Surfa krypterat på SweClockers Mobil

Permalänk
Melding Plague

Surfa krypterat på SweClockers Mobil

Vik foliehatten och dra ned rullgardinerna, för nu går det att surfa SweClockers mobilsajt med Hypertext Transfer Protocol Secure (HTTPS).

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hatt på!

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Perfekt

Permalänk

Trevligt

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

klockren!

Permalänk
Medlem

Huvudsiten då?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Smididgt (:

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Låter bra detta=)

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk

Varför gör ni inte detta på den vanliga siten, där finns ju ett minst lika stort behov!

Permalänk
Medlem

Bara vanliga sidan kvar nu då!

Permalänk
Medlem

Bra men inget nödvändigt för mig men roligt att ny lyssnar på medlemmarna

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Hjälpsam

Tror det är större behov av foliehatteri på vissa andra svenska forum än här där det ändå är rätt så väl städat.

Men absolut en trevlig feature som inte skadar.

Tummen upp för alla Foliehattar som önskat detta och Sweclockers som levererar

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Har blivit mer och mer spam här på forumet med skumma medlemmar som lägger ut skumma annonser och länkar, detta tycker jag de ska försöka stoppa i första hand..Händer ofta tidigt på morgonen.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

HyperText Transfer Protocol har jag fått lära mig, den hårda vägen, att det ska vara? Förlorade en omgång Bezzerwizzer för att jag svarade "HyperText Transport Protocol"!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Flygfisk:

HyperText Transfer Protocol har jag fått lära mig, den hårda vägen, att det ska vara? Förlorade en omgång Bezzerwizzer för att jag svarade "HyperText Transport Protocol"!

Japp, Hypertext Transfer Protocol Secure, skall det vara

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Nu vill jag Se PM på mobilsidan också

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Mest besökta sidan på min mobil

Permalänk
Inaktiv

Smidigt men vad för anledning kan man ha att surfa på sweclockers med en krypterad anslutning?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av anon4992:

Smidigt men vad för anledning kan man ha att surfa på sweclockers med en krypterad anslutning?

Ptjah, du kanske är livrädd för att någon ska komma över dina kontouppgifter, alternativt surfar från Iran och inte vill att säkerhetspolisen ska få reda på att du överklockar grafikkortet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Användarnamnqwer:

Varför gör ni inte detta på den vanliga siten, där finns ju ett minst lika stort behov!

Starkt jobbat grabbar!:D Någonstans måste man ju börja.:) Men en bra tanke som den även slog mig.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas D:

Ptjah, du kanske är livrädd för att någon ska komma över dina kontouppgifter, alternativt surfar från Iran och inte vill att säkerhetspolisen ska få reda på att du överklockar grafikkortet.

Ha ha ha...:D Dagens på den!:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användarnamnqwer:

Varför gör ni inte detta på den vanliga siten, där finns ju ett minst lika stort behov!

yes nu saknas det bara på vanliga siten

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk

Vill inte vara elak mot dessa säkerhetsmedvetna medlemmarna men med rätt mjukvara och lite säkerhetskunskaper så är https lika osäker som http. Men trevlig förbättring iaf

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradoxnode:

Vill inte vara elak mot dessa säkerhetsmedvetna medlemmarna men med rätt mjukvara och lite säkerhetskunskaper så är https lika osäker som http. Men trevlig förbättring iaf

Med rätt person bakom en dator så kan vem som helst i världen avslöjas oavsett vilka krypterade system han använder, dock så finns det inte så många av dem i världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Ptjah, du kanske är livrädd för att någon ska komma över dina kontouppgifter, alternativt surfar från Iran och inte vill att säkerhetspolisen ska få reda på att du överklockar grafikkortet.

Ni verkar inte ta det så allvarligt, men jag tycker inte att det är ok att skicka mitt lösenord helt okrypterat över det publika internet. Jag gjorde det dock precis för att kunna svara här. Tyvärr.

Mer SSL åt inloggningar, tack!

Visa signatur

[ Derp ]

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av z2k:

Ni verkar inte ta det så allvarligt, men jag tycker inte att det är ok att skicka mitt lösenord helt okrypterat över det publika internet. Jag gjorde det dock precis för att kunna svara här. Tyvärr.

Mer SSL åt inloggningar, tack!

Jodå, vi förstår poängen, annars hade vi inte ägnat tid åt att införa funktionen. Däremot har man större större problem än att någon stjäl inloggningsuppgifterna till SweClockers om någon avlyssnar datatrafiken.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Har blivit mer och mer spam här på forumet med skumma medlemmar som lägger ut skumma annonser och länkar, detta tycker jag de ska försöka stoppa i första hand..Händer ofta tidigt på morgonen.

har med noterat detta!

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Med rätt person bakom en dator så kan vem som helst i världen avslöjas oavsett vilka krypterade system han använder, dock så finns det inte så många av dem i världen.

Bara om du tror att CIA har bakdörrar till alla världens krypto.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Ramsam:

har med noterat detta!

Anmäl/rapportera de misstänkta inläggen så rycker moderatorerna ut snabbare än en oljad blixt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Jodå, vi förstår poängen, annars hade vi inte ägnat tid åt att införa funktionen. Däremot har man större större problem än att någon stjäl inloggningsuppgifterna till SweClockers om någon avlyssnar datatrafiken.

Skönt att höra. Så är inloggning över SSL på g?

Givetvis är det inte total katastrof ifall någon skulle kommer över någon annas konto här, men tyvärr är jag rätt säker på att väldigt många använder samma lösenord här som på andra ställen där det skulle få betydligt större konsekvenser om de hamnade i orätta händer.

EDIT: Ja, inloggningen på vanliga sidan då alltså. Mobilsidan har det ju nu.

Visa signatur

[ Derp ]