Permalänk

3 Lg skärmar eyefinity

Jag hadde tänkt köpa 3 42, tums Tv och koplla till ett 6970, Tänkte vad man behöver för adapter?

Permalänk
Medlem

2st
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=481830

troligtvis, men vet inte ifall de säljs längre då de stoppades pga av nå. Ska kolla runt.

Edit: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=481551

Har för mig att du ska koppla 2 skärmer till mini displayport och en till Dvi.
Vet inte ifall Hdmi porten fungerar.. borde göra.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk

Det enda som behövs är en AKTIV adapter mellan displayport utgången på grafikkortet och valfri ingång på TVn.

Sen kan det ju såklart även behövas passiva adaptrar till dom resterande 2 skärmarna beroende på vad du har för ingångar på TVn men eftersom du inte länkar någon specifik TV så är det svårt att säga exakt vad du behöver.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av TLHPerzzan:

Jag hadde tänkt köpa 3 42, tums Tv och koplla till ett 6970, Tänkte vad man behöver för adapter?

Ska du spela på 3x42 tum?

Sen måste du lägga upp en bild i galleriet

Permalänk
Medlem

Kommer det inte bli otroligt störande att först ha den höjden och sen den bredden? Vafan, får röra dig i halvvarv med datorstolen.

Permalänk
Medlem

trololololololol? Eller varför i helvette vill du spela på en skärmuppsättning som är ~2.8 meter bred?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

trololololololol? Eller varför i helvette vill du spela på en skärmuppsättning som är ~2.8 meter bred?

Dum fråga? Kanske för att det är grymt kul att sitta och lira på? Tänkte själv skaffa eyefinity snart på mina två 6870s.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Kommer det inte bli otroligt störande att först ha den höjden och sen den bredden? Vafan, får röra dig i halvvarv med datorstolen.

Beror väll på hur långt bort man sitter, om han sitter typ 3m ifrån så blir det ju likadant som att sitta nära med mindre skärmar.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Jag koppla in min projektor. Man får inte upp bredden på bilden men den blir läskigt stor att spela på. Nästan jobbigt stor att spela på.

Permalänk
Medlem

Läste en gång i någon media tidning om att dem hade fått lov att låna SFs största salong i Stockholm. Det speciella med den salongen var att deras projektor var digital. Självklart hookade dem upp en PS3a och lirade på en typ 30m stor duk

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Läste en gång i någon media tidning om att dem hade fått lov att låna SFs största salong i Stockholm. Det speciella med den salongen var att deras projektor var digital. Självklart hookade dem upp en PS3a och lirade på en typ 30m stor duk

skall även gå att hyra sf i gbg för det ända målet dock har jag för mig att det var svin dyrt...

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Kommer det inte bli otroligt störande att först ha den höjden och sen den bredden? Vafan, får röra dig i halvvarv med datorstolen.

Att ställa dem i porträttläge gör ju att det blir lite mindre yta att kolla på.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Jag tycker iallafall att det låter awsome.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Korspostning är inte tillåtet.