30% förväntar man säg på 10 000kr ca 2500kr-3000kr.

Får se vilka butiker som blir expert då och vad som händer med de som ej vart uppköpta.

Av att döma från ditt namn så gissar jag på att du gillar tjejer med långt blått hår och långa spetsiga öron.

Man får som kund ta hänsyn till att en elektronikbutik kanske inte kan ha lika mycket %REA som en klädbutik. Klädbutiken kan ha 10 gånger pengarna på vissa plagg samtidigt som elektronikbutiken kanske har 1.1 gånger pengarna. Ju mer affären blåser dig på pengar vid ett normalt köp ju mer REA kan dom bjussa på sen utan att sälja under inköpspris. Så ser du halva REApriset någonstans så kan du antingen anta att dom säljer prylarna normalt sett många många gånger dyrare än vad dom betalar vid inköp.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem

En kompis till mig sitter på byrån som är konkursförvaltare. Jag kan ju säga som så att gemene man uppenbarligen inte har någon som helst förståelse för vad en konkurs de facto innebär för deras förskottsbetalade grejer. Telefonen går tydligen rätt varm. Hehehe...

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Rekordmedlem

Det innebär inget för varorna men väl för kunderna när de inte får sina prylar, det är ju lika illa om man har en sak på reparation hos någon som går kk , tråkigt att bli av med bilen tex.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Var det inte något företag som köpte upp alla deras produkter när det annonserades att de skulle gå i konkurs?

Expert gjorde det, men de köpte upp knappt hälften av butikerna

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Dom har säkert skickat tillbaka massor till leverantörerna. Rätt ofta har dom kredit hos dom stora företagen.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Rekordmedlem

Expert köpte hela lagret och 30 butiker.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beeos:

Dom har säkert skickat tillbaka massor till leverantörerna. Rätt ofta har dom kredit hos dom stora företagen.

Jag kan säga att ingenting har skickats tillbaka förutom inredning som eventuellt inte tillhörde OnOff, alla produkter i de butiker som inte blivit uppköpta har sålts till konsumenter.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Avstängd

Mycket lades undan för dom som va anställd!

Delvis dom anställda la undan på lagret till sig själva!

Visa signatur

Sitter på en pentium 1 @ 33mhz
12mb ram
o 1 gig HD

Ja det e jag som skänker bort saker till folk....

Permalänk
Medlem

Jag var där för en vecka sen (skulle köpa en razer naga för typ 350 kr) och då hade dom stängt hela dagen, baah
Sedan åkte jag dit på måndagen, då stog det att det var stängt pga konkurs, och typ 4 pers i butiken:(:(
Så där la jag ut 30 spänn på buss utan min razer...

Men köpte en ace istället:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Passerar Hötorget nästan varje dag så jag passade på att köpa en extra Sodastreampatron (det är så irriterande nu i värmen om det tar slut) redan under den ordinarie rean innan konkursen för -25% som jag tre dagar senare hade kunnat fått för -30%, men...
Dom hade också en demo SonyTV led 40" som hade passat perfekt, för 8000:- -30%, till efter renoveringen hemma i mitten augusti, men vågade inte ställa den i källaren under tiden tills de blir klart.

Var där idag igen, lördag 30:e; -70%, och det var så gott som helt tomt. Bara några kartonger med lite sladdar och tillbehör kvar, laserpatroner och några comhem digitalboxar och filmer. De stänger nog på måndag...
Köpte två st galvaniska antennavskiljare till tvn. Och oj vilken bra bild det blev på kanalerna i det analoga kabelbasutbudet ur väggen hemma från comhem.
Måste haft mycket jordstörningar och överspänningar där. Brum brum. 144:- -70% = 43:20/st. Claes och Kjell runt hörnet tar 99:- så man tjänade 56:-/st.

Annars lite synd var det om den rara gamla tant i 70-årsåldern som jag mötte på Elgiganten, Kungsgatan, och som berättade att hon köpt en Electrolux dammsugare, en sådan där liten med allt i skaftet för 1200:- efter 30% rabatt på OnOff och trodde hon hade gjort ett rejält klipp och så sålde de samma på Elgiganten för 795:-.
Då gör det allt lite ont i hjärtat trots att det finns en och annan som påstår man är född utan.

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

åfan :S:S är nog likadant på alla andra ställen. tur att ja inte tog ork att åka dit! vaknade rätt sent så hade väll varit där typ 1timme innan stängning och massa skräp... så ehhhhh FFFFFFFFUUUUUUUUUUUUU onoff. Gick inte ens att komma fram o ringa till någon fysisk butik och när ja ringde nummret i luren dom sa, sa en röst att butikerna var stängda för konkurrs från och med idag :S

Märks att du är 12

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607