Fredagspanelen 19: Copyswede, Steve Jobs och spelhösten

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 19: Copyswede, Steve Jobs och spelhösten

I veckans avsnitt av fredagspanelen diskuteras hetaste ämnena i datorvärlden. Jonas och Emil sätter tänderna i allt ifrån Steve Jobs avgång till den kommande Copyswede-avgiften.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Satt just och undrade om det inte var två veckor sen senast

Permalänk
Medlem

Det man ser framemot i slutet av skolveckan

Visa signatur

| i5 2500k @ 4,6GHz | H80 | ASUS P8Z68-V Pro | GTX 770 Phantom |
| Vengeance 8GB | AX850 | Define R3 | Corsair Force GT 120GB |
| Samsung Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda Green 2TB |
| Dell U2412M | Shure SE535 LTD | Grado SR325is G-cushions | O2 & ODAC |
| Synology DS 412+ | 2x WD Red 3 TB | 2x WD Red 4TB |

Permalänk
Medlem

jag är inte helt uppdaterad, men copyswede ska alltså ta ut en avgift på 200 kronor per hårddisk för att sannolikheten att folk privatkopierar Björn Skifs i stora mängder skulle vara överhängande?

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Jag som väntat med att käka tills den kom ut! Nu blire panel-maration, om nom nom!

Permalänk
Medlem

Härliga grejjer, jobbiga skjortor dock får ont i huvudet av flimmret som uppstår.

Permalänk
Avstängd

Fan vad nice! Mitt i prick till käket!

Permalänk

satans med Sandy bridge e!
måste beställa mina komponenter i mitten på oktober

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem

Helgen räddad! Varannan fredag deppar man och varannan är man helnöjd.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

"det finns inga genvägar till den perfekta grafik"

någon annan som hörde det i Barbro röst?

Permalänk
Medlem

Fredag: check
Tacos: check
Iskall öl: check
Fredagspanelen på Sweclockers: Kan inte bli bättre!

Permalänk
Medlem

Jag köper CD skivor fortfarande så vist köper folk skivor än.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Fredag: check
Tacos: check
Iskall öl: check
Fredagspanelen på Sweclockers: Kan inte bli bättre!

Precis samma som jag åt och drack

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Äntligen fredag!

Jonas du har fel i denna video.
Du säger i recensionen att "det var ungefär det kortet som gick in i det här chassiet", då syftat till 260-kortet

Permalänk

Som vanligt fantastiskt bra fredagspanel!

Illustrerad förklaring av kasettband = stor humor!

Alla som är intresserade av mjukvarupatent och Apples patentattack på Samsung borde höra radioshowen This American Lifes' program When patent attacks som är helt sjukt bra grävande journalistik om hur snett det gått med patent. Spännande om hur den som myntade begreppet patenttroll blev det värsta patenttrollet själv.

Permalänk
Skrivet av Cirap:

"det finns inga genvägar till den perfekta grafik"

någon annan som hörde det i Barbro röst?

Haha ja Skrattade högt!

Tack Emil och Jonas för god underhållning.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Entusiast
Citat:

Kyckling.. Emil B

Alltid lika trevligt med fredagspanel.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Hade inte väntat mig en fredagspanel idag... Så jävla nice med en kall bira och swec

Permalänk
Medlem

Generationsklyftan handlar inte så mycket om kassettband. Det handlar nog mer om att era läsare oftast inte läser artikeln, utan går direkt från rubrik till kommentar. De hoppar helt enkelt över eventuell förklarande text, och eventuella frågor och svar som redan skrivits i ert forum.

Till nästa fredagspanel hoppas jag ni försöker förklara för läsarna vad ett "Kartotek" är för någonting.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker Emil ser ut som en bilförsäljare på nyhetsbilden?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

"det finns inga genvägar till den perfekta grafik"

någon annan som hörde det i Barbro röst?

Svar ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

"det finns inga genvägar till den perfekta grafik"

någon annan som hörde det i Barbro röst?

svar ja

man är lite skadad kanske.

Permalänk
Medlem

Nytt kylar test! <3

Snacka gärna mer om spel, inget fel med det och då över 50% av SC ser fram i mot BF3 så kan ni skippa CoD etc

Permalänk
Medlem

jag är född 92 och kommer ihåg kassett, känner mig träffad ska gå och gråtlyssna på min blinka lilla stjärna kassett.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

om Emil nåsin skulle bli kriminell (varför han nu fan skulle bli det) kan han ju alltid vara glad över att ha det grymmt coola aliaset stugmannen i tidningarna

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem

Finns fan inget bättre än Fredagspanelen i slutet av veckan. Tack grabbar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Det har ju varit spekulationer med att ta bort versionsnumret från Mozilla Firefox totalt.

I en intervju med Dotzler säger han följande:

Citat:

"There's been some discussion around removing version numbers from the Firefox 'About' window. Our goal is to avoid confusion and make sure users always have the most current version of Firefox. While that's the long term goal, this change isn't happening overnight. Right now, the version number is available in the Help-Troubleshooting menu."

Källor: Neowin & ExtremeTech

Permalänk

Jag är född 96 och jag lyssnade på kassettband när jag var liten!

Permalänk
Datavetare

Kassettband... Själv kommer man ihåg VIC-20, ZX-Spectrum samt C=64. Efter ett par "load error" så fick alla vara helt tysta och stilla i rummet medan datorns kasset-bandspelare laddade in det senaste spelet i ca 50 bytes/s.

Inte kul när någon av misstag stoppade in dessa data-band i en vanlig stereoanläggning med rätt hög volym

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Diggar att ni skämtar så mycket!

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄