Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Lite sugen på att köra men finns det några kul Melee builds som klarar endgame.
Critbuilds roligast då jag kommer köra softcore.
Inte ens använt ex Blade flurry men såg den var rätt nerfad nu.
Cyclone är shitboring.

Orkar inte spela ranged åter igen, så trist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Lite sugen på att köra men finns det några kul Melee builds som klarar endgame.
Critbuilds roligast då jag kommer köra softcore.
Inte ens använt ex Blade flurry men såg den var rätt nerfad nu.
Cyclone är shitboring.

Orkar inte spela ranged åter igen, så trist.

Flicker Strike, Earthquake och Ice Crash klarar av end-game ganska bra. Vet inte hur det är mot Guardians och Shaper dock.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

De verkar ha en väldigt stark fanbase Redan 46 sidor och dagen har knappt börjat

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedman18:

De verkar ha en väldigt stark fanbase Redan 46 sidor och dagen har knappt börjat

Är ju en världsomfattande tidszon för alla deras spelare.
med dx11 klienten samt atlas har de omfamnat en hög D3 spelare.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

De verkar ha en väldigt stark fanbase Redan 46 sidor och dagen har knappt börjat

Jag är 99% säker på att PoE är mer aktivt än vad D3 är

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oTiuZ:

Jag är 99% säker på att PoE är mer aktivt än vad D3 är

Lägger till 1%

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av oTiuZ:

Jag är 99% säker på att PoE är mer aktivt än vad D3 är

Tittare på Twitch
PoE: 5059
Diablo 3: 799 (Diablo 2: 1381)

Online på Reddit
r/pathofexile: 2 654
r/diablo: 396

Kanske inte 99%, men mycket mer kan man i alla fall säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Tittare på Twitch
PoE: 5059
Diablo 3: 799 (Diablo 2: 1381)

Online på Reddit
r/pathofexile: 2 654
r/diablo: 396

Kanske inte 99%, men mycket mer kan man i alla fall säga.

Hoppsan, det var bra mycket mer än vad jag trodde! Härligt ändå att PoE kommit så pass långt som det gjort

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk

Kommer nog spontanlira nya ligan men inte när den går live...inga större förändringar förutom lite nerfs härådär...Meta kommer fortsatt vara CI och kanske någon fler metaattack-skill....meh inte impad och inte sugen heller.

Ska bli skönt att lira lite annat ett tag

Permalänk

Bah, kan inte bestämma mig mellan Inq Ele BF Life eller Ass Crit BF CI.... spelar själv och trader inte så mycket, kan hända jag köper något item för currency jag hittar.

Tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av python_ormen:

Bah, kan inte bestämma mig mellan Inq Ele BF Life eller Ass Crit BF CI.... spelar själv och trader inte så mycket, kan hända jag köper något item för currency jag hittar.

Tips?

Borde väl inte spela någon roll så länge du kör BF? Det är helt jävla broken just nu :)...

Permalänk
Medlem
Skrivet av python_ormen:

Bah, kan inte bestämma mig mellan Inq Ele BF Life eller Ass Crit BF CI.... spelar själv och trader inte så mycket, kan hända jag köper något item för currency jag hittar.

Tips?

Jag hade valt Inq då de flesta förmodligen kommer välja Ass Crit BF. Sen är det nog lättare att hitta Life-gear än CI gear i början av en liga.

Själv satt jag och pillade med lite builds nu i morse. Lutar åt Raider BF (DW claw) som första karaktär just nu. Kan dock enkelt speccas om till daggers eller svärd om jag nu skulle hitta något bättre. (Föredrar self found). Får se hur det kommer fungera och hur rolig den är att spela. I värsta fall skapar jag en ny karaktär, jag spelar ju ändå för att det ska vara roligt!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gavelinus:

Jag hade valt Inq då de flesta förmodligen kommer välja Ass Crit BF. Sen är det nog lättare att hitta Life-gear än CI gear i början av en liga.

Själv satt jag och pillade med lite builds nu i morse. Lutar åt Raider BF (DW claw) som första karaktär just nu. Kan dock enkelt speccas om till daggers eller svärd om jag nu skulle hitta något bättre. (Föredrar self found). Får se hur det kommer fungera och hur rolig den är att spela. I värsta fall skapar jag en ny karaktär, jag spelar ju ändå för att det ska vara roligt!

finns ju en inofficiell SSL dvs självfundad liga
https://poe-ssf.herokuapp.com/

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Började lira igen för någon vecka sedan, sitter och funderar på vad en nybörjare borde köra för build i breach?. Något tips?

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Började lira igen för någon vecka sedan, sitter och funderar på vad en nybörjare borde köra för build i breach?. Något tips?

Jag är 100% nybörjare i detta, blivit rekommenderad en lightning arrow ranger-build. Tänkte väl ge det ett försök.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

finns ju en inofficiell SSL dvs självfundad liga
https://poe-ssf.herokuapp.com/

Tack för tipset! Känner mycket väl till denna liga då jag tittar på ProjectPT då och då. Kommer dock inte registrera mig där då jag inte vill vara låst till just self found. Att jag föredrar det betyder inte att jag inte vill sälja items jag inte använder som exempel. Detta är inget de tillåter i Self Found-ligan. Och jag kanske vill köpa skill gems som jag inte kan få tag på utan att levla andra karaktärer. Är inte så intresserad av att tävla mot andra heller! Kör mitt eget race så att säga.

Skrivet av Rawrgasm:

Började lira igen för någon vecka sedan, sitter och funderar på vad en nybörjare borde köra för build i breach?. Något tips?

Om du inte vill köra ranged rekommenderar jag dig denna build-guide. Använde den själv (Eller en liknande iaf) när jag behövde komma in i spelet igen och inte ville spela ranged. Earthquake är inte en dålig skill alls.
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1596320

Vill du spela ranged rekommenderar jag Tornado shot. En väääldigt bra guide för både nya och gamla spelare.
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1041989

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Är fett taggad till nya season!

Permalänk
Medlem

Om någon funderar på att börja spela PoE så kan jag verkligen rekommendera skiten, det har allt som diablob3 borde haft, free to play utan konstigheter dessutom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Tittare på Twitch
PoE: 5059
Diablo 3: 799 (Diablo 2: 1381)

Online på Reddit
r/pathofexile: 2 654
r/diablo: 396

Kanske inte 99%, men mycket mer kan man i alla fall säga.

Tekniskt sätt är det väl 533% fler tittare via Twitch och 570% fler på reddit (Jag kanske gör matte fel här men:P)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MoNkeY-05:

Jag är 100% nybörjare i detta, blivit rekommenderad en lightning arrow ranger-build. Tänkte väl ge det ett försök.

King of the hill versionen är grym men kräver lite gear dock.
bra aoe, kan kanske behöva en hyfsad single skill som tex Barrage som komplement

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

King of the hill versionen är grym men kräver lite gear dock.
bra aoe, kan kanske behöva en hyfsad single skill som tex Barrage som komplement

Vad är King of the Hill versionen? Har du möjlighet att länka?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Sjukt bra spel. Den riktiga uppföljaren till diablo 2 IMO...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MoNkeY-05:

Vad är King of the Hill versionen? Har du möjlighet att länka?

ska vara king of the forest
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1738625

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Spelat lite i breach nu sen igår, level 30 hittils. Fått en breach ring som var helt ok.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk

Startade en inq ele blade flurry, med min tur så hittade jag så klart en Bino's hahaha

Permalänk
Medlem

Farmar man bara gear? Är PVP dött? Alla bara farmar?

Permalänk

Oro's Flicker Strike Slayer och har "bara" hunnit till level 83. Har hittat en exalt, men förutom det så har jag inte haft någon tur alls i form av drops eller länkning av min Oro's Sacrifice. Kör Flicker Strike i en 4L fortfarande.

Skrivet av Silcan:

Farmar man bara gear? Är PVP dött? Alla bara farmar?

Företaget bakom Path of Exile heter Grinding Gear Games, så ja, man farmar gear.

PvP är dött, men när man körde ganska seriösa turneringar i s.k. Low Level Duels så var gear mycket viktigt även då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Oro's Flicker Strike Slayer och har "bara" hunnit till level 83. Har hittat en exalt, men förutom det så har jag inte haft någon tur alls i form av drops eller länkning av min Oro's Sacrifice. Kör Flicker Strike i en 4L fortfarande.

Företaget bakom Path of Exile heter Grinding Gear Games, så ja, man farmar gear.

PvP är dött, men när man körde ganska seriösa turneringar i s.k. Low Level Duels så var gear mycket viktigt även då.

Okej, så man har ingen nytta med gearet i form av PVP eller något. Då blir jag inte motiverad att grinda.

Permalänk
Medlem

Är helt novis på detta spel så undrar om någon har en bow till mig, level 58. Betalar givetvis har 8C att lägga som max standard league