Permalänk
Avstängd

Kan inte anslute till vissa sidor :(

Hej hallå. Jag har ett problem som jag har haft ganska länga. När jag ska gå in på vissa sidor ( oftast där man loggar in ) står det:

Anslutningen misslyckades.

Firefox kan inte upprätta en anslutning till servern på .....................

*Platsen kan tillfälligt vara nere eller upptagen. Försök igen om en
stund.
*Om du inte kan öppna någon sida alls, kontrollera datorns
nätverksanslutning.
*Om datorn eller nätverket skyddas av en brandvägg eller proxy, kontrollera
att Firefox har tillstånd att ansluta till webben.

Har prövat firefox ( standard ) chrome och explorer... samma problem. Dock misstänker jag att det har med brandväggen att göra men har samma problem när den är avstängd.

Någon som vet?

Tack..

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Avstängd

ingen?

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Först kolla om din uppkopling är faktisk ok när du försöker att ansulta.

Starta en command prompt med "cmd" i run eller "search programs and files"

Så startar du ping med "ping vg.no -t"

Vg.no svarar alltid

Då kör du i gång en kontinuerling ping. Du skal alltid få svar, men om din uppkopling går ned, så får du hostname unreachable.
Får du fel i ping när du får fel i browseren ?

http://www.opendns.com/

Nederst på websajten hittar du 2 DNS ip, konfigurera dom på routeren eller lokalt på datorn, och kolla om du får problem då.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W