har bestämt mig för antec h2o 920, skaffa bättre chassifläktar?

Permalänk
Avstängd

har bestämt mig för antec h2o 920, skaffa bättre chassifläktar?

har bestämt mig för att skaffa antec h2o 920 sluten vattenkylning, jag hade tänkt att montera radiatorn så att den blåser varm luft ut ur chassit. efterssom jag både har mitt grafikkort som blåser ut luft och även antec h2o 920 som jag tänker skaffa så utgår jag att man bör ha bra inblåsfläktar, frågan är då ifall det är optimalt att använda standardfläktarna till mitt chassi som inblåsfläktar.

mitt problem som jag har är att se till att ha tillräckligt inblås när min cpu kylare arbetar på hög hastighet och som är tysta under normal använding av datorn.

jag vill helst inte ha några takfläktar då jag inte tycker det är så stilrent. jag funderar på att ha en fläkt längst ner i chassit också men då kommer massa kablar att gå precis över vilket kanske inte är optimalt. mitt chassi har damfilter i botten av chassit för platserna för inblåsfläktar där jag har två stora blåa pilar på bilden och det är även där jag kan tänka mig att ha fläktar.

jag har tittat lite på h80 okcså men antec h2o 920 verkar vara en bättre kylare på alla sätt och vis; bättre fläktkontroll, bättre fläktar, flexibla slangar, bättre pump och sen har vi den där anpassningsbara LED:en som jag inte lär få någon större glädje av med mitt chassi.