Minirecension: Filco Majestouch 2 "Tenkeyless" med blå Cherry MX brytare

Permalänk
Medlem

Minirecension: Filco Majestouch 2 "Tenkeyless" med blå Cherry MX brytare

Hej på er!

Fick idag hem ett efterlängtat tangentbord från The Keyboard Company i England (1 dag frakt hem till dörren för ~20£, inget att klaga på!). Jag anser att mekaniska tangentbord är ett hett ämne idag, i synnerhet på Sweclockers. Jag ska därför ge mig på att, för första gången, försöka göra en mindre recension av mitt nya tangentbord, för att hjälpa de som står i valet och kvalet.

Tidigare har jag använt ett Filco Majestouch "fullsize" med bruna brytare, vilket jag givetvis kommer att behålla, men efter att ha provat på att spela med ett tangentbord med blå brytare kände jag att det var dags att skaffa ett eget.

Mina första intryck är precis som med mitt första Filco-tangentbord; det är robust och andas kvalitet. Det här är inget tangentbord som kommer "fladdra" runt på skrivbordet så som alla dessa tunna tangentbord med membranbrytare. Det här tangentbordet väger nämligen stax över 1,2 kilo om jag inte missminner mig.

Då jag är bekant med Filco sedan mitt förra tangentbord fann jag samma saker i förpackningen; en USB till PS/2 adapter (för full NKRO, googla detta om det är oklart vad det innebär), ett litet certifikat med kontaktinformation och givetvis det majestätiska tangentbordet, som namnet antyder. Utöver detta valde jag även att köpa till WASD-tangenter och en ESC-tangent i röd färg för att få till lite "gamingkänsla", något som Filco medvetet inte väljer att fokusera på. Och det uppskattar jag. Man har valt bort allt lull-lull och satsar istället på oslagbar känsla och kvalitet.

Inga USB-portar eller ljud- och mikrofonanslutningar i syne, det finns heller inga makrotangenter. Faktum är att den enda detaljen som kan betraktas som lull-lull, om man är riktigt petig, är de två blåa LED-indikatorerna som lyser upp när man trycker på Caps Lock eller Scroll Lock. Det är dock ett begagligt blått sken, ingenting som stör.

Hur är tangentbordet att använda då, kanske ni undrar? Jodå, det är en fröjd att använda. Att spela är väldigt behagligt, tangenterna kräver verkligen inget våld för att registrera nedtryckningar. Det råder en konstant undran om vad som lämpar sig bäst för spel vad gäller mekaniska brytare. Frågar ni mig, säger jag blåa. Andra säger bruna, andra säger svarta. Det ultimata är givetvis att testa alla innan man handlar, men det kan vara svårt att få den möjligheten. Det har varit folk som har klagat på känslan av ett falskt "dubbelklick" från de blå brytarna i spel, där man hör två klick och tror att man har tryck ned tangenten två gånger, men i själva verket är det bara en. Jag är övertygad om att detta är en vanesak som går att vänja bort, jag spelade själv en StarCraft 2 match idag och jag hade inte problem med detta.

Sammanfattningsvis finns det givetvis ingenting som är perfekt, vad som kan verka vara en petitess kan övergå till frustration, och i mitt fall kommer frustrationen från att tangentbordet, trots sin vikt, inte ligger helt stabilt när man skriver/spelar utan att ha fällt ut stöden på undersidan av tangentbordet. Detta är för mig väldigt ovant. Men det är inte så mycket jag kan göra åt saken, så jag får glatt vänja mig vid att skriva med händerna i en intensivare vinkel.

Om du är ute efter ett tangentbord med hög kvalitet utan "extra-allt" och extremt hög skrivkänsla och spelglädje, ska du definitivt lägga vantarna på denna skönhet. Det kommer att komma en variant av detta tangentbord som kallas för "Ninja", dvs att tangenterna saknar tryck med siffror och bokstäver. Om det spelar roll för dig råder jag dig att vänta på det. Annars kan jag utan tvekan säga, i versaler; KÖP!

OBS! Kommer att ladda upp fler bilder när jag kommer hem.

/Alexander

Permalänk
Medlem

Har ett eget fullsize med bruna på ingång så det var kul med en recension. dock så är väl ändå deras ninja-bord med texten tryckt på framsidan av knapparna istället för ovanpå. Något som redan finns på de med amerikansk layout. Helt blanka set av tangenter finns ju redan att köpa.

sen har jag en fråga till en ganska viktig punkt när det gäller detta tangentbordet. Anser du det vara värt pengarna? Det går ju trots allt på en bit över 1300:-(kanske lite mindre för tkl iofs)

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Har ett eget fullsize med bruna på ingång så det var kul med en recension. dock så är väl ändå deras ninja-bord med texten tryckt på framsidan av knapparna istället för ovanpå. Något som redan finns på de med amerikansk layout. Helt blanka set av tangenter finns ju redan att köpa.

sen har jag en fråga till en ganska viktig punkt när det gäller detta tangentbordet. Anser du det vara värt pengarna? Det går ju trots allt på en bit över 1300:-(kanske lite mindre för tkl iofs)

Jag har också ett fullsize med bruna på väg hem. La just ordern. En röd ESC fick det bli också

Permalänk
Medlem

Känns det inte konstigt / nostalgiskt att återgå till stora tangenter?
Antar att det är en vanesak.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av omnia:

Känns det inte konstigt / nostalgiskt att återgå till stora tangenter?
Antar att det är en vanesak.

Jag har inte alltför många år på nacken. första datorn jag använde var en gammal mac(http://www.gamestrailers.net/wp-content/uploads/2011/06/13085...) och efter det en 386:a och en 486:a båda med model-m.Men jo, lite notalgiskt är det allt. Men framförallt skaffar jag tangentbordet för att ha något som man kan ha kvar till dödagar.

Kan tillägga att jag fullkomligt älskar tangentbordet med saxswitchar på min lilla bärbara. Men det slår ändå inte känslan av ett riktgit gediget "riktigt" tangentbord

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

..dock så är väl ändå deras ninja-bord med texten tryckt på framsidan av knapparna istället för ovanpå. Något som redan finns på de med amerikansk layout..

enligt Helen från keyboardco.com så tror hon att dem kommer att få in TenKeyLess och den vanlig i Ninja utförande med svensk layout fram mot julen..

"Hi David

We hope for the Swedish Ninja to be available by Christmas. All Filcos
are printed in the same way. Sorry, I can't offer you any further advice
on printing methods.

Regards

Helen"

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Har ett eget fullsize med bruna på ingång så det var kul med en recension. dock så är väl ändå deras ninja-bord med texten tryckt på framsidan av knapparna istället för ovanpå. Något som redan finns på de med amerikansk layout. Helt blanka set av tangenter finns ju redan att köpa.

sen har jag en fråga till en ganska viktig punkt när det gäller detta tangentbordet. Anser du det vara värt pengarna? Det går ju trots allt på en bit över 1300:-(kanske lite mindre för tkl iofs)

Trevligt att det uppskattas. Ah, det kände jag inte till.

Om det är värt pengarna kan bara du själv svara på. Det här är ju inget tangentbord som kommer att gå sönder de närmsta 10 åren om man så vill, och att ha förhöjd skrivglädje under en såpass lång period tycker jag känns prisvärt.

Skrivet av elcapitan:

Jag har också ett fullsize med bruna på väg hem. La just ordern. En röd ESC fick det bli också

Nice, tycker att det ger det hela en trevlig touch.

Skrivet av omnia:

Känns det inte konstigt / nostalgiskt att återgå till stora tangenter?
Antar att det är en vanesak.

Stora tangenter? Antar att du jämför med tangentbord med platta tangenter. För tangenterna på dessa brädor är precis lika stora som på "vanliga" tangentbord och gamingtangentbord.

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen ett tenkeyless från keyboardco fast med topre switchar från realforce. Hade ett Filco fullsize tidigare men det står i garderoben nu ^^. Det är verkligen mer ergonomiskt med musen närmare tangentbordet och att det ser mycket cleanare ut på skrivbordet är bara en bonus :). Ingen som vet om Filco kommer börja tillverka svenska tangentbord med röda brytare i sinom tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Köpte nyligen ett tenkeyless från keyboardco fast med topre switchar från realforce. Hade ett Filco fullsize tidigare men det står i garderoben nu ^^. Det är verkligen mer ergonomiskt med musen närmare tangentbordet och att det ser mycket cleanare ut på skrivbordet är bara en bonus :). Ingen som vet om Filco kommer börja tillverka svenska tangentbord med röda brytare i sinom tid?

Nice! Ja, man får mycket mer plats för musrörelser närmare tangentbordet.

Kanske, men den röda brytaren verkar vara rätt onödig om man läser denna guiden: http://www.overclock.net/keyboards/491752-mechanical-keyboard... "Cherry MX-Red's are another switch that can be considered a "gaming" switch. It's essentially a lighter version of the MX Black, requiring less force to actuate. Most people do not find this switch that good for typing or gaming because it is so light. This switch is hard to find; and was reported as obsolete. Though some board makers still use it for Special Edition keyboards."

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

..sen har jag en fråga till en ganska viktig punkt när det gäller detta tangentbordet. Anser du det vara värt pengarna? Det går ju trots allt på en bit över 1300:-(kanske lite mindre för tkl iofs)..

det som många inte tänker på är ju att det är musen.. skärmen och tangentbordet som är de direkta delarna i en dator som vi har kontakt med när vi sitter framför den dag in och ut.. och oftast så är det även dessa delar som överlever en uppgradering.. jag menar när man väl tycker att en dator är gammal och "slö" så köper man bara en ny burk (och innehåll självkart) och kör vidare.. jag har en 5års period på mina datorer.. och då behåller jag tangentbordet.. musen och skärmen..

Skrivet av Stealthbomb:

..Köpte nyligen ett tenkeyless från keyboardco fast med topre switchar från realforce..

Hej Stealthbomb

kan du bekräfta om denna keyboard har NKRO..? för enligt Martin på The Keyboard Co så har den inte det.. kör du den med USB eller med USB-to-PS/2 converter..?

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem
Skrivet av .di:

det som många inte tänker på är ju att det är musen.. skärmen och tangentbordet som är de direkta delarna i en dator som vi har kontakt med när vi sitter framför den dag in och ut.. och oftast så är det även dessa delar som överlever en uppgradering.. jag menar när man väl tycker att en dator är gammal och "slö" så köper man bara en ny burk (och innehåll självkart) och kör vidare.. jag har en 5års period på mina datorer.. och då behåller jag tangentbordet.. musen och skärmen..

Jag tänker i precis samma banor. Därförjaglägger lite extra pengarpå just mus, tangentbord, skärm, chassi och nätagg. Det är sånt som klarar sig längre. Men det finns ju alternativ som kostar mindre och som också är certade för 50miljoner nedslag eller vad det nu är.

Och även om det håller länge behöver inte det betyda att det är värt de extra pengarna i jämförelse med t.ex. ett cherrybord.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av .di:

kan du bekräfta om denna keyboard har NKRO..? för enligt Martin på The Keyboard Co så har den inte det.. kör du den med USB eller med USB-to-PS/2 converter..?

Tangentbordet har USB kontakt och någon adapter medföljer inte, bara några gula extraknappar samt ett verktyg att byta dem med. Det medföljer även några slags distanser man kan montera under valfri tangent för att inaktivera dem, typ windowsknappen om man är gamer etc. Angående NKRO har jag testat THE QUICK BROWN FOX testet och det klarar det galant över USB som jag alltid använder, spelar dagligen och har inte märkt av någon ghosting eller skillnad alls i det avseendet från mitt förra Filco. Det är betydligt mer gamervänligt än mitt Unicomp som ballar ur redan vid 2-3 nedtryckningar samtidigt.

Permalänk
Medlem

Stealtbomb.. vad tycker du om FILCO's pad print på deras knappar.. ser dem ut att kunna hålla någolunda bra..? är det laser etsning på TOPRE som du köpte.. vet inte riktig vilken jag ska skaffa av dem två.. fast TOPRE kostar lika mycke som en Filco tenkeyless med en wristpad samt en separat numpad tillsammans.. svårt val..

btw.. du skulle inte kunna slänga upp lite högupplösta bilder tå dina keyboards..?

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk

Jag kan bidra med en video/ljudjämförelse mellan ett Logitech Illuminated och ett Majestouch 2 med blåa switchar, som jag införskaffade cirkus 2 månader sedan. Efter att ha vant mig vid ett mekaniskt så kommer det bli svårt att gå tillbaka till scissor switch, och speciellt ruber dome. Äntligen förstår jag folk menar när de säger att rubber dome har en "svampig" känsla.

http://www.megaupload.com/?d=8MICNZ9I

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HugSeal:

Har ett eget fullsize med bruna på ingång så det var kul med en recension.

Ni är inte ensamma. Beställde en likadan förra veckan. Borde ligga och vänta på mig när jag kommer till sthlm idag :).

Går för övrigt även jag från ett illuminated. Roligt initiativ med tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stealthbomb:

Tangentbordet har USB kontakt och någon adapter medföljer inte, bara några gula extraknappar samt ett verktyg att byta dem med. Det medföljer även några slags distanser man kan montera under valfri tangent för att inaktivera dem, typ windowsknappen om man är gamer etc. Angående NKRO har jag testat THE QUICK BROWN FOX testet och det klarar det galant över USB som jag alltid använder, spelar dagligen och har inte märkt av någon ghosting eller skillnad alls i det avseendet från mitt förra Filco. Det är betydligt mer gamervänligt än mitt Unicomp som ballar ur redan vid 2-3 nedtryckningar samtidigt.

N-key rollover skall väl finnas, förutsatt att man använder en usb till ps/2-adapter. Här kan man testa.

Permalänk
Medlem

Fick precis hem mitt majestouch 2 tenkeyless med cherry mx blue, fantastisk känsla, rekommenderas varmt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

N-key rollover skall väl finnas, förutsatt att man använder en usb till ps/2-adapter. Här kan man testa.

den förklaring jag fick till varför TOPRE har NKRO över USB är följande:

"Hi David

The Topre keyboards are USB only, if you use a passive USB to PS/2 adapter the keyboards won't work.

Topre have an intelligent chip that will output all the keys held down, but can only keep 6 keys held down at once i.e.

If you press 1234567890 all at the same time 1234567890 will output on screen, but only 567890 will still be held down to your computer while you are still actually holding down all 10 keys.

I hope this helps.

Regards

Andy"

förstår inte riktig vad/hur han menar.. nån som förstår och kan förklara det..?

ska beställa en FILCO själv.. men har svårt att bestämma mig om jag vill ha TenKeyLess eller ej.. vill kunna ha tangentbordet mer centrerad.. men samtidig ha numpad..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av .di:

förstår inte riktig vad/hur han menar.. nån som förstår och kan förklara det..?

Jag antar att han menar att tangentbordet har någon form av kö; om man trycker ned de där tio tangenterna kommer datorn se att samtliga har tryckts ned, men allteftersom nya tangenter läggs till klassas gamla som uppsläppta. Till slut är endast de sex senast nedtryckta aktiva, och om man fortsätter hålla ned tangenterna är det endast dessa som datorn känner av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Sammanfattningsvis finns det givetvis ingenting som är perfekt, vad som kan verka vara en petitess kan övergå till frustration, och i mitt fall kommer frustrationen från att tangentbordet, trots sin vikt, inte ligger helt stabilt när man skriver/spelar utan att ha fällt ut stöden på undersidan av tangentbordet. Detta är för mig väldigt ovant. Men det är inte så mycket jag kan göra åt saken, så jag får glatt vänja mig vid att skriva med händerna i en intensivare vinkel.

/Alexander

Det är med andra ord så att det "rider" på något som inte är ute i kanterna?
Skulle det kunna gå att klistra dit nån tunn plastbit,gummi,trä,etc som inte är halt på tex "benen i infällt läge" eller nåt sådant för att bli av med "ridningen" utan att lyfta bakkanten mer än nån,några mm.
Det brukar ju alltid gå att pilla bort fötter,tassar från andra saker tex tangentbord + en jävla massa annat finns ju även att köpa här o där.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Det är med andra ord så att det "rider" på något som inte är ute i kanterna?
Skulle det kunna gå att klistra dit nån tunn plastbit,gummi,trä,etc som inte är halt på tex "benen i infällt läge" eller nåt sådant för att bli av med "ridningen" utan att lyfta bakkanten mer än nån,några mm.
Det brukar ju alltid gå att pilla bort fötter,tassar från andra saker tex tangentbord + en jävla massa annat finns ju även att köpa här o där.

Mjo. Jag löste det genom att ha lite vikt papper under ena hörnet och det har fungerat utmärkt. Ska kanske fixa en seriösare lösning med gummi. Det var bara ett irritationsmoment pga. att man förväntar sig att sådana skavanker inte finns på ett tangentbord i den här prisklassen.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Haglund:

Sammanfattningsvis finns det givetvis ingenting som är perfekt, vad som kan verka vara en petitess kan övergå till frustration, och i mitt fall kommer frustrationen från att tangentbordet, trots sin vikt, inte ligger helt stabilt när man skriver/spelar utan att ha fällt ut stöden på undersidan av tangentbordet. Detta är för mig väldigt ovant. Men det är inte så mycket jag kan göra åt saken, så jag får glatt vänja mig vid att skriva med händerna i en intensivare vinkel.

/Alexander

Tack för en trevlig recension

Självhäftande gummifötter, eller silikontejp (liknande de damer använder för att BH och strumpor skall hålla sig på plats) löser nog det lilla dilemmat.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Väldigt trevlig recension!

Gjorde nämligen en tråd gällande olika tangentbord med mekaniska brytare och det lutar sig åt Filco Ninja Majestouch-2 just nu. Gillar amerikansk layout mer än svensk ändå. Speciellt den smala knappen för enter.

Men fortfarande vet jag ej om det är värt att köpa tenkeyless eller inte, den kostar endast £5 mindre än fullständiga versionen.

Varför valde du tenkeyless verisionen över fullständiga? Var det endast priset? Eller för att det är mer kompakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Mjo. Jag löste det genom att ha lite vikt papper under ena hörnet och det har fungerat utmärkt. Ska kanske fixa en seriösare lösning med gummi. Det var bara ett irritationsmoment pga. att man förväntar sig att sådana skavanker inte finns på ett tangentbord i den här prisklassen.

Vad tror du det beror på då?
Ska det vara så eller är det så att underdelen på ditt tbord är snett,skevt,buligt,etc?

Och silikon tejp det låter som det kan vara halt?
Varför inte ett par skidz från mus då borde det ju vara en fröjd att arbeta på

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Tack för en trevlig recension

Självhäftande gummifötter, eller silikontejp (liknande de damer använder för att BH och strumpor skall hålla sig på plats) löser nog det lilla dilemmat.

Tack så mycket, det är alltid kul att få positiv respons! Tack, får leta reda på det i affären.

Skrivet av Cable:

Väldigt trevlig recension!

Gjorde nämligen en tråd gällande olika tangentbord med mekaniska brytare och det lutar sig åt Filco Ninja Majestouch-2 just nu. Gillar amerikansk layout mer än svensk ändå. Speciellt den smala knappen för enter.

Men fortfarande vet jag ej om det är värt att köpa tenkeyless eller inte, den kostar endast £5 mindre än fullständiga versionen.

Varför valde du tenkeyless verisionen över fullständiga? Var det endast priset? Eller för att det är mer kompakt?

Tack ska du ha! Jo jag såg din tråd idag faktiskt. Det låter som ett bra val måste jag säga. Tenkeyless har två fördelar; det är kompakt och frigör mer yta på skrivbordet. Det gör stor skillnad om du frågar mig. Sedan är priset lägre som du säger. Om du inte använder numpad så köp, tveka inte!

Skrivet av grizzly666:

Vad tror du det beror på då?
Ska det vara så eller är det så att underdelen på ditt tbord är snett,skevt,buligt,etc?

Och silikon tejp det låter som det kan vara halt?
Varför inte ett par skidz från mus då borde det ju vara en fröjd att arbeta på

Får inspektera det när jag kommer hem. Bra att du är frågvis, det får mig att engagera mig i det lilla problemet, haha. Jag återkommer.

Permalänk
Medlem

Heller är det bordet du har skiten på som är snett,etc

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Hur fick du hem tangentbordet? Fick du brev från posten att det finns att hämta upp? Berätta!

Väntar nämligen på mitt tangentbord och väntar med spänning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Hur fick du hem tangentbordet? Fick du brev från posten att det finns att hämta upp? Berätta!

Väntar nämligen på mitt tangentbord och väntar med spänning.

Antar att du har fått hem ditt nu, jag beställde ett Majestouch-2 Tenkeyless (Cherry MX Black) för ett par dagar sen och undrar hur det går till! När man beställer från dustin/inet får man ju sms och så landar det på Konsum, är det någon liknande historia med keyboardco?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Crakso:

Antar att du har fått hem ditt nu, jag beställde ett Majestouch-2 Tenkeyless (Cherry MX Black) för ett par dagar sen och undrar hur det går till! När man beställer från dustin/inet får man ju sms och så landar det på Konsum, är det någon liknande historia med keyboardco?

Beställde nyligen ett Filco Majestouch 2 med Cherry MX Brown. Beställde på en måndag via keyboardco och betalade med PayPal. På fredagen samma vecka fick jag en AVI från posten och med den var det bara att gå och hämta ut på mitt uthämtningsställe (ICA i mitt fall) på samma vis som med paket som skickas inrikes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crakso:

Antar att du har fått hem ditt nu, jag beställde ett Majestouch-2 Tenkeyless (Cherry MX Black) för ett par dagar sen och undrar hur det går till! När man beställer från dustin/inet får man ju sms och så landar det på Konsum, är det någon liknande historia med keyboardco?

Paketet kommer till närmsta affär, dvs. ICA eller dylikt.

Spårning finns givetvis på paketet och man kan använda paketets nummer när du ska hämta ut det (kommer inte ihåg exakt vad numret kallas).

Med andra ord, när du sett att paketet hamnat på ICA (genom spårningen) kan du helt enkelt gå dit med paketets nummer och hämta ut det. Behöver inte vänta på något brev eller sms.