Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem med drivrutiner till 6950

Permalänk
Medlem

Problem med drivrutiner till 6950

Jag införsakffade mig i veckan ett Powercolor 6950 2GB (standardversion, ingen fabriksöverklockning etc http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=624065 )
Stoppade in kortet i burken, startade, inga problem, in på AMDs hemsida och laddade ner senaste drivrutinerna och Catalyst. När jag startade om datorn efter installationen så var laddningskärmen till Windows hackig. När jag väl kom in i Windows så var det bara en liten ruta i högra hörnet som jag såg något på. Allt annat var svart. Rutan åkte efeter några sekunder åt höger och åkte radvis över hela skärmen, och det svarta försvann efter att rutan passerat.
Efter detta fick jag BSOD.

Tänkte helt enkelt då att det var någon gammal drivrutin som låg och spökade. Stoppade in mitt gamla kort (ett 4870) och fick samma fel. Då startade jag i felsäkert läge, tog bort alla drivrutiner med Driver Sweeper. Därefter provade jag igen med det nya kortet och de senaste drivrutinerna. Samma fel igen.
Har provat med AMDs senaste, de som fanns på skivan som jag fick med samt de som fanns på Powercolors hemsida. Alla ger samma resultat.

Med mitt gamla kort och rätt drivrutiner till det så fungerar datorn alldeles utmärkt, precis som förut.
Har jag fått ett måndagsexemplar eller finns det något som jag kan göra åt det?

Det som sitter i burken:
Moderkort: Gigabyte GA-MA790X-UD4
Processor: AMD Phenom II X4 940
Ram: 6GB (4GB Corsair och 2GB Kingston)
Grafikkort: Powercolor 4870 1GB (gamla) Powercolor 6950 2GB (nya)
PSU: Corsair TX 750W
OS: Windows 7 64 bitars.

Permalänk
Medlem

Ingen som har något att komma med?