Corsair Corsair Nätagg AX 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorp:

Jag matade bara troll. Kommentaren Tyvärr hade dom inga guldpläterade agg så den funkar inte i min rigg. borde antytt om det

Aha, fick det till guldcertade, som i 80+ gold ^^

Men om TS nu planerar 2x MARS II så är det det vi diskuterar! (Tro't eller ej, det finns faktiskt folk som har råd med det)

Permalänk

Det finns en guide här i forumet om hur man startar ett nätagg utan att 24pin kontakten sitter i datorn. Tror det är klistrad någonstans, men är inte säker.
Köp INTE 1366 nu. Om bara några veckor (?) så kommer LGA2011 som antagligen kostar ungefär lika mycket, men som utan tvekan är mycket snabbare
Det kommer garanterat ett ASUS ROG kort till 2011.'

edit: dock så tycker jag att du ska köpa dina mars2 ASAP innan de tar slut

Permalänk
Medlem

jag skulle nog kört det d'r enermax-agget. som sagt, du kan inte få in fler gpus än två mars, och även med två sådana överklockade och en grymt törstig klockad i7a så mätte swec upp ca 1200w (1300 från väggen). detta är ju dessutom i maxload, och inte något du kommer ligga i konstant. det ger dig ändå ca 300w för hårddiskar, fläktar och annat smått och gott. enermax är dessutom en riktigt bra nätaggstillverkare.

men visst, vill du köra två agg så finns det "bryggor", vet dock inte vart man hittar dem, men jag har sett och läst om dem

sist men inte minst. vill du ha mars2 så köp dem nu, så kör du dem i din nuvarande setup tills du uppdaterar till sockel 2011. väntar du för länge finns de garanterat inte kvar. och ja, hade jag haft pengarna hade jag också köpt mars, trots att prestandan inte motiverar priset. det är ju om inte annat snuskigt snyggt

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Hej, grabbar. Har varit bortrest under helgen, men har läst alla posts nu. Tack för alla tips, det är verkligen uppskattat. Otroligt hur ni hittar konstiga high end produkter jag aldrig lyckas hitta, det är väl därför jag vänder mig till er. Det är väldigt svåra beslut som måste tas. Har oroat mig över andra aspekter än så länge (lite med kylningsystem och chassi o.s.v.), samt design på bygget. Det är lite svårt att få en exakt bild när man inte har bestämt komponenter.

Beslutet som har tagits (med hjälp av lite andra kompisar också): Alla komponenter ska beställas samtidigt. Vilket innebär att ingenting kommer att beställas förräns LGA 2011 har släppts, ett ROG moderkort av det värsta slaget samt ett duktigt vattenkylningsystem till hela systemet. Hur det ligger till med GPU och vilka nyheter som kommit ut vid den tidpunkten kommer att beslutas efter november/december. D.v.s. att om det finns 2st MARS II att köpa, och dessa är bäst på sin sak fortfarande, så kommer detta köp att göras. Om inte, så kommer det att väntas med GPU tills något annat passande high-end släpps ut. Då kommer även hela köpet att skjutas upp.

Anledningen till beslutet är för att jag inte orkar att stressa eller ta några felaktiga beslut. Det finns massor jag har ångrat förr, väldigt mycket med grafikkort faktiskt (Både 4870 köpet och 6870) så denna gång ska allt vara 100% bestämt innan det köps något.

Om ni hittar fler konstigt bra komponenter som kan möjligtvis passa med detta ROG system så är ni välkommna att posta det, som t.ex RAM minnen eller kanske t.o.m. ett par grymma SSD diskar. Ni se vad jag har i min burk, så om RAM t.ex bör sparas så kan det även tilläggas.

Till alla skeptiska folk i tråden:

För det första, skaffa ett jobb.
För det andra, kolla vad jag har för system just nu. En sidenote är att det enda spelet jag har installerat är minecraft, så jag bryr mig knappast om vad datorn ska användas till. Jag är helt enkelt en man som tycker om att bygga datorer med det bästa.
För det tredje, jag jobbar dag in dag ut för att kunna ha råd med saker som jag verkligen vill ha oavsett pris, utan endast för principen skull. Spar er tråkiga avundsjuka, väx upp och gör likadant istället för att sitta hemma och dräggla.

Ni måste förstå att det är irriterande att komma till ett forum man älskar och varit medlem på ett bra tag, och då ska folk vara spydiga istället för att hjälpa till. Visa lite respekt istället. Om ni inte har något hjälpsamt att säga, skriv ingenting, klicka vidare bara för det är ingen som vill läsa sånt.

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gugel:

Till alla skeptiska folk i tråden:

För det första, skaffa ett jobb.
För det andra, kolla vad jag har för system just nu. En sidenote är att det enda spelet jag har installerat är minecraft, så jag bryr mig knappast om vad datorn ska användas till. Jag är helt enkelt en man som tycker om att bygga datorer med det bästa.
För det tredje, jag jobbar dag in dag ut för att kunna ha råd med saker som jag verkligen vill ha oavsett pris, utan endast för principen skull. Spar er tråkiga avundsjuka, väx upp och gör likadant istället för att sitta hemma och dräggla.

Ni måste förstå att det är irriterande att komma till ett forum man älskar och varit medlem på ett bra tag, och då ska folk vara spydiga istället för att hjälpa till. Visa lite respekt istället. Om ni inte har något hjälpsamt att säga, skriv ingenting, klicka vidare bara för det är ingen som vill läsa sånt.

Ditt system skiljer sig inte närmvärt mycket med flera andra här inne. Det är en väldans skillnad att lägga 3-4 tusen gentemot 26 tusen på 2 grafikkort. Du måste väl förstå skeptisen? Still, pics or it didnt happen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av gugel:

Hej, grabbar. Har varit bortrest under helgen, men har läst alla posts nu. Tack för alla tips, det är verkligen uppskattat. Otroligt hur ni hittar konstiga high end produkter jag aldrig lyckas hitta, det är väl därför jag vänder mig till er. Det är väldigt svåra beslut som måste tas. Har oroat mig över andra aspekter än så länge (lite med kylningsystem och chassi o.s.v.), samt design på bygget. Det är lite svårt att få en exakt bild när man inte har bestämt komponenter.

Beslutet som har tagits (med hjälp av lite andra kompisar också): Alla komponenter ska beställas samtidigt. Vilket innebär att ingenting kommer att beställas förräns LGA 2011 har släppts, ett ROG moderkort av det värsta slaget samt ett duktigt vattenkylningsystem till hela systemet. Hur det ligger till med GPU och vilka nyheter som kommit ut vid den tidpunkten kommer att beslutas efter november/december. D.v.s. att om det finns 2st MARS II att köpa, och dessa är bäst på sin sak fortfarande, så kommer detta köp att göras. Om inte, så kommer det att väntas med GPU tills något annat passande high-end släpps ut. Då kommer även hela köpet att skjutas upp.

Anledningen till beslutet är för att jag inte orkar att stressa eller ta några felaktiga beslut. Det finns massor jag har ångrat förr, väldigt mycket med grafikkort faktiskt (Både 4870 köpet och 6870) så denna gång ska allt vara 100% bestämt innan det köps något.

Om ni hittar fler konstigt bra komponenter som kan möjligtvis passa med detta ROG system så är ni välkommna att posta det, som t.ex RAM minnen eller kanske t.o.m. ett par grymma SSD diskar. Ni se vad jag har i min burk, så om RAM t.ex bör sparas så kan det även tilläggas.

Till alla skeptiska folk i tråden:

För det första, skaffa ett jobb.
För det andra, kolla vad jag har för system just nu. En sidenote är att det enda spelet jag har installerat är minecraft, så jag bryr mig knappast om vad datorn ska användas till. Jag är helt enkelt en man som tycker om att bygga datorer med det bästa.
För det tredje, jag jobbar dag in dag ut för att kunna ha råd med saker som jag verkligen vill ha oavsett pris, utan endast för principen skull. Spar er tråkiga avundsjuka, väx upp och gör likadant istället för att sitta hemma och dräggla.

Ni måste förstå att det är irriterande att komma till ett forum man älskar och varit medlem på ett bra tag, och då ska folk vara spydiga istället för att hjälpa till. Visa lite respekt istället. Om ni inte har något hjälpsamt att säga, skriv ingenting, klicka vidare bara för det är ingen som vill läsa sånt.

Skit i vad andra säger, om du vill nått så gör det. Snacka med de som är nyfikna och vill hjälpa till istället för att försöka bemöta massa trams! Lycka till med bygget!

Ps. Personligen skulle jag inte lägga det på två Mars utan 3- eller 4-vägs 580 SLi, men det har du hört från andra redan så gör som du vill!

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad*

Höj tonen folket, tänk på trivseln. Om ni inte tror att det finns entusiaster som binder pengar i hårdvara så bör ni tänka om. Hoppa inte alltför tidigt till slutsatsen att någon trollar, tror ni det så anmäl det till oss så bedömmer vi det.

TS: Lycka till med bygget, ska hålla ett öga på tråden.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Ååhh måste ha den har ju blåa ledZ Haha Häftig produkt dock...

Skrivet av Ninotramp:

Varför Ferrari när det finns Ducia? (Klassiker på Swec...)

+1

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=926593
Köp Enermax agget 1500watt men va fan ska du behöva köpa 990x för nu när ivy bridge kommer eller bulldozer samt att 2 gtx 580 räcker. Du kommer att ha problem med quad sli också

Permalänk
Medlem
Skrivet av gugel:

Om ni hittar fler konstigt bra komponenter som kan möjligtvis passa med detta ROG system så är ni välkommna att posta det, som t.ex RAM minnen eller kanske t.o.m. ett par grymma SSD diskar. Ni se vad jag har i min burk, så om RAM t.ex bör sparas så kan det även tilläggas.

Dina dominator tror jag inte kommer att funka, för hög spänning. Och om du använder 2 agg så kan det ju vara bra med ett chassi som har plats för det

Dual-PSU-sladdar finns här: http://www.frozencpu.com/cat/l3/g11/c413/s1513/list/p1/Power_...

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Ditt system skiljer sig inte närmvärt mycket med flera andra här inne. Det är en väldans skillnad att lägga 3-4 tusen gentemot 26 tusen på 2 grafikkort. Du måste väl förstå skeptisen? Still, pics or it didnt happen

Nej, men det är skillnad att köpa high end varje år, och att köpa en high end med 3 års mellanrum.
Speciellt när produkterna precis har kommit ut. Just saying.

För övrigt kan jag hålla med dig om att det är nästan ödsleri med pengar, och jag har haft tid att tänka på det ett tag nu.
Förmodligen blir det att vänta på något bättre, men vill inte ha bråttom när det gäller detta bygge för då blir det
bara dåligt med saker och ting som jag är missnöjd med. Jag har nästan alltid haft oturen att jag spenderat för mycket
på någonting som blev mediokert för fort. Föredrar att jag får vad jag har betalat för. (Just MARSII var ju mer ett intresse för design)

För övrigt vill jag tacka er alla för åsikter samt hjälpen med PSU kablarna.
Det är sällan jag hinner sätta mig ner och titta ordentligt, mycket jobb i nuläget.
Men denna tråd har nog gjort sitt. När den nya hårdvåran lanseras kommer jag förmodligen
starta en ny tråd i Köpråd. Tack igen!

Mvh

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem

Du har inte funderat på att bygga en ny dator varje år istället med det näst snabbaste istället?
Pilla är ju alltid kul
Jag skulle tro att du skulle spara en del på det sen det "sista året för top of the line" dvs vid det tredje bygget så får du en som är snabbare än "top of the line" skulle ha varit.
Och även dom två första åren så är du knappt märkbart efter då heller om det inte blir så att andra året kan vara snabbare till och med.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!