Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Är lite förvirrad när de kommer till PoEs prestanda, för det mesta ligger jag på min FPS cap på 100 fps, men i städer när det är många andra med specialeffekter så ligger min fps runt 70, men varken CPU eller GPU belastas till 100%, CPU ligger i 25% och GPU ligger runt 60%... RAM minnes användningen ligger på 38% och spelet ligger på min nvme ssd. Någon som upplever liknande?

Någonting är helt klart fel med cosmetics. Har själv ibland problem att ens ta mig fram i städer pga fps drops.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Är lite förvirrad när de kommer till PoEs prestanda, för det mesta ligger jag på min FPS cap på 100 fps, men i städer när det är många andra med specialeffekter så ligger min fps runt 70, men varken CPU eller GPU belastas till 100%, CPU ligger i 25% och GPU ligger runt 60%... RAM minnes användningen ligger på 38% och spelet ligger på min nvme ssd. Någon som upplever liknande?

Skrivet av BergEr:

Någonting är helt klart fel med cosmetics. Har själv ibland problem att ens ta mig fram i städer pga fps drops.

Det här är inte precis några nya grejer. Städer med mycket folk som har dragit på sig sina pråliga struthattar och discovapen har alltid orsakat rejäla prestandaproblem. Det nya systemet där alltfler har på sig sitt bling allt tidigare har gjort saken än tydligare.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

@BergEr: Jo att MTX'erna är mer krävande än vad som kan anses rimligt är jag medveten om men jag begriper inte varför mitt system inte loadar 100% på varken GPU eller CPU när den inte lyckas hålla 100 fps.. får väl lämna nån feedback till GGG

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Är lite förvirrad när de kommer till PoEs prestanda, för det mesta ligger jag på min FPS cap på 100 fps, men i städer när det är många andra med specialeffekter så ligger min fps runt 70, men varken CPU eller GPU belastas till 100%, CPU ligger i 25% och GPU ligger runt 60%... RAM minnes användningen ligger på 38% och spelet ligger på min nvme ssd. Någon som upplever liknande?

Samma för mig dock även i maps efter en tids spelande droppar min fps ner till så lågt som 25fps även i hideout.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det här är inte precis några nya grejer. Städer med mycket folk som har dragit på sig sina pråliga struthattar och discovapen har alltid orsakat rejäla prestandaproblem. Det nya systemet där alltfler har på sig sitt bling allt tidigare har gjort saken än tydligare.

Det är ju dock så illa nu att man får inte köra med MTX i partyn.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

@BergHa: Jo att MTX'erna är mer krävande än vad som kan anses rimligt är jag medveten om men jag begriper inte varför mitt system inte loadar 100% på varken GPU eller CPU när den inte lyckas hålla 100 fps.. får väl lämna nån feedback till GGG

Begränsningar i grafikmotorn med all sannolikhet.

Permalänk
Medlem

min hd går upp i 100% i detta spel, upplever också onormalt långa tider när man går in i en ny stad, så är det inte på diablo3 t ex.. har 8gb ram borde väl ändå räcka till detta spel? tycker gta 5 eller andra spel som witcher flyter på bättre än detta..

ska det krävas en ssd till detta spel när typ inga andra spel har jag såna proble med direkt? maxar inte heller mina grafikinställningar...

Men jag är ändå glad, igår kväll spelade jag själv i början av act8 med min halvkassa gamla marauder lvl 60 så kom det nån spelare lvl79 frågade om jag ville ha lite hjälp osv så jag sa varför inte, sen frågade han om mitt vapen sa att det suger balle för det gjorde det, så gav han mig denna.. måste ändå vara ett bra vapen för ground slam som jag kör? trodde inte det finns så snälla människor online, glad jag blev kan jag säga nu har man lite mer motivation att spela och försöka lvla då man dödar betydligt snabbare nu haha.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HazZarD:

...måste ändå vara ett bra vapen för ground slam som jag kör?.

Ja, Marohi trivs bra där, gärna med Resolute Technique också samt skala mycket Attack Speed!
Sunder och föredra dock, men sen har Ground Slam bredare verkningsgrad...

Permalänk
Medlem

Inte gått så bra som jag hoppats med min build. Kör en frostblades raider som jag håller på och trixar fram och tillbaka med en del för att testa mer life/life leech eller DPS. Funderar på ifall det är värt att gå all in och skaffa en 6L Belly of the Beast eller om min 6L armour får duga.

Sitter väl med 5k+ life nu och runt 300k DPS i Path of Building utan massa flask buffar mot vanliga mobs. T13 och under smälter rätt lätt och snabbt, inte riktigt testat T14+ ännu men gissar på att bossarna kan bli lite problem där. Uber lab är lite irriterande då Izaro 1 shottar så har inte tagit mig igenom det ännu.

Har väl gått okej med drops iaf även om det inte har varit brutalt bra, har väl gear för runt 15 exalts iaf och en del currency kvar.

Permalänk
Medlem

Började med en Storm Burst-build, insåg redan i A5 att den sög men jag tänkte "Bara jag skaffat lite gear så kommer den krossa!", jorååå..... När till och med Mathil dissar Storm Burst så vet man att den är dålig.

Gjorde en ny build, en Dark Pact, jääääädrar vad den krossar. Har fortfarande Goldrim, Tabula, kasst gear osv och trots det lyckas jag farma T13-T15 maps.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Började med en ancestral warchief, blev less då jag inte fick till skadan riktigt. Gjorde en righteous fire chieftan marauder istället.. Funkar riktig bra.

Lyckades 6 länka 2 rustningar i helgen så jag är ganska nöjd

Permalänk
Medlem

vilken unik armor rekommenderas att satsa på som berserker marauder? har lust att köpa en från en sån sida som säljer items, för trading är lite drygt och jag har knappast bra grejer eller orken sitta och byta som på den gamla d2 tiden i chatten spamma bara....

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

vilken unik armor rekommenderas att satsa på som berserker marauder? har lust att köpa en från en sån sida som säljer items, för trading är lite drygt och jag har knappast bra grejer eller orken sitta och byta som på den gamla d2 tiden i chatten spamma bara....

poe.trade är den typ alla använder för att tradea på.

Att köpa items där för ingame valuta dvs chaos orbs osv är lätt, bara att söka efter item du vill ha och skicka ett pm ingame till spelaren som säljer.

Vill du dock sälja items där så är det nog lättast om du har premium stash tabs.

Lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

vilken unik armor rekommenderas att satsa på som berserker marauder? har lust att köpa en från en sån sida som säljer items, för trading är lite drygt och jag har knappast bra grejer eller orken sitta och byta som på den gamla d2 tiden i chatten spamma bara....

Nu vet jag inte hur stor risken är, men blir du påkommen med att köpa items för pengar så kommer ditt konto att bli avstängt.
Men använd http://poe.trade för trading, trade chatten är bara cancer.

Vilken armor som rekommenderas beror väl lite på vad du är för spec, kör du life och behöver sockets på din armor så är det oftast Belly of the Beast som gäller, klarar du dig utan sockets så Kaom's Heart.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

vilken unik armor rekommenderas att satsa på som berserker marauder? har lust att köpa en från en sån sida som säljer items, för trading är lite drygt och jag har knappast bra grejer eller orken sitta och byta som på den gamla d2 tiden i chatten spamma bara....

Nu vet jag inte hur stor risken är, men blir du påkommen med att köpa items för pengar så kommer ditt konto att bli avstängt.
Men använd http://poe.trade för trading, trade chatten är bara cancer.

Vilken armor som rekommenderas beror väl lite på vad du är för spec, kör du life och behöver sockets på din armor så är det oftast Belly of the Beast som gäller, klarar du dig utan sockets så Kaom's Heart. Men kan ju lika gärna vara så att du kör en spec som har behov av något helt annat.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Har en fråga till Er. Det här med resistances. Efter att man avslutar act 10 så sänks en resistances med -30% (vilket ger totalt resistance penalty -60%). Finns det någon anledning till att inte avsluta act 10 och därmed slippa -30% sänkningen i res? T.ex. content som är låst tills man avslutat alla akter o.s.v. Det jag gissar mig till är att man inte får den sista pantheon förmågan att specca med. Men det kanske man klarar sig utan.

För det är väl fritt fram att mappa, göra lab runs och resten, oavhängigt om man dödar sista bossen?

Permalänk
Skrivet av FabriciusRex:

Har en fråga till Er. Det här med resistances. Efter att man avslutar act 10 så sänks en resistances med -30% (vilket ger totalt resistance penalty -60%). Finns det någon anledning till att inte avsluta act 10 och därmed slippa -30% sänkningen i res? T.ex. content som är låst tills man avslutat alla akter o.s.v. Det jag gissar mig till är att man inte får den sista pantheon förmågan att specca med. Men det kanske man klarar sig utan.

För det är väl fritt fram att mappa, göra lab runs och resten, oavhängigt om man dödar sista bossen?

Vad jag vet kan du inte lira maps innan du har klarat act 10.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcidStorm:

Vad jag vet kan du inte lira maps innan du har klarat act 10.

Aha. Då blir det att avsluta akt 10. Tackar!

Permalänk
Medlem

Bestämde mig för att testa något annat så sålde av allt på Frost Blades gubben och startade en Dark Pact Berserker då den verkade skoj. Testade först att gå mot Vaal Pact hållet men kändes som gubbens spelstil blev mer lik Frost Blades gubben så spenderade väl 60 regrets o speccade om till en regen. Måste levla upp då jag bara är lvl 69 nu men verkar rätt skoj, måste fixa mer gear också då jag bara har en 6L Pledge of Hands atm.

Kul att testa olika builds inom samma liga för en gångs skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Aha. Då blir det att avsluta akt 10. Tackar!

Confirmed. Ville testa att se hur enkla Elreon-dailies faktiskt är, så körde en master lvl 6 (area lvl 62) igår med min lvl 45 char. Det var inget problem alls, så tänkte se om det fanns någon möjlighet alls att köra maps, kastade in en T1 map och aktiverade men fick ett meddelande i stil med "you need to finish act 10 to access end game content".

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

xbox versionen är ute nu,, undrar om ps4 kommer få ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

xbox versionen är ute nu,, undrar om ps4 kommer få ?

PS4 kommer mest troligt inte att få eftersom spelmotorn bygger på DirectX.

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Confirmed. Ville testa att se hur enkla Elreon-dailies faktiskt är, så körde en master lvl 6 (area lvl 62) igår med min lvl 45 char. Det var inget problem alls, så tänkte se om det fanns någon möjlighet alls att köra maps, kastade in en T1 map och aktiverade men fick ett meddelande i stil med "you need to finish act 10 to access end game content".

Det hade varit rätt OP att kunna skippa act 10 och dra fördel av endast - 30% resistance reduktion. Men det låter nästan som att labb och annat kan göras utan att klara act 10. Men mapping är så core för grinding så det vill man ju inte skippa.

Permalänk
Avstängd

Som ovan säger kan man skippa att döda kitava om man enbart ska farma lab och dylikt för att slippa ha så mycket ress gear, men maps är det jag tycker är roligast atm iaf så det bör man ej skippa ut på

Permalänk

Ifall man vill farma uberlab utan att göra act10 kitava så måste man väl ändå göra en char först för att samla alla ubertrails i maps?

Permalänk
Avstängd

Är inte helt säker men tror du endast kan farma merciless labs utan att döda kitava, folk brukar göra det för att få fram bra headenchants

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fireflies:

Är inte helt säker men tror du endast kan farma merciless labs utan att döda kitava, folk brukar göra det för att få fram bra headenchants

Går bra att köra uberlab också utan att döda Kitava, dock måste man ju självklart ha gjort alla trials på en annan char först.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Uber-lab nötandet igår (körde bara 8-9 st så vet inte om det är nötande när de inte tar så lång tid) gav lite utdelning iaf, förutom massa småsaker som ändå betalade för Offeringsen med råge blev det ett par Death's Door stövlar. Sämst rolls någonsin men 170-180c lär jag få för dem.

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Uber-lab nötandet igår (körde bara 8-9 st så vet inte om det är nötande när de inte tar så lång tid) gav lite utdelning iaf, förutom massa småsaker som ändå betalade för Offeringsen med råge blev det ett par Death's Door stövlar. Sämst rolls någonsin men 170-180c lär jag få för dem.

Kör du helm enchants på The Tempest's Binding i hopp att få en 2 additional Barrage projectiles? Den kombinationen är värd ca 100 exalts nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Kör du helm enchants på The Tempest's Binding i hopp att få en 2 additional Barrage projectiles? Den kombinationen är värd ca 100 exalts nu.

Ne, mest kört enchants på random prylar faktiskt. I början var det för att få dark pact damage på min egen hjälm och sen tog jag min gamla hjälm och körde lite på den. Är det någon som faktiskt köper den för det priset? Kan helt klart plocka upp en sådan och se vad jag får, är mest random jag kört på nu och inte fått något jag behållit förutom min egen dark pact.

Rent allmänt har jag gått rätt bra plus på uber nötandet, mycket på grund av exalts (och annan currancy) från kistorna, samt många gems med hög quality och level. Bara på skitgemsen som hade värde < 1c (sålt dem till NPC) har jag fått in runt 120 gemcutters prism på de senaste 30 runsen.

Får nog ta och plocka upp en sådan där hjälm och se om jag kan få någon Barrage enchant på den :p.